vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: En ding ding värld!
#49


See User information
Quote:

Strubens skrev:
Vägen förändras när du förändras.


Du blandar åter ihop olika saker.

Vägen är som den är, inget kan förändras i den. Är vägen bra, så har ALLTID dåliga krafter till att den vägen förstörs - som en genuin andlig väg/religion som blir heretisk. Vägen är Exakt, inget får förändras. Det är sanningen... folk har alltid lagt in egna tolkningar etc i det som varit genuint - så har vägarna i historien förstörts. Men det har aldrig funnits vägar att verkligt kultivera ut ur samsara - det är nu Vägen har kommit.

Posted on: 2007/11/27 16:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#50


See User information
Vi är alla programmerade du med, du använder ju ett språk. Det man har varit med om under sitt liv är det som styr ens val.

"Du" är den sinnestämning som du är, om du ser det negativt eller positivt borde egentligen inte spela någon roll men i vardagslivet för de flesta så gör det -det. Alltså ändrar du synsätt på något som stämmer in på negativt eller positivt. Tex en person nära dig ljög och helt plötsligt förändras din syn på den personen fast det var samma person som innan fast nu vet du att han eller hon ljög.
Alltså Den förändringen skedde inte i den personen utan i dig själv.

"Den enda vägen"? Kan du ge en kort förklaring på hur du ser den? Jag tror allt kan delas in i två, det finns alltid 50% chans till allting. Finns ett tredje sätt att reagera dock.
Strubens

Posted on: 2007/11/27 17:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#51


See User information
Quote:

Strubens skrev:
Vi är alla programmerade du med, du använder ju ett språk. Det man har varit med om under sitt liv är det som styr ens val.

"Du" är den sinnestämning som du är, om du ser det negativt eller positivt borde egentligen inte spela någon roll men i vardagslivet för de flesta så gör det -det. Alltså ändrar du synsätt på något som stämmer in på negativt eller positivt. Tex en person nära dig ljög och helt plötsligt förändras din syn på den personen fast det var samma person som innan fast nu vet du att han eller hon ljög.
Alltså Den förändringen skedde inte i den personen utan i dig själv.

"Den enda vägen"? Kan du ge en kort förklaring på hur du ser den? Jag tror allt kan delas in i två, det finns alltid 50% chans till allting. Finns ett tredje sätt att reagera dock.
Strubens


Det är fråga om nivå här, hur man ser på saker och ting...

Du ser för primitivt på vissa saker - det är en programmerad syn som du är eko för...

Människan är i grunden ingen slav, eller offer för något, inget utanför en själv. Så alla visa handlar efter "förståelse", och tänker inte så att det man varit med om styr ens val.
Du har förr skrivit om dessa 50%, två gånger är ett mönster... det är inte så kring 50%,som du säger.

Posted on: 2007/11/27 18:02
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#52


See User information
Varför får jag känslan av att man pratar förbi varann i vissa diskussioner på det här forumet, eller är det bara min uppfattning?
Hur ser du på den enda vägen?
Det jag menar är att det inte går att vara säker på en sån sak eftersom vägen vi ser uppbyggd är beroende på om vi betraktar den eller inte. Allt är ett mätinstrument.

Posted on: 2007/11/27 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#53


See User information
Quote:

Strubens skrev:
Varför får jag känslan av att man pratar förbi varann i vissa diskussioner på det här forumet, eller är det bara min uppfattning?
Hur ser du på den enda vägen?
Det jag menar är att det inte går att vara säker på en sån sak eftersom vägen vi ser uppbyggd är beroende på om vi betraktar den eller inte. Allt är ett mätinstrument.


Det där med enda vägen, det är ungefär som att i pyramiden (samsara/trefaldiga världen etc) så ser man upp till spetsen, det är som en punkt. Jag har sagt kring detta i hur många inlägg som helst... suck... en punkt...man får se "sammanhang", eller tänka brett nu. Men jag lägger inte ut texten mer just nu. Varför skulle jag, jag har postat det kontinuerligt hela tiden.

Vägen är inte beroende av om du tittar på den eller inte, det är en Väg att gå, en kultiveringsväg/form. Som ett precisionsinstrument. Man kan inte ta en grej från ett strykjärn och montera in i sin TV, det är olka saker.

Det är inte fråga om mätinstrument eller så... vad är samsara, hur tänker du kring detta? Varför är du här? Vad är Samsara?

Vad är tråden som Theseus skulle följa?

Posted on: 2007/11/27 21:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#54


See User information
lithos står för de smartaste orden i den här tråden. Låt er inte förvirras av novax förmåga att orbajsa sönder allt som han inte förstår.

Finns en hel del användare på vaken som känner sig som offer inför hur världen ser ut, på grund av på tok för mycket vältrande i passiv historia som exempelvis illuminati. Således inte så lätt att ta till sig av lithos visdom.

Mycket lättare att skylla på en konspiration

Sluta famla i mörker och ta tag i DITT liv.

Alla kan se toppen av pyramiden.

Skapa historia istället för att läsa andras.

Du är allt.

Posted on: 2007/11/27 22:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#55


See User information
Quote:

provoceramera skrev:
lithos står för de smartaste orden i den här tråden. Låt er inte förvirras av novax förmåga att orbajsa sönder allt som han inte förstår.

Finns en hel del användare på vaken som känner sig som offer inför hur världen ser ut, på grund av på tok för mycket vältrande i passiv historia som exempelvis illuminati. Således inte så lätt att ta till sig av lithos visdom.

Mycket lättare att skylla på en konspiration

Sluta famla i mörker och ta tag i DITT liv.

Alla kan se toppen av pyramiden.

Skapa historia istället för att läsa andras.

Du är allt.


Du har en förmåga att vända på saker och ting.
Du borde vet att det är jag framför alla er andra tillsammans som konstant just sagt att vi inte är offer, att det inte finns något sådant, utan att det därute bara är en återspegling av hur vi blivit till, att det är en scen därute. Att det är att slåss mot väderkvarnar etc mm osv. Nu använder du det jag hela tiden velat få andra att fatta, och ge respons på... som ett vapen riktat mot mig... hehe.. är du riktigt slut eller?

Du ska inte säga sådana saker + att alla kan se toppen av pyramiden.
Vakna.

Posted on: 2007/11/27 22:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#56


See User information
Vet inte vad jag ska tro om samsara, återfödelse och reinkarnation. Känns ibland som något man hittade på för att få alla att sköta sig i detta liv, svårt att veta i slutänden. Om jag ska knyta an det till mitt liv så har jag haft en hel del otur, då ska jag alltså ha gjort något dåligt i mitt förra liv? Men, om man anser sig ha otur i detta liv beror det ju också på hur man ser på saker och ting. Hur vet samsara att det man gjorde var rätt eller fel?
Ett upplyst tillstånd ska väl vara utan rätt eller fel? Jag vet dock att dalai lama och såna förbereder sig i sin meditation tills de dör för att slippa återfödas.
Falun du nämnde tidigare är det anknytning till hinduism?

Att slåss mot väderkvarnar är intressant synpunkt men hur vet du att din väg inte också är en väderkvarn?

Strubens

Posted on: 2007/11/27 22:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#57


See User information
Quote:

Strubens skrev:
Vet inte vad jag ska tro om samsara, återfödelse och reinkarnation. Känns ibland som något man hittade på för att få alla att sköta sig i detta liv, svårt att veta i slutänden. Om jag ska knyta an det till mitt liv så har jag haft en hel del otur, då ska jag alltså ha gjort något dåligt i mitt förra liv? Men, om man anser sig ha otur i detta liv beror det ju också på hur man ser på saker och ting. Hur vet samsara att det man gjorde var rätt eller fel?
Ett upplyst tillstånd ska väl vara utan rätt eller fel? Jag vet dock att dalai lama och såna förbereder sig i sin meditation tills de dör för att slippa återfödas.
Falun du nämnde tidigare är det anknytning till hinduism?

Att slåss mot väderkvarnar är intressant synpunkt men hur vet du att din väg inte också är en väderkvarn?

Strubens


Kolla upp själv! Gå till http://falundafa.org och läs Zhuan Falun.
Falun Dafa är inte relaterat till religioner så, och inte heller Hinduism.

Jag vet inte vad du menar med "Hur vet Samsara..."

Kanske detta är något, som jag postat tidigare, och du kollat på - men jag pistar gärna om allting konstant...:


Ljudfilerna ligger inte där längre..
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Ljudfilerna hittas här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29911#forumpost29911

Mer om Ariade-labyrinten/pyramiden/illusionen/Samsara/den trefaldiga välden, fria viljan mm:

En bit ned:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=flat&order=ASC&start=10

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37952#forumpost37952

Edit:
Jag vet att jag inte slåss mot väderkvarnar, för jag gör det inte...

Posted on: 2007/11/27 23:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#58


See User information

Posted on: 2007/11/27 23:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#59


See User information
Quote:

raybeam skrev:
Quote:

Strubens skrev:
Intressant där med Orion, läste om pyramiderna och att de riktade in sig på stjärntecken (kordinater). Orion om jag inte minns fel.

Eye - är det vad man refererar till med en lightbeing?

Vad vet du om omega point?
Strubens


Hela Nildalen är en gigantiskt stjärnkarta.. Kolla in "The Hidden Records" för mer:
http://www.thehiddenrecords.com/


Intressant.

Jag såg det stod där det vanliga att det hade regnat så mycket så det slitit ned Sfnixen (ny stavning). Det tror jag inte alls på.

Är det någon som vet hur hans + andras dateringar, som tas fram via dator- de utgår väl från att jorden har haft samma axellutning bakåt, antar jag. Hur funkar det då att jorden ändrat lutning, inom dessa 17000 år som jag tror han pratar om?

Kan inte en ändrad lutning spela dessa beräkningar spratt?

Posted on: 2007/11/27 23:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#60
Novax: Sluta flumma nu!

- Varför jag tror det inte är samma person?
Enbart teknisk analys, de skriver inte från samma ipnummer! 2 de har helt olika stil i sitt skrivande.

- Ja, vi vet vägen, den enda vägen. :) Jag hittade den vägen första gången i tao för några år sedan. Men poängen jag ville få fram är att när det kommer "Nya" till vaken så ger du dig på dem som om de redan "fattat" att vi diskuterat new-age. Tex: "du låter som OSM" och annat internsnack. Jag önskade bara att se dig pedagogiskt förklara för lithos varför new-age "kan" vara farligt i vissa hänseeden. För det såg ut som du ville förmedla det iaf. Jag skulle personligen väldigt gärna uppskatta en kort, enkel, tydlig och välskriven artikel om new-age på ett par sidor från dig. Det kan vara användbart och bra att ha, dont you agree?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#61


See User information
Quote:

void skrev:
Novax: Sluta flumma nu!

- Varför jag tror det inte är samma person?
Enbart teknisk analys, de skriver inte från samma ipnummer! 2 de har helt olika stil i sitt skrivande.

- Ja, vi vet vägen, den enda vägen. :) Jag hittade den vägen första gången i tao för några år sedan. Men poängen jag ville få fram är att när det kommer "Nya" till vaken så ger du dig på dem som om de redan "fattat" att vi diskuterat new-age. Tex: "du låter som OSM" och annat internsnack. Jag önskade bara att se dig pedagogiskt förklara för lithos varför new-age "kan" vara farligt i vissa hänseeden. För det såg ut som du ville förmedla det iaf. Jag skulle personligen väldigt gärna uppskatta en kort, enkel, tydlig och välskriven artikel om new-age på ett par sidor från dig. Det kan vara användbart och bra att ha, dont you agree?


Sluta dravla nu... Så de har fasta ip-nummer? Säger jag att han låter som OSM så menar jag det, och det säger jag framför allt till honom.

Då chansar jag på att Lithos istället var Frihetsguiden, han skulle kunna få för sig sådant där, att spela Allan med andra.

Får väl se vadjag kan,och mäktar med någon gång, vad gäller det sista. Annars så kan man dyka ned i forumet, så ser man vad New Age är, hehe... fast det har minskat betydligt.

Posted on: 2007/11/28 0:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En ding ding värld!
#62
O novax har alltid rätt, du e skarp som tusan må jag säga.

Finns ingen neo, det finns bara en gud. han styr bra tycker jag, o alla gör som gott dom kan, vad mer kan man begära?

De e mänskligt!

ha det gött

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En ding ding värld!
#63


See User information
yvhv? Yahwah?

Posted on: 2007/12/3 15:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS