vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vad händer med folks korttidsminne?

See User information
Det verkar som i stort sett alla jag känner får svårare och svårare att komma ihåg namn och har blivit rätt så glömska överhuvud taget.

Posted on: 2007/11/20 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad händer med folks korttidsminne?

See User information
mitt minne är bra men kort.
men visst det är väll som med allt annat nu för tiden, folk behöver inte lägga saker på minnet man kan bara knappa in det i handdator eller mobiltelefoner, lata bekväma mänskligheten. Snart kan inte människor ens hitta hem utan en gps, vi litar inte på våra sinnen längre kan inte avgöra ifall vi bör dricka en mjölk som är en dag gammal eller avstå. ´

Posted on: 2007/11/20 20:05
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ligger nåt i det du säger, precis som BiReal säger, vi lagrar ju allt i mobilen och datorn så vi behöver ju inte komma ihåg nåt nu för tiden..

Posted on: 2007/11/20 20:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
cfr2!

Kanske har det med ålder, erfarenhet och miljö att göra.

Åldern tar väl ut sin rätt när det gäller att bli lite glömsk. Men oftast kan det kompenseras upp med logik.

Erfarenheten kan säkert bidra till att man sållar och inte lägger all småskit på minnet utan istället hittar rakare vägar till de mål man vill uppnå.

Miljö med elekromagnetiska energifält kan säkert också ha sitt med i leken. Svårt att påvisa kanske men ingen omöjlig faktor eftersom just de problem med minnet du påpekar har funnits som en negativ arbetsmiljöfaktor bland folk som jobbat på kraftstationer under längre tid. Fast då tryckte de ju inte in mobila äggkokare i sina egna trumhinnorna eller omgav sig av sladdlösa datorer och fjärrkontroller samt omringades av 3G master.

När det gäller namn så har i alla fall jag uppfattningen att det är ytterst ytliga saker. Ser man en människa i ögonen, hur han rör sig, hör dennes röst och kännt lukten så räcker det lika långt som det gjort i hundratusentals år innan.

... du är långt ifrån ensam om denna upplevelse och det var vaksamt av dig att ta upp det.

Anonym
Försämrat korttidsminne? Det är så det börjar...

www.wikhall.com/debatt

Anonym
som sagt vi får grundligen lära oss i skolan "hur vi ska tänka"
när vi bör lära oss "att tänka"

detta är första felet i dagensfelprogrammering, den andra stora faktoren är att folk lever sina liv i ständig repetition..

följer klockan, lyder bara order uppifrån och ifråga sätter ingenting.. därmed så är hjärnan dömd till döden.

bryta mönstret är nog det ända alternativet för att kunna uppnå hälsa.

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Det verkar som i stort sett alla jag känner får svårare och svårare att komma ihåg namn och har blivit rätt så glömska överhuvud taget.

Svaret är aluminium joner som binder till hjärncellerna, och cloggar dem.

aluminium läsk finns att köpa överallt. Ochså kastruller finns att koka sin mat i.

Teflon, som är en FLUOR förening, sitter alltid på en Aluminium botten, så när man skrapat, och käkat upp sitt teflon, så steker man direkt på Aluminium.

Chemtrails anklagas för att innehålla Aluminium. Om man nu "tror" på kemisar.

Sug i er, allt detta får vi gratis, på köpet.

man kan rensa sin hjärna på tungmetaller, så som aluminium genom att gurgla munnen med matolja, och spotta ut. Gurgla i 20 minuter med vilken olja du vill, metallerna i blodet binder i fettet, och kan spottas ut. Solrosolja har neutral smak, finsmakare, kör med olivolja naturligtvis. Upprepa under ca en vecka, eller mer. Man kan sedan göra detta en gång i veckan. Rensar ut bly, kadmium osv ochså, liksom kvicksilver.
Dock inte den värsta och tyngsta metallen vi känner, "idiotmetallen" som kan bli kvar i en del för alltid.

Posted on: 2007/11/21 13:08
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Ligger nåt i det du säger, precis som BiReal säger, vi lagrar ju allt i mobilen och datorn så vi behöver ju inte komma ihåg nåt nu för tiden..

Grattis till din nya kapacitet då, jag vill nog ha min hjärna i behåll, minneskapaciteten i en hjärna, motsvarar om man staplar cd skivor, härifrån till jupiter, eller om det var saturnus, minns inte, haha, man har fått sig en släng av sleven...... men som sagt var nöjd, med dina mb du om du tycker det.

Posted on: 2007/11/21 13:13
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

cfr2 skrev:

Svaret är aluminium joner som binder till hjärncellerna, och cloggar dem.

aluminium läsk finns att köpa överallt. Ochså kastruller finns att koka sin mat i.

Teflon, som är en FLUOR förening, sitter alltid på en Aluminium botten, så när man skrapat, och käkat upp sitt teflon, så steker man direkt på Aluminium.

Chemtrails anklagas för att innehålla Aluminium. Om man nu "tror" på kemisar.

Sug i er, allt detta får vi gratis, på köpet.

man kan rensa sin hjärna på tungmetaller, så som aluminium genom att gurgla munnen med matolja, och spotta ut. Gurgla i 20 minuter med vilken olja du vill, metallerna i blodet binder i fettet, och kan spottas ut. Solrosolja har neutral smak, finsmakare, kör med olivolja naturligtvis. Upprepa under ca en vecka, eller mer. Man kan sedan göra detta en gång i veckan. Rensar ut bly, kadmium osv ochså, liksom kvicksilver.
Dock inte den värsta och tyngsta metallen vi känner, "idiotmetallen" som kan bli kvar i en del för alltid.

Jag tycker också det verkar som om människor idag inte alls har bra minne, just korttidsminnet.

Då blir vi till sist värda vår vikt i guld, för det ärväl guld som är den tyngsta metallen.

Posted on: 2007/11/21 13:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
För att utveckla en bit av Steffos svar som jag tyckte var mycket bra så vill jag tillägga att forskare/läkare reda på 70-talet i storbritannien hittade sambandet mellan ahlzeimers och höga nivåer av aliminum hos de som dom obducerade.

Dock vill jag även tillägga att korttidsminnet kan påverkas av många fler ämnen än bara aliminum, men den har iaf en långsiktigt dokumenterad effekt.

Anonym
Mikrovågsstrålningen öppnar upp blod-hjärnbarriären så gifterna kan sippra in, däribland aluminium. Det sitter som en smäck!
www.kampanjenmot3g.org, länken forskning

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Mikrovågsstrålningen öppnar upp blod-hjärnbarriären så gifterna kan sippra in, däribland aluminium. Det sitter som en smäck!

Precis!

Billig mobiltelefon, med gratis Burkläsk 395:- RING GRATIS 1 år för 3 kr KÖP NU!

Posted on: 2007/11/21 13:39

Anonym
Får inte länken att funka just nu.

Wikhall: När du säger microvågsstrålning. Inom vilket frekevnsband kan du definera det? Dvs det frekvensband som du anser vara påtagligt mest allvarligt.

Anonym
ta bort "kommat" som kom med på slutet så funkar det.

Anonym
Samtliga frekvenser i hela spektrat av mikrovågor. FM är heller inte ofarligt, beroende på intensitet (dvs. närmare analoga radio/TV-master)

Läsvärt: http://www.kvicksilver.org/0301/tetra.shtml

Denne Kalle Hellberg har jobbat med strålning i 40 år. Han är en av många sakkunniga, forskare och inte minst drabbade, elöverkänsliga jag ständigt har kontakt med sedan flera år (även en del kändisar)

Jag ligger bakom design och layout på Kampanjen mot 3G, men den är illa uppdaterad. Sammanlagt finns det sju stycken studier som visar på ohälsoeffekter av ickejoniserad mikrovågsstrålning.
Mobiltelebranschen säger att det finns flera tusen studier som visar på inga hälsoeffekter, men de ljuger som en häst travar.
(Ja, ni såg väl Argument i våras när jag var med och Mats Holme från MTB... ?)

Kolla länkarna på min sida www.wikhall.com/debatt som sagt.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Samtliga frekvenser i hela spektrat av mikrovågor. FM är heller inte ofarligt, beroende på intensitet (dvs. närmare analoga radio/TV-master)

Läsvärt: http://www.kvicksilver.org/0301/tetra.shtml

Denne Kalle Hellberg har jobbat med strålning i 40 år. Han är en av många sakkunniga, forskare och inte minst drabbade, elöverkänsliga jag ständigt har kontakt med sedan flera år (även en del kändisar)

Jag ligger bakom design och layout på Kampanjen mot 3G, men den är illa uppdaterad. Sammanlagt finns det sju stycken studier som visar på ohälsoeffekter av ickejoniserad mikrovågsstrålning.
Mobiltelebranschen säger att det finns flera tusen studier som visar på inga hälsoeffekter, men de ljuger som en häst travar.
(Ja, ni såg väl Argument i våras när jag var med och Mats Holme från MTB... ?)

Kolla länkarna på min sida www.wikhall.com/debatt som sagt.

I met Kalle, and heard his presentation 3 years ago.

Never used my new 3g phone since then.

I mostly just text mess since.

Posted on: 2007/11/21 21:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

wikhall skrev:

Wikhall, länken du talar om: http://kamp3g.kampanjen.de/forskning/index.html

har väl inget med om just blod-hjärnbarriären - jag skulle gärna vilja veta mer kring det, har du annan info, länkar? Även till något bra vad gäller barn/hjärnans utsatthet etc... mottages tacksamt.

Posted on: 2007/11/29 18:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Så här skriver jag, för det är jag som gjort Kampanjen mot 3G
b la ihop med Mona Nilsson, författare till boken "Spelet om 3G"
Läs den boken, bör finnas på ditt bibliotek
(Jag har också gjort detta omslag)

Resized Image

Den är slutsåld hos Medikament, men finns på många bibblor.
http://www.medikament.nu/3G.html
* * *
från Kampanjen mot 3G:

De fruktansvärda slutsatserna
Trots skilda undersökningsmetoder kom forskarna till samma slutsats: enkel- och dubbelsträngbrott. Ytterligare studier har visat att strålningen perforerar blod-hjärnbarriärren på råttor. Forskningsgruppen från Wien fann dessutom att skadad DNA inte hade så god förmåga att repareras, som man tidigare trott.

* * *

Studierna finns i forskningssammanställning på
http://www.wikhall.com/debatt/el/doku ... rskningssamm_okt_2006.pdf

Edited by wikhall on 2007/11/30 9:00:32
Edited by wikhall on 2007/11/30 9:01:13

See User information
Är det någon som vet något om de nya energiboxarna som skall och har påbörjats installeras i de svenska folkhemmen?

"Din egen 3G mast i huset" finns det väldigt lite info om, finns det något i boken kanske, som du nämner Wikhall, jag går och bibblar lite.

Tack för tipset hade glömt bort att den boken fanns av nån konstig anledning.

Posted on: 2007/11/30 9:56

Anonym
Mobiler har bra aspekter.
De har basstationen på behörigt avstånd.
Masterna är också bra. De kan överklagas, det går - men är mycket svårt... De kan också fällas handgripligen, så har skett.

Då är det värre med människors egna master i hemmen, DECT-telefonerna och de trådlösa nätverken, WLAN.

För varje mast finns det säkert 25 hushåll med DECT-telefoner. De har en räckvidd på 150 meter.
De strålar hela tiden, oavsett om man ringer med dem eller ej.

www.vagbrytarenstockholm.se finns mer detaljerad info om dessa...

Energiboxarna för mätaravläsning skickar pulser via GPRS (snabbare GSM) via elnätet till närmaste transformatorstation. Vissa elöverkänsliga har obehag av dem, vissa inte.
Hemma kom elbolaget och satte in en sådan. Jag bryr mig inte. Min fru är så pass bra nu. Och nästa år klipper vi helt och blir
off-grid!

Installatören vart helt förstörd när vi berättade för honom... vad månde det bliva av det? Inte alla personer i den grå massan har förlorat tankeförmågan.

Anonym
Wikhall: Fy fan vilket coolt omslag, du är så jävla skilled. Jag hör av mig senare via PM/telefon. Vill diskutera strålningslitteratur/info på vaken.

See User information
Strålning från mobiler är ju sjukt galet.

Enligt han lunda proffesorn är ju mobiltelefoner världens största experiment på folks hälsa.

Det är ju bevisat att det dödar och förstör celler, dna och att det ändrar frekvensen i hjärnan. Pratar man i 2 min kan man mäta det och märka en effekt flera timmar efter.

I kina har man gjort ett experiment som visar att barn som börjar använda mobiler tidigt har en lägre iq än barn som inte gör det osv.

I england finns det inte en enda skola som inte har en mobil mast innom 300 meter av sig.

Dom är dumma i huvet. bort med skiten. Så ring inte wikhall på mobil ;)

Posted on: 2007/11/30 10:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Vi lever i ett informationssamhälle och dagligen exponeras vi åt hur mycket information som helst. En klok forskare (glömt namnet, ) sa att vi får ta åt oss mer information dagligen än vad en grottmänniska fick göra under sin livstid.

Vår kapacitet kanske är nådd? eller the Botten is Nådd!

Posted on: 2007/11/30 13:38

Anonym
Quote:

sa att vi får ta åt oss mer information dagligen än vad en grottmänniska fick göra under sin livstid.

Påståendet verkar absurt. Rökte grottmänniskan så mycket hasch så han såg sin omgivning endast i ultrarapid eller? Om forskaren menar desinformation och hjärntvätt så har han däremot helt rätt.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper