vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Dags att vakna!

See User information
det är bara folk över 55 som vet vad marxistfasoner är, resten bryr sig inte.

Posted on: 2008/1/6 16:02
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Suck. Med pengar menar jag givetvis symbolen pengar, samma sak, vare sig den är elektronisk eller i pappers form..

Det system vi har idag, eller det vi kommer få imorn. Samma sak.

Posted on: 2008/1/6 20:12
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Bassa: Att säga "Ingen anledning att diskutera det mer" är väl ändå ingen direkt uppmaning utan mer ett observerande av att det faktiskt är på ett sätt.

Says who? Den som har järnkoll eller den som gissar? Varför skulle jag sätta min tilltro till någon som säger att det inte finns någon anledning att diskutera ett visst ämne bara för att den människan oavsett om han kallar sig Gud eller Djävul har en SUBJEKTIV bedömning om vad som är reellt för just honom? Jag skulle definitivt kritisera alla som använder det argumentet i en diskussion.

Quote:
Bassa:
Och ingen kan påstå att det är på något annat sätt, så jag anser att micro inte skrivit något som behöver bemötas på det sätt som det gjort.

Says who? Det är väl för fan i högsta grad så att ungefär 6 miljarder människor skulle kunna säga att det var på ett annat sätt! Det är väl det som kallas yttrandefrihet, tankefrihet egen vilja att uttrycka sina tankar och funderingar.

Är ovanstående plötsligt bara tomma ord för dig Bassa eftersom det kom via Micros tangentbord så kan jag bara beklaga att såna sjuka allianser existerar på ett forum som detta.

Quote:
Bassa:
Och kalkonmannen, att du tar till sådana skällsord som du gör visar faktiskt att du har en oförmåga att föra en mogen diskussion. utelämna dina förhastade bedömningar och ge några vettiga argument istället.

Jag har förmåga att skriva på många olika sätt. Har inga problem med att formulera mig. Det som upprörde mig här och nu är att någon som påstår sig stå för öppenhet uppmanar andra att tiga då de inte har samma uppfattning som forumets grundare. Det är verkligen omoget och måste givetvis motarbetas för att inte forumet skall tappa sin seriositet.

Du frågar efter vettiga argument? Mitt argument är fortfarnade att den som startat forumet omedelbart skall sluta att sätta sig själv på en piedestal och tala om för andra när de skall tiga när ämnet inte passar gunstig herrn. Allt annat är totalt vansinne om det skall rimma med vad forumet säger sig stå för.

Anonym
Quote:
Jumalauta: Även om man inte kan hålla sig lugn ibland så ser man iaf enorma skillnader på formuleringarna i forumet, mellan vissa individer... Jag läser iaf igenom inläggen som inte innehåller ord och fraser som: Snorunge. Marxist fasoner. Kvasi BS. Du är en indoktrinerad bla bla bla... Osv... Den typen av inlägg är bara att avbryta med ett gigantiskt SUCK. Som Bassa säger: Det tyder bara på en oförmåga att föra en diskussion...

Märker du att du just bidrog med att till hundra procent avslöja dina politiska värderingar. Värderingar som osynligt för mottagarna har inpräntats med gott resultat under de senaste 50 åren i så gott som alla medborgare i detta land.)

Innan du går och lägger dig ikväll kan du ta en funderare på varför du inte för en sekund valde att gå i försvar för de som oförskyllt blir anklagade för att vara nazis och rasister utan att ha nånting med dessa extremer att göra.

För mig är det uppenbart varje gång det sker att direktkopplingen mellan trigger words som utlöser försvarsmekanismer hos den som fostrats enligt formulär A1 också blir infekterade.

Daglig fostran via media, skola och föräldrar leder i längden till en acceptans för det sjuka.

Anonym
Quote:
Void: "marxistfasoner" är någon from av mantra som en viss grupp hojtar om och om igen.

Dom tror de leder till att dom avprogrammerar folk, men dom är inte så taktiska, så dom fattar inte att det bara gör folk arga/snea (och att dom då stänger öronen istället för att lyssna på resonemanget från den här gruppen som ogillar det marxistiska tänkandet som många av oss tyvärr indoktrinerats med).

*suck*

(Jag kan inte låta bli denna tråd, hade precis glömt att jag påminnt mig själv ovan att inte skriva här, haha)

Tyvärr gör du samma sak som Jumalauta här. Det är lite synd för egentligen vet du att det kastas skit från andra håll men politiska perspektiv och som leder till smutskastning.

Varför tar du inte samtidigt upp alla de som saknar argument som går till personangrepp och kastar ur sig beskyllningar om rasism och nazism så fort någon väljer att diskutera känsliga ämnen ur andra perspektiv än de accepterade?

P.S. Tyvärr tror jag att du förlorar ditt vad om 50 spänn här!

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Jumalauta: Även om man inte kan hålla sig lugn ibland så ser man iaf enorma skillnader på formuleringarna i forumet, mellan vissa individer... Jag läser iaf igenom inläggen som inte innehåller ord och fraser som: Snorunge. Marxist fasoner. Kvasi BS. Du är en indoktrinerad bla bla bla... Osv... Den typen av inlägg är bara att avbryta med ett gigantiskt SUCK. Som Bassa säger: Det tyder bara på en oförmåga att föra en diskussion...

Märker du att du just bidrog med att till hundra procent avslöja dina politiska värderingar. Värderingar som osynligt för mottagarna har inpräntats med gott resultat under de senaste 50 åren i så gott som alla medborgare i detta land.)

Innan du går och lägger dig ikväll kan du ta en funderare på varför du inte för en sekund valde att gå i försvar för de som oförskyllt blir anklagade för att vara nazis och rasister utan att ha nånting med dessa extremer att göra.

För mig är det uppenbart varje gång det sker att direktkopplingen mellan trigger words som utlöser försvarsmekanismer hos den som fostrats enligt formulär A1 också blir infekterade.

Daglig fostran via media, skola och föräldrar leder i längden till en acceptans för det sjuka.

Sorry kalkonen, jag glömde faktiskt nämna nazist i mitt inlägg... det är lika illa att kalla någon för naze som marxist. det är ju självklart, som natt och dag...

Jag ska kanske tillägga att de flesta attacker mot zzz:orna är ganska illa det med...

Det tråkiga med dina inlägg är att du ofta väljer att placera okända människor i olika fack, alltid är det nått negativt som du väljer att dra med i dina inlägg. Ibland är det snorungar, sossar eller som i detta fallet:
" Märker du att du just bidrog med att till hundra procent avslöja dina politiska värderingar."

Är det inte det så ångar du på med med något liknande som:
Du är en indoktrinerad sosse utan anning om vad du har blivit indoktrinerad i under hela dit korta liv... osv...

allvarligt, vad förväntar du dig för svar av liknande inlägg som du ofta gör? Kallar du det för erfarenhet, sakligt och moget?

jag kan inte påstå att jag avslöjade mina politiska värderingar eftersom jag inte har några... Inga som helst... Som jag sa tidigare idag så värderar jag följande:
Marxister, Ron Paul, nazister, Bush, Nationalister, Moderater osv,
som totalt ointressant... det sista jag någonsin kommer att lita på är vad en politiker säger eller tycker, jag kommer alltid att skåda deras ord som ren lögn, vare sig det handlar om fred på jorden eller sänkt skatt...

Det är återigen DU som drar egna slutsatser när du påstår att jag avslöjar mina politiska värderingar... Lägg ner det...

Lägg även ner dina meningslösa indelningar av individer i diverse grupper... Eller vad förväntar du dig att få ut av dessa plasseringar av individer... Du kan knappast förvänta dig ett bra gehör från någon som du kallar för Snorunge, svin, eller sosse-marxism? Det mest otroliga med det hela är att du gång på gång kallar dig själv som erfaren, mogen och vid några tillfällen till och med påstått att, du besitter skrivandets gåva... Jo jo, det syns ju... Eller som du ofta påstå, att du tål kritik och att man inte ska vara någon känslomässig kärring på forumet... det är just det som man faktiskt kan uppleva dig som när du bemöter kritik. Ditt bemötande av kritik är altid allt annat än kontrolerat och sakligt...

Du är helt enkelt oförmögen att föra en vettig diskussion... Du klarar helt enkelt inte av att utelsluta motdebattörens privatliv från själva sakfrågan, det verkar vara totalt omöjligt för dig att klara av...

Anonym
Quote:
Jumalauta: jag kan inte påstå att jag avslöjade mina politiska värderingar eftersom jag inte har några... Inga som helst... Det är återigen DU som drar egna slutsatser när du påstår att jag avslöjar mina politiska värderingar... Lägg ner det...

Lägg även ner dina meningslösa indelningar av individer i diverse grupper... Eller vad förväntar du dig att få ut av dessa plasseringar av individer... Det mest otroliga med det hela är att du gång på gång kallar dig själv som erfaren, mogen och vid några tillfällen till och med påstått att, du besitter skrivandets gåva... Jo jo, det syns ju... Eller som du ofta påstå, att du tål kritik och att man inte ska vara någon känslomässig kärring på forumet... det är just det som man faktiskt kan uppleva dig som när du bemöter kritik. Ditt bemötande av kritik är altid allt annat än kontrolerat och sakligt... Du är helt enkelt oförmögen att föra en vettig diskussion... Du klarar helt enkelt inte av att utelsluta motdebattörens privatliv från själva sakfrågan, det verkar vara totalt omöjligt för dig att klara av...

Det blev väldigt mycket JAG plötsligt! Kalkonmannen känner sig hedrad och skall hjälpa dig lite i dina tarvliga försök att försöka skriva förnedrande om mig som person. Det bjuder jag på.

Jag är inte intresserad av att titta på sport!
Jag är inte intresserad av bilmotorer eller poltisk kamp!
Jag är inte intresserad av via religion döva min kunskapshunger!
Jag är inte intresserad av att lyssna på nybörjare på fiol!
Jag är inte intresserad av att ingå i flockens aktiviteter!
Jag är inte intresserad av sentimentalitet eller apburar!
Jag är inte intresserad av att skåda in i min egen navel!
Jag är inte intresserad av att lyssna på budskap!
Jag är inte intresserad av att se hur andra lider!
Jag är inte intresserad av att vinna eller att äta grädde!

Jag är intresserad av färg, form, ljudvågor och tidsdifferanser!
Jag är intresserad av vätskor, ljusreflektioner och kommunikation!
Jag är intresserad av när myt ställs mot fakta!
Jag är intresserad av pånyttfödelse och avslut!
Jag är intresserad av det rogivande ljudet från gamla fiskebåtar!
Jag är intresserad av kärlek, trohet, inre moral och rent samvete!
Jag är intresserad av att så många som möjligt skall leva bra!
Jag är intresserad av att sända goda energier till dåliga människor!

Det är en sak att påstå att man verkligen är fri från yttre påverkan, en helt annan sak att uppnå detta tillstånd. Det är fruktansvärt många bröder och systrar i din egen situation som på fullt allvar tror att de genom lusläst internets alla 9/11 trådar eller förkovrat sig intellektuellt kunnat frigöra sig från mindcontrol och hjärntvätt. Men har helt glömt bort intuitionen eller den inre glöden för vad som är rätt eller fel. Detta landar på sin egen orimlighet och utvecklas snart till själslig obalans.

Det är inget sjävvalt tillstånd som självgoda Googletomtar använder för att vara pompöst elaka då det ligger en bra bit utanför det egna förnuftet. Påverkan görs utifrån men problemet hamnar på insidan.

Många sitter precis som du själv med röda, bruna, blå eller regnbågsfärgade färgbindlar och svärtar per automatik ner den som på olika sätt försöker uppmärksamma dem på vad de utsatts för. Det är hyfsat meningslöst att prata med flockvarelser lugnt och sansat, lika meningslöst att leverera miljontals hållbara argument eftersom hjärntvätten går ut på att "fakta" skall studsa mot hjärnväggarna som gummibollar mot betong. Det är en utmärkt skyddsrustning att som slav utrustas med och gör att många blir sina egna fångvaktare. Det är som du märkt även hyfsat meningslöst att med aggression försöka öppna konservburkarna.

Om det under en hel livstid präntats och marinerats in budskap på en lågfrekvent nivå så vore det idiotiskt att tro att detta skulle gå att förändras över en natt. Det tar tid att överhuvudtaget få någon uppmärksam på sin egen roll i denna tragikomiska föreställning som en del kallar livet. Det är inte min huvuduppgift eftersom det måste komma inifrån, men lite nålstick på självgodhetens ballong kan göra att den till slut brister från insidan.

See User information
Quote:
Says who? Det är väl för fan i högsta grad så att ungefär 6 miljarder människor skulle kunna säga att det var på ett annat sätt! Det är väl det som kallas yttrandefrihet, tankefrihet egen vilja att uttrycka sina tankar och funderingar.

Om du ser på vad det var micro skrev det om så kanske du förstår. Det är som sagt självklart att det finns andliga grupper, inte religioner, som ägnar sig åt att utveckla individen istället för att styra massan genom regler och påbud. Säger du emot detta? Ingen som har bara ett litet uns om kunskap om detta kan säga emot det, eftersom det är uppenbart. Visst får du säga att det inte finns det, pga din frihet att säga vad du vill, men det grundar sig absolut inte i någon form av "sanning". Möjligtvis okunskap.

Och nej, jag är inte micro om det var det du försökte få fram.

Quote:
Mitt argument är fortfarnade att den som startat forumet omedelbart skall sluta att sätta sig själv på en piedestal och tala om för andra när de skall tiga när ämnet inte passar gunstig herrn. Allt annat är totalt vansinne om det skall rimma med vad forumet säger sig stå för.

Hade micro satt sig på en pidestal och trott att han var gud, hade han låst inlägget eller tom raderat det. Men nu valde han att försöka ge sin åsikt i saken genom att uttrycka sig just så.

Posted on: 2008/1/7 15:46
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Micro: Ingen anledning att diskutera det mer.

???

Om detta inte är en direkt uppmaning från dig MICRO att be andra människor att hålla inne med sina åsikter så har väl skrivna ord förlorat sin betydelse! Att sedan uppmana mig att lämna forumet för att jag inte accepterar en sådan smygfacism där du sätter dig till doms över andras åsikter är väl bara den ruttna droppen som stjälper din egen bägares brist på logik. Att du sedan försöker dölja detta bakom en slöja av buddhism och pacifism gör att du i mina ögon framstår som mycket förvirrad.

ATT BE FORUMDELTAGARE ATT TIGA MED UPPMANINGEN:

Ingen anledning att diskutera det mer

ÄR INGET NÅGON SKALL BEHÖVA ACCEPTERA PÅ ETT FORUM SOM KALLAR SIG VAKEN!

Be gärna killen eller tjejen offentligt om ursäkt för ditt vidriga övertramp så kanske du genom denna handling kan bevisa att du kan komma tillbaka till forumet med en mer ödmjuk attityd.

Sluta att hota mig. Det är du inte tillräckligt smart för. Du får gärna tala gärna om för mig vem förutom du själv och din egen självkänsla som skulle TJÄNA på att jag lämnade forumet? Skippa dock det sentimentala skitsnacket om att folk i din bekantskapskrets blir ledsna av raka puckar. Fakta please!
Tack Kalkon det känns att det kom från hjärtat,det känns så.
Det goda är alltid mycket starkare än det onda ,annars hade vi förintade för länge sedan.Det "onda"har ingen styrka alls.Bara en SKENBAR.

Katastrofkurs till micro
Kontroll över ANDRA önskar bara det som är rädda eller arroganta
ATT Tiga av rädsla är kraftigt våld mot den friska delen i sig själv.

FÖRNEKAN INSIKT ger omedvetenhet.Så fort vi avviker ifrån naturens ordning sätter vi upp en mur kring friska jaget.Flera tunna murar blir en tjock etableradmur.Förnekelsen tillhör TANKEN,acceptans av ALLT tillhör LIVET.. NU!

Den psykiskt instabila människan blir ofta besviken över andra och annat i sin omgivning,eftersom DE ANDRA inte uppfyller de krav som denne ställer.
Denna inställnig ger förstås dålig kroppskemi,och attraherar på så vis allsköns kniviga situationer,ända tills denne lärt sig. Varandet är lösningen.

Avisande attityd ger urusel kroppskemi.Att tänka på för en del "fina"

Vem skall bestämma över vem.Tar sanden aldrig slut i lådan?
Enligt LAG är detta skrattbart.:)
Kalkonen har för fan rätt bevara det fria ordet medans ni "kan"
rättigheter : Tryckfrihet, Yttrande frihet, förenings frihet.

Posted on: 2008/1/9 1:36

See User information
Jaja, vi får helt enkelt enas om att vi ser olika på den saken.
Och då menar jag INTE rätten att säga vad man vill utan just angående den här situationen.

Posted on: 2008/1/9 19:01
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Quote:

Bassa skrev:
Och då menar jag INTE rätten att säga vad man vill utan just angående den här situationen.
Situationen är den att i tredje inlägget i denna tråd;

Det uttalade ordet innehåller mycket kraft.Be en BÖN högt.el.förjäna hjälp.

Så om jag säger "håll käften" så är det för djävligt men om micro säger"håll käften" så är den inte lika illa. Enl dig.

Posted on: 2008/1/10 12:22

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

Bassa skrev:

Så om jag säger "håll käften" så är det för djävligt men om micro säger"håll käften" så är den inte lika illa. Enl dig.

Jag tror vi får behålla rätten att säga åt nån att hålla käften.

Posted on: 2008/1/10 12:25
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

sale skrev:
Quote:

Bassa skrev:

Jag tror vi får behålla rätten att säga åt nån att hålla käften.
BRA så håll käften då:)

Posted on: 2008/1/10 12:28

Anonym
Bassa! Sale! Micro! Wiseguy!

Det är givetvis petitesser i om man zoomar ut objektivet några ljusår bort från den här planeten eller snurrar fram tiden några århundraden.

Men just nu, i detta ögonblick upplever jag det inte som föredömligt eller trevligt att någon som kallar sig buddhist, pacifist och upplyst och som startat ett forum som gett sig fan på att avslöja världskonspirationer, samtidigt uppmanar andra att det inte finns anledning att diskutera vissa saker vidare.

Hur oskyldigt det än må vara så borde denna grundare av Vaken istället skrivit.

Självklart är det så och om du har andra synpunkter eller tankar om detta skulle jag vara tacksam om jag fick ta del av dem.

Att jag reagerar så starkt på dessa textrader är för att jag via Micros tidigare aktioner sett att han velat stoppa vissa ämnesområden som är oviktiga för honom personligen. Jag vill kalla detta motsatsen till att var upplyst och informerad eftersom just de två begreppen också innefattar att man har tillräckligt på fötterna för att kunna diskutera, värdera och kommunicera alla ämnen i universum. På alla plan!

Allt annat är en fet lögn!

Anonym
Nu är det så här att målet är ju 3000 sidor av inlägg och just nu ligger vi efter med 2994 sidor. Det här skulle aldrig hända på FB.

See User information
Ja, ska vi besluta att lägga ner helt enkelt.
Over and out!

Posted on: 2008/1/10 19:44
Martin Johansson
Kärleksvisioner

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper