Vakencorner
|
Re: En ding ding värld!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
gode gud... du låter verkligen som OSM. Här är http://shamanism.tribe.net/ som "han har" som webbplats. Trasiga skadade "människor". Se foton som visar deras kaos: http://psychonauts.tribe.net/photos Se i vänsterkolumnen - mest drogpsykedelia - stackars saker, så sjuka. Inga i kanoten, oftast. Olika "stammar" av övertagna: Psychonautspublic - created 10/17/03 A Tribe for those who explore the frontiers of the mind, by chemical or other means. Dom vet inget om livet... söker utanför sig själva... OSM är en sådan.
Posted on: 2007/11/26 23:02
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Easy... ![]() http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68260#forumpost68260 Vad är dina hang ups kring massa New Ageismgrejer, såsom Omega Point...
Posted on: 2007/11/26 23:34
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax. Lugna dig. Förvänta dig inte att alla har studerat samma ämnen och under samma mängd tid som du. Förklara istället för lithos eller den du vill upplysa varför New-age är crap på ett p e d a g o g i s k t s ä t t.
Skit i det där "du låter som OSM", det är inte snällt och inte trevligt alls, låter som en översittare. OSM behöver inte dras in i detta och han är en trevlig lirare och har inget med detta att göra. Jag blir ganska besviken när jag ser dig använda OSM som ett skällsord, det är riktigt lågt. Sluta med dina plumpa gliringar till folk, okej, cool? Lithos har säkert goda och seriösa ambitioner och inte vill förstöra, då behöver man inte vara hård eller kaxig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag hade ett inlägg, ett svar till Lithos, det var bara: "Du låter som OSM..." Det underlät han att ge feedback på i sitt kommande inlägg. Då tycker inte jag det är konstigt att jag i mitt nästa inlägg skriver i inledningen"...du låter verkligen som OSM." Jag har redan tidigare avslöjat gotlänningen då han lämnade sin tidigare identitet och blev OSM, så jag vill bara att Lithos svarar på detta, inget mer. Lithos blev en user här samtidigt som man inte såg till OSM längre, samma dag. Jag har talat om vad OSM anger bland sin info, den shamansajten, och vad jag tycker om det. Jag säger inget konstigt, utan som det är... och dina ord såsom: översittare, "snällt och trevligt", att du blir "besviken", "plumpna gliringar" etc, ja, överväg du dom, så gör jag det. Vad du säger om Lithos "goda intentioner" - jag ser crapet, det är sjukt. Däremot så kan jag ju säga att OSM har mycket fina tankar och ord också - och jag har alltid gillat honom, men inte en hel del av just vad han skriver, vad de bottnar i, för det hör till en agnad NewAge-krok, och den är förfärlig, den tillintetgör människor. Man måste ha lite insikt... ta det som du/ni vill, tiden är sen... och gammalagendan är stark. Lithos är ju klart inne på det med Utveckling och annat, vanlig New Ageism.
Posted on: 2007/11/27 0:11
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar Novax, e ja ett medvetande nu, o neo, o gud också? :)
Novax, du fåre jobbigt framöver,... jag vet asmycke folk som gillar det där stuket, skall du slåss me dom osså :) ... Många neosar att skälla på du, o va det inte så här, vände man på neo så blir det one... Läste på svt:s forum osså, väldigt många här i Sverige har gått hos honom, och trodde precis på samma sak... Koss vicka idioter Novax... Om jag analyserar lite av vad du sa, så vill du stoppa utvecklingen, eru satan själv eller? Värsta Illuminatisnubben,... gotcha! :) Sen kan man ju bli förbannad för mindre, ni hackar som fan på zpz o dom andra som inte tror på konspirationeteorin, jag har också varit "på" med det, men va fan hjälper det?... Sen hackar du Novax likadant för motsatsen,.. jag tror vi har hittat "the grays", dom som står mitt i mellan det goda och det onda, och försvarar sin plats, fett ös i ditt beliefe system :) Ere grått så måste det väl stanna, eller nåt, typ... Vänd på symbolen din,... det passar bättre då... Hare gutt, ska dra en fika till o bygga ut stampes (kanin) bur :) ... Byn har fått tillökning, han har en hel våning själv :) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ha, slog mig just,.. det bytte ju energi häromdagen,.. och det gamla medvetandet skulle få det svårt.... med andra ord så har det nya medvetandet börjat verka :) Enligt min verklighet... Haha, lycka till med kriget imot kosmos Novax...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilket "det" bytte "energi? Du är allt en riktig New Agare du... ![]() Medvetande som "verkar...". Dom här idéerna är nonsens. Människan måste förändra sig själv, återvända till sin sanna natur. Det är inga yttre grejer som"utvecklar" någonting. Allting finns redan och vi har haft allt, varit i vår sanna natur. Nu är vi på grund att vi avvikit som längst bort - har fått en möjlighet genom at samsara skapats åt oss - en möjlighet att hitta vägen och räddas, inför det som detta tidsrum ska genomgå. Det pågår redan "därute/inne" och är ju det som hela vår tillvaro handlar om nu, hela vår historia här i samsara är till för denna tid. Den innersta eliten och "blodslinjerna" skrattar åt new age-stolleriet. Agendan har fört ut detta med kristaller fågelfjädrar äta/röka moleyler etc. Eller folk har fått vad de beställt. Tro inte att detta fängelse/karantän skapats för att det nu ska av "energier" ska omvandlas till en skinande borg. Vakna. OSM, du sa heller inget om kopplingen OSM/Lithos.
Posted on: 2007/11/27 7:50
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
God morgon, Novax. Så du är också uppe vid denna tiden?
New Age är en spännande företeelse. Lite som de där lådorna man köper på auktioner för en femma. Man vet aldrig vad som finns i dem. Lite gott och blandat så där. David Icke, ja, det vet ni vem det är, påstår att det finns en engelsk frimurartidskrift som heter just... New Age! Intressant är också att det är sällan man ser hans böcker i New Age-bokhandlar. ![]() Men Al Gores bok "En obekväm sanning" finns nästan överallt (och filmen också), fint illustrerad med hustrun Tippers fina naturbilder. Hon är inte bara fotograf utan också moraltant, visste ni det? Tack vare hennes påhitt PMRC (Parents Music Research Center)finns det idag "Parental Guidance Explicit lyrics" -etiketter på alla skivor man köper, så gott som. Hon lär också haft ett finger med i spelet på upprättandet av de läger som sägs finnas i USA för omskolning av ungdomar på glid, sådana som lyssnar på hårdrock, klär sig i tröjor med tryck osv. Stackars barn, tur att de lär sig att inse sitt eget bästa, eller hur? Dessa läger har funnits ett tag nu, andra slags läger för den bredare målgruppen är under upprättande. Andra medlemmar i Gorefamiljen och i släkten har fingrar med, direkt eller indirekt, i detta också... Apropå ingenting, men idag är jag vimsig... uppe för tidigt antagligen... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
På tal om...
Ur David Ickes "The Biggest Secret" med hänvisning till och utdraget ur Cathy O´Briens "Trance Formation of America" * * * After this encounter, (George H) Bush and Clinton, discussed introducing Clinton’s daughter,Chelsea, to the child abuse scene, Cathy says. Bush offered to “Open her up”. Clinton said he would have to discuss it with Hillary36 Clinton and his vice-president, Al Gore, were quite a pairing. Two former Satanists from different groups have said that Gore is addicted to drinking blood. This makes sense because Arizona Wilder, the Brotherhood Mother Goddess who escaped from their clutches, told me how she has seen Gore at sacrifice rituals when he shape-shifted into a reptilian. Many Satanic initiates have the same addiction to the adrenalchrome which is released in the body just before a person is sacrificed. Sidan 331 Sen får man tro vad man vill om det. * * * Båda dessa böcker kan nedladdas på www.scribd.com Sök på respektive titlar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() Inget för Al alltså, färskt ska det va... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad är dina hang ups kring massa New Ageismgrejer, såsom Omega Point... Svår fråga jag ser inte på mitt tänk som new age. Är mer ute efter en neutralitet för vårat tänk är oftast i vägen. Sanningen som jag ofta tjatar om den är tyvärr svårnådd och under senaste tiden här har den gett mig en annan syn på konspirationer, får jobba med det när jag har mig själv sen. En inspiration som ger mig mycket är buddhism, en del av det tänket men jag är inte buddhist utan mer en egen. Finns inget som säger att man kan hämta inspiration från olika läror dock. Intressant med såna saker och om sånt som vi diskuterar här men ibland kanske man borde sätta sig in i den så kallade motsåndarens vy. Vad är det som händer här egentligen med NWO och Illuminati? Vad är de ute efter i slutänden? I ett forum som det här och jag surfar en del andra amerikanska också är att man ser en fiende o man bygger upp mer och mer hat mot denna fiende. Vad är jag ute efter här? Nåväl det finns alltid ett plus och minus i allting, iallafall så som vi människor ser det, men de i bakgrunden kanske är ute efter något som vi inte förstår. Omega point förresten tror jag kommer bli ett himlafenomen, vad vet ej men vårat solsystem kommer att passera genom ett bälte. Magnetiskt sätt så ja som sagt kan hända en del. Strubens
Posted on: 2007/11/27 10:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vilket tankesätt som helst förutom det som de lärde ut i indoktrineringscentralen lär garanterat vara bättre för dig och sämre för dom. De spenderar inte miljoner på att göra idioter om de inte får minst pengarna tillbaka.
Titta på alla fyrkantiga huvuden och den enda med ett normalt huvud är bebisen som inte (ännu) har varit och blivit indoktrinerad. Visst är de såå roliga när de trycker upp saker i ansiktet på en. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kul att se den bilden igen... hur var sammanhanget där? Vi hade om det i en tråd en gångm kanske borta i hacket.
Posted on: 2007/11/27 12:35
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Novax: Lithos och OSM är inte samma person. Så du kan lägga den konspirationen till arkivet och släppa det.
Dock hoppas jag att du förstår vad jag menar med att jag vill se dig lite coolare när personer positivt inställda till begreppet new-age kommer med sina tolkningar av "new-age". Agera p e d a g o g istället för översittare, för du är väldigt duktig på att vara "syrlig" mot de som har positiva erfarenheter av sina "new-age" tolkningar. Antagligen begår jag samma fel mot folk hela tiden också, som jag inte tycker är rätt ute i de ämnen som är mina kardinalämnen, vi lär oss och utvecklas(Novax läs ist: "de-evolutioneras") hela tiden. :) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men vem det än är som styr så kommer det bli indoktrinerat, människan i stort är korrupt och odräglig.
Fast förändringar som vi ser och tycker är på ett visst sett är vardag om hundra år. Tänk er folk för två hundra år sen som skulle se hur vi lever nu, de skulle tycka att livet vi lever är ett fullständigt och komplett kontrollsamhälle. Vissa av oss tror dock att vi är fria att tycka och tänka vad vi vill, jag ser inte lika positivt på det men som sagt det spelar ingen roll vad man tycker eller tänker om det. Strubens ![]()
Posted on: 2007/11/27 13:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hela Nildalen är en gigantiskt stjärnkarta.. Kolla in "The Hidden Records" för mer: http://www.thehiddenrecords.com/ |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur vet du att de inte är samma person? New Ageare går ju "lost", det är till för det. Tar från allting, och blir rörigare och rörigare. shamansajtens foton uppvisar det. All andlighet, och alla visa går EN väg, en kultiveringsväg. New Ageare är inte i det, utan inom att ge upp sig själva till dålig info/väsen. Det är tragiskt. Någon nämnde "hämta inspiration från olika håll" - se upp - det är bara ett mått på hur man smutsar ned sig och sitt flum, och att inte istället förändra sig, bli en bättre människa. Man måste följa EN väg - de tar allt...från smörgåsbordet, och är röriga och skadade. Läs Zhuan Falun om bland annat vad att följa en väg är - det är extremt viktigt. ![]()
Posted on: 2007/11/27 13:21
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
DEN ENDA VÄGEN... Låter som en moderatpolitiker i sitt esse tycker jag. Skulle jag vara sektledare skulle jag också säga att min väg var den enda. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag pratar om att följa En väg, eller hur? Du pratar om "enda", eller hur? Som jag sagt 128 gånger, man följer tråden ut ut labyrinten. Denna metafor är till för oss, och för att fattas. Det är en tråd. Det är samma som att EN tråd leder till pyramidens spets, eller En väg, resten är sidovägar, de leder inte ut/hem. NewAge är infört för att människor ska gå vilse, det är bara skyltar inne i labyrinten - de ger INGEN guidning ut, för de är ingen väg ut... de har inget som är att kultivera - alltså inget som visar på vad tråden är. Därför går man under, nu är det nästan inget utrymme kvar, ingen tid... då kramar New Age ett hårt grepp, det är därför jag säger det är tragiskt. Att hoppa från det ena till det andra är som att kliva ned i flera båtar samtidigt, man hamnar emellan.
Posted on: 2007/11/27 13:56
Edited by novax on 2007/11/27 14:13:24
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Då kommer vi igen in på pratet om sanningen som vi pratade om tidigare, jag tror inte det finns en sanning. Den sk sanningen som vi ser varje dag är ett instrument som vi människor har satt till oss med, i buddhism kallar man det illusion.
Allting omkring dig är en kollektiv överrenskommelse, det är ingen sanning det är lika diffust som allting annat. När man kommer en bit på väg till en sanning så ser jag en korsning längre fram, jag kom dit men korsningen gav mig inget svar bara fler frågor att tampas med. Strubens raybema, sjysst länk, sparar den under favoriter.
Posted on: 2007/11/27 14:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vägen förändras när du förändras.
Posted on: 2007/11/27 14:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du blandar ihop olika saker nu, och ditt resonemang är en slags återspegling från programmering.
Posted on: 2007/11/27 15:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad menar du med "du"?
Posted on: 2007/11/27 15:53
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login