vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Baphomet finns på de nya eu passen

See User information
Det här är de nya eu passen som vi alla måste skaffa oss i framtiden om vi ska få resa och på dem finns ingen mindre än suprise suprise Baphomet. Någon här på vaken som hunnit skaffa det nya EU passet med Baphomet på.

http://www.youtube.com/watch?v=FwbSzhiVxck

http://altreligion.about.com/library/graphics/baphomet17.jpg

Posted on: 2007/12/6 22:38
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Baphomet finns på de nya eu passen

See User information
Strålande. Det blir snygga pass.
Men hur är det egentligen med Baphomet?

Jag har ju tex några gånger här postat bilden av Baphomet som finns på klippmoskén.

Jag har detta sparat, tror det var från en kristen sajt:

Baphomet kabalistically sets forth the aims of the Illuminati. The word is an acronym for the title "Templi Omnium Hominem Pacis Abbas", or "Father of the Temple of Universal Peace", reversed. Thus "Tem O.H.P. Ab" becomes bAPHOmeT.

Often mistaken by early Christians as the "Devil". Baphomet is actually a symbolic representation of divinity, combining all of the animals and elements of nature. The legendary god of the Knights Templar, it has it's roots in symbolic ability to visually portray the teachings of the neo-Platonists and the mysticism of the Sabaen's of the Middle East before the rise of Islam.

Posted on: 2007/12/6 22:55

Edited by novax on 2007/12/6 23:22:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

novax skrev:
Strålande. Det blir snygga pass.
Men hur är det egentligen med Baphomet?

Jag har ju tex några gånger här postat bilden av Baphomet som finns på klippmoskén.

Jag har detta sparat, tror det var från en kristen sajt:

Baphomet kabalistically sets forth the aims of the Illuminati. The word is an acronym for the title "Templi Omnium Hominem Pacis Abbas", or "Father of the Temple of Universal Peace", reversed. Thus "Tem O.H.P. Ab" becomes bAPHOmeT.

Often mistaken by early Christians as the "Devil". Baphomet is actually a symbolic representation of divinity, combining all of the animals and elements of nature. The legendary god of the Knights Templar, it has it's roots in symbolic ability to visually portray the teachings of the neo-Platonists and the mysticism of the Sabaen's of the Middle East before the rise of Islam.
Du kan ju inte bara sluta med din berättelse, fan, vi är kanske många som vill höra mera...va blurbar du inte för? det finns mycket som du är inne å rotar i....bort med förlåten......

Posted on: 2007/12/7 0:48
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
ont och gott finns inte, jag skulle mera oroa mig för det inbäddade microchippet.

See User information
Quote:

Raderamera skrev:
ont och gott finns inte, jag skulle mera oroa mig för det inbäddade microchippet.

Jag raderar "ont och gott finns inte" - hur kom du på något så tokigt?

Posted on: 2007/12/7 9:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Som sagt, ont och gott finns endast i människans begreppsvärld, i människans sinne.

"Gott och ont" är helt enkelt att dumma människor sätter titlar och etiketter på olika företeelser som de upplever i livet.

Vad beträffar EU passen med Bafomet, så kommer det knappast behövas några pass inom en snare framtrid, då kommer du ha allt chippat och klart. Pass, ID, bankomatkort, kontanter, mobiltelefon, osv, osv, osv kommer då att tillhöra stenåldern i "den nya tiden".

BArkbit

Posted on: 2007/12/7 11:49

Anonym
Offtopic, men jag vill kommentera på diskussionen om "Gott och Ont" finns eller inte finns i världen.

Att ont och gott inte finns är vad den "moderna människan" har lärt sig i mass-samhället. Vi har genom 1900-talets new-age manipulering av våra hjärnor lärt oss att inget är gott, inget är ont, allt är bara shades-of-gray och det går bara att se ur "the eye of the beholder". (Ja, ideen om gott och ont inte finns ÄR en new-age tanke, en av grundstenarna i de många böcker och författare som finns på det området). Att inte tro på gott eller ont är dessutom en viktig del i kabbala-utlärningen, dvs att eleverna förstår att gott och ont inte finns i världen. Vill man gå på djupet i kabbala är det en utmärkt start om man redan lever i den världsbilden att gott och ont inte finns.

Jag ser det helt enkelt som jättebra programmering av människor för att få dem att bli ännu mer mottagliga för sjuka, perversa och snevrida ideal och åsikter. Det är mycket lättare att manipulera en som inte tror på gott eller ont utan bara tror på "shades of gray".

Själv så lär jag mig för varje dag att känna igen vad som är gott och ont (för det har lärts UT ur mig under min uppväxt). Det är något man måste återvända till, en urkunskap tror jag. Det går mig att se vilka onda sidor jag har som jag måste göra mig av med och vilka goda sidor som ska stärkas mera. Dessutom blir det sällan ett val, utan jag vill instinktivt primera de goda sidorna framför de som jag finner onda som jag vill ta bort. SKönt att vara på rätt väg.

Edited by void on 2007/12/7 12:12:02

Anonym
bra skrivet void, ser redan fram emot din och microns framtida kollission i frågan..

så vitt jag minns programmeras datorer genom ettor och nollor.
numera void och novax oxå..

skönt att se att man kan enas om att vara oeniga någon gång..

ska bli kul och se vilka som väljer läger..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper