vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Dags att vakna!
Du skrev:

Pengar har skapat fattigdom, ojämnlikhet, klasskillnader och förtryck.

Pengar bara är. Det är en energi. Inte ond, inte god.

De som kontrollerar pengarna skapar allt det du beskriver. Så har de gjort i tusentals år med den grundlurade massan = vi
som verktyg.

Jag anser att alla människor på denna planeten bör vara rika.
Alla har olika behov. Vi bör befria både pengarna och oss själva.
Inventera vår livsstil och revidera den. Då når vi till det du beskriver och makten faller som det korthus den är.

Svårt? Inte alls. Börja med att kasta ut TV:n...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja, det krävs väll inte ett geni att se att pengar messt skapar elände.
Personligen har jag aldrig direkt värderat materiell "glädje".
Men som sammhället ser ut idag, för oss, så måste vi ha pengar.
tills vidare..

Posted on: 2007/11/21 9:04
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag kan gå ut och hämta en sten i skogen, gratis, också skörda en potatis gratis. Det skall alla kunna göra, men allt har ett pris, enligt den uttryckta sedeln i dag. Mat är grunden till mänskligt liv på jorden, den skall inte kosta något.

Inte heller kostar allt vi hämtar upp från jorden något, men alla skall visst ha betalt för att göra jobbet. Materiainflation med betoning på vilseledande värde, eller något liknande.

Så länge man håller bort pengar så kan inte någon som är rikare än dig, kontrollera dig. Inte heller kan man skapa nåt ont genom att manipulera hit och dit, alltså, kasta pengar omkring sig, och muta, osv..

Anonym
OSM!
Kanske är så

Anonym
Ett ordspråk, jag vet inte om det härstammar från Finland eller från Skaraborg (jag härstammar från det senare)

Det är inte de stora inkomsterna som gör dig rik,
utan de små utgifterna.

Precis. Lite tips:

Måste du köpa, så köp dyr kvalité från rätt ställe eller allra helst begagnat.

Köp annars så lite som möjligt. Lev snålt.

Avstå från allt skräp som bara dränerar dig på energi.
Genomskåda gangsterligorna som vill få dig fast i slaveri och beroende, det är lätt.

En enkel sensmoral är att om man har förehavanden ihop med gangsters så råkar man illa ut på ett eller annat sätt.

Ta vara på resurserna omkring dig, naturen och kulturen är full av dem.

Hjälps åt, och sprid de esoteriska kunskaperna så blir dagens typ av samhälle bara en liten fluglort jämfört med den megabajsblaffa det är idag!

Anonym
Gör som de stora pojkarna, stjäl. Om man inte ids med att hålla på, varför ens bry sig om materiella ting?

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Ett ordspråk, jag vet inte om det härstammar från Finland eller från Skaraborg (jag härstammar från det senare)

Det är inte de stora inkomsterna som gör dig rik,
utan de små utgifterna.

Precis. Lite tips:

Måste du köpa, så köp dyr kvalité från rätt ställe eller allra helst begagnat.

Köp annars så lite som möjligt. Lev snålt.

Avstå från allt skräp som bara dränerar dig på energi.
Genomskåda gangsterligorna som vill få dig fast i slaveri och beroende, det är lätt.

En enkel sensmoral är att om man har förehavanden ihop med gangsters så råkar man illa ut på ett eller annat sätt.

Ta vara på resurserna omkring dig, naturen och kulturen är full av dem.

Hjälps åt, och sprid de esoteriska kunskaperna så blir dagens typ av samhälle bara en liten fluglort jämfört med den megabajsblaffa det är idag!

det där är inte sant, jag har i vart fall varit miljonär, och jag var tvungen att tjäna 700 000 samma år, för att skaffa basen till att bli det, hade nog kunnat spara kanske 5000 om jag inte jobbade på som en gnu.

Föresten Skaras rikaste måste ju ha varit Bert, såklart han är gniden som satan, men tjäna pengar, det kan han. Inte fan sitter han och sparar ihop det, han tar betalt, säkert av sin morsa ochså. Gillar dock bert, om alla var som han skulle vi vara rikare än tetrisjapanerna.

Posted on: 2007/11/21 13:46
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Vad hade du för utgifter då, Steffo?

EN sak är att äga en BMW, en annan sak är att köra en BMW som banken äger.

Jag äger en rostig KIA. Men den är min helt och hållet, inte bankens...

Har inget emot att Bert driver eget företag och gör pengar. Men han hyllar USA, bara så du vet.

Anonym
Quote:
Ett dubbeltydigt budskap som vi alla får från födseln.

TJÄNA PENGAR

Du är tjänaren!

Anonym
Tjäna pengar, heh, den var klockren. Jag har inte ens tänkt på den alternativa tolkningen av imperativet.

Fast det är inte ens riktiga pengar, det är kvitton på påstådda pengar och bevis på en skuld.

See User information
"De som kontrollerar pengarna skapar allt det du beskriver. Så har de gjort i tusentals år med den grundlurade massan = vi
som verktyg."

Självklart har du rätt. Pengar i sig är inte ont. Det är meningen med pengarna som människorna bakom har skapat som är det "onda".

Posted on: 2007/12/30 0:40
Martin Johansson
Kärleksvisioner

Anonym
Jag vet inte vem som är mest "ond", dom som gör pengarna ur tunn luft eller dom som arbetar för att få lite.

See User information
Det är en svår balansgång mellan att skapa en orättvisa och acceptera den utan vidare.

Posted on: 2008/1/5 0:30
Martin Johansson
Kärleksvisioner

Anonym
Jag skapar inga orättvisor, jag är på min höjd frivilligen otrevlig. Jag äger varken centralbanker eller politiker. (och jag stödjer inte några kommunist svin heller = Svenska politiska etablisimanget)

See User information
Jag menade mer vilket som är värst...

Posted on: 2008/1/5 7:17
Martin Johansson
Kärleksvisioner

Anonym
Quote:
Micro: Det är klart att det finns andlighet som är att försöka förstå sig själv till skillnad till religion som är att strukturera upp andra personers väg. Ingen anledning att diskutera det mer.

Smaka en gång till på detta övertramp Micro skrev!

Ingen anledning att diskutera det mer.

Jävla nazi fasoner! Sedan när har du rätt att uppmana andra när de skall sluta diskutera olika ämnen?

Fan ta alla fake ass buddhist shit heads som spelar en roll av att vara fredsivrare när de är större lögnare än de som öppet visar att de är svin!

See User information
Till kalkon:
Jag kan be vem som helst att göra vad som helst. Din fria vilja ger dig rätten att välja att göra vad du vill göra själv.

När du skriver saker som "Jävla nazi fasoner", "fake ass buddhist shit heads" och "svin!" så känns det sorgligt.

Vad är det du försöker säga? Att du tror att jag inte vill tillåta andra att diskutera? Eller vad?

Jag vill ha det harmoniskt och meningsfullt i forumet och ditt meddelande mötte inte mina behov av det.

Jag önskar att du frågar mig frågor om det är någonting som du tror att jag tycker itället för att göra tolkningar och bedmömningar.

Jag önskar dessutom att du undviker tolkningar och bedömningar av andra överhuvudtaget då det inte går i linje med forumreglerna.

Om du inte vill följa forumreglerna så önskar jag att du lämnar forumet självmant.

Posted on: 2008/1/6 9:39
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:
Micro: Ingen anledning att diskutera det mer.

???

Om detta inte är en direkt uppmaning från dig MICRO att be andra människor att hålla inne med sina åsikter så har väl skrivna ord förlorat sin betydelse! Att sedan uppmana mig att lämna forumet för att jag inte accepterar en sådan smygfacism där du sätter dig till doms över andras åsikter är väl bara den ruttna droppen som stjälper din egen bägares brist på logik. Att du sedan försöker dölja detta bakom en slöja av buddhism och pacifism gör att du i mina ögon framstår som mycket förvirrad.

ATT BE FORUMDELTAGARE ATT TIGA MED UPPMANINGEN:

Ingen anledning att diskutera det mer

ÄR INGET NÅGON SKALL BEHÖVA ACCEPTERA PÅ ETT FORUM SOM KALLAR SIG VAKEN!

Be gärna killen eller tjejen offentligt om ursäkt för ditt vidriga övertramp så kanske du genom denna handling kan bevisa att du kan komma tillbaka till forumet med en mer ödmjuk attityd.

Sluta att hota mig. Det är du inte tillräckligt smart för. Du får gärna tala gärna om för mig vem förutom du själv och din egen självkänsla som skulle TJÄNA på att jag lämnade forumet? Skippa dock det sentimentala skitsnacket om att folk i din bekantskapskrets blir ledsna av raka puckar. Fakta please!

Edited by kalkonmannen on 2008/1/6 10:03:32

Anonym
Micro jag blev faktiskt inte ens arg denna gången du öppnade truten denna gången började jag istället gappflabba

Humor

See User information
Att säga "Ingen anledning att diskutera det mer" är väl ändå ingen direkt uppmaning utan mer ett observerande av att det faktiskt är på ett sätt. Och ingen kan påstå att det är på något annat sätt, så jag anser att micro inte skrivit något som behöver bemötas på det sätt som det gjort.

Och kalkonmannen, att du tar till sådana skällsord som du gör visar faktiskt att du har en oförmåga att föra en mogen diskussion. utelämna dina förhastade bedömningar och ge några vettiga argument istället.

Posted on: 2008/1/6 14:46
Martin Johansson
Kärleksvisioner

Anonym
Void leker micros eko och säger nu också: Ingen anledning att diskutera det mer.

Det diskuteras ändå redan alldels för mycket. Sätter nu 50 Spänn på att denna tråd kommer bli 3000 sidor lång och alla som är engagerade här på vaken.se kommer som vanligt börja bråka som det alltid blir i alla trådar nuförtiden.

(Precis som jag, eftersom jag inte heller kan hålla mig lugn och ofta också lägger mig i). Hur föregår man med gott exempel, inte skriva alls kanske?

Anonym
Quote:

void skrev:
Void leker micros eko och säger nu också: Ingen anledning att diskutera det mer.

Det diskuteras ändå redan alldels för mycket. Sätter nu 50 Spänn på att denna tråd kommer bli 3000 sidor lång och alla som är engagerade här på vaken.se kommer som vanligt börja bråka som det alltid blir i alla trådar nuförtiden.

(Precis som jag, eftersom jag inte heller kan hålla mig lugn och ofta också lägger mig i). Hur föregår man med gott exempel, inte skriva alls kanske?

Även om man inte kan hålla sig lugn ibland så ser man iaf enorma skillnader på formuleringarna i forumet, mellan vissa individer...
Jag läser iaf igenom inläggen som inte innehåller ord och fraser som:
Snorunge.
Marxist fasoner.
Kvasi BS.
Du är en indoktrinerad bla bla bla...
Osv...

Den typen av inlägg är bara att avbryta med ett gigantiskt SUCK. Som Bassa säger:
Det tyder bara på en oförmåga att föra en diskussion...

See User information
Quote:

emil322 skrev:
pengar behöver man för att "dom" har byggt sammhälet på ett sådant vis. Inga pengar inget hus, mat, eller herregud ingen tv!

När pengarna ersätts av ett inplanterat chip, kommer du resonera då att chippet behövs?

vi behöver varken pengar banker eller chip.

Posted on: 2008/1/6 15:51
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
"marxistfasoner" är någon from av mantra som en viss grupp hojtar om och om igen.

Dom tror de leder till att dom avprogrammerar folk, men dom är inte så taktiska, så dom fattar inte att det bara gör folk arga/snea (och att dom då stänger öronen istället för att lyssna på resonemanget från den här gruppen som ogillar det marxistiska tänkandet som många av oss tyvärr indoktrinerats med).

*suck*

(Jag kan inte låta bli denna tråd, hade precis glömt att jag påminnt mig själv ovan att inte skriva här, haha)

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper