vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad är det med nr13?

See User information
Hej på er!
Jag kan inte släppa det faktum att det varit mycket med nr13 på sista tiden. Det började med att 13dagsafton fick mej att tänka på 13 Illuminati Blood Lines och försökte ta reda på vad 13dagsafton va för nått. Det visade sej vara ett kristet påfund och hade inget med planeter/stjärnor eller astrologi att göra vad jag kunde hitta iaf.(tänkte på de 3vise männen).

Men sedan dess har jag sett nr13 överallt. tex på text-tv 13 döda i iransk flygolycka. 13 intagna för fågelvirus(14)nu tydligen. Och tidigare.. Man knivstucken 13ggr å massa flera tillfällen jag inte kommer ihåg xakt vad!.

nu såg jag även att på Fredag är det Fredagen den 13:e med mera!?

Någon som vet eller har funderingar vad det har för betydelse eller? .. det ända jag kan komma på är att det kan vara till för att skapa rädsla och osäkerhet hos skrockfulla folk om det nu är så att dom får oss att begränsa vårat medvetande till dom 5 sinnena genom rädsla och osäkerhet!? .. hehe nåja ja bara ventilerar lite funderingar här få se om någon grubblar lika mycket som jag .. man kan ju för 17 inte låta bli

Peace&Love Kära Medmänniskor

Posted on: 2006/1/9 14:43
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad är det med nr13?

See User information
13 är ett starkt esoteriskt tal med magisk innebörd. Detta är eliten medveten om och därför tutade de i vanligt folk att det var ett oturstal. Det har att göra med zodiaken och astrologi. Därav Jesus (solen) och de 12 lärjungarna (stjärntecknen). De som styr denna planet är fixerade vid ritualer och numerologi. Den 11 september 1991 talade en amerikansk president (George Bush Sr)för första gången om att vi behövde en NEW WORLD ORDER. Den 11 september 2001 skedde WTC attacken. 911 är som bekant larmnumret i USA och den 11 september var också det datum när man började bygga pentagon. Upploppen i Los Angeles skedde den 1 maj 1990, samma datum som Illuminate bildades, (därav uttrycket MAYDAY när ett plan riskerar ett haveri e.t.c.

Posted on: 2006/1/9 15:14
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjabba, "Svartis" - ja , detta med symboler är jävligt effektivt - Information över huvud taget är jävligt påverkande - just för att allt liksom "triggar" - gamla minnen /kunskper vi har sedan hela vår utveckling...
Alla vet väl vad som menas med "trigga"? Får jag hoppas - Annars så skulle man väl kunna säga som så att det är liksom "start-knappar" för "något" och det som det mesta "triggningsbara är ju det man har inom sig annat går ju inte att "trigga" - Lagen är ju så att "Lika attraherar - lika"...

Som jag sa vid något tidigare ställe - Det går inte att hypnotisera en människa - att göra något mot hans högre "medvetande´s" vilja - varför inte då?
Vill man få en människa att till ex. mörda någon så måste denna människa ha just dessa normer/värden/egenskaper inom sig, liksom... och om man studerar Jüngs sk. "arketyper" - så är det ju som så att männsikan genom att vi levt en sådan massa gånger faktum har gemensamma gamla händelseutvecklingar i våra sinnen - och dessa händelseutvecklingar är också ofta förknippade med symboliska bilder och även nummer och sånt (Kabala?!)

För vårt sätt att förstå världen - så är nu allt detta viktigt att veta - ibland - ibland icke...
För att vi är ju vidskepliga och fega utav oss, för det mesta så det skulle bli ett rent helvete om vi hela tiden gav akt på sådant...

Men om vi nu skulle återgå till din ursprungliga fråga ang. nummer tretton - så finns det många förklaringar - En är ju att Frimurarna nästan blev helt eliminerade vid en tidpunkt för länge sedan - den dagen lär då ha varit fradagen den trettonde - "tretton vid bordet" Jesus sista måltid? och en mängd sådana där grejer...

Men i de flesta fall så går det ju till som så - att människan faktum alltid "skapar" sin egen tillvaro och vad som kommer att "ske" med henne...
Så många gånger så fixar hon till detta själv genom sin sk. "tankekraft"...
Jävlans! Fredagen den 13-onde!!! Satans! - detta kommer aldrig gå vägen och så blir det som man tänkt...
Så det gäller alltså att kunna hålla grejer ifrån sig (fula tankar) - alltid vara positiv och inte tänka på skit och det och sånt...

Jag läste en gång en liten "avhandling" om sk. "olycksfåglar" - människor, som mena sig ha otur - och det hade dom faktiskt - För lagen är nu sådan att - får vi "bestämma" själva, så...

Jag tänkte "dra" några fler grejer - men tror att jag spar dessa till en annan gång - jag har ju en fru som sitter och vill ha lite "kontakt" också - Så... Har man tur - så kanske det "blixtrar" till, lite - Hö, hö...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/9 15:15
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
jag har köpt denna här kalendern http://www.fsf.nl/nfsf/shop/item.php?page=0&id=7895 och där står det att maya ser nr 13 som något positivt och betyder "key to time itself. 13 is the mayaan galatic prime number; the force of the universal movement of creation". Together with the number 20 it is the base for the tzolkin calenderna..

Posted on: 2006/1/9 16:27

Anonym

Veckan.

7 Dagar 6 nätter= 13

Mayakalendern.

http://www.calleman.com/Swedish/swe.main.htm

Anonym

Nyheter idag.

13 döda i Iransk flygolycka

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper