vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Syndabockarna
NU PÅ SVT2

Skolminister Jan Björklund tycker att han har bevis för att det krävs hårdare tag i skolan. Men hur skärper man straffet för ett barn som redan fått det strängaste straffet?

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_973551&lpos=lasMer

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Syndabockarna
För mycket mångkultur
För mycket kvinnor inom dessa yrken
För få regler med inga konsekvenser.
För mycket "marxisitks flum"

Nä hårdare tag i skolor nu dock inga betyg i uppförande men stäng av bråkiga barn

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
du är gravt sjuk i huvet maggot.

SLUTASKOLAN!

den enda skolan är livet..

Anonym
De klagovisor man brukar höra från desas områden som är "mångkulturella" och har problem är ju bla
"finns inget att göra"
Om ungdomarna slutar skolan får de definitivt inget att göra det är bara se på sommarloven det är då det brinner som mest i dessa mångetniska träsk.

Nej skolan bör förändras och lära ut lite mer moral och etik.

Mycket i skolan bör handla om livsåskådning där man studerar
Kristendomen,buddismen och esoteriska livsåskådningar

Anonym
Supertroll. Du är inte välkommen här för än du skärper till dig och vill vara seriös. Du får kontakta oss först och säga till att det är skärpning. Du kan inte komma och regga användarnamn som uppenbarligen är till för att retas och bara förstöra.

Anonym
är det här bättre..

den enda skärpningen bli mitt skärp mot ditt fejs din äckliga vardags polis..

Anonym
Du vill bara förstöra? Du har ingen ambition att göra något bra?
Detta är ju en personlig vendetta du har eller vad?
Du kan inte använda forumet för att tjaffsa om sådant.
Varför är du så upprörd över att du inte är välkommen när du ändå bara beteer dig illa här varje gång du kommer ?
Har du fått något stöd från någon annan av de aktiva användarna med ditt betteende?

Anonym
Jag såg inte hela programmet men som jag förstod det så ville producenten visa att de här killarna med arabiskt ursprung har det jobbigt hemma därför att deras föräldrar sätter gränser med örfilar och knytnävsslag.

Att samma killar med arabiskt ursrpung visar sin avsky för hela det svenska skolsystemet och svenska samhället därför att vi inte använder våld för att sätta gränser. De straffar alltså lärare som inte får använda våld och aga för att sätta killarna på plats. De plågar och skrämmer andra elever som vill använda skolan till något vettigt, till exempel att studera. Det är väl det som är avsikten inte att vara nån jävla lekstuga för en pubertal minimaffia som spottar på allt de får på köpet när det kommit till Sverige som tagit emot dem och erbjuder gratis utbildning.

Det låter urdumt men är givetvis komplicerat eftersom de som styr och ställer i maktens korridorer i Sverige vill att det skall vara krångligt. Det som vanliga föräldrar, både invandrare och svenskar ser blundar politiker och vänstermaffian för under täckmantel av politisk korrekthet.

Det är väl detta som bl.a. Maggot, Benny och Novax påpekat under den senaste året då de sagt att man bäddar för problem när man tvingar ihop kulturer med alldeles för vitt skilda traditioner på en och samma plats.

Jag tror att det hade varit enklare om man ställde krav på dessa killar och deras familjer från första början. Inga omöjliga krav men liknande de som ställs på oss svenskar som vill leva och bo i deras länder. Att som besökare eller nykomling visa respekt för traditionella lagar och kulturmönster är väl inget konstigt annars men varför tror ni att denna självklarhet plötsligt upphör bara för att det handlar om Sverige?

Därför att det sitter en jävla massa pussys och vänsterteoretiserar om att människor kan bli ledsna om man ställer krav eller talar om hur det verkligen är och vad som borde gälla.

Självklart är det synd om killarna som får spö av sina föräldrar men jag kommer ihåg hur det var i Sverige för inte alls så länge sedan. Vi hade också föräldrar som inte backade på att ta i om vi misskötte oss. Vi hade dessutom lärare, fastighetsskötare, vaktmästare och andra föräldrar som hjälpte till att hålla ordning på vårt testosteron men inte fan tände vi eld på skolor bara för att våra auktoriteter i det gamla Sverige läxade upp oss om vi gjorde fel! Vi lärde oss var gränserna gick för det som var förbjudet och när det sved lärde man sig att inte sticka upp.

Vi som växte upp i ett mer homogent och inte fullt så kvasipsykologiskt skadat Sverige fick leva efter enkla deviser och de har inte skadat oss märkvärt.

Skriver in dem här ifall det skulle vara någon som missat detta:

1. Slå ingen som är mindre eller svagare än dig själv
2. Visa respekt för de som är äldre och dina lärare
3. Ljug inte
4. Stjäl inte
5. Sköt dig i skolan och lär dig ett yrke

Jag levde nog som en rebell på den tiden och bröt mot de flesta av dessa uppmaningar som stred emot mitt behov av själslig frihet. Men aldrig att jag skulle ge mig på folk som inte kunde försvara sig eller de som fanns där för att ge mig en bra grund att stå på. Eller gnälla över örfilar och käftsmällar när man gjort fel.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper