vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bojkotta Israel !!!
Jag vill mer än gärna börja bojkotta dessa "Israel'er" och undrar hur man på bästa sätt kan göra det..

Tydligen så har Norge gott ut med att man ska börja och blev då hotad av USA:s utrikesminister Condoleezza Rice..
detta måste vara en nål i ögat förr dessa och ser direkt något vi alla borde börja med..

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,66382153_852__,00.html

kolla själva

Så varför nöja sig med bojkott mot bara isreal varaför inte storebror Usa oxå..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bojkotta Israel !!!

See User information
Sedan en tid tillbaka bojkottar jag israeliska varor just av politiska skäl. Det är enkelt att välja frukt och grönsaker från andra länder istället för att köpa de som kommer från Israel.

Posted on: 2006/1/12 11:24
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jep jag köper själv inte deras produkter i heller..text med info om vilka varor som är israeliska från http://www.proletaren.se/index.php?op ... task=view&id=24&Itemid=36
---------------------------------------------------
Köp inte dessa israeliska varor! Skriv ut E-post
2005-06-13
Dessa israeliska varor finns i svenska butiker, och de ska bojkottas:

Jordbruksprodukter

(Carmel/Agrexco är moderbolag för i princip alla)

Jaffa Apelsiner

Jaffa Grapefrukt

Jaffa Sweetie

Avocados (Carmel och Top)

Cocktail- eller körsbärstomater (Rini Cherry, Melody, Bio-Top, Dana Cherries, Arav A, Carambola, Carmel)

Dadlar (Deglet Nour, Jordan River, Jordan Plaints)

Sharonfrukter (Carmel)

Morötter av märket Mariannes Farm (ompackas i Sverige)

Sötpotatis (Carmel, Assis Ltd, I & B Farm Products, Meshek Industries (Beit Yishak 778) Ltd och VITA)

Vindruvor av märket Perlette

Nedanstående produkter kan vara importerade från Israel, kolla butikens märkning:

Blekselleri

Clementiner

Meloner

Morötter (ekologiskt odlade)

Paprika

Animaliskt

Kycklingdetaljer Primefood

Vegetarisk mat

Gourmetbullar

Gourmetburgare

Gourmetfärs

Sesam Nuggets

Sojakorv

Vegebitar för sallad occh pasta

Vegebitar för grytor och risrätter

Vegefärs

Vegesnitsel

(Samtliga ovanstående är djupfrysta produkter av soja- och/eller veteprotein från Hälsans Kök, Nutana)

Diverse djupfrysta produkter av märket Zoglos

Systembolaget

Vita viner

22852 Millenium Emerald Riesling 2002 (Barkan Wine Cellars)

22853 Vineyards Selected Emerald Riesling & Chenin Blanc 2003 (Carmel)

2517 Yarden Chardonnay 2001 (Golan Heights Winery)

Röda viner

2518 Yarden Mount Hermon Red 2003 (Golan Heights Winery)

99180 Barkan Classic Cabernet Sauvignon

Starkvin

8425 Old Treassure Chateau Richon (Carmel)

Drycker

Soda Club, sodavatten

Konsums ekologiska läsk, apelsin och grape (koncentrat från bl.a. Israel)

Tomatjuice Eldorado

Hudvårdsprodukter

Krämer från Döda Havet med beteckningen Ahava.

Volare International AB säljer hudvårdsprodukter från Israel.

IT-produkter

WizLAN, CheckPoint, RiT, RadGuard, Algorithmic, Ossi Scandinavia AB

Övrigt

Babyservetter (ICA)

Förvaringsboxen Klinga (Ikea)

Skolkritor (Omega)

Vissa dammfria kritor av märket Crayola

Vissa snittblommor

Värmeljus Glimma (Ikea)

*

Väck frågan om aktiv solidaritet med det palestinska folket på arbetsplatsen, i butikskön, bland grannar och vänner. Kräv att din affär slutar sälja varor från Israel.

Beställ bojkottflygblad
Flygbladet som uppmanar till bojkott av Israel och innehåller listan på israeliska varor kan beställas från Kommunistiska Partiet.
Tel: 031-12 26 31
E-mail: ps@kommunistiskapartiet.org

Posted on: 2006/1/12 11:51

Anonym
Bra lista, skall skriva ut den....

Israel är ju som sagt en viktig spelpjäs i "the end game" som står framför våra fötter. USA skyddar också allt o alla som är ivolverade i detta game,...

Hare....

PS, försöker bojkotta allt vad system heter, eller sånt som är kopplat till det. Stödja småföretagare...

See User information
bra idè..

Posted on: 2006/1/12 12:52

See User information
Sojaprotein som används av Hälsans Kök är även genmanipulerad. Ytterligare en anledning till att bojkotta företaget.

Olle_Hungr, bra lista!

Posted on: 2006/1/12 16:28
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."

See User information
Tack, bra lista.
Jag har undvikit israelisk frukt en längre tid.
Brukar också försöka småprata lite med andra
kunder i fruktdisken...att man kan välja bättre varor
än dom israeliska. Det blir ofta en liten diskussion
och hoppeligen ett tankefrö.

Det är viktigt att vi observerar USAs sätt mot olydiga
länder. Vi kan alla liksom Norge dra på oss USAs vrede
ifall vi inte lyder USA/Israels minsta vink.
Det är riktigt otäckt i förlängningen.

Posted on: 2006/1/12 19:19

See User information
Hej!

Är det lönt? Västvärlden är så integrerad att det knappast gör någon skillnad. De Israelitiska beslutsfattarna är ändå svenskar (ryssar, holländare, estländare etc).

Vi borde börja hemma istället. Bojkotta nyhetsförmedlarna (TT Reuters etc). Bojkotta hatyttringar (även kommunistiska =P). Bojkotta allt sånt som drar oss nedåt skiten igen. Israel är bara en låtsasnation med låtsaspolitiker som gör vad dom blir tillsagda. Djävlarna sitter här hemma och gottar sig åt allt elände, känns det som.

Jag minns, när jag hade Bostream som ISP. Modemet jag fick stod det "made in Israel". Eftersom dom inte ville ge mig ett nytt modem, skulle jag då ha sagt upp mitt abonnemang? Vilken skillnad skulle det ha gjort med dagens rättsuppfattning?

Nada. Om jag ska anstränga mig får ni visa papper på att det gör ngn skillnad.

Bojkotta ni på, bara.

Höres...

/Idiot

Posted on: 2006/1/13 18:06

See User information
Visst är det så, att den lilla människans åsiktsyttringar inte har så stort genomslag. Ändå är det ett av få sätt, att på fredlig väg
visa sitt missnöje, sen får man hoppas på medias uppmärksamhet av protesten.

Tänk på soldatmodern som ställde sej utanför Bushs ransch i
Texas, inte var förutsättningarna så stora för henne att få upp-
märksamhet i hela världen. Men så blev det.

Angående bojkotten mot israeliska varor, så har den visst
stor genomslagskraft. Jag hörde i något TV program att man
förpackar om varor och använder andra varumärken för att
dölja det israelsika ursprunget. Så visst är bojkotten
verkningsfull.

Posted on: 2006/1/14 11:06

See User information
Quote:

zysse skrev:
Angående bojkotten mot israeliska varor, så har den visst
stor genomslagskraft. Jag hörde i något TV program att man
förpackar om varor och använder andra varumärken för att
dölja det israelsika ursprunget. Så visst är bojkotten
verkningsfull.

Jag menar egentligen att det har en tvärtom effekt. Vad hjälper det att dom måste packa om varorna? Då blir det ännu värre juh... I så fall bör vi även bojkotta "made in china" produkter eftersom en massa israelitska investerare satsar på kinesisk industri etc.

Men jag beundrar alla dom som går till stormarknaden med både inköps- och bojkottslistor. Men jag hade inte pallat det, för den lilla effekt (jag tror att) det har.

Det finns lika stora maktmissbrukare i Sverige, och det känns som om att det är lättare för mig att krossa Bonnier (går t ex inte på Bio eller läser DN) än att krossa hela Israel. Dom kommer att få vad dom förtjänar till slut.

Posted on: 2006/1/14 22:15

Anonym
Det bästa är att "hoppa av",..fäll ut fallskärmen,...vägra vara en slav,...värdesätt "ditt" liv i stället,...vägra vara en förbrukningsvara åt kapitalet och Illuminati.

See User information
Det är klart att man undviker varor från den rasistiska och våldsamma appartheit staten Israel så mycket det går men man måste även vara praktiskt och idag går det inte att leva utan israeliska varor.

Posted on: 2006/1/15 1:26

See User information
Det är klart att det är värt att bojkotta Israeliska varor i den mån man själv förmår och kan. Är det tillräckligt många som var och en gör lite blir effekten tillslut rätt stor.

Posted on: 2006/1/15 12:04

See User information
Quote:

nyfiken skrev:
Det är klart att det är värt att bojkotta Israeliska varor i den mån man själv förmår och kan. Är det tillräckligt många som var och en gör lite blir effekten tillslut rätt stor.

Förlåt att jag tjafsar in i det sista.

Men vad blir effekten

Posted on: 2006/1/15 21:44

See User information
"Många bäckar små - blir en stor å" Hö, hö... Ungefär så kan det bli - själv skiter jag i det där... jag köper det jag önskar ha - F-n , annars är det ju nästan som de där heliga visa männen i Indien, som när de går ut "sopar" vägen framför sig - för att inte skada de små liven som kryper runt på marken - f-n, hur skulle det se ut? Jag ränner ju allt som oftast uti i skogen!

Nä, jag motverkar och försöker förändra saker och ting på andra sätt - det är nog att jag måste sköta mina egna pensionspengar och annat skit - DEt får f-n i mig räcka med "kontroller" - Kriget kommer ju snart och gör skit av det mesta i det där landet - men dom har onekligen rätt goda frukter - men det har väl att göra med jordmånen inte att det är israeler "Askanazi" som odlar dem...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/16 1:35
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Uppenbarligen så verkar det redan ha haft effekt. Med tanke på att israeliska varor packas om för att dölja ursprungslandet så finns det säkert redan en medvetenhet om att folk inte vill köpa för mycket israeliska varor.

Tänk även på de politiska handelsbojkotter som har genomförts. Om ett eller flera länder som är viktiga för ett lands ekonomi plötsligt bojkottar ett visst land och slutar köpa deras varor så rubbar det hela landets ekonomi. Det har skett förut och kommer säkerligen ske igen. Samma sak kan enskilda individer göra.

Posted on: 2006/1/16 20:31

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper