vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Anonym
Re: Vilka är sveriges falska judar ?
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,
Jag talade med Anders Carlberg för ca. 10 min. sedan.
Han sa att det är uteslutande att han suttit i en konstellation med Jörgen Weibull som för övrigt varit död i snart 9 år.
Berätta nu var det var någonstans ni träffades, så skall jag komma med riktiga fakta.

Du kan ju hälsa din gode vän Carlberg att detta seminarium pågicc i undervåningen på Statsbiblioteket i Göteborg.

Det stämmer nog att det var cirka 10 år sedan.

Jag och min kompis satt längst fram i publiken och hade långt blont hår.

Carlberg satt till vänster, Rosenberg i mitten och Weibull till höger på podiumet.

Frågan jag ställde till Weibull skedde i slutet på seminariet.

Så gick det till. Du kan ju fråga din kompis Carlberg, chefredaktör på Judisk krönika om han "minns" detta.

Så få vi reda på vem som talar sanning!!

Visst skall jag kolla upp detta. En liten rättning bara. Jackie Jackubowski är chefred. för Judisk Krönika

Jag talade med Anders igen. Han kan helt enkelt inte erinra sig om han varit på ett seminarie för 10 år sedan. Han finner det högst osanolikt att han suttit ihop med Jackubowski, Weibull och Rosenberg. Carlberg debatterar ett par gånger i veckan, och på 10 år blir det ju några debatter. Men för att komma till pudelns kärna, att Weibull som Carlberg kände personligen skulle ha uttalat sig om att judarna kom från Khasarer är löjligt. Dock är det svårt att motargumentera, då du citerar en avliden person. Jag konstaterar dock att med ditt goda minne, så gör du 2 fel. Du gör Weibull till jude. FEL! Carlberg är ichefredaktör för Judisk Krönika. FEL! Då faller trovärdigheten något...

Jag vet att jag blandade ihop Carlberg och Jackubowskis yrkestitlar.

Sant. Carlberg är väl ordförande i Judiska församlingen på den tiden vid föredraget om jag inte missminner mig och Jackubowski är/var den som är redaktör för tidn, Judisk krönika.

Att din "kompis" inte vill minnas detta seminarium på Stratsbiblioteket och den fråga som jag och min kompis ställde till panelen och som Weibull svarade som jag skrivit ovan, förvånar mig knappast. Det skulle ju betyda att eran "tro" på att den Judiska folket har historisk rättigheter till landet Israel faller ganska platt till marken!

Det finns flertalet historiker / Även historiker på universitet i Israel ) som visar att nästan allt av den s.k. Gammel testamentliga historien om det Irsaeliska folkets historia inte har NÅGON bekräftelse ifrån arkeologiska och historisk karaktär.

Bennybear,
Och så glömde du att berätta att du konverterade den kristne Weibull till judendomen.
Men låt oss leka en befängd tanke, en hypotes, att de ashkenaziska judarna skulle vara ättlingar till de gamla khasarerna. Det skulle betyda att mer än 50% kanske upp till 60% av Israels invånare är orientaler, utslängda från arabvärlden. Dessa är inte Khasarer. De lever i Israel Och för dem finns ingen tvekan att staten Israel är ett faktum. Dessutom, och ej att förglömma, staten Israel har en legetimitet, som är lika stark som den som Sverige har. Åt detta kan inte en blond judehatare göra någonting åt. Han är förpassad till att ihop med en handfull likasinnade judehatare, gråta krokodiltårar i forum som detta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har du läst om arkeologiprofesson Zeev Herzog vid universitetet i Tel Aviv i israel?
Bla. israels barn var aldrig slavar i Egypten. Inte heller vandrade de i åratal genom Sinais öken eller erövrade Kanaans land med våld.
Den bibliska epoken har aldrig inträffat. Efter 70 års utgrävningar har har arkelogerna kommit fram till en skrämmande slutsats:
det stämmer inte alls skrev Herzog i den israeliska dagstidningen Haaretz

Posted on: 2007/12/29 23:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Israel har en legetimitet, som är lika stark som den som Sverige har

Är det därför de alltid ligger i krig över just den frågan?

See User information
sionistern dom falska judarn

http://www.youtube.com/watch?v=M9OIqy6md9w

Posted on: 2007/12/30 0:09

Anonym
Ja men det är någon som faktiskt följer Torah och inte Talmud och sen inte gifter sig med en tre åring. (Läs Talmud själv och ramla av stolen)

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Quote:

Frihetsguiden wrote:
M. Vad är en "riktig jude" först och främst? Menar du religiöst eller etniskt?

Nja en äkta jude är väl en jude som är född av en judisk moder

men jag har inte förståt allt detta med judendomen i NWO känner jag

vad anser du om sions vise protokol ?

nej en äkta jude är en jude som inte härstammar från nån som konverterat till judendomen, vilket alla falks judar gjorde, bytte religion.

Äkta judar skall tydligen ha en speciell gen, som gör att man kan spåra dem tusentals år tillbaka till etiopien.

Posted on: 2008/1/5 11:59
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Quote:
Wiseguy: falks judar

Falks judar, är det något nytt begrepp kopplat till fågelriket?

Vill ha en förklaring!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Wiseguy: falks judar

Falks judar, är det något nytt begrepp kopplat till fågelriket?

Vill ha en förklaring!

Ja du det är så ibland att man slinter, dock kan man inte ordna riktiga judar av falska för det. Men vissa tror att de är kopplade till fågelriket, svar ja.

Posted on: 2008/1/6 10:15
Resized Image

Anonym
Menar du med detta att kopplingen mellan fågel och reptil finns med i din logik?

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Menar du med detta att kopplingen mellan fågel och reptil finns med i din logik?

Vissa tror att fåglarna härstammar från reptiler, allmänt kallad Darwinism.

Skapades av Rotschild för att bana väg för Kommunism/Marxism och Fascism, Nazism med fler.

Vissa tror att Rotschild härstammar från Reptiler.

Rotschild är nog den mest ökände av de falska judarna.

Så visst finns det en koppling.

Posted on: 2008/1/6 12:14
Resized Image

Anonym
Quote:
Wiseguy:
Vissa tror att fåglarna härstammar från reptiler, allmänt kallad Darwinism. Skapades av Rotschild för att bana väg för Kommunism/Marxism och Fascism, Nazism med fler.

Vissa tror att Rotschild härstammar från Reptiler. Rotschild är nog den mest ökände av de falska judarna.

Men vad tror du? Eller rättare sagt vad vet du?

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Wiseguy:
Vissa tror att fåglarna härstammar från reptiler, allmänt kallad Darwinism. Skapades av Rotschild för att bana väg för Kommunism/Marxism och Fascism, Nazism med fler.

Vissa tror att Rotschild härstammar från Reptiler. Rotschild är nog den mest ökände av de falska judarna.

Men vad tror du? Eller rättare sagt vad vet du?

I den mån man vet nåt eller tror, så anser jag att det jag sa är sant, förutom då Darwinismen, som är en fars.

Posted on: 2008/1/7 11:49
Resized Image

Anonym
Quote:
wiseguy: Wiseguy:

Koppling till vad? Till att folk tror olika saker eller?

Tala ur skägget pöjk!

Raka frågor kräver raka svar!

Anonym
Darwinismen klarar inte ens 10 minuters granskning. Helt på sin egen merit. Ta bara avlagrings och fossilteorierna, fina cirkelresonemang där. Man daterar fossilerna med avlagringarna och sedan tar man och daterar avlagringarna med fossilerna.

Det blir lite problem när fossiliserade träd står på högkant igenom några "miljoner år".

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
wiseguy: Wiseguy:

Koppling till vad? Till att folk tror olika saker eller?

Tala ur skägget pöjk!

Raka frågor kräver raka svar!

Jag ringde på dörren, men ingen var hemma...

Posted on: 2008/1/7 14:02
Resized Image

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper