vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Anonyma jobbansökningar en flopp
--------------------------------------------------------------------------------

Slökollade precis på aktuell ang,
Göteborgs satsning med "anonyma jobbansökningar" visade sig bli en flopp då inga invandrare kom till arbetsintervju trots att de andvände sig av anonyma jobbansökningar.
(vilket de var helt säkra på eftersom det handlar om diskremiring)

I slutet av just det klippet frågar den chokade reportern en kvinna som jobbar på ams.
hur man då ska öka mångfallden?
Den anställda kviinnan hon tar god tid på sig med att tänka efter och säger till slut något i stil med
"I deras hemländer är man ju van med att presententera sig på arbetsplatserna och visa på så vis att man är en bra kille"

Så ligger det till kära nationalister invandrarna som kommer hit från jordens alla hörn med en mängd kunskap ska nu vissa hur skåpet ska stå.
Man ska tydligen skaka tass

( det som är roligt är att detta har de sagt på ams-kurser i alla år att bäst är att åka till företag och presentera sig men nu är det helt plötsligt en ide som invandrarna kommit med)

Med andra ord är diskreringen som de flesta invandrare upplevt just en "upplevd diskremering och har inget att göra med deras härkomst)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Anonyma jobbansökningar en flopp

See User information
Quote:

maggot skrev:

Med andra ord är diskreringen som de flesta invandrare upplevt just en "upplevd diskremering och har inget att göra med deras härkomst)

LOL givetvis har dom missuppfattat allt, i sverige finns ju inga rasister, det säger ju våra ledare.

Posted on: 2007/12/19 10:47
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag skulle inte vilja jobba med någon som inte talar svenska och vill inte ens lära sig språket.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag skulle inte vilja jobba med någon som inte talar svenska och vill inte ens lära sig språket.

Jag vill inte jobba alls. Ordet Jobb kommer av ordet Jobbigt LOL

Posted on: 2007/12/19 10:53
Resized Image

Anonym
"LOL givetvis har dom missuppfattat allt, i sverige finns ju inga rasister, det säger ju våra ledare"

"Det går nog inte att stifta fler lagar för att öka integrationen, utan problemet är svenskarnas attityd."
- Mona Sahlin i Metro, 2003

See User information
Quote:

maggot skrev:
"LOL givetvis har dom missuppfattat allt, i sverige finns ju inga rasister, det säger ju våra ledare"

"Det går nog inte att stifta fler lagar för att öka integrationen, utan problemet är svenskarnas attityd."
- Mona Sahlin i Metro, 2003

problemet börjar när man skall avgöra vad som är en svensk, därav problemet med svenskarnas attityd.

Posted on: 2007/12/19 11:04
Resized Image

Anonym
Jaha du kanske du kan börja med att lösa det på den andra sidan med då

""Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej."
- Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkter i DN den 11 februari 2000."

Jag bor i angered här finns en rad föreningar

Kurdiska föreningen mot narkotika och missbruk
Finngötar
Utbildningscentret Iran
Somaliska föreningen
chilinska föreningen
Somaliska kvinnoklubben
Arabiska Bokstavscentret
Föreningen Syrianska
Islamiska Förbundet i Göteborg OSV OSV

Dessa människor ser sig inte som svenskar och jag ser dom heller inte som svenskar

Makten om rasism

"Det som gör svenskarna så avundsjuka på er invandrare är just er fina kultur och många traditioner. I sverige har vi bara midsommarafton och annat töntigt. "
- Mona Sahlin i Euroturk, 2000

See User information
Quote:

maggot skrev:

"Det som gör svenskarna så avundsjuka på er invandrare är just er fina kultur och många traditioner. I sverige har vi bara midsommarafton och annat töntigt. "
- Mona Sahlin i Euroturk, 2000

Midsommar är väl inget svenskt?

Posted on: 2007/12/19 11:15
Resized Image

Anonym
Om du anser att midsommar inte är svenskt hur kan du då anse att "Mohamed" är svensk som bott här i 3 år medans midsommarafton har firasts i sverige sedan 1953 och midsommarstången sedan 1300 talet ?

Midsommar tror jag är helt svensk då man firar sommaren

Wisegyy läs http://susning.nu/Dubbelt%E4nk

See User information
Quote:

maggot skrev:
Om du anser att midsommar inte är svenskt hur kan du då anse att "Mohamed" är svensk som bott här i 3 år medans midsommarafton har firasts i sverige sedan 1953 och midsommarstången sedan 1300 talet ?

Wisegyy läs http://susning.nu/Dubbelt%E4nk

Vad vi vet är att midsommarstången eller majstången som den också kallas kom till Sverige från Tyskland på sent 1400- eller eventuellt tidigt 1500-tal.
http://hogtider.wordpress.com/2007/06 ... och-hednisk-fallossymbol/

Midsommarstången är ursprungligen en fallossymbol för fruktsamheten, och kom troligen till Sverige från Tyskland på 1300-talet eller 1400-talet
http://sv.wikipedia.org/wiki/Midsommar

Köttbullar är inte heller Svenskt, kommer från Turkiet.

Diskutera inte doublethink med mig genom att posta en länk, förklara sambanden med egna ord, annars kan du inte bevisa attt du vet vad som är orwellian doublethink.

Är Mohammed född i Sverige eller svensk medborgare på annat sätt är han enligt lagen Svensk, jag tror det räcker så.

Så dansa du kring din Tyska midsommarstång. Men när Mohammeds snygga syrra kommer, då vill du knulla såklart.

Resized Image

Posted on: 2007/12/19 12:05
Resized Image

Anonym
Midsommar firades innan det ens fanns några svenskar eller Sverige för den delen. Folk i allmänhet fattar ju inte ens vad ritualen syftar till eftersom de kan knappt knyta sina egna skosnören.

Anonym
Du lyckas men totalt misslyckas med att förlöjliga allt svenskt eftersom du bara gör bort dig.
Sverige har lixom alla andra länder hämtat hem diverse inspirationer från andra länder för att på så vis skapa sin egen kultur.
När karl den 12e gillade koldomlar och köttbullar tog han med sig recepten och lämnade turkarna hemma.
Mohamed är ett mycket vanligt namn som många svarta muslimer bär men namnet är ursprungligen från mellanöstern.
I Chile pratar man spanska så det kanske inte finns något chilinsk kultur heller för den delen ?

Hur det en må vara med "midsommarstången" och om det är såna oklarigheter om hur den kom hit men alla kan minnas att vi haft den här i århundranden så är det ju ganska självklart att det borde betraktas som "svensk kultur"

Så du menar att om en invandrare som inte är född här kommer hit är han en invandrare (men vi bör betrakta han som svensk)
Och en andra generationens invandrare är helt svensk ?
Men köttbullar som funnits här i 100tals år är turkiska köttbullar ??
Många turkar är oxå ett uppblandad folk så det kanske är halvarabiska köttbullar ?

Sedan föredrar jag indoeurpiska tjejer framför araber fast även arabiska kvinnor kan vara vackra

See User information
Quote:

maggot skrev:
Du lyckas men totalt misslyckas med att förlöjliga allt svenskt eftersom du bara gör bort dig.
Sverige har lixom alla andra länder hämtat hem diverse inspirationer från andra länder för att på så vis skapa sin egen kultur.
När karl den 12e gillade koldomlar och köttbullar tog han med sig recepten och lämnade turkarna hemma.
Mohamed är ett mycket vanligt namn som många svarta muslimer bär men namnet är ursprungligen från mellanöstern.
I Chile pratar man spanska så det kanske inte finns något chilinsk kultur heller för den delen ?

Hur det en må vara med "midsommarstången" och om det är såna oklarigheter om hur den kom hit men alla kan minnas att vi haft den här i århundranden så är det ju ganska självklart att det borde betraktas som "svensk kultur"

Så du menar att om en invandrare som inte är född här kommer hit är han en invandrare (men vi bör betrakta han som svensk)
Och en andra generationens invandrare är helt svensk ?
Men köttbullar som funnits här i 100tals år är turkiska köttbullar ??
Många turkar är oxå ett uppblandad folk så det kanske är halvarabiska köttbullar ?

Sedan föredrar jag indoeurpiska tjejer framför araber fast även arabiska kvinnor kan vara vackra

Quote:

Zieg Midsommarstång, aus Hergestellt in Deutschland! LOL

Posted on: 2007/12/19 13:47
Resized Image

Anonym
Var med tjejen på skansen i sommras, blev lite ställd när jag såg deras midsommarstång. Detta är fett offtopic, men jag ville så gärna visa. Jag varnar mig själv nu, 2 till and im out...

Resized Image

Anonym
Resized Image

Oj oj. Inte dum alls. Henne förråder jag gärna det ariska blodet för en liten stund...

OBS! Skämt, om nu det är tillåtet...

See User information
den där Stången tycker jag ser Svensk ut hehe, undrar vem dom offrade där...

Resized Image

Posted on: 2007/12/19 13:52
Resized Image

Anonym
wiseguy!
Din tyska förstår jag inte och en bild på en leksaksödla i en stång vissar bara på att du inte kan bemöta min argument

Void!
Kan vi inte lämna micros midsommarfirande utanför detta ?

See User information
Zieg Midsommarstång, aus Hergestellt in Deutschland! LOL

Seger Midsommarstång, tillverkad i Tyskland! LOL

Godzilla stången var en replik till void, inte till dig.

Posted on: 2007/12/19 15:18
Resized Image

Anonym
Midsommarstången fanns i tyskland innan hitler kom till makten år 1933 om det är det du syftar på....

See User information
Quote:

maggot skrev:
Midsommarstången fanns i tyskland innan hitler kom till makten år 1933 om det är det du syftar på....

den finns nog där fortfarande, den fanns där år 1400 ochså, eftersom den kom hit från Tyskland, och därmed ej svensk, utan en blattestång.

Posted on: 2007/12/19 15:48
Resized Image

Anonym
Jaså du menar att tysklands ursprungsbefolkning består av "blattar"
Tyskar och svenskar är samma folk nämligen germaner...
Du kallar dig vaken va ???

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag tycker ofta att man hör folk säga (med illa dold stolthet):
Vi har vallonblod i våran släkt...

Är det speciellt ballt på något sätt? Gruvarbetare från Belgien?

Man hör ju aldrig folk säga att Farfar var från Gent eller Mormor var bördig från Antwerpen...

Vadan denna exklusivitet? :)

Det undrar jag också. Har själv aldrig förstått den här hysteriska förtjusningen i att en del personer har en eller flera valloner bland sina förfäder för flera hundra år sedan. Folk verkar likställa vallonerna med kungar, adelsmän, grevar & baroner och verkar tycka det ger samma status. Det verkar nästan vara "fult" att inte ha valloner bland sina förfäder:)

Posted on: 2007/12/19 18:39

See User information
Quote:

maggot skrev:

Vi kan kalla invandrare blattar, så du inte går vilse i begreppen. Jag vet att du menar ickevita personer, men du snackar ju om invandrare som muskiga muslimer och liknande, så vi kan gott nedvärdera tyskarna lite för min del. Om en fd turk, som blev Tysk medborgare på 80 talet, kommer hit, vad vill du kalla honom för? Tysk eller Turk? hehe

Posted on: 2007/12/20 11:18
Resized Image

Anonym
Är det en turk som flyttar till tyskland är han givetvis en turk

Vad skulle du kalla en hund som går in i ett stall ?
En häst ?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper