vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Vaken.se människor har en förvängd bild av naturvetenskap.
visst kan man tro att det är en grupp människor bakom massmedia som konsiperar mot resten av befolkningen, men dom fattar inte själva vad dom gör. Det är som en enda stor organism, babylon, civilisation, man göder varandra, även om det finns en ledare, så är han också "hjärntvättad" av systemet, alla är en del av det. Det är något större än bara en grupp människor. Men eliten är också inne och rör i soppan, även om dom är stor makt, så är dom också hjärntvättade av samma sak. Det spelar ingen roll vilken människa man är, alla kan vakna upp, men inte genom det här sättet som ni försöker, genom att proppa i en massa propaganda som får hatet att växa, och det är precis en av babylons grundingredienser.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Alla kan inte ha samma tro, låt dom få göra det, det är deras värld, men du har ju inte någon som helst aning om hur dom ser på världen. Deras värld är inte klar, dom försöker sätta ihop pusslet, och dom har lyckats ganska bra hittils, även om man aldrig kommer få tag på den absoluta sanningen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

mindshift skrev:
visst kan man tro att det är en grupp människor bakom massmedia som konsiperar mot resten av befolkningen, men dom fattar inte själva vad dom gör. Det är som en enda stor organism, babylon, civilisation, man göder varandra, även om det finns en ledare, så är han också "hjärntvättad" av systemet, alla är en del av det. Det är något större än bara en grupp människor. Men eliten är också inne och rör i soppan, även om dom är stor makt, så är dom också hjärntvättade av samma sak. Det spelar ingen roll vilken människa man är, alla kan vakna upp, men inte genom det här sättet som ni försöker, genom att proppa i en massa propaganda som får hatet att växa, och det är precis en av babylons grundingredienser.

Jovisst. Jag har mååånga gånger skrivit att det är inga därute som konspirerar mot några andra - för att det därute är bara en scen där det återspeglas vad vi själva blivit till (Devolution...). Det är ju inte så att det finns slump, orättvisa eller tillfälligheter eller någont sådant - så det vi fejsar är vårt eget missfoster - det har VI SJÄLVA skapat - och skapar fortfarande, och göder -se på vaken, det har liten effekt att man säger att de gör precis vad de där dåliga krafterna vill genom att ikläda sig en krigsmentalitet, aktivisttänk - de kallar det för Infokrig etc, i vsrt och vitt.

Vi har varit allt genom olika liv och alltmer kommit bort från vår sanna natur. När det då blir kämpigt, som nu så vägrar fortfarande många at vakna upp - och vänder på det och tror att vara vaken är att bena kring hur det orkestreras i det yttre - istället för att vakna till verklig insikt - Sanning.

Det där du skriver om att upplysas och att vakna upp... det är inget så pluttigt som att vara krokad i någon slags filosofi, eller new age-ismer - det är bara andra aspekter av att vara bortfintad.

Posted on: 2007/12/29 17:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Hängde inte med i det sista stycket. Men tycker du att man aktivt ska försöka väcka människor? Med den här metoden med propaganda och skrämsel som vaken.se gör? Hur ska man kunna finna lugn i den här hemsidan, jag blir alldeles tokig när jag är här inne, jag får sjukt dåliga vibbar från den här hemsidan, den är nästan som någon har lagt en förbannelse över den :D Jag glömmer jämt bort den här flyktiga sanningskänslan, ibland får jag den när jag promenerar på mörka lugna gator, och när jag väl gör det, så följer man bara en känsla som drar mig runt, men jag vet inte vart jag ska. Helt sjukt

See User information
Quote:

mindshift skrev:
Hängde inte med i det sista stycket. Men tycker du att man aktivt ska försöka väcka människor? Med den här metoden med propaganda och skrämsel som vaken.se gör? Hur ska man kunna finna lugn i den här hemsidan, jag blir alldeles tokig när jag är här inne, jag får sjukt dåliga vibbar från den här hemsidan, den är nästan som någon har lagt en förbannelse över den :D Jag glömmer jämt bort den här flyktiga sanningskänslan, ibland får jag den när jag promenerar på mörka lugna gator, och när jag väl gör det, så följer man bara en känsla som drar mig runt, men jag vet inte vart jag ska. Helt sjukt

Jag förstår dig. Vaken drivs delvis av ett tänk att man ska proppa info till andra, skicka DVD osv - till människor som inte bett om det, inte tagit steg själva. Det är att skada andra människor (och sig själva), som jag ser det.

Jag gillar inte alls promotandet av andra böcker och videos i det oändliga, de kan få finnas i bakgrunden, med det är bara tömma skit över andra.

Att hålla på och hålla på och hålla på med andra... är konstigt och sjukt ur flera aspekter - en är att man fåtts att smita från att ta hand om sig själv och sin krets - att söka inom sig, att bättra sig själv - det saknas andlig insikt - man har inte med andra att göra på det sättet. Livet ger naturligt möten osv som man ska ha, behöver, styrs från ovan... karma.

De här konspirationsgrejerna ställer till massa oreda inom människor - om det presenteras i måtta, grundbitar, då kan det vara ok - men det är en slags flykt och religiositet över det hela. Det utgår ju inte heller från grundpusselbitar i förståelse om livet, meningen med det, varför vi är här, vad detta är för en plats osv - det blir då fel.

Jag vet ju inte vad du menar med "aktivt väcka människor" - vad är en väckt människa?

Posted on: 2007/12/29 17:25

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

mindshift skrev:

Håller med dig, jag tror inte man skall försöka "väcka nån" det beslutet måste komma från individen själv.

Man kan nog bara ha glädje av vaken, om man redan har vaknat, då får man ju inga dåliga vibbar av nån information, vitsen med medias vrångbild, och den verkliga sanningen, är ju, att om man skulle börja tro på det so m verkligen skre, skulle man tycka att det var absurt, och just det, få dåliga vibbar, och inte ansluta sig.

Vaken har fastnat i drömmen om 9/11 exposure, vilket vi aldrig kommer få se. Så mycket av energin går bara förlorad. Och jag har inte märkt att nån vaknat.

Posted on: 2007/12/29 17:57
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Wiseguy: "Vaken" vilka är det? är det jag och micro? Är det alla ni i forumet? Är det folk som går ut varje 11:e? Är det du?

See User information
Who controls Scientific Knowledge?

The One Worlders have controlled the European schools for centuries. And likewise, the "freedom" seeking people who had immigrated to America had to be controlled. Experience and common sense had taught them the best way to control society was by controlling their educational system. As Anthony C. Sutton explains in his excellent expose "How the Order Controls Education (1985): any group that wanted to control the future of American society had first to control education i.e., the population of the future....it all began at Yale"

This was accomplished in several interlocking ways. First the take over of the Sheffield Scientific School at Yale. From this beginning the Illuminati eventually controlled the science departments in all the colleges and institutions of higher learning.

"..the first step is to control the movement of the people. The mass exodus to Americas after Columbus let the cat out of the bag could not, according to the secret world controllers, happen again. The secret of existence of uncontaminated tropical lands and advanced alien civilizations inside our globe must be hidden at all costs."

Posted on: 2007/12/29 22:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

visst kan man tro att det är en grupp människor bakom massmedia som konsiperar mot resten av befolkningen, men dom fattar inte själva vad dom gör. Det är som en enda stor organism, babylon, civilisation, man göder varandra, även om det finns en ledare, så är han också "hjärntvättad" av systemet,

Jag kunde ha sagt det bättre själv mindshit. En journalist publicerar vad hans redaktör godkänner och en redaktör får sina instruktioner ifrån sina ägare. (Gissa vad, 20 företag äger 99% av tidningarna på planeten)

See User information
Thats one healthy ego there, go mindshift go!!!

Go!!!

Go get the VAKEN people...go get em tiger!!!

Its always interesting with many points of view, though it seems important for you to both insist how people SHOULD be (ie spraket) and HOW they should think.

How a person thinks is there business, their actions on the other hand can result in harming others, science has done a great job at harming and controlling.

Your agressive tone however screams an apparent truth to me, and that is your possible insecurity of your own believes, that you are searching, and want to help either yourself by changing others, or maybe helping others y enlightening them.

Go mindshift go!!! ; )

Posted on: 2007/12/30 18:49
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:
VILKA har skapat alla gifter, kemikalier, atombomber, idiotiska teorier ( Marxism, Freudianism osv ), sjukdomar, vaccinationer med dess enorma biverkningar, naturförstörelse, utsugning av folk och natur (Med hjälp av naturvidriga ekopnomiska teorier som "utbildade" ekonomiproffessorer hittat på ) ?

Klockrent! Inte är det 6-pack Joe (medel Svensson) som skapat dessa system i-a.f..

/ fr3D

Anonym
lorax, förklara gärna varför du snackar engelska när du förstår svenska, det förbryllar mig verkligen.

Vad jag vill ha sagt är att du kan aldrig bli vaken genom att läsa konspirations teorier, det är precis vad illuminati eller vad dom nu kallas för, vill att du ska göra, du kommer aldrig att vakna om du oroar dig, går konstant runt och grubblar över saker och ting, bli negativt lagd i ditt sinne. Det är precis vad som händer med mig när jag läser sånt här skit på vaken.se, det kan aldrig komma något gott ur det, man blir bitter, ser inget hopp, man försöker hela tiden hävda att man har rätt, nedvärderar andras kunskap och förståelse om världen. Du flyr från din egen verklighet och försätter dig själv i konstakt skräck över vad som kommer hända näst. Det är precis såna människor som aldrig vaknar, och som ställer till med massor av elände i den här världen.

Anonym
Men jag orkar inte vara vaken, för jag blir för trevlig medans alla andra är idioter som vanligt, så därför återgår jag jämt till mitt mörka tillstånd och blir en idiot själv.

Anonym
"Konstant skräck över vad som ska komma härnäst?"

Det är ju planerat redan. Inget någon har skräck över tror jag. Lorax är ju pigg och glad som en ärta och lever enkelt och rakt.

Delar av planeringen finns att läsa här:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BooksMore

Modern planering/analys från eliten:
UK DEPARTMENT OF DEFENCE DOCUMENT
Titled - DCDC Global Strategic Trends Programme 2007-2036
(DCDC) stands for Development, Concepts and Doctrine Centre
http://www.cuttingthroughthematrix.co ... /strat_trends_23jan07.pdf

Konspriationsteorier är bara flum. Det är roligare att läsa vad eliten sjävla sagt att dom gjort, sagt att dom ska göra osv.
"konspirationsteorier" är bara underhållning egentligen, kul men oanvändbart för oss.

Mindshift! - Välkommen till vaken.se förresten, såg att du var ny från i höstas. Hoppas du hittar något här som inspirerar dig eller också inspirerar någon/oss som redan är här.

Anonym
Det är oundvikligt att inte bygga upp en tyngd eller ett tryck i bröstkorgen, om man fastnar och hysteriskt läser allt som finns på vaken.se. Oftast är man inte medveten om den, men den finns där. Du får aldrig ro, det har inget slut. Det skadar mer än att det hjälper en.

Ni tror att folk är idioter som inte orkar bry sig, men dom skíter i att involvera sitt sinne i dåliga tankar, även om det kan vara viktigt. Du lever här och nu, och inget kan förändra världen genom att sitta och oroa sig och frenetiskt försöka ta reda på allt elende som finns i världen. Du kan aldrig vakna på detta sätt, det enda som kan komma ur det är när du väl vaknar så inser du vilket tillstånd allt sånt där skit har dragit dig in i.

Anonym
Ska vi sjunga kumbajaja nu eller? (NWO är väldigt enkelt, de trycker pengar ur tunn luft med sina central banker, de däremot vill få folk att tro på allt annat än just det faktumet)

Anonym
Du får göra precis vad du vill, men jag tror inte man kan komma till det "vakna" tillståndet genom att studera om allt elende som händer i världen, som just orsakas av att människor som inte är vakna. Du har säkert viktigare saker i ditt liv att göra än att hjärntvätta dig själv

See User information
Quote:

mindshift skrev:
lorax, förklara gärna varför du snackar engelska när du förstår svenska, det förbryllar mig verkligen.

Vad jag vill ha sagt är att du kan aldrig bli vaken genom att läsa konspirations teorier, det är precis vad illuminati eller vad dom nu kallas för, vill att du ska göra, du kommer aldrig att vakna om du oroar dig, går konstant runt och grubblar över saker och ting, bli negativt lagd i ditt sinne. Det är precis vad som händer med mig när jag läser sånt här skit på vaken.se, det kan aldrig komma något gott ur det, man blir bitter, ser inget hopp, man försöker hela tiden hävda att man har rätt, nedvärderar andras kunskap och förståelse om världen. Du flyr från din egen verklighet och försätter dig själv i konstakt skräck över vad som kommer hända näst. Det är precis såna människor som aldrig vaknar, och som ställer till med massor av elände i den här världen.

I agree, BUT, understanding conspirations or the fact that our lives are more or less controlled to such a large degree, that humanity has been decieved and lied to for so long is a part of becoming aware.

Going through painful realisations or focusing on things for some time like, say consp theories...may just be what someone needs, though I highly advise against staying there

Better to focus on personal local creative solutions and alternatives.

Wasnt the thread about naturvetenskap?

I am on another continent at the moment, no swedish keyboards, but Its my loss if you dont understand english, most do, and most get their information from english sources, so thats just how it is, live with it ; )

Posted on: 2007/12/31 2:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper