vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Friska människor har frisk syn på äktenskap

See User information
Quote:

bennybear skrev:
- Du låter som en propagandist ifrån Feministiskt Initiativ.

idag kan det kännas viktigare att kunna sortera, än att kunna tänka.

Posted on: 2007/12/19 13:59
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja det är därför som du är som gjord för att arbeta på posten och dela ut socialdemokraternas valsedlar mot rasism och för islam

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot skrev:

Jag tror att Fadime Sahindal vet vad jag pratar om
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_Sahindal

Om du verkligen tror att hon "vet" nåt fortfarande, ja då har du ju ochså en religiös övertygelse. (man kan bara veta om man lever, hon är död, vet hon nåt fortfarande, har hon ju hamnat i himmelen?)

Alla som vet nåt om sk hedersrelaterade mord, vet att de har patriarkala förtecken.

Patriarkat syftar i kyrkliga sammanhang på en patriarks makt eller det område som förvaltas av en patriark. Ordet kommer ur grekiskan och betyder "fadersvälde"

Inom sociologi och antropologi avses med patriarkat en samhällsordning i vilken män tenderar att ha mer makt än kvinnor exempelvis som familjeöverhuvuden, klan- eller statsledare, etc. Patriarkat tenderar att ha agnatisk arvsrätt. Motsatsen kallas matriarkat.

Posted on: 2007/12/19 14:01
Resized Image

Anonym
Jag har ingen religös övertyggelse till skillnad från ex muslimer jag är sökande dock tror jag på reinkarnation.
Måhända det var hennes bror som dödade hon men även muslimska kvinnor stödjer detta.
Du har noll koll

See User information
patriarkalism är inte en muslimsk ide

titta tex kristen patriark, kolla in hans dubbehövdade örn, LOL suspekt
Resized Image
http://www.jesus-is-savior.com/False% ... _Orthodox/ro-idolatry.htm

Posted on: 2007/12/19 14:06
Resized Image

Anonym
Jag säger att patriarkalism inkluderas i islam inget annat

Du är väl inte efterbliven ?

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag säger att patriarkalism inkluderas i islam inget annat

Du är väl inte efterbliven ?

patriarkalismen är äldre än Islam

Posted on: 2007/12/19 14:11
Resized Image

Anonym
Men jag säger ju att det finns ett starkt patriarkat inom islam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du är ju hjärndöd

See User information
Quote:

maggot skrev:
Men jag säger ju att det finns ett starkt patriarkat inom islam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du är ju hjärndöd

jojo, men det betyder inte att de patriarkatiska utrycken blir muslimska. sen spelar det ingen roll hur mycket du vill, det blir inte bättre för det.

Posted on: 2007/12/19 14:19
Resized Image

Anonym
Detta är ett forum som ska ta upp information som annars inte diskuteras så mycket i den vanliga median och bland folket
Därav islams IGENTLIGE kvinnosyn

See User information
Quote:

maggot skrev:
Detta är ett forum som ska ta upp information som annars inte diskuteras så mycket i den vanliga median och bland folket

där har du fel, din syn på denna sak, är vanligt förekommande i media.

eftersom du hänvisar till att man bör ta upp mer sällsynt information, kanske vi skall diskutera att patriarkalismen är äldre än islam, och det grundläggande problemet, och därmed ochs¨å blandas ihop med begreppet muslim.

Posted on: 2007/12/19 14:26
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

där har du fel, din syn på denna sak, är vanligt förekommande i media.

eftersom du hänvisar till att man bör ta upp mer sällsynt information, kanske vi skall diskutera att patriarkalismen är äldre än islam, och det grundläggande problemet, och därmed ochs¨å blandas ihop med begreppet muslim.[/quote]

Nej detta är vad media lärt dig att du ska säga pga av att fler människor blir oroliga över islamiseringen i europa!
Kan du säga ETT program de senaste 10 åren som tagit upp att muslismska män slår sina fruar!
Istället pågår en gull-kampanj om islam och framförallt muslimska kvinnor TV4 ägnade en hel vecka åt detta
http://tv4.se/583975.html

Varför ska vi ta upp "feminism" det gör hela massmedia ändå och jag tror att istort sätt alla politiker i riksdagen säger att de är "feminister"

Så visa mig när svensk media spyr galla över muslimer och andvänder koranen som källa tack !

See User information
Quote:

maggot skrev:
Kan du säga ETT program de senaste 10 åren som tagit upp att muslismska män slår sina fruar!

Troligen inte, detta skulle vara Hets mot folkgrupp.

Så du missade.

Posted on: 2007/12/19 15:13
Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:

Så visa mig när svensk media spyr galla över muslimer och andvänder koranen som källa tack !

det står inget om Svensk Media i Koranen.

Posted on: 2007/12/19 15:15
Resized Image

Anonym
Du sa ju att media speglat muslimer så och sen säger du att det inte är så ?

See User information

Posted on: 2007/12/19 15:28
Resized Image

Anonym
Mohamed omnämns inte i koranen nej.
Ja du ser hur det blir när en dansk media väljer att måla en bild av en deras profet.
De får be om ursäkt blir mordhotade mm

Kritiserar du islam är man islamofob
Kritiserar du judendom är du antisemit
Kritiserar du kristendom är det "yttrande frihet"

See User information
maggot skrev:
Mohamed omnämns inte i koranen nej. Ok det får stå för dig, tänker inte läsa den för att dubbelkolla dig =)
Ja du ser hur det blir när en dansk media väljer att måla en bild av en deras profet. Du borde skriva Europeisk media, det var inte bara danskarna, och dom bad bara om ursäkt eftersom dom vart bojkottade och förloirade miljoner. Alla vet att det är förbjudet att avbilda profeten Muhammed
De får be om ursäkt blir mordhotade mm Jo jo, eldar man, så brinner det.

Kritiserar du islam är man islamofob du verkar kritisera allt som inte kommer från Sverige, men i din okunskap hävdar du saker vara Svenskt, som inte härstammar härifrån.
Kritiserar du judendom är du antisemit Detta är ett trick av Zionisterna, men jag rekommenderar inte att du kritiserar hela folkslag
Kritiserar du kristendom är det "yttrande frihet" ?, detta känns inte som ett riktigt påstående, hade du inte lite bråttom nu?

Posted on: 2007/12/19 15:44
Resized Image

Anonym
Folk går med överstrykna kors.
De härdar jesus och går på stan med jesus uppspikad på korset med dollarsedlar runt.
Men måla en tekning av mohamed blir hus i helvette !
Det säger väl allt.
Dessutom vad är det för ett primitivt folk som mordhotar karrikatyrteknare ?

See User information
maggot skrev:
Folk går med överstrykna kors. ?
De härdar jesus och går på stan med jesus uppspikad på korset med dollarsedlar runt. Fanns ens Jesus?
Men måla en tekning av mohamed blir hus i helvette !
Det säger väl allt. Det är väl känt att det är en skymfning av profeten att avbilda honom, alltså en medveten provokation, testa att provocera nån farligt typ, kanske nån Hells angels eller likande, kalla honom moppefikus, eller nåt annat nedlåtande, så får du säkert en fläskläpp, sen kan du gnälla över det med. Prognostiserat, skulle jag påstå. Man skall inte provocera andra människor i onödan.
Dessutom vad är det för ett primitivt folk som mordhotar karrikatyrteknare ? Det är du som är primitiv maggot, tex Iran och Iraq är en av jordens äldsta kulturer, därifrån kommer alfabetet och avancerad matematik, något du knappt kan tillskansa dig. Du är bara en primitiv anti människa, som känner dig förorättad av din egen regering, ta ut det på dem istället, men jag är säker på att du är för feg att göra nåt annat än aqtt snacka skit om utsatta.

Posted on: 2007/12/20 9:58
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Du skriver "Fanns ens Jesus?"

Varför inte ens samma frågeställning till mohamed ?
Spelar ingen roll om han fanns det visar sitt spår

Quote:

wiseguy skrev:
Det är väl känt att det är en skymfning av profeten att avbilda honom, alltså en medveten provokation, testa att provocera nån farligt typ, kanske nån Hells angels eller likande, kalla honom moppefikus, eller nåt annat nedlåtande, så får du säkert en fläskläpp, sen kan du gnälla över det med. Prognostiserat, skulle jag påstå. Man skall inte provocera andra människor i onödan.

Det kan ju finnas olika grader av provocation och satir och jag tycker inte det går över gränsen här.
Menar du på fullaste allvar att det är ballanserade människor som mordhotar andra för de har gjort en karikatyrbild av deras profet.

Quote:

wiseguy skrev:
Det är du som är primitiv maggot, tex Iran och Iraq är en av jordens äldsta kulturer, därifrån kommer alfabetet och avancerad matematik, något du knappt kan tillskansa dig

Jo det sägs att det moderna alfabetet härstammar från sumiterna men historien har även haft andra sorters skrifter.
Om du hör på red-ice där de intervjuar Michael Cremo om hans arbete med förbjudna fynd eller läs hans bok Forbidden Archeology om man läser det så verkar det snarare som att mänskligheten härstammar från thule och Michel Tsarion forskning visar det med.

Men okej jag kan vara med på att iran/irak har världens äldsta kultur men nu har den isf blivit utansatt för en stagnation.
(medvetet eller omedvetet kan jag inte svara på)

Då deras snitt IQ (IQ är inte allt dock) ligger på runt 80 medans sverige har ett snitt på 98 korea på 106...
Men för mig handlar det inte om vilken folk eller vilken kultur som är mest värld.

Quote:

wiseguy skrev:

Du är bara en primitiv anti människa, som känner dig förorättad av din egen regering, ta ut det på dem istället, men jag är säker på att du är för feg att göra nåt annat än aqtt snacka skit om utsatta.

Primitiv aktivism av maggot http://www.youtube.com/watch?v=t1kRxXEuZi8
Utsatta ? Det är den lilla flickan som är utsatt!

See User information
maggot skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Du skriver "Fanns ens Jesus?"

Varför inte ens samma frågeställning till mohamed ?
Spelar ingen roll om han fanns det visar sitt spår Det spelar visst roll, du kan inte häv da övergrepp mot nån som inte fanns, det verkar mer troligt att Mohammed fanns än Jesus, som verkar vara en astrologisk metafor. se zeitgeist

Quote:

wiseguy skrev:
Det är väl känt att det är en skymfning av profeten att avbilda honom, alltså en medveten provokation, testa att provocera nån farligt typ, kanske nån Hells angels eller likande, kalla honom moppefikus, eller nåt annat nedlåtande, så får du säkert en fläskläpp, sen kan du gnälla över det med. Prognostiserat, skulle jag påstå. Man skall inte provocera andra människor i onödan.

Det kan ju finnas olika grader av provocation och satir och jag tycker inte det går över gränsen här.
Menar du på fullaste allvar att det är ballanserade människor som mordhotar andra för de har gjort en karikatyrbild av deras profet.
Gradera hur du vill, du skulle fått en fläskläpp, skaffa dig den, sen kan du fundera vidare.

Quote:

wiseguy skrev:
Det är du som är primitiv maggot, tex Iran och Iraq är en av jordens äldsta kulturer, därifrån kommer alfabetet och avancerad matematik, något du knappt kan tillskansa dig

Jo det sägs att det moderna alfabetet härstammar från sumiterna men historien har även haft andra sorters skrifter.
Om du hör på red-ice där de intervjuar Michael Cremo om hans arbete med förbjudna fynd eller läs hans bok Forbidden Archeology om man läser det så verkar det snarare som att mänskligheten härstammar från thule och Michel Tsarion forskning visar det med.

Men okej jag kan vara med på att iran/irak har världens äldsta kultur men nu har den isf blivit utansatt för en stagnation.
(medvetet eller omedvetet kan jag inte svara på)

Då deras snitt IQ (IQ är inte allt dock) ligger på runt 80 medans sverige har ett snitt på 98 korea på 106...
Men för mig handlar det inte om vilken folk eller vilken kultur som är mest värld.
Tror inte vi behöver diskutera huruvida jag hade rätt eller inte

Quote:

wiseguy skrev:

Du är bara en primitiv anti människa, som känner dig förorättad av din egen regering, ta ut det på dem istället, men jag är säker på att du är för feg att göra nåt annat än aqtt snacka skit om utsatta.

Primitiv aktivism av maggot http://www.youtube.com/watch?v=t1kRxXEuZi8
Utsatta ? Det är den lilla flickan som är utsatt![/quote] Du kommer inte ur att du är minoritetsfientlig och en anti männsiska genom att ta skydd bakom små flickor eller youtube

Posted on: 2007/12/20 11:27
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

Det spelar visst roll, du kan inte häv da övergrepp mot nån som inte fanns, det verkar mer troligt att Mohammed fanns än Jesus, som verkar vara en astrologisk metafor. se zeitgeist

Ja men nu är det ju du som isf hetsar mot muslimer och säger att muslimer enbart är lurade och HELA KORANEN bygger på astrologi.
Snöa inte in dig på antal lärjungar eller födelsedatum.
Jag tror mohamed har funnits och jag finner även astrologin inom de heliga skrifter väldigt segnifikant men det är inte hela svaret på de 1000tals ordspråk som finns i både koranen och biblen.

Quote:

wiseguy skrev:

Du kommer inte ur att du är minoritetsfientlig och en anti männsiska

Tvärtom tror jag på mångfallden i världen och vill bevara de olika minoriterna i världen som har diverse olika namn såsom svenskar (max 8 miljoner och håller på att blandas upp) kurder,syrianer,indianer mm
Och vad är igentligen en "minoritet" eftersom alla människor är av samma ras ?
Menar du nu att det faktiskt finns svenskar och kurder ?

See User information
maggot skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Det spelar visst roll, du kan inte häv da övergrepp mot nån som inte fanns, det verkar mer troligt att Mohammed fanns än Jesus, som verkar vara en astrologisk metafor. se zeitgeist

Ja men nu är det ju du som isf hetsar mot muslimer och säger att muslimer enbart är lurade och HELA KORANEN bygger på astrologi. Detta har jag inte hört, men jag har hört att den skulle härstamma från KABBALA, men jag tror ochså i vart fall att de är lurade, men du är ju ochså lika lurad, men man skall inte provocera i onödan för det. Vi vet att du blir ledsen som alla andra. Så vi låter bli, och svarar dig, istället för astt skjuta dig eller misshandla dig, vi kastar inte heller ut dig ur landet, trots att du begår dåliga handlingar, vi¨låter dig bo kvar, så du har tid att ändra dig, och bli en normal människa, detta kallas medmäsnklighet, och detta kan man få njuta av även om man inte ger andra det, detta skall finnas i ett samhälle tycker jag, trångsysnthet och fiendeskap skall inte finnas i ett samhälle, men det är det du propagerar för, detta gör att du framstår som en mindre utvecklad individ, eftersom du har en primitiv förmåga att resonera gentemtot ett högre paradigm. Jag tycker du borde tagga ner, eller flytta ifrån Sverige, så du lär dig litye om Världen, och de folk som du anklargar vara lägre.

Snöa inte in dig på antal lärjungar eller födelsedatum.
Jag tror mohamed har funnits och jag finner även astrologin inom de heliga skrifter väldigt segnifikant men det är inte hela svaret på de 1000tals ordspråk som finns i både koranen och biblen.

Då har du kvalificerat dig till att vara religiös, man gratulerar, men lägg dig inte i hur jag formulerar mig, svara på mina argument istället. Det är inte antalet lärjungar resonemanget bygger på. Och inte ordspråken heller.

Quote:

wiseguy skrev:

Du kommer inte ur att du är minoritetsfientlig och en anti männsiska

Tvärtom tror jag på mångfallden i världen och vill bevara de olika minoriterna i världen som har diverse olika namn såsom svenskar (max 8 miljoner och håller på att blandas upp) kurder,syrianer,indianer mm det där är propaganda, hur många svenskar gifter sig med invandrare?
Och vad är igentligen en "minoritet" eftersom alla människor är av samma ras ? Jag frågar dig det, du verkar ju vara mästare på raser och grupper och folk, och urpsrung, själv är jag liberal, och välkomnar alla. Utom rasister eller våldsverkare.

Menar du nu att det faktiskt finns svenskar och kurder ?[/quote]

det finns inga svenskar, det var vi ju överens om, vi är ju "germaner" som du utryckte det, en svensk är inget folkslag, vi är en samling inavel, från massor olika länder, samerna kommer från asien. Ingen kommer från Sverige. Begreppet svenskt är lika sant som en tysk midsommarstång, eller en turkisk köttbulle, med en palt från Ryssland.

Posted on: 2007/12/20 12:07
Resized Image

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper