vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »

Re: SHORE I´S A WAKE BEFORE THE DANCING IS OVER

See User information
Quote:

Strubens skrev:
x y z är ju koordinater men få II till Z kan bli klurigt. om inte bokstaven realaterar till siffran 2 i och för sig i det babyloniska räknesystemet. <---- scratching head

Z blir väl "målet" på en kurva i ett diagram med x och y-axlar.

Jag såg på bilden som Lorax la upp att där är en stjärna och månskära(?) på framsidan, precis som i bilderna jag gav länkar till i inlägg 136. Man ser ju också på LP-omslaget en lampa intill "huvudkanalen", det som visades som den blåa strålen i en video.

Man ser i fotona på Baphomet att det "tänds" ovanför huvudet, upplyses...

Posted on: 2007/12/12 19:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 80-tals gruppen Duran Duran Illuminati promotade!!
Oj Oj Oj Då

Är inte så bra på geografi och därför kollade jag upp Chicago,

Strubens.

Du vet säkert detta, men att Lake Michigan och Chicago River

finns i anslutning till Chicago!!! Inte bra alls.

(Land of the) Free (Will) Fall On A Windy Mourning Shore.

Den raden från Secret October är klart oroande vad beträffar

Chicago.

MEN

även om jag tror på dubbel syftningar i Secret October, så kan

den ju syfta enbart på fritt fallande kroppar och byggnader vid

WTC på morgonen den 11 Sep vid strandkanten på Manhattan?

Men, ja vi kanske skall kolla noggrannt efter Y-platser i Chicago.

SAMTIDIGT SOM........

WISE??????? KAN DE MENA: WINDY.......SEE.......TY

Vad tror du, Strubens?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fanns några ställen med y i Chicago, inget speciellt dock. Fema har ju gamla kartor med hur strålningen skulle blåsa vid en nukleär attack, an av dem med chicago som mål.
Har några olika källor som nämner 22 dec.
En som jag läste pratade om att usa skulle falla under England igen bush's plan tydligen väldigt hysh hysh, kanske är omega point det? återstår att se. Tror en attack blir mer och mer påtaglig, frågan är var?
Mourning? finns det något ställe som hänvisar eller med anslutning till namnet Mourning, Morning? med en shore.... ..hmm

keep up the good work arbiter och tack för fortsatt info
Strubens

Posted on: 2007/12/12 20:27

See User information
Jag pushar en gång till för octo, det är ju åtta.

Octopussy... James Bond, Ian Fleming, han visste lite grejer, väl...

http://www.weirdload.com/bond.html
http://www.carpenoctem.tv/cons/nwo.html

Posted on: 2007/12/12 20:51

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
The October sur...p...rise-storyn...

http://www.carpenoctem.tv/cons/october.html

Posted on: 2007/12/12 21:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
då menar du october 08? Stjärna och månskära har jag också sett i andra sammanhang, turkiets flagga är den ena men sen angående konfigurationen också, hmm får kolla in på det.
Kan "Y" vara en kod? typ krigskod? eller ett annat land?
Vi har ett kallt krig på gång så det skriker om det, Ryssarna ligger med sina skepp i Syrien och ja en hel del är på gång, kanske det gäller ett annat land?

Strubens

Posted on: 2007/12/12 21:11

Anonym
Quote:

Strubens skrev:

Mourning? finns det något ställe som hänvisar eller med anslutning till namnet Mourning, Morning? med en shore.... ..hmm
Strubens

Mourning betyder sörjande(någon som dött)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mourning

I sångtexten står det MORNING, det är jag som läser in mourning.

"Fri (kommer att) falla på en blåsig sörjande strand"

Kan syfta på "Windy" Chicago och "the shores of Lake Michigan"

Martial Law införs, så friheten (i USA) är förbi.

See User information
Quote:

Strubens skrev:
då menar du october 08? Stjärna och månskära har jag också sett i andra sammanhang, turkiets flagga är den ena men sen angående konfigurationen också, hmm får kolla in på det.
Vi har ett kallt krig på gång så det skriker om det, Ryssarna ligger med sina skepp i Syrien och ja en hel del är på gång, kanske det gäller ett annat land?

Strubens

Jag vet inte... vad pratar vi om? Videos, och skivor från åttiotalet då surp rise oktober var, 9/11, det är så mycket. Tänkte bara på att october inte behöver peka på månaden oktober (enbart), utan talet åtta, evighetstecknet - något sluts.

Y- hornen, Baphomet - spåna går ju... men att förstå är inte så lätt.

Posted on: 2007/12/12 22:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

Strubens skrev:

Strubens

Jag vet inte... vad pratar vi om? Videos, och skivor från åttiotalet då surp rise oktober var, 9/11, det är så mycket. Tänkte bara på att october inte behöver peka på månaden oktober (enbart), utan talet åtta, evighetstecknet - något sluts.

Krångla inte till det för mycket, Novax.

OM det är ledtrådar, så är det knappast långsökt.

Just nu undrar jag om X Y Z kan vara Axe Wi C=

Hugg ned Windy City??

See User information
Quote:

TheArbiter skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

Strubens skrev:

Strubens

Krångla inte till det för mycket, Novax.

OM det är ledtrådar, så är det knappast långsökt.

Just nu undrar jag om X Y Z kan vara Axe Wi C=

Hugg ned Windy City??

hehe... börjar det bli överkurs... okey, vi bankar ned det lite med hjälp av en hammare

Posted on: 2007/12/13 0:29

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
På tal om romersk katolska kyrkan

Gregorianska munkar har gjort en cover på Duran Durans

Ordinary World.

http://www.youtube.com/watch?v=D38LdpvNRrg

Här är en recension från Dalarnas Tidningar 2004

Finns det inte något läskigt med munkar? Inte munkar med socker utanpå och sylt inuti - de är på sin höjd sliskiga - utan riktiga, mänskliga munkar med stickiga tagelskjortor och kåpa.
Kanske grundar sig detta på rädslan för det okända - så länge det handlar om fryntliga gubbar som odlar örter och vin är det väl harmlöst, men man vet ju inte riktigt vad de håller på med bakom klostermurarna.

Redan Matthew Lewis insåg munklivets kittlande rekvisita när han skrev The Monk 1796, en av de första gotiska skräckromanerna. Sedan har det fortsatt och raden av obehagliga munkar kan göras lång. Den onde abboten från I Rosens namn som inte gillar humor är ett exempel, liksom spanjoren Amando de Ossorios obskyra filmsvit Tombs of the Blind Dead - där är munkarna till och med vandrande skelett. Och tänk bara på jesuiterna och spanska inkvisitionen.

Obehagligt aktuella dessa dagar ärden ultrareaktionära katolska fraktionen Opus Dei , som med sina medeltida moraluppfattningar nästlat sig in i Vatikanens innersta.

Men det finns något som gör att alla dessa skräckvisioner och mörkermän förbleknar. I dagarna damp det nämligen ner en skiva i min brevlåda. Gregorian - The Dark Side.

Ett gäng Gregorianska munkar upptäckte som bekant för några år sedan att världen hade ett behov av deras sakrala sånger och att detta var ett mycket lukrativt sätt att fylla på klostrets kassakista. I början handlade det om gregoriansk körmusik, punkt slut, men snart hakade fler på trenden och det började spåra ur.

Nu är botten nådd. På The Dark Side profiterar dessa munkar på sin mystiska aura, genom att tolka ett knippe rocklåtar av det lite "mörkare" slaget, däribland en handfull hårdrocksdito. Till dem som får sina alster misshandlade hör bland andra Ozzy Osbourne, The Sisters of Mercy (från sin mest hårdrockiga period) och Evanescence.

Redan inledande låten känns som ett slag i ansiktet, ett hån. Nine Inch Nails Hurt, som i Johnny Cashs tappning nästan gav mig en religiös uppenbarelse är i munktappning paradoxalt dränerad på all sakralkänsla. Nick Caves laddade stämma i Where the Wild Roses Grow är ersatt med en bajsnödig tenors. Heroin- abstinens ter sig ganska lindrigt i jämförelse.

Det enda som möjligen skulle kunna falla enhårdrockare på läppen är Ave Satani ur filmen The Omen, och detta på grund av att versionen är hyfsat trogen originalet.

Hela skivan är ett bevis på att klosterlivet gjort attmunkarna tappat kontakten med verkligheten utanför. Eller så har de faktiskt bytt Ave Maria mot Ave Satani och sålt sina själar till djävulen. Inte för att likt Robert Johnson ges övernaturliga musikaliska färdigheter, utan för att genom försåtliga Åhlénskampanjer förgifta slentrianmässiga musikkonsumenters sinnen.

Jag säger: Driv ut månglarna ur templet.

Publicerad: 2004-11-05 00:00

See User information
Quote:

novax skrev:
Jag pushar en gång till för octo, det är ju åtta.

Octopussy... James Bond, Ian Fleming, han visste lite grejer, väl...

http://www.weirdload.com/bond.html
http://www.carpenoctem.tv/cons/nwo.html

Trevligt Novax med lite Fleming.

Jag hittade:

There is no way of knowing how many meetings took place dealing with the planning of the assassination of Kennedy. The first were high level Illuminati meetings. But the Illuminati meetings were not operational level meetings. There were several levels of meetings. Next, a series of meetings by British Intelligence at Tryall Compound at Montego Bay, Jamaica, and Mafia meetings at who knows where. A minor trading company called Permindex was the cover to an assassination bureau that had its major U.S. subsidiary the International Trade Mart in New Orleans. The FBI’s Divison 5 was tied in with Permindex, and Permindex’s board of directors had U.N. posts, Mafia positions, European banking ties, Nazi ties, etc. In other words Permindex was well connected.

By the time the planning was done, it included certain elements of the CIA and Freemasons. A Major Lauis Mortimer Bloomfield, Permindex’s Pres. & Chairman, a key player in Hoover’s Division 5, and a member of the Order of St. John of Jerusalem (the Protestant branch of the Knights of Malta) was a homosexual lover of FBI director J. Edgar Hoover. All the board of Permindex and many of its various subsidiaries were in various areas in November, 1963 carrying out the assassination and coverup. One of the covers for the Permindex operators/teams was to pose as missionaries of the American Council of Christian Churches (ACCC). The whole reason the elite set up the extensive ACCC was to have a cover for their killing units. For instance, a group of about 30 of the best marksmen were undercover as part of ACCC missionary school in Puebla, Mexico, The Tolstoy Foundation (who I have visited with] were another pseudo “Christian” front. Later, the headquarters of this assassination group was shifted to Paradise Island, Grand Bahamas to Intertel.

Ian Flemming’s novels write about a Third Force used to create a world government that was based in the resort islands of the Carribean. How true that has become. In the Westerns put out by Hollywood, when the bad guy does something to the good guy, he runs off with his woman. That is what happened with JFK. Onassis was one of the Illuminati kings who decided JFK must go, and he got to run off with the dead man’s wife. Onassis had already gotten Jackie onto his yacht, sexually, prior to Kennedy’s assassination. Franklin Roosevelt, Jr. was on board together with Aristotie and Jackie. Jackie didn’t enjoy her marriage to Onassis. At one point in their marriage when they were swimming nude at Onassis’ island Skorpios, ten photographers with underwater cameras and telephoto lens captured Jackie naked and her picture was splashed across Playmen and Hustler, etc. Jackie was furious and wanted her husband to sue the newspapers and magazines, which he refused to do A year before Aristotle died he actually admitted that he had planned the whole operation. The date given for the actual Howard Hugh’s death, who had been kept prisoner under horrendous conditions by Onassis, was Apr. 18, 1971. In the previous year 1970, Hugh’s purported autobiography had come out written by Clifford Irving. Clifford Irving’s wife took the publisher’s check made out to Howard Hugh’s to one of Onassis’s Swiss banks, and was paid.

Resten:

http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/onassis.htm

Posted on: 2007/12/17 1:14

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Strubens, det kan vara något på gång?

Du kan ha rätt i att den 22 smäller det?!!

En kompis till mig, som handlar värdepapper via Nordnet, säger

att någon sänkt krypterings graden från 128 kBit till 40 kBit på

de finska, danska och luxemburgska siterna.

Nå´n ligger och fiskar användarnamn och lösenord.

Kanske tänker de skapa en rejäl köparsida på fredag just innan

stängning, så att någon kan blanka kraftigt utan att rubba

kurserna. Sedan går Dinkelspielarna i konkurs(de måste ju täcka

förlusterna åt kunderna). Illuminati kanske har ett horn i sidan till

Internetmäklarna? De stjäl ju intäkter från bankerna.

Anonym
Quote:

Illuminati kanske har ett horn i sidan till

Internetmäklarna? De stjäl ju intäkter från bankerna.

Banker skiter i intäkter, likaså illuminati eftersom de kan trycka upp alla pengar de kan tänkas behöva. Många tror att alkemisten är en skum gubbe som sitter och blandar vätskor i en mörk gaderob och har ingen som helst aning att de gör det rakt framför näsan på dem.

See User information
Arbiter, fixar en burk idag så jag kollade nätet och såg att du skrev. Det verkar skumt det där det kan jag hålla med om, tror du man laddar för stormworm? Något nytt i texterna?
ok gotta go, kanske kan kika in imorgon också. 22 eller 23 börjar något, Omega kanske blir nedsläckt nät? vem vet...
Strubens

Posted on: 2007/12/18 23:48

See User information
Quote:

novax skrev:
The October sur...p...rise-storyn...

http://www.carpenoctem.tv/cons/october.html

Lyfter...

...the Ayatollah Khomeini in the infamous "October Surprise" manipulation of the 1980 presidential election...

http://www.lostartsmedia.com/videotapes.html

Posted on: 2008/1/8 0:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Strubens,

tänkte bara säga till dig att Chicago med största sannolikhet är bekräftat som mål.

Har nämligen observerat AUX och BLACK i Planet Earth videon.

AUX är en ordlek. Auxiliary på engelska låter som AXE HILLARY om man säger det snabbt.

Hillary Clinton är född och uppvuxen i Chicago.

BLACK är väl BLACK OP.

Axe windy city, tomahawk missil mot windy city.

Gotta go, skulle bara skriva detta eftersom jag inte kommer att ha tillgång till Internet på ett tag.

Ska upp i fjällvärlden med en kompis ett par veckor.

Bivackträning och fiske. Jävligt skönt skall det bli.

Vi hörs Strubens

See User information
Denna diskussion är mycket intressant och underhållande, den påminner mig om Philip K Dicks roman VALIS. Dick skrev den efter att han fått en psykos 1974. Vad som hände var att han fick en rosa laser stråle skjuten rakt i huvudet, strålen bestod av levande information och Dick spekulerade om det var en rysk sattelit eller CIA som låg bakom.
Informationen han fick länkar samtiden tillbaka till rommarriket och han skriver om hur vi alla vistas i en levande labyrint som ständigt skiftar form. The Black Iron Prison.
En annan vision Dick hade THE EMPIRE NEVER ENDED. : Suddenly i saw ancient Rome superimposed over California. Detta känns ju lustigt med tanke på att Hitler ville återupprätta rommar riket. Arnold Zwartzenegger är gammal Nazist samt guvernör i Kalifornien.

Hur som helst var han övertyga om att David Bowie var jesus och filmen The man who fell to earth är central i boken(VALIS). I boken talar en rockstjärna direkt till Dick genom sublimala budskap i en Film.

http://strangeloop79.blogspot.com

Posted on: 2008/1/31 19:02

Anonym
Quote:

strangeloop skrev:
Denna diskussion är mycket intressant och underhållande, den påminner mig om Philip K Dicks roman VALIS. Dick skrev den efter att han fått en psykos 1974. Vad som hände var att han fick en rosa laser stråle skjuten rakt i huvudet, strålen bestod av levande information och Dick spekulerade om det var en rysk sattelit eller CIA som låg bakom. ....

Hur som helst var han övertyga om att David Bowie var jesus och filmen The man who fell to earth är central i boken(VALIS). I boken talar en rockstjärna direkt till Dick genom sublimala budskap i en Film.

Hur trovärdig är man om man tror att Bowie är Jesus på en skala.....?

Detta påminner inte ett skit om Psyk romaner.
Detta är 10 resor värre.

Vi har att göra med fullblods satanister, som skrattar vanliga hyggliga människor rakt i fejan.

Man är så säker och arrogant att man sprider info, ibland kryptiskt, ibland fullt uttalat om hur man tänker plocka av Jordens befolkning alla demokratiska fri och rättigheter
PLUS

HUR MAN RENT INDUSTRIELLT KOMMER ATT MÖRDA

80-90 % av OSS.

SOV VIDARE DU!

Till er andra tänkte jag säga att:

Jag skrev ju tidigare om att populärkultur producerad 20 år innan händelsen inträffar kan vara intressant att titta på.

Nu har jag tittat på en film från 1988, Die Hard och
en film om en råvaru trader i Chicago, som släpptes 1 Januari 1989(anmärkningsvärt nog). Limit Up heter den och döptes till "En djävul på börsen" här i Sverige.

En jätteintressant sak plus 2 mindre i DIE HARD!

NAKATOMI heter skrapan i Die Hard!

ETT ANAGRAM PÅ: A T O M I K ___ A N!!!

AN är en förkortning av det latinska ordet för år, ANNUM.

Se länk http://64.233.183.104/search?q=cache: ... eedictionary.com/Annum%2B(Latin:%2BYear)+annum+latin&hl=sv&ct=clnk&cd=1&gl=se

Plötsligt känns inte 2008 så säkert längre(ockulta föredrar ju udda år).

De andra mindre prylarna är att Bruce Willis skriker Geronimo när han slänger en sprängladdning. Plus att ordet missil zoomas in på ett pansarskott.

LÄNK TILL TOMAHAWK MISSIL(South Tower och Pentagon plus kärnvapen attack(troligen))

Filmen Limit Up är väldigt intressant pga sitt release datum och
att det kommer en kraftig vind in på börsgolvet på slutet och alla skärmarna och elektroniska tavlor släcks.

Atombombens EMP puls slår ut elektriciteten och vindstyrkan blåser bort allt. 20 år sedan släppet den 1 Januari 2009.

NUCLEARS EVE= CHICAGO 2008-12-31(2009 svensk tid)?????

Anonym
Quote:

TheArbiter skrev:
och en film om en råvaru trader i Chicago, som släpptes 1 Januari 1989(anmärkningsvärt nog). Limit Up heter den och döptes till "En djävul på börsen" här i Sverige....

Filmen Limit Up är väldigt intressant pga sitt release datum och
att det kommer en kraftig vind in på börsgolvet på slutet och alla skärmarna och elektroniska tavlor släcks.

Atombombens EMP puls slår ut elektriciteten och vindstyrkan blåser bort allt. 20 år sedan släppet den 1 Januari 2009.

NUCLEARS EVE= CHICAGO 2008-12-31(2009 svensk tid)?????

Ojojojoj, missade detta

L I M I T- U P= ett anagram på:

I´M___ LIT__UP

Dubbel mening!!!

Chicago blir upplyst på kvällen av det starka ljusskenet från atombomben

OCH

den som klurar ut gåtan blir upplyst om vad som kommer att ske!

Novax och Strubens, vad säger ni?

Några invändningar?

See User information
im lit up betyder väll att vara påtänd om något.

Posted on: 2008/3/3 23:50
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Kan nån sammanfatta den bästa slutsatsen som kommit ur denna tråd. För jag orkar inte...

Vilken hardcore plan/profetia har ni hittat som ni tror på mest?

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
im lit up betyder väll att vara påtänd om något.

Snark.......är väl klart att det är slang för "att vara på lyset" oxå!!

Onödigt påpekande, tillför nyttiga synpunkter.

Läs Voids instruktioner för forumet.

See User information
Jag tyckte inte det var så onödigt att påpeka.
Du gjorde vilda antaganden och kopplingar till kärnvapen, när det betyder något helt annat...

Personligen har jag aldrig hört att "Im lit up" skulle ha någon som helst koppling till ett kärnvapen.

Kom med något konstruktivt istället för att försöka gömma dig bakom "regler" som inte har med saken att göra.

Posted on: 2008/3/4 0:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper