vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Anonym
En ding ding värld!
#1
Din kropp är mitt tempel säger mycket!

1: När såg du senast ett tempel ställa en fråga?
2: Har du någonsin sett 2 tempel argumentera?
3: Vad är det för speciellt med 1947?

4. Vad menas med att kroppen är ett tempel i kristendomen?, fråga b, har det något att göra med att sanningen skall göra dig fri?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#2
Inga svar?

Ok, vad står "the missing capstone för"?
Ni är väl dom som är vakna i Sverige, eller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#3
Vad tycker du om dom större frågorna , här på vaken ??


Du kan väl göra en presentation av dig själv i din gästbok !!


Det finns säkert någon här som är intresserade av Historia och Flygande tefat !!



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#4


See User information
Att påstå att en "frimurar" symbol betyder en sak är relatvit svårt, eftersom att dom ALLTID etyder flera saker, men "missing" som du säger är ju till för att symobilsera att "eliten" är en grupp för sig, "lightbringers" dom är separerade från massan.

Posted on: 2007/11/25 10:31
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#5
Du står på botten av pyramiden tillsammans med alla andra. Du stannar kvar på den nivån tills du lyckas argumentera dig igenom denna, utan att den brusar upp.

Så fort du aklimatiserat dig på nästa nivå och börjar röra dig som dom, så kan du också där hitta vägen igenom, utan att det brusar upp.

Så går du steg efter steg tills du är uppe på nivån capstone missing. Då finns det inget under som kan styra dig, eller hålla kvar dig ifrån att vara flytande.

Står du på din plats så har du också fått bort filtret som står i mellan dig och "the devine law, för att ni enklare skall förstå).

Herre på täppan!

Antingen så styr han, eller också så styr ljuset. Dom enda som kan släppa in ljuset är ni. Taket måste stå öppet i Templet, allt annat är new age som ni nämnt det så många gånger!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#6

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#7
Tack för hjälpen A73.

Mörkt neråt, ljust uppåt. Se att den nedre delen är förutsägbar med linjer och avgränsningar, den ovan följer inte något, den bara sticker rakt upp!

Svart och vitt, antingen så styr templet, eller så styr den som sitter inuti! Valet är ert!

Lithos = Stone-neolithic
Allt betyder olika saker, alla väljer själv vad man vill göra med verktygen.

Snygg bild! Säger mycket!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#8


See User information
ok jag kanske inte skulle ha tagit de där kokosbollarna jag precis åt men jag förstår inte riktigt de dära frågorna, en dubbelmening och sen ger du ett svar? h..mmm...
Jag sover på natten, gillas det?

Strubens

Posted on: 2007/11/25 18:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#9


See User information
lithos, det namn du valt att kalla dig på detta forum säger oss en hel del i gengäld..

Posted on: 2007/11/25 21:46
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#10
SVT bjöd på något utöver det vanliga denna kväll, vid åttatiden på "kanal 2", bokstavligen talat. Varmt och gott!

Ni som såg det sitter nu berikade, grattis!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#11
TeBe, hur tror du att namnet är menat från mitt håll, och jag är intresserad av att veta hur du ser det. Du talar för många ser jag.

Vad har ni kommit överense om?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#12


See User information
vilken grad är du?

Posted on: 2007/11/26 11:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#13
Jag får inte ta order från någon här på jorden. Kan därför inte graderas.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#14
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#15


See User information
Quote:

lithos skrev:
Jag får inte ta order från någon här på jorden. Kan därför inte graderas.


Däremot kan många här på jorden erbjuda lite "vård". Välkommen till Avdelningen - för allmän restaurering.

/Dr Klot

Posted on: 2007/11/26 16:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#16


See User information
Quote:
Jag får inte ta order från någon här på jorden. Kan därför inte graderas.


då är du en av de upplysta? kan du ge oss en ledtråd?
Strubens

Posted on: 2007/11/26 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#17
Ledtråd

EYE

CAPSTONE

HUNTER

BELT

ORION

EGYPT

CRYPT



Jag berättar lite mer.

Ni har alla ett otroligt varmt hjärta som söker sanningen. Sökandet är en förälskelse som inte går att förneka. Den finns där hela tiden och vaknar till varje gång det är dags.

Ni som såg Ambres genom Sture på svt's kanal 2 denna helg förstår vad jag nu berättar. Ambres är trädet som växt sig starkt och fördelat sin kunskap genom grenar. Grenarna tar sig längre och längre ut, och till sist slår knopparna ut till en blomma.

En annan föklaring.
Sanningen har alltid funnits här och kallas bla för kunskapen. Kunskapsträdet har brett ut sig och fördelat kunskapen över hela planeten, under lång tid. När den når ut till dom som accepterar den fullt, så slår en blomma ut.
"En riddare kliver fram!"

- Det kommer ingen räddare i nöden, det fungerar inte så. Räddaren är valet, och det kan vem som helst göra. Du visar ditt riktiga jag genom att vilja.

- Mitt nuvarande jag, som jag tänker det har inget att göra med det instrument jag använder.
- Instrumentet accepterade, och jaget klev undan.
- Detta medför fördelar. Du blir helt närvarande och riktig, och kan helt och hållet acceptera det templet har ställt till med. Det medför i sin tur att alla rädslor försvinner, all ångest, alla tvivel.

Allt som händer efter det är underbart. Efter det finns inga problem, endast möjligheter!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#18


See User information
lithos skrev:

En annan föklaring.
Sanningen har alltid funnits här och kallas bla för kunskapen. Kunskapsträdet har brett ut sig och fördelat kunskapen över hela planeten, under lång tid. När den når ut till dom som accepterar den fullt, så slår en blomma ut.
"En riddare kliver fram!"

Kunskap och sanning är två helt olika saker.
Sanning är kunsap, men på samma vis är inte kunskap sanning.

Kunskap är en begränsning, inte bara possitivt. Ordet kunskap får folk att snöa in på ämnen som "vetenskap" eller "dom sa ju faktiskt så på tv" syndromet.
Att ändlöst försöka bevisa tex paranormala fenomen med den vetenskapliga "kunskap" håller inte. Altså är (enligt mig) kunskap både en fälla och en befrielse.

Men det är väll som allt annat, beroende på hur man använder det.


Men du får ursäkta om jag är lite korkad eller så nu, men vad menar du egentligen med ditt inlägg?
Hävdar du att du är som "the insider" eller är du bara som novax och har fått för dig att du vet allt?
Eller är du en "vettig" människa?

Posted on: 2007/11/26 23:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#19


See User information
Quote:

lithos skrev:
Ledtråd

EYE

CAPSTONE

HUNTER

BELT

ORION

EGYPT

CRYPT



Jag berättar lite mer.

Ni har alla ett otroligt varmt hjärta som söker sanningen. Sökandet är en förälskelse som inte går att förneka. Den finns där hela tiden och vaknar till varje gång det är dags.

Ni som såg Ambres genom Sture på svt's kanal 2 denna helg förstår vad jag nu berättar. Ambres är trädet som växt sig starkt och fördelat sin kunskap genom grenar. Grenarna tar sig längre och längre ut, och till sist slår knopparna ut till en blomma.

En annan föklaring.
Sanningen har alltid funnits här och kallas bla för kunskapen. Kunskapsträdet har brett ut sig och fördelat kunskapen över hela planeten, under lång tid. När den når ut till dom som accepterar den fullt, så slår en blomma ut.
"En riddare kliver fram!"

- Det kommer ingen räddare i nöden, det fungerar inte så. Räddaren är valet, och det kan vem som helst göra. Du visar ditt riktiga jag genom att vilja.

- Mitt nuvarande jag, som jag tänker det har inget att göra med det instrument jag använder.
- Instrumentet accepterade, och jaget klev undan.
- Detta medför fördelar. Du blir helt närvarande och riktig, och kan helt och hållet acceptera det templet har ställt till med. Det medför i sin tur att alla rädslor försvinner, all ångest, alla tvivel.

Allt som händer efter det är underbart. Efter det finns inga problem, endast möjligheter!


hmm... bara New Age.

Thomas Di Levas New Age-träff här i trakterna nu i helgen fick ställas in. Bra. Inga vill ge 1200 spänn för att bli uppfyllda (besatta) av det där... ljusmeditation, kanalisering... avslappningsmeditation osv, suck.

Att månglarna orkar hålla på.

Posted on: 2007/11/26 23:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#20
Kunskap och sanning är två helt olika saker.

- Kunskapen är att kunna ställa in instrumentet, så du får reda på din sanning.



Men du får ursäkta om jag är lite korkad eller så nu, men vad menar du egentligen med ditt inlägg?
Hävdar du att du är som "the insider" eller är du bara som novax och har fått för dig att du vet allt?
Eller är du en "vettig" människa?

- Jag är vad som också finns inom dig. Det finns ingen neo! Du ringer upp och håller kontakten. Hon styr istället för han.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#21


See User information
- Kunskapen är att kunna ställa in instrumentet, så du får reda på din sanning.

Min sanning? din sanning? hmmm? Va?


- Jag är vad som också finns inom dig. Det finns ingen neo! Du ringer upp och håller kontakten. Hon styr istället för han.

Du finns inte innom mig, jag finns inte innom dig. Neo finns inte, för det är en filmkaraktär?...
Ibland ringer jag upp, oftast inte för att hålla kontakten. Hon, han, spelar det någon roll? det tycker inte jag.

Men eftersom din otroligt bristande förmåga att svara måste jag anta att
A)Du är en politiker
B)Du har ingen aning vad du snackar om
C)Du är en sk lusstigkurre

Posted on: 2007/11/26 23:14
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#22


See User information
Quote:

lithos skrev:
Kunskap och sanning är två helt olika saker.

- Kunskapen är att kunna ställa in instrumentet, så du får reda på din sanning.



Men du får ursäkta om jag är lite korkad eller så nu, men vad menar du egentligen med ditt inlägg?
Hävdar du att du är som "the insider" eller är du bara som novax och har fått för dig att du vet allt?
Eller är du en "vettig" människa?

- Jag är vad som också finns inom dig. Det finns ingen neo! Du ringer upp och håller kontakten. Hon styr istället för han.


Du låter som OSM...

Posted on: 2007/11/26 23:15
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#23


See User information
Intressant där med Orion, läste om pyramiderna och att de riktade in sig på stjärntecken (kordinater). Orion om jag inte minns fel.

Eye - är det vad man refererar till med en lightbeing?

Vad vet du om omega point?
Strubens

Posted on: 2007/11/26 23:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#24
hmm... bara New Age.

Thomas Di Levas New Age-träff här i trakterna nu i helgen fick ställas in. Bra. Inga vill ge 1200 spänn för att bli uppfyllda (besatta) av det där... ljusmeditation, kanalisering... avslappningsmeditation osv, suck.

Att månglarna orkar hålla på.



- Det är nu nya tider, så new age passar in. Det beror på hur man använder verktyget. Man behöver heller inte betala någon som står på en scen. Jag har tidigare sagt att det inte har något att göra med någonting annat än dig själv. Det är ditt val, och det har endast med dig själv att göra.
Sanningen får enligt mig inte kosta någonting, jag lever för evigt och behöver ej betalt. När jag gör rätt, så är jag betalningen från början. Sett från en synvinkel.

Du väljer att går in i en affär, och när.
Du väljer hur.
Du väljer produkter från hyllan.
Du väljer vad du vill tänka på under tiden.
Du har valt att betala med pengar, och väljer att göra det.
Du väljer hur du behandlar kunderna som står i kön.
Du väljer hur du skall besvara kunden som står framför dig, om han frågar dig om klockan.

Så länge man står och väljer så går klockan, och man har bestämt alla själv, ifrån början.

Allt är ett val, du är helt och hållet ansvarig för varje val, valet är sedan kopplat till klockan med karma, för att få en bättre uppfattning om hur det fungerar.

Just nu tycker jag ingenting, jag bara skriver det jag känner för. Det finns ingen känsla i kroppen, det bara är. Jag kan tänka mig att det känns som en blandning av alla droger tillsammans, för att måla upp en jämförelse. Ingen kan få mig arg, inget gör mig irriterad. Jag trivs för mitt liv av att endast sitta här, och diskutera det som är viktigt med er. Vad ni än säger så dyker det inte upp några problem framför mina fötter, endast en möjlighet. Vad det än står så känner jag nåt, och så flyter det igenom tangentbordet.

Skulle jag försöka skapa en dålig tanke så finns det något starkare som enkelt frågar, vad vill du lilla vän? Ger man inte tanken energi och reagerar, så manifesterar den inte någonting.

tomt

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS