vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fy fan för Telia!!

See User information
Igår, nästan exakt 24 timmar sedan slutade min Internet-uppkoppling att fungera totalt. Det är långt ifrån första gången det hände, men vanligtvis brukar det fungera igen inom 1-4 timmar. Det gjorde det dock inte nu, utan jag satt uppe hela natten utan någonting annat att göra innan jag slutligen bestämde mig för att sluta vänta på det. Sedan nästa dag, det vill säga idag, fungerade det fortfarande inte och jag lyckades efter en lång tids letande hitta ett telefonnummer dit man skulle ringa för olika former av felanmälan.

Efter 40 minuters väntan i telefonkö fick jag tala med någon, som visserligen var mer kompetent än den jag fick tag i förra gången jag ringde dit, som bara satt och läste ifrån en broschyr med instruktioner och förolämpade mig så fort jag sa att det inte stämde och till sist lade på, men hon kunde inte säga särkilt mycket om vad det egentligen var för fel.

Trots att det här har hänt så många gånger förut, fast aldrig så här länge, och jag vet precis hur det brukar gå till, så ville hon inte ens ta emot någon ordentlig "felanmälan" utan sa bara att det var mitt fel. Hon ville att jag skulle gå igenom några inställningar som inte ens jag har någon aning om vad det var till för, och hävdade sedan att det troligen är "glapp i nätverkskortet". Ett jädrigt allvarligt glapp som påverkar den andra datorn också isåfall... sedan så kom ett märkligt pip och ett surrande i luren och samtalet avbröts. Av en otrolig slump så fungerade sedan allting igen knappt 10 minuter efteråt, förmodligen på grund av Telias teliapatiska krafter som kunde fixa "glappet i nätverkskortet" ända därifrån.

Allvarligt talat, så många gånger som det här hänt är det uppenbart att det är något fel med Telias servers som orsakar det. Frågan är varför de inte ens kan ta emot en ordentlig felanmälan utan ger en massa sådana här instruktioner när de vet att det är något fel på deras sida? De tycker väl helt enkelt att det är bäst att säga åt alla som har något problem att kolla om det är "glapp i nätverkskortet" så att de får tid att fixa det, och slipper få skulden för att det är fel på deras system...

Och man kan ju bara tänka sig vad det här skulle innebära om t ex ett företag som var helt beroende av Internet blev utan det i ett dygn? Om det kom fram att det var Telias fel skulle de kunna få skadeståndskrav, men nu är det ju inte så i databranschen... utan det är alltid kundens fel!

Posted on: 2006/1/10 20:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fy fan för Telia!!

See User information
Så här är det ofta med Telia. Jag ahd eodm förut men la ner det när servicen var så otroligt dålig. Jag felanmälde min lina och ringde sex ggr under en månads tid och ingenting hände.
Polarn har problem med sitt Telianät och varje gång han ringer och säger till dom så är det samma sak, inget fel men helt magiskt går linan igång efter att han ringt till dom.

Jag har bytt till en annan operatöt, Netatonce. De är betydligt billigare (179:- istället för 299 men tyvärr inte särskilt mycket bättre. Telefonkön är lika lång, supporten är värdelös men deras tekniker är väldigt duktiga.
Trist att de inte kan fixa min lina bara.

Det sura är att de allra flesta operatörer har lika dålig service och kör med sina "upp till" abonnemang så man inte kan säga nåt om man får kass hastighet. Otroligt dåligt.

Posted on: 2006/1/11 7:43
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Fy fan för Telia!!
Jag tror nog Bredbandsbolaget är snäppet värre, som i mitt fall är det värsta jag var med om..
Din historia här med telia var rena semstern med mina erfarenheter hos detta 26% carlyle group ägda företag som tog sig mer än månad att fixa mitt problem.

Jag hade dessutom ip telefoni från dem som jag starkt rekomenderar folk att "aldrig" beställa av dem..!!

det hela slutade med att jag tillslut gav upp och står än idag och river deras "fakturor".

Så blir det om man stått hos fogden sen barnsben.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper