Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Den oberoende 911 undersökningen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ser inte ens ut som smält metall.
http://www.youtube.com/watch?v=ExrVgioIXvk Ser inte ens ut som en kontrollerad demolering http://www.youtube.com/watch?v=LD06SAf0p9A Ser inte ens ut som om dom visste i förväg http://www.youtube.com/watch?v=NqqhX8gkhE0 Ser inte ens ut som om de faller alldeles för fort för en pannkaka http://www.youtube.com/watch?v=Ml_n5gJgQ_U Ser inte ens ut som mjuk mark http://www.afcee.brooks.af.mil/produc ... ass_soil_col_k9268-21.jpg Ser inte ens ut som om det inte skulle vara tillräckligt varmt för att försvaga byggnaden http://www.soylentx.com/resserver.php ... ce=surWTC.jpg&mode=medium |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har han det? Vilken källa är det du har fått den informationen ifrån? Det som sägs är att ordern stod fast (att skjuta ned Flight 77 och Flight 93) men det finns inga bevis på att det hände. Om Flight 93 skjutits ned skulle man sett det på bråten för nedskjutna plan sprider bråte på ett större område än de som enbart kraschar så bråte skulle att hittats INNAN nedslagsplatsen men det hitta man inte. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
http://www.post-gazette.com/headlines/20010913somersetp3.asp |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink: denna källa :)
Men 93 spred ju riktigt mycket bråte. folk som hittade det i den skjön som låg några miles bort osv. Det finns ju inget brote på krach platsen, och jag köper inte att "marken var mjuk". Då är det ju också himla konstigt att det finns bråte så långt bort.
Posted on: 2007/11/30 12:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det ser ut som smält metall (aluminium). Quote:
Sprängt med i så fall ljudlösa sprängämnen för de hörs väldigt lite av dem just innan WTC 7 kollapsar. Quote:
Denna händelse visar att 911 "truth" folk kan resonerar mot sig själva. "TV bolag ljuger" Nej inte i detta fall. "Inside jobbet var hemligt" Nej inte i detta fall. Ta och förklara varför de som gjorde inside jobbet talade om för BBC att de skulle säga att WTC 7 skulle rasa 20 minuter i förväg. Vad ville de som gjorde inside jobbet uppnå med det? Nu kära tittare ska ni själva komma på att vi gör en hemligt inside jobb genom att vi släpper lite information i förväg. Jag anser att BBC händelser visar att det INTE var ett inside jobb för om det var det så utfördes det av klantiga personer och ännu mer hade kommit fram. Quote:
Helt värdelös video då den hoppar över flera moment i WTC 7 kollapsen. Quote:
Vad i all världen vill du säga med den bilden? Bilden visar inte hur hård eller mjuk marken var. Quote:
Inser du inte hur diffust det blir med att visa en liten bild som ringar in något som är svårt att se vad det egentligen är? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du är bra lustig du, bra mycket mer har kommit fram. Quote:
De planerade antagligen att byggnaden skulle ha demolerats 26 minuter tidigare fast fadäsen med att någon general faktiskt sket i Rumsfelds order och sköt ned plan 93 i alla fall, ledde till att tillslut så var de tvingade spränga WTC 7 utan något flygplan. I samband med att WTC 7 blev ett litet väl stort problem att bortförklara så leder det till att NWO får förlita sig på de ungefär 7% så svårt störda så de skulle tro på vad som helst. Känner du igen dig? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man skulle ha hittat bråte som landat före nedslagsplatsen för om en plan skjuts ned lossnar delar som har sämre flygförmåga och är lättare än själva flygplanet och dessa delar landar före kraschplatsen. Syns tydligt när de sprängda flygplanet (Flight 103)kraschade i Lockerbee. Även om ett plan kraschar i vatten så far en del delar iväg så var delar hittas säger ingenting om markens beskaffenhet. Vissa fanns det bråte på kraschplatsen det är bara att den var i små delar och syns därför dåligt. När plan kraschar i vatten vilket är ännu mjukare kan de slås i smådelar. Jag har sett en dokumentär från en sådan krasch där de fick muddra efter planet och sedan sortera delar som alla var mindre än 10 cm stora. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tänk vad du vet. Är detta något du ka bevisa eller hittar du bara på? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
om man gämför krach platsen med andra krasch platser så är skilnaden stor. Mjuk mark eller ej, allt som fanns var en liten krater.
Men vad tror du om vad rumpfelt säger?
Posted on: 2007/11/30 13:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det låter jag andra göra, som tex. USAs regering och deras offentliga konspirations teorier. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
...en officiell konspirationsteori som tycks förbli en teori.
Zink, hur fan understår du dig att börja kräva bevis nu igen när jag fortfarande väntar på DINA bevis ?
Posted on: 2007/11/30 13:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink är omöjlig men det lär väl inte ha undgått någon?
Kanske dags att totalignorera honom då vi lägger ned tid och energi på att försöka övertala någon som antagligen ALDRIG kommer eller VILL fatta detta.. Lägg ner tiden och energin på att skicka ut länkar eller info på nån blogg eller forum istället..
Posted on: 2007/11/30 18:55
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår dock inte att varför han inte total bannas snarare än att man trakaserar nationalister, även om de är trångsynta och korkade eller har faktiskt något att bidra med, vissa har givetvis detta men andra, wtf.... Kvalitetskontroll är väl något som tom. de flesta eftersträvar.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tebe mad andra ord kan man lung säga :
Effter som du är utbildad till max, men en dyslektiker som inte kan läsa & skriva för honom/henne är allt mycket logiskt..så är att allt som är kristalklart för en dyslektiker ,är stora mörka HÅL FÖR ANDRA inkl,, According to a poll conducted in 1999, 11% of Americans did not believe that the Apollo landings were genuine. In 2001, Fox television attracted 15 million viewers when it broadcasted "Conspiracy Theory: Did We Really Land on the Moon?" Fox claimed that after their show aired, roughly 20% of the public had doubts about the authenticity of the Apollo program. OSV Effter som tydliga punkter ljuspunkter i utvecklingen är mörka .
Posted on: 2007/11/30 19:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kanske dags att totalignorera honom då vi lägger ned tid och energi på att försöka övertala någon som antagligen ALDRIG kommer eller VILL fatta detta.. Zink kan inte övertalas. Han har sin egen roll i det hela och hans verkliga jag har exponerats genom flera inlägg här. Jag använder honom istället som skräckexempel för andra att se. På så sätt lär jag andra att exponera folk som honom på andra forum, massmedia och diskussionsklubbar. Zink "hjälper" mig att visa folk problemen vi står inför. Hans fasad faller ju för tusan redan vid beviskravet.
Posted on: 2007/12/1 13:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja så ser de ju till att styra folks tankar. Om FOX styr ut någons så, men Hoagland säger som jag postade här... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=70000#forumpost70000 ... Ju mer strunt som prånglas ut, då även tack (pseudo-)vakens medverkan, såsom strunt som realityportal, så gör man det svårt för allmänheten...
Posted on: 2007/12/1 13:57
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Icehorn, jag håller med dig till 100% men det börjar bli lite tjatigt att INGEN information som vi visar upp går in!? Jag förstår ditt argument om varför du diskuterar med honom, jag har gjort detsamma, detta var dock ca 6mån sedan, men INGET kan han acceptera som vi lägger fram? Det är väl som Bennybear tror, lite för mkt vaccinationer samt aspartam & flourdiet för denna snubbe!
Eller finns det en annan förklaring? Kan han helt enkelt vara en disinfo-agent eller kan man faktiskt var så här jävla dum-naiv (finns det ordet med i Svenska Akademins ordlista, kan Zink kolla upp det kanske?) Det verkar otroligt att han inte skull förstå sig på "våra" argument eller information?
Posted on: 2007/12/1 15:17
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Innan man kunde rösta Hade man pengar, kunde man få sjukvård, utbildning och äldrevård. Vad demokratin gjorde var att ge de fattiga inflytande. Makten flyttades från torget...till polisstationen..till plånboken till röstsedelen. Om det finns pengar för att döda människor finns det pengar för att hjälpa människor. Jag tror att mäniskor kan styras på två sätt: Genom att skrämma folket och göra de missmodiga. En utbildad,frisk och trygg nation är svårare att styra.(Tag kalk) Jag tror att det tänkandet finns hos vissa styrande:"Vi vill inte" "att människor utbildas är friska och trygga" "för då tappar vi kontrollen" 1% av världens befolkning äger 80% av världens tillgångar. Det är märkligt att folk tar det,men de är fattiga,missmodiga och rädda. Därför tänker de:"Kanske är det bäst att göra som dom säger och hoppas på det bästa" Tony Ben Former Member of Parliament
Posted on: 2007/12/1 15:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då ta jag det igen. A blir inte sant för att B inte kan bevisas eller tvärt om för både A och B kan var osanna. Alltså om jag inte kan till 100 % bevisa min sak då innebär det inte att du åsikt ändras en millimeter om vad dem kan eller måste bevisa då de påstår en helt annan sak än det jag framför. Vi tar ett exempel. Vid ett mord så såg vittnen tre personer i samband med dådet. Den tekniska bevisningen klarar dock bara av att binda två av dessa tre personer vid dådet och kan bara konstatera att en tredje okänd person kan har varit med vid mordet. Exemplet är hämtat från ett verkligt mordfall. Vid utredningen av 911 är vi i samma sits. Utredningen av 911 är som att utreda ett kriminalfall. Vi ska med det material som finns få fram en sannolikt INTE sanning om vad som hände 911. Man kan inte få fram sanningen för den finns inte tillgängligt. För vem är det som har sanningen om 911? Du, jag, brandmännen, Bush & Co? Vi letar då efter bevis i olika källor. Här tycker jag de skiljer sig mellan hur de som har 911 ”truth” idéer och de som är kritiker till dem. Det som står för 911 ”truth” anser ofta hela sjok av källor som inte trovärdiga som FBI, NIST och FEMA medan kritiker inte har denna svart/vita syn utan plockar från alla källor om de anser den trovärdiga och även ger erkännande även om ens uppfattningar går tvärs emot dem som man argumenterar emot. Exempel: http://911myths.com/index.php/NORAD Så har jag t.ex. vilket ni kan hitta gett Steven E Jones erkännandet att vara en av de få 911 ”truth” människor som insett att det behövs solida bevis. Att han sedan inte fick fram dem är en annan sak. Jag KAN bevisat jag har rätt men det är med källor som ingen på detta forum anser vara trovärdiga och därför har jag inte gjort det. Om en sak är sannolik och riktig ska man kunna granska detaljerna i det. Att detaljer så ofta blir ett problem för dem som tror på 911 ”truth” idéerna är egentligen inte märkligt då de är människor som avskärmar sig från stora delar av samhället för de inte kan hantera en komplex värld. Det som denna tråd handlar om alltså att få igång en oberoende undersökning kommer p.g.a 911 ”truth” människornas avskärmning från samhället aldrig att bli av. Vi kan i framtiden hamna i den situationen att hela samhället går med på den oberoende undersökning men ger ansvaret till 911 ”truth” människorna att sätta ihop den för det är de som är mest angelägna om att den ska bli av och bör därför ha bästa idéerna hur den ska se ut. Det som har hänt i denna tråd om detta borde skrämma alla 911 ”truth” människor. De saknar förmågan att sätta ihop den så då måste det samhälle som de till stora delar inte litar på få igång den. Detta kommer enligt mig aldrig att inträffa då majoritet inte anser att de finns något att utreda. Den osäkerhet som finns kvar om 911 är normal och något man kan leva med och är inget som föranleder någon ny kostsam undersökning. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sink är som sagt ingen kritiker utan en troende ,,Sinkar oss alla tror han men är mest sinkad själv, tänk om du har fel
"Vem tjänade på 911 då??
Posted on: 2007/12/1 16:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Får Zink bestämma så tjänade både IRAK och AFGHANISTAN på det hela dom fick ju en Rebublikansk tomte som överhuvud och bättre går det ju inte att ha det. Bara att jämföra med vad dom hade förut. KRIG och DIKTATUR nu har dom ju bara krig och diktatur Så utav två onda ting så blev dom av med dom stora bokstäverna.Alltså mycket lättare att hoppa över.
Posted on: 2007/12/1 23:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Får Zink bestämma så tjänade både IRAK och AFGHANISTAN " Har du en källa:)jag bara funderade,hur då på vilket vis ?Vill säga områden är stora i dag, å större blir dom lätt, lättare än någonsin. Han är troende det ser du oxo. Så frågan är öppen in NUVem tjänar på 911 fortfarande? På new age heter det : MY WAy or High way.
Posted on: 2007/12/1 23:43
Edited by sale on 2007/12/2 0:29:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink, om du nu gillar att använda juridiska exempel..
Situationen vi står inför är enkel: Du agerar åklagare som påstår att person A är skyldig till ett dåd. Problemet är bara att du kan inte bevisa detta. Vad du gör nu är att säga att "ok, jag har inga bevis för att person A är skyldig men ni har inga bevis för att han är oskyldig och att person B skulle vara skyldig istället. Alltså fortsätter person A att vara skyldig tills ni kan bevisa motsatsen." Fattar du inte själv hur dumt det är ? Quote: Om en sak är sannolik och riktig ska man kunna granska detaljerna i det. Fram med bevisen svart på vitt. Du har ju övertygats så då måste väl bevisen finnas att ta fram för kritisk granskning.
Posted on: 2007/12/2 1:35
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login