vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 20 »

Re: Astro NOTS som inte var på månen

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Knappast några 300 kg eller hur. NASA påstår dessutom att dom inte ens kan hitta orginal banden ifrån sin påstådda månlandning.

Men du skrev ju att INGA stenar av dom 385 kg NASA tog hem har visats upp.

Quote:

HURENSOHN skrev:NASA gillar att prata om sina 300 kg, vet du hur ofta dom har visat upp det? Ingen gång, NASA vägrar helt sonika att göra det.

Fast det kanske blir lite bekvämare att i nästa andetag byta ämne lite snyggt för att slippa stå till svars för vad man skriver.

Posted on: 2007/12/27 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Ja, jag kom på det också, till sist.
Det har dock aldrig varit några vulkanutbrott på månen... där finns inga vulkaner...

Jo.
Det blir nog till att läsa på lite om månens historia.

The Lunar maria (singular: mare, two syllables) are large, dark, basaltic plains on Earth's Moon, formed by ancient volcanic eruptions. They were dubbed maria, Latin for "seas", by early astronomers who mistook them for actual seas. They are less reflective than the "highlands" as a result of their iron-rich compositions, and hence appear dark to the naked eye. The maria cover about 16% of the lunar surface, mostly on the near-side visible from Earth. The few maria on the far-side are much smaller, residing mostly in very large craters where only a small amount of flooding occurred. The traditional nomenclature for the Moon also includes one oceanus (ocean), as well as features with the names lacus (lake), palus (marsh) and sinus (bay). The latter three are smaller than maria, but have the same nature and characteristics.

http://volcano.und.edu/vwdocs/planet_volcano/lunar/Overview.html
http://volcano.und.edu/vwdocs/volc_im ... /craters_of_the_moon.html

Ja Lizzard, gör lite hemläxa kring månen över nyår...

Några vulkaner på månen har aldrig existerat.

Posted on: 2007/12/27 15:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

novax skrev:

JO.

Posted on: 2007/12/27 16:58

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

JO.

Nej nej, det där är ju bara VoF-eri. Gå inte på deras Lära.

Posted on: 2007/12/27 17:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

Ja, jäkligt dumt att lyssna på forskare som kan det här vulkaner.
Kanske skall lyssna på någon annan som kan bättre.

Hitta gärna någon som skriver något om detta. DVS månen har inte haft vulkaner.
Intresserad av lite länkar nu när jag är ledig.

Posted on: 2007/12/27 17:09

See User information
Vulkankrater, eller kanske en nedslagsplats...visst... , med det utseendet... Bara voffar vägrar göra hemläxa och inse...

Resized Image

Posted on: 2007/12/27 17:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Ja, jäkligt dumt att lyssna på forskare som kan det här vulkaner.
Kanske skall lyssna på någon annan som kan bättre.

Hitta gärna någon som skriver något om detta. DVS månen har inte haft vulkaner.
Intresserad av lite länkar nu när jag är ledig.

Det är gammalt på detta forum.

Här är en länk, i slutet av den tråden så finns länkar till andra trådar på vaken om det.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=45402#forumpost45402

Posted on: 2007/12/27 17:12

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Vulkankrater, eller kanske en nedslagsplats...visst... , med det utseendet... Bara voffar vägrar göra hemläxa och inse...

Resized Image

Så det är den enda bilden på månen som finns. Bättre kan du.

Det står ju klart och tydligt i texten:
The Earth's Moon has no large volcanoes like Hawaii or Mount St. Helens.

Jag litar mer på dom än din bild som du vill skall föreställa en vulkan på jorden.

Posted on: 2007/12/27 17:21

See User information
Quote:

novax skrev:

Här är en länk, i slutet av den tråden så finns länkar till andra trådar på vaken om det.

Inget om vulkaner däremot en massa jidder om att månen skulle vara konstgjord. Man svimmar nästan av skratt.

Posted on: 2007/12/27 17:24

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Resized Image

Så det är den enda bilden på månen som finns. Bättre kan du.

Det står ju klart och tydligt i texten:
The Earth's Moon has no large volcanoes like Hawaii or Mount St. Helens.

Jag litar mer på dom än din bild som du vill skall föreställa en vulkan på jorden.

Nu verkar du förvirrad.
Varför skriver du: "Så det är den enda bilden på månen som finns."

Bättre än så kanske DU kan.

Vaken och nätet är fullt av bilder på månen och mars - vill du ha dom till något så sök upp dom själv! Jag säger bara att det finns inga vulkaner på månen.

Så fantiserar du om att jag vill att bilden ska föreställa en vulkan på jorden... det är antagligen många problem med dig just nu... ett är som man ser att du "litar" på andra... Vakna.

Posted on: 2007/12/27 17:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Nu verkar du förvirrad.

Vaken och nätet är fullt av bilder på månen och mars - vill du ha dom till något så sök upp dom själv! Jag säger bara att det finns inga vulkaner på månen.

Så fantiserar du om att jag vill att bilden ska föreställa en vulkan på jorden... det är antagligen många problem med dig just nu... ett är som man ser att du "litar" på andra... Vakna.

Ja eftersom DU dra upp en bild och ifråga sätter att det finns/ fanns vulkaner på månen så kan man dra den slutsatsen att Du vill påvisa att din bild inte visar några vulkaner. Där har du ju rätt.

Men eftersom en hel forskarvärld säger att det funnits vulkaner på månen och du säger att det inte har funnits det utan du länkar till diskussioners om att månen är en konstruktion så vet jag vart jag satsar mina pengar.

Posted on: 2007/12/27 17:31

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:
Nu verkar du förvirrad.

Ja eftersom DU dra upp en bild och ifråga sätter att det finns/ fanns vulkaner på månen så kan man dra den slutsatsen att Du vill påvisa att din bild inte visar några vulkaner. Där har du ju rätt.

Men eftersom en hel forskarvärld säger att det funnits vulkaner på månen och du säger att det inte har funnits det utan du länkar till diskussioners om att månen är en konstruktion så vet jag vart jag satsar mina pengar.

Jepp som du säger har jag rätt, du skrev konstigt.

Satsa du dina pengar där då.
Några vulkaner har trots din input av pengaraldrig funnits, Fakta påverkas inte av din "Trosåskådning" eller pengar.

Posted on: 2007/12/27 17:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

Några vulkaner har trots din input av pengaraldrig funnits, Fakta påverkas inte av din "Trosåskådning" eller pengar.

Sant, din bild innehåller inga vulkaner, och med denna ENDA bild och en länk till personer som UTAN bevis säger att månen är tillverkad och konstgjord så behåller jag min tro på alla forskare som säger att vulkaner existerat på månen. Du förstår att dom har detta som yrke och kan bra mycket mer om detta än dig och mig.
Detta kallas att man källkritiskt granskar fakta. Och jag vet i detta fall att jag satsat på en vinnande häst medan din åsna haltar åt andra hållet.
Men jag hindrar absolut ingen att tro på något. Det är en grundläggande frihet vi har.

Posted on: 2007/12/27 17:57

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Sant, din bild innehåller inga vulkaner, och med denna ENDA bild och en länk till personer som UTAN bevis säger att månen är tillverkad och konstgjord så behåller jag min tro på alla forskare som säger att vulkaner existerat på månen. Du förstår att dom har detta som yrke och kan bra mycket mer om detta än dig och mig.
Detta kallas att man källkritiskt granskar fakta. Och jag vet i detta fall att jag satsat på en vinnande häst medan din åsna haltar åt andra hållet.
Men jag hindrar absolut ingen att tro på något. Det är en grundläggande frihet vi har.

Du blandar ihop olika saker. Jag säger att månen aldrig har haft några vulkaner. Bilden är bara en bild, den i sig säger inget sådant - och jag har inte sagt något om att denna bild skulle vara bevis för vulkaner på månen eller inte - Vakna - , utan den visar på något som de lite vakna redan vet - men bry dig inte om den, om det blir för komplicerat för dig.

Posted on: 2007/12/27 22:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Du blandar ihop olika saker. Jag säger att månen aldrig har haft några vulkaner. Bilden är bara en bild, den i sig säger inget sådant - och jag har inte sagt något om att denna bild skulle vara bevis för vulkaner på månen eller inte - Vakna - , utan den visar på något som de lite vakna redan vet - men bry dig inte om den, om det blir för komplicerat för dig.

Debatt hyfs.

Vi diskuterade om vulkaner funnits på månen, DU lägger in en bild som du i efterhand behöver förklara bort att det inte hade med saken att göra.

Då släpper vi vulkanerna, är en bra text att skriva, sen kan vi fortsätt med något nytt.

Men jag märker mer och mer att när fakta presenteras så drar man lätt vidare till något nytt och mystiskt.

Titta på Void tex. Hans Jack White verkade får ett par dagar sen vara den mannen som hade det stora avslöjandet i sin hand. Enkelt matte gjorde att den mannens ord inte var värda ett dyft.

Någon respons från Void? Nope.
Han postade bara inlägget om dom krångliga Hasselblads kamerorna ytterligare en gång och trodde väl därmed att allt var ur världen.

Debatt skall väl vara en dialog mellan minst 2 personer????
Tydligen inte här.

Posted on: 2007/12/28 8:15

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Debatt hyfs.

Vi diskuterade om vulkaner funnits på månen, DU lägger in en bild som du i efterhand behöver förklara bort att det inte hade med saken att göra.

Då släpper vi vulkanerna, är en bra text att skriva, sen kan vi fortsätt med något nytt.

Men jag märker mer och mer att när fakta presenteras så drar man lätt vidare till något nytt och mystiskt.

Titta på Void tex. Hans Jack White verkade får ett par dagar sen vara den mannen som hade det stora avslöjandet i sin hand. Enkelt matte gjorde att den mannens ord inte var värda ett dyft.

Någon respons från Void? Nope.
Han postade bara inlägget om dom krångliga Hasselblads kamerorna ytterligare en gång och trodde väl därmed att allt var ur världen.

Debatt skall väl vara en dialog mellan minst 2 personer????
Tydligen inte här.

Jag la bara in en bild efter att du hade sagt om forskare som "kan det här med vulkaner." Jag skrev där och ville genom enbart EN bild visa på seriositeten hos forskare, då de har hur mycket underliga bilder som helst mitt framför ögonen inte berör känsliga saker, utan kör på med vulkaner - så bakvänt.

Sedan blir din respons irrelavanta ord. "Så det är den enda bilden på månen som finns." Kalle Anka.

Sedan kommer nya inlägg från dig, där du tex skrev: "Jag litar mer på dom än din bild som du vill skall föreställa en vulkan på jorden." Nu hittade du på om vulkaner på jorden... var får du allt ifrån... Musse Pigg. Debatthyfs.

Skärpning. Vakna.

I "Moongate: Suppressed findings of The US Space Program" så klargör partikelforskaren William L. Brian hur månen ger en respons likt "kling" när den träffas av något, och om bevis även från Apollounderökningar om detta och att det visar att månen är ihålig, ett skal.

Don Wilson har också skrivit om detta.

Redan 1962 visade Dr. Gordon McDonald, en ledande forskare inom Nation Aeronautics and Space Administration:

"According to an analysis of the moon's motion, it appears that the moon is hollow: if the astronomical data are reduced, it is found that the data require that the interior of the moon is less dense than the outer parts. Indeed, it would seem that the moon is more like a hollow than a homogeneous sphere.

Han har också påvisat genom tex data och rörelseanalyser att många konstiga fenomen angående månen, såsom dess rörelse, visar på att månen inte kan vara massiv, inte har någon kärna.

Det "bevisas att månen är artificiellt konstruerad."

1959 sa professor Iosif Shklovsky att Marsmånarna bevisligen var ihåliga.

"Moongate: Suppressed findings of the US Space Program". William L. Brian II. Portland, OR: Future Research Publishing Co. 1982. (page 126). (2) Ibid. (page 126-127).
"Our Mysterious Spaceship Moon. Donald K. Wilson. New York, NY: Dell Publishing Co. 1975. (page 60).

Posted on: 2007/12/28 11:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:
Det talade de om när det gjordes så de borde alla veta. Det var en automatstyrd kamera som de placerade ut och som gjorde tiltningen.

Hade uppskjutningen blivit försenad den minsta hade kameran tiltat utan att få uppskjutningen i bild så vi var alla imponerade av precisionen i uppskjutningen att den gick på sekunden.

Det var förresten en ren chansning från NASA:s sida att det skulle fungera då det inte var livsviktigt att få bilder från uppskjutningen.

Kan du precisera exakt hur den automatstyrda kameran utförde tiltningen, rent mekaniskt? Ritningar, bilder, beskrivning mm...?

Nu har jag tagit reda på hur det var gjort.

Kameran satt på månbilen (Rover) och kunde styras från jorden men då signaler till månen tar drygt en sekund måste man göra saker i förväg och lita på att automatiken i den hängde med.

http://apod.gsfc.nasa.gov/apod/ap010609.html

Att det skulle fungera var en ren chansning och gick bara bra för Apollo 17.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:
Det talade de om när det gjordes så de borde alla veta. Det var en automatstyrd kamera som de placerade ut och som gjorde tiltningen.

Hade uppskjutningen blivit försenad den minsta hade kameran tiltat utan att få uppskjutningen i bild så vi var alla imponerade av precisionen i uppskjutningen att den gick på sekunden.

Det var förresten en ren chansning från NASA:s sida att det skulle fungera då det inte var livsviktigt att få bilder från uppskjutningen.

Kan du precisera exakt hur den automatstyrda kameran utförde tiltningen, rent mekaniskt? Ritningar, bilder, beskrivning mm...?

Nu har jag tagit reda på hur det var gjort.

Kameran satt på månbilen (Rover) och kunde styras från jorden men då signaler till månen tar drygt en sekund måste man göra saker i förväg och lita på att automatiken i den hängde med.

http://apod.gsfc.nasa.gov/apod/ap010609.html

Att det skulle fungera var en ren chansning och gick bara bra för Apollo 17.

Ja det gick galant. En chansning som lyckades. Vilken forskarkår, vilken teknik, jag är så imponerad...

Posted on: 2007/12/28 11:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
I "Moongate: Suppressed findings of The US Space Program" så klargör partikelforskaren William L. Brian hur månen ger en respons likt "kling" när den träffas av något, och om bevis även från Apollounderökningar om detta och att det visar att månen är ihålig, ett skal.

Ja någon partikel forskare är han INTE!
Han är en vanlig ingenjör.
Han förnekar INTE att NASA har landat på månen utan han hävdar:

American author and engineer. Brian wrote Moongate: Suppressed Findings of the U.S. Space Program. He argues that NASA discovered the moon's gravity was not one-sixth of earth's, but rather 64% as strong. Brian does not dispute that astronauts visited the moon, but rather what they discovered when they got there.

Så då stryker vi den dåren från listan över folk som kommer att avslöja NASA.

Varför sätter du titlar på folk som dom inte har?

Låter det bättre med en partikelforskare än en ingenjör?

Quote:

novax skrev:
Redan 1962 visade Dr. Gordon McDonald, en ledande forskare inom Nation Aeronautics and Space Administration:

"According to an analysis of the moon's motion, it appears that the moon is hollow: if the astronomical data are reduced, it is found that the data require that the interior of the moon is less dense than the outer parts. Indeed, it would seem that the moon is more like a hollow than a homogeneous sphere.

Han har också påvisat genom tex data och rörelseanalyser att många konstiga fenomen angående månen, såsom dess rörelse, visar på att månen inte kan vara massiv, inte har någon kärna.

Det finns då inga referenser över att någon Gordon McDonald forskare, skall ha jobbat på NASA.

Var är hans forskar rapport någonstans?
Så vitt jag vet kan Du ju hitta på detta!

Quote:

novax skrev:1959 sa professor Iosif Shklovsky att Marsmånarna bevisligen var ihåliga.

Var är hans rapport någonstans?
1959, det kan inte vara så att man lärde sig mer om vår månen efter 1972 då resorna till månen lades ner?

Shklovsky examined the orbital motion of Mars's inner satellite Phobos. He concluded that its orbit was decaying and noted that, if this was attributed to friction with the Martian atmosphere, then the satellite must have an exceptionally low density. In this context he voiced a suggestion that it
might be hollow and possibly of artificial origin.

Han skrev alltså att mars månar ev. kunde vara ihåliga. En viss skillnad mot det du skrev.

This interpretation has since been refuted by more detailed study, but the apparent suggestion of extraterrestrial involvement caught the public imagination, though there is some disagreement as to how seriously Shklovsky intended the idea to be taken.

Så lägger vi han åt sida också.

Posted on: 2007/12/28 11:57

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Ja någon partikel forskare är han INTE!
Han är en vanlig ingenjör.
Han förnekar INTE att NASA har landat på månen utan han hävdar att månen har 64% av jordens och detta håller NASA hemligt.

American author and engineer. Brian wrote Moongate: Suppressed Findings of the U.S. Space Program. He argues that NASA discovered the moon's gravity was not one-sixth of earth's, but rather 64% as strong. Brian does not dispute that astronauts visited the moon, but rather what they discovered when they got there.

Så då stryker vi den dåren från listan över folk som kommer att avslöja NASA.

Varför sätter du titlar på folk som dom inte har?

Låter det bättre med en partikelforskare än en ingenjör?

Quote:

novax skrev:

Det finns då inga referenser över att någon Gordon McDonald forskare, skall ha jobbat på NASA.

Var är hans forskar rapport någonstans?
Så vitt jag vet kan Du ju hitta på detta!

Quote:

novax skrev:1959 sa professor Iosif Shklovsky att Marsmånarna bevisligen var ihåliga.

Var är hans rapport någonstans?
1959, det kan inte vara så att man lärde sig mer om vår månen efter 1972 då resorna till månen lades ner?

Shklovsky examined the orbital motion of Mars's inner satellite Phobos. He concluded that its orbit was decaying and noted that, if this was attributed to friction with the Martian atmosphere, then the satellite must have an exceptionally low density. In this context he voiced a suggestion that it
might be hollow and possibly of artificial origin.

Han skrev alltså att mars månar ev. kunde vara ihåliga. En viss skillnad mot det du skrev.

This interpretation has since been refuted by more detailed study, but the apparent suggestion of extraterrestrial involvement caught the public imagination, though there is some disagreement as to how seriously Shklovsky intended the idea to be taken.

Så lägger vi han åt sida också.

Jag har inte sagt at han är någon partikel forskare - det är ord som jag inte förstår.
Jag skrev partikelforskare, efter att han kallats nuclear Engineer and researcher. Tyck lite om hur det låter...

Förnekar att de landat... jag förnekar själv ingenting, att da landat på solen är inget som jag kan förneka. Jag VET ju inget om det.

Du kan ta upp med honom personligen att han är en dåre.

Brian säger att seismiska experiment i Apolloprogram ger slutsatsen att månen är ihålig.

Han säger att data uppger att responsen från månen när något träffar den är just vad som fås från ihåliga klot. Pling.....

Shklovsky drog efter att noggrant ha studerat alla kända fakta - vägt alla bevis - slutsatsen att mars månar (pluralis) - var ihåliga och därför artificiella satelliter.

Posted on: 2007/12/28 12:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:

Inget om vulkaner däremot en massa jidder om att månen skulle vara konstgjord. Man svimmar nästan av skratt.

Månen är mer konstig än man kan tro.

den har inte alltid funnits runt planeten.

Hur den hamnade här vet ingen, i alla fall har ingen berättat hur den verkligen kommit hit.

Man påstår att den är en bit av jorden, men denna "teori" har inte bevisats.

men den mest bisarra av alla kanske är att den inte roterar. Det borde den göra under alla omständigheter. Istället vänder den samma sida mot oss, som en satellit.

Stewart Sverdlow påstår dock en massa saker om månen, att den skulle vara ihålig, att det finns massor av baser på den, och att man skall kunna se aktivitet i närheten av kratrarna med ett vanligt teleskop.

en del säger dock att den är en ost.

Take ur pick.

Posted on: 2007/12/28 12:36
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Quote:

novax skrev:Jag har inte sagt at han är någon partikel forskare - det är ord som jag inte förstår.
Jag skrev partikelforskare, efter att han kallats nuclear Engineer and researcher. Tyck lite om hur det låter...

Förnekar att de landat... jag förnekar själv ingenting, att da landat på solen är inget som jag kan förneka. Jag VET ju inget om det.

Brian säger att seismiska experiment i Apolloprogram ger slutsatsen att månen är ihålig.

Han säger att data uppger att responsen från månen när något träffar den är just vad som fås från ihåliga klot. Pling.....

Shklovsky drog efter att noggrant ha studerat alla kända fakta - vägt alla bevis - slutsatsen att mars månar (pluralis) - var ihåliga och därför artificiella satelliter.

Quote:

novax skrev:"jag förnekar själv ingenting, att da landat"

Jag förstår inte vad da är, ryska för ja?

Han var / är ingenjör inte partikelforskare, fel titel på rätt person.
Han drar slutsatsen, ja inte mycket till bevis för något.

Var är rapporten som Iosif Shklovsky skriver att han "bevisat" att mars månar är ihåliga??

Jan säger att dom ev. är ihåliga. den har jag funnit, du måste ju har läst någon annanstans att han bevisat detta!
Var?

Posted on: 2007/12/28 12:36

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:Jag har inte sagt at han är någon partikel forskare - det är ord som jag inte förstår.

Quote:

novax skrev:"jag förnekar själv ingenting, att da landat"

Jag förstår inte vad da är, ryska för ja?

Han var / är ingenjör inte partikelforskare, fel titel på rätt person.
Han drar slutsatsen, ja inte mycket till bevis för något.

Var är rapporten som Iosif Shklovsky skriver att han "bevisat" att mars månar är ihåliga??

Jan säger att dom ev. är ihåliga. den har jag funnit, du måste ju har läst någon annanstans att han bevisat detta!
Var?

Vem är Jan, apropå att inte förstå ryska. Menar du Dimitri?

Edit:
Brian forskar om partiklar, blir då en så kallad partikelforskare.

Posted on: 2007/12/28 12:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Månen är mer konstig än man kan tro.

den har inte alltid funnits runt planeten.

Hur den hamnade här vet ingen, i alla fall har ingen berättat hur den verkligen kommit hit.

Man påstår att den är en bit av jorden, men denna "teori" har inte bevisats.

men den mest bisarra av alla kanske är att den inte roterar. Det borde den göra under alla omständigheter. Istället vänder den samma sida mot oss, som en satellit.

Stewart Sverdlow påstår dock en massa saker om månen, att den skulle vara ihålig, att det finns massor av baser på den, och att man skall kunna se aktivitet i närheten av kratrarna med ett vanligt teleskop.

en del säger dock att den är en ost.

Take ur pick.

Det konstiga är att Du låter bli att svara på direkt ställda frågor till dig.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=73290#forumpost73290

Sen till ditt inlägg ovan.

Jo då, månen roterar den snurrar ju runt jorden ständigt.

Månen räknas som en naturlig satellit inte en planet, där av skillnaden.

Det finns fler exempel då himlakroppar kallas för måne och inte för planet just därför att dom är i första hand bunden till en planet och inte till solsystemet som planeterna är.

Today, the giant impact hypothesis for forming the Earth–Moon system is widely accepted by the scientific community. In this hypothesis, the impact of a Mars-sized body (Theia) on the proto-Earth is postulated to have put enough material into circumterrestrial orbit to form the Moon. Given that planetary bodies are believed to have formed by the hierarchical accretion of smaller bodies to larger ones, giant impact events such as this are thought to have affected most planets. Computer simulations modelling this impact are consistent with measurements of the angular momentum of the Earth–Moon system, as well as the small size of the lunar core. Unresolved questions regarding this theory have to do with determining the relative sizes of the proto-Earth and impactor, and with determining how much material from the proto-Earth and impactor ended up in the Moon. The formation of the Moon is believed to have occurred 4.527 ± 0.010 billion years ago, about 30–50 million years after the origin of the solar system.

Posted on: 2007/12/28 12:47

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper