vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 ... 20 »

Re: Astro NOTS som inte var på månen

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Är det som jag skrev ELEKTRONER som orsakar denna ljusblixt som astronauter rapporterar om?? Nej! Just det! Nej du sa att 1 mm plåt stoppar elektroner, varför har de då bly i kärnreaktorerna?

Argumentations fel IGEN!

Du skrev att dom sett ljusblixtar i ögonen, detta orsakas INTE av elektroner. Dina jämförelser med kärnreaktorer är FEL. Belägg det du skriver först. Sen ta debatten, Nu hittar du på nya sagor och sedan skall du på ett patetiskt sätt försöka försvara dom.

Quote:

wiseguy skrev:Din jämförelse med en kärnreaktor är så obegåvad så den kommentaren lämnar vi hän. Nej det gör vi inte alls det, eftersom jag har rätt, har du slut i disinfo påsen eller?

Knappast, men du hittar på saker utan att kunna stå för dom eftersom dom inte håller en granskning från en 5-åring.

Quote:

wiseguy skrev:Din vetenskapliga analys av att flygpersonal som får cancer hamnar knappast i någon vetenskaplig tidning. Då kan jag berätta att det har redan skett, välkänd information, men inte i Metro.
Var finns denna information då????????

Quote:

wiseguy skrev:
Skogsarbetare får också cancer. Cyklister får cancer.
Du kanske skulle presentera deras överrepresenterande i något inlägg där du belägger detta. Men jag tror inte vi får se detta! Man får inte Cancer av att cykla, möjligen av avgaser om man arbetar med motorsåg, du skall visa detta inte jag, kom inte med lösa påståenden du inte kan backa upp

Jag har inte påstått att man får cancer utav att cykla, exemplet visar att du inte kan påvisa dina fantasier du skriver. Det är lika relevant som att cyklister får cancer. (Lance Armstrong)
Så tills du kan påvisa att flygpersonal är överrepresenterade i cancer statistiken så är detta ytterligare en saga från din sida.

Quote:

wiseguy skrev:
Ta din foliehatt och gå, för att lära dig lite om fysikens lagar. Förmodligen visste Mr Van Allen en hel del man kanske inte ens vill veta om hans bälte. Jag tror det räcker så, vi du utmana hans teorier så gör det, jag avstår, har inte kompetens för det.[/b]

Sakligt åter igen.. NOOOT

Allens teorier bygger på att han inte såg några problem att åka till månen. Jag behöver knappast utmana detta eftersom det hela är vederlagt. Att du inte är kunnig det vet vi redan.

Hur var det nu med hammaren och fjädern????
Hur kunde NASA utföra detta om man nu inte var på månen???????????

Posted on: 2008/1/3 13:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/frame/?AS17-M-2806

Ser ut att ha en del gamla lämningar.

Finns en printversion där nere.

Posted on: 2008/1/3 13:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Argumentations fel IGEN!

sen kan man läsa din argumentation:

Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Knappast, men du hittar på saker utan att kunna stå för dom eftersom dom inte håller en granskning från en 5-åring.

är du alltså fem år? Ta din foliehatt och gå!

http://en.allexperts.com/q/Oncology-G ... er-978/airline-pilots.htm

Airline pilots do get a higher exposure to cosmic radiation and ionizing radiation from the sun. The latter especially during periods of increased solar activity ("solar flares"). Normally we have 2 mechanisms of protection here on Earth. 1. Our planet's magnetic field that to a large extent shields us against charged particle radiation - though less so in the polar regions (close to the magnetic poles). 2. Earth's atmosphere. This works best at sea level or below that (for example the Dead Sea area in Israel & Jordan, more than 400 yards (400 meters) below sea level) as you then have more air above you shielding you. Consequently the higher you fly the less protection you will have from our atmosphere. For normal flying your altitude is of no concern with regards to the magnetic field - but if you go to the Moon it is a different story. In an aircraft there is NO way you can protect yourself against this radiation, shielding would be too heavy and "sunscreen" does not help at all here (it only works - to some extent - against ultraviolet light NOT against X-rays , gamma rays or particle radiation). Generally though the extra exposure is not big, so risks are normally low - especially for passengers who do not fly all the time. For pilots and crews who fly most of the time they are somewhat higher though - especially so previously for pilots and crews on the Concordes that flew on a very high altitude. The risks do increase during solar flares. Personally I think flying staffs should be equipped with dosimeters that show how much radiation they have been exposed to so if the dose level goes up too much for someone that person can be put in "ground duty" for some time. Just as you do with the X-ray department staff in a hospital. As far as I know that is not done though. The radiation we are discussing may increase the risk of any kind of cancer.
These facts mean too that if you live high up in a mountain area you are also more exposed, but it is not just a matter of altitude. What kind of ground you live on is also of importance as its content of radioactive materials differs in different areas. So if you want to contemplate your total exposure you may come to some surprising results - you also have to consider the wall materials of the house you live in as they also contain radioactive substances. It is impossible to avoid radiation completely it is all around us and is a part of our normal natural environment! You have radioactive substances in every cell of your body too! Most of these substances are naturally occuring radioactive substances. Radioactivity & radiation were not invented by Man, they have always been around.

Posted on: 2008/1/3 13:50
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Quote:

Kapseln obemannad eller inte måste cirkulera runt månen, var 45 minut så kommer den att hamna i skugga bakom månen, detta omöjliggör ALLA radiotrafik. Detta fattar en 3 åring, men inte dumma du.

Om det vore så, skulle inte det vara ett mycket starkt argument för att de aldrig var där? Dvs. att NASAs radiotrafik skulle ha fortsatt även med den bakom månen? Det är klart som korvspad att de räknade med det när de gjorde inspelningen.

Sprutvulkanen borde ta en kurs i matematik och konstpauser i ett audiovisuellt framförande.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Om det vore så, skulle inte det vara ett mycket starkt argument för att de aldrig var där? Dvs. att NASAs radiotrafik skulle ha fortsatt även med den bakom månen? Det är klart som korvspad att de räknade med det när de gjorde inspelningen.

Sprutvulkanen borde ta en kurs i matematik och konstpauser i ett audiovisuellt framförande.

NU finns det radiotrafik som varar LÄNGER än 45minuter, det finns TV-sändningar som är samtidigt som Apollokapseln befinner sig bakom månen i förhållande till månen.

Detta förklarar INTE dina sjuka och rent felaktiga historier.

Detta är DITT problem.

Eftersom det går att triangulera signalen och dess avstånd, detta påpekade jag förut!

AlCaida´s lösning på det hela var då enkelt enligt han. Det var bara och skicka upp en tom kapsel med bandinspelningar i och skicka detta från månen.
Min fråga blev då hur man gjorde med radiotrafiken då, rent logiskt skulle det bli tyst varje 45 minut eftersom ett varv tar 90 minuter obemannad eller inte. Denna tystnad FINNS INTE då 2 män befinner sig på månytan. Mycket märkligt att NASA inte skulle ha tänkt på detta då??????

Nej, lägg ner dina fantasier, dom tål inte en granskning från en 5-åring ens, detta fattar alla utom du tycks det. DU HAR FEL, face it!!!!

Posted on: 2008/1/3 14:24

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
http://en.allexperts.com/q/Oncology-G ... er-978/airline-pilots.htm

Airline pilots do get a higher exposure to cosmic radiation and ionizing radiation from the sun.

The radiation we are discussing may increase the risk of any kind of cancer.

Det står inte det du sa från början nämligen:

Quote:

wiseguy skrev:
Vanliga flygplans piloter och värdinnor, drabbas ochså av cancer i högre grad pga av kosmisk strålning, som är starkare på hög höjd.

Inget i artikeln belägger det du sa... SOM VANLIGT!!!

Det står att det finns en ökad risk för det. Men SOM VANLIGT kan du inte ens tolka en enkel text.
Och du skall kunna bedöma hur farligt van Allen bältena är...

Posted on: 2008/1/3 14:31

Anonym
Har jag påstått att månlandaren skulle ha åkt runt i omloppsbana på månen? Man skulle lika gärna ha satt den i en geostationär bana eller så skulle man ha kunnat satt ner den på backen.

Ryssarna har gjort det vid flera tillfällen och sen åkt därifrån.

http://www.russianspaceweb.com/spacecraft_planetary_lunar.html

Jan. 31, 1966 E-6 No. 13/202
Luna-9 Lunar landing 8K87M/U103-32
World's first soft Moon landing
Sept. 12, 1970
E-8-5 No. 406 Luna-16 Sample return UR-500
First automatic lunar sample return

Så ta det hela och stoppa det i din voof-pipa och rök upp allt med dina ritalin tabletter.

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Eftersom det går att triangulera signalen och dess avstånd, detta påpekade jag förut!

men det var det ju ingen som gjorde...

Posted on: 2008/1/3 14:31
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

men det var det ju ingen som gjorde...

Belagt inlägg SOM VANLIGT!!!!!

Posted on: 2008/1/3 14:33

Anonym
Triangulärbara saker:

v00f v00f.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Har jag påstått att månlandaren skulle ha åkt runt i omloppsbana på månen? Man skulle lika gärna ha satt den i en geostationär bana eller så skulle man ha kunnat satt ner den på backen.

Ryssarna har gjort det vid flera tillfällen och sen åkt därifrån.

http://www.russianspaceweb.com/spacecraft_planetary_lunar.html

Jan. 31, 1966 E-6 No. 13/202
Luna-9 Lunar landing 8K87M/U103-32
World's first soft Moon landing

Fy fan va dum du är...

Ja det har DU, DU skrev detta IGÅR.

Quote:

Al-CIAda skrev:
Heh, vad du håller på. Det finns absolut inget som säger att kapslen de skickade i väg innehöll några astronauter utan kan lika gärna ha varit en inspelning. Jag tror NASA klarar av att räkna ut när kapslen borde ha varit på månen, borde ha varit bakom månen och anpassa filmen därefter.

Det har inte ens gått 24 timmar sen du skrev detta, och nu kommer du inte ens ihåg detta. Hur i helvete skall du komma ihåg det du skriver idag då? Det är ju klart att du besitter klara brister i logiskt resonemang. Testa att hålla dig till det som är bevisat så blir det inte så förbannat svårt att hålla dig till en och samma historia.
Patetiska människa.

Var i din länk står det att Sovjetunionen satt en satelit i geostationärbana????

Och enligt dina nya fantasier så kommer återigen inte avståndet på radiosignalerna man kan triangulera in stämma med avståndet till jorden. Grattis, din saga är på väg neråt.

TÄNK för i helvete innan du skriver dessa dumheter!!!!

Posted on: 2008/1/3 14:42

Anonym
Se ovan, läs på om ryska obemannade månresor.

Överkurs för v00f:are, Navigating in Space
http://video.google.com/videoplay?docid=-3924221806234903981

Jo man åker ett varv runt för att använda månens gravitation för att sakta in, annars måste man bränna soppa helt i onödan, som en riktig sprutvulkan full med varmluft. Visste inte du det?

v00f v00f

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Man skulle lika gärna ha satt den i en geostationär bana

Förklara gärna för oss som sitter och läser din saga hur man placerar något i geostrationärbana runt månen då den inte snurrar runt sin egen axel.

Detta kommer bli Alcaida´s stora fall då det gäller detta. Han kommer förmodligen inte svara på inlägget eftersom han inte har en aning om hur det fungerar.

Jag lutar mig tillbaka och väntar med spänning på nästa inlägg där han blottar sina totala okunskaper i detta ämne.

Men underhållande det är det!!

Posted on: 2008/1/3 14:49

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Det står att det finns en ökad risk för det. Men SOM VANLIGT kan du inte ens tolka en enkel text.

vitsen är inte att debattera cancer, men jag ser att du vill det, du som kan läsa kan läsa detta i artikeln: In an aircraft there is NO way you can protect yourself against this radiation, shielding would be too heavy and "sunscreen" does not help at all here (it only works - to some extent - against ultraviolet light NOT against X-rays , gamma rays or particle radiation).

precis vad jag sa, det krävs en massa bly, inte 1 mm plåt, som vi redan vet att flygplan har, och tjockare dessutom. Och här är vi innaför Van Allen bältet, som jag sa är strålningen utanför samma som i en kärnreaktor.

obetydligt strålfält, nedan, helt insignifikant.
Resized Image

"The sporadic occurrence of extremely large solar energetic particle events (SPE), usually associated with intense solar activity, is also a major concern for the possible manifestation of acute effects from the accompanying high doses of such radiations, especially acute radiation syndrome effects such as nausea, emesis, haemorrhaging or, possibly, even death."
http://rpd.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/115/1-4/44

men det kan man ju "ignorera" om man är ignorant, innebär inte ens en ansträgning, eftersom den okunnige inget förstår, och är stolt över det.

alltså redan flygplan drabbas av höga doser kosmisk strålning, som flygplan inte kan skydda mot, pga viktproblem, vi vet alla att månskrotet ni tror nån åkt till månen med var tunnt som en coca cola burk. Försök håll dig nykter innan du kommer med dina "påståenden" (illusioner)

Ni andra som inte sitter fast, visste ni att MIR betyder Pyramid på faraos tid?

Posted on: 2008/1/3 14:51
Resized Image

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:

Jo man åker ett varv runt för att använda månens gravitation för att sakta in, annars måste man bränna soppa helt i onödan, som en riktig sprutvulkan full med varmluft. Visste inte du det?

Hur gör man då man skall göra en geostationärbana runt månen då den inte roterar runt sin egen axel?????

Posted on: 2008/1/3 14:51

Anonym
Quote:

...eller så skulle man ha kunnat satt ner den på backen.

Fast det utelämnade du, är det sprutvulkanens senaste inom debatt teknik?

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

vitsen är inte att debattera cancer, men jag ser att du vill det, du som kan läsa kan läsa detta i artikeln: In an aircraft there is NO way you can protect yourself against this radiation, shielding would be too heavy and "sunscreen" does not help at all here (it only works - to some extent - against ultraviolet light NOT against X-rays , gamma rays or particle radiation).

precis vad jag sa, det krävs en massa bly, inte 1 mm plåt, som vi redan vet att flygplan har, och tjockare dessutom. Och här är vi innaför Van Allen bältet, som jag sa är strålningen utanför samma som i en kärnreaktor.

obetydligt strålfält, nedan, helt insignifikant.
Resized Image

"The sporadic occurrence of extremely large solar energetic particle events (SPE), usually associated with intense solar activity, is also a major concern for the possible manifestation of acute effects from the accompanying high doses of such radiations, especially acute radiation syndrome effects such as nausea, emesis, haemorrhaging or, possibly, even death."
http://rpd.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/115/1-4/44

men det kan man ju "ignorera" om man är ignorant, innebär inte ens en ansträgning, eftersom den okunnige inget förstår, och är stolt över det.

alltså redan flygplan drabbas av höga doser kosmisk strålning, som flygplan inte kan skydda mot, pga viktproblem, vi vet alla att månskrotet ni tror nån åkt till månen med var tunnt som en coca cola burk. Försök håll dig nykter innan du kommer med dina "påståenden" (illusioner)

Ni andra som inte sitter fast, visste ni att MIR betyder Pyramid på faraos tid?

http://www.eas.asu.edu/~holbert/eee460/spacerad.html

Posted on: 2008/1/3 14:52
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:

Fast det var DU som påstod att det förekom fler CANCER-fall bland flygpersonal. Jag skrev att det inte var belagt och du länkar till en sida som säger att RISKEN är större.

Godag Yxskaft......

Du kan fortfarande inte mer om strålningen i van Allen bältena än vetenskapen kan. Dom säger att det går.

Posted on: 2008/1/3 14:54

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Fast det utelämnade du, är det sprutvulkanens senaste inom debatt teknik?

Quote:

Al-CIAda skrev:Jo man åker ett varv runt för att använda månens gravitation för att sakta in, annars måste man bränna soppa helt i onödan

Hur lägger man en rymdfarkost i geostationärbana runt månen då den INTE roterar runt sin egen axel. Du har ju påstått detta fler gånger??????

Posted on: 2008/1/3 14:56

Anonym
Nu tar vi det här en gång till:

Quote:

Triangulärbara saker:

Quote:

Hur lägger man en rymdfarkost i geostationärbana runt månen då den INTE roterar runt sin egen axel. Du har ju påstått detta fler gånger??????

Man kan använda styrraketer för att bromsa in tom. en sprutvulkan till hastighet 0 i relation till månen.

Är du säker på att du tog alla tabletterna i morse?
v00f v00f.

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Fast det var DU som påstod att det förekom fler CANCER-fall bland flygpersonal. Jag skrev att det inte var belagt och du länkar till en sida som säger att RISKEN är större.

Godag Yxskaft......

Du kan fortfarande inte mer om strålningen i van Allen bältena än vetenskapen kan. Dom säger att det går.

vitsen med resonemanget var att jag förklarade att till och med flygplan utsätts för högre kosmisk strålning, alla vet redan att strålning orsakar cancer, detta behöver inte bevisas, eller skall vi bevisa det för dig?

Här kan du se din kosmiska fläktande solvind, som inte ger dig cancer.
Resized Image

Posted on: 2008/1/3 15:03
Resized Image

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Nu tar vi det här en gång till:

ja, låt oss ta det igen...

Quote:
Al-CIAda skrev:Jo man åker ett varv runt för att använda månens gravitation för att sakta in, annars måste man bränna soppa helt i onödan

Hur i HELVETE skall du kunna sakta in till något som inte har en egen rotation kring sin axel???????

Det hela bygger ju på att du inte kan förklara dom tysta 45 minuter som måste uppstå för att kapseln befinner sig på andra sidan månen. Detta höll inte och nu påstår du att dom bromsar in bakom månen och sedan står stilla runt en månen som inte snurrar runt sin egen axel.... Trodde inte det fanns så okunniga personer på våra förskolor.

Du måste vara dum i hela huvudet med att påstå detta.
Fråga din fysiklärare på dagiset du går på så kan han berätta en bättre historia för dig så slipper du komma hit i morgon och göra bort dig igen totalt.

Posted on: 2008/1/3 15:05

Anonym
Inte bakom månen utan man droppar ned framför månen efter den där fina slingshotten man gjorde (se på filmen nu), jag trodde du visste att NASA påstår att man landade på den ljusa sidan av månen, inte den mörka sidan av månen.

Ryssarna har däremot skickat sonder även till den mörka sida på månen.

Plocka nu ned affischerna med apolloastronauterna och sätt upp lite lätt klädda flickor istället, då kanske du inte blir lika arg hela tiden.

Quote:

Hur i HELVETE skall du kunna sakta in till något som inte har en egen rotation kring sin axel???????

Den har synkron rotation med jorden. Om man använder jorden som referenssystem så roterar den inte men nu är det så här att det är inte jorden som ska till månen utan den där obemannade farkosten vi har talat om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Moon
http://en.wikipedia.org/wiki/Synchronous_rotation

See User information
For example, the Shuttle has 4 computers which vote on each action before making a decision. This is because at any time one or more of these computers could have made a mistake due to a radiation-caused memory error. Currently, an Air Force satellite called APEX has on-board experiments to gather data on the radiation menace to electronics packages in space.

och detta är innanför Van Allenbältet.

http://www.nsbri.org/Radiation/HumanAffects.html

Posted on: 2008/1/3 15:09
Resized Image

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 ... 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper