vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Att bli frisk på riktigt

See User information
Har hittat en väldigt bra tråd som personen Evva har skrivit på ett annat forum http://www.pnc.nu/forum/forum_posts.asp?TID=4727&PN=1
som jag tycket va bra och postar in här
-------------------------------------

Uhu, det här blir långt, varning alltså redan nu om du inte orkar läsa massa filosoferande.

Som några av er kanske har märkt av mina tidigare inlägg här på forumet har jag inte mycket till övers för ”skolmedicinen” som vanlig sjukvård brukar kallas. Förutom i akuta och svåra sjukdomar, t ex dysenteri och kolera, liksom i akuta skador, t ex benbrott, anser jag att sjukvården idag mest går ut på att trycka ner kemikalier (mediciner) i patienterna, till läkemedelsbolagens stora glädje. Medicinanvändningen går inte heller ut på att bota människor från det grundläggande problemet utan på att ta bort symptomen.

Om jag t ex har ont i huvudet kan det bero på vattenbrist, för lite sömn, stress, toxiner i blodet osv osv. Genom att ta ett piller tar jag bort symptomet (det onda) men behandlar inte orsaken (jag borde eg t ex ha druckit lite vatten). Snarare förvärrar man det nu för kroppen då den förutom t ex vattenbrist nu även måste försöka göra sig av med en massa kemikalier.

Alternativmedicin, såsom homeopati, kinesologi, aromaterapi, massage etc etc, går ut på att få kroppens egna mekanismer att fungera bättre så att kroppen får förnyade krafter att läka sig själv. Många som är missnöjda med den traditionella sjukvården söker sig till alternativvård och upplever i bästa fall bot, men ofta blir man besviken även här. Varför fungerar det inte?

Problemet som jag ser det är att alternativmedicinen först och främst måste ha en ”hel” kropp att jobba med, med någorlunda oförstörda organ/kroppsfunktioner. Cancerpatienter som i ”slutskedet” söker sig till alternativvården är ofta så sönderstrålade, förgiftade och ibland stympade (jag vet att jag uttrycker mig grovt men varför försköna sanningen?) att det inte finns något att jobba med.

De flesta som lider av ”konstiga” symptom som skolmedicinen inte kan göra något åt (fibromyalgi, ledvärk, magproblem, exem osv osv) har dock allt att hämta från alternativ behandling. Men det finns inga lyckopiller eller EN enda behandling som fixar alltihop.

Problemet med dagens samhälle är att det är så oerhört fullt av toxiner. Det börjar redan när vi föds, då vi snart som attan vaccineras (vanliga konserveringsmedel i vacciner är bl a aluminiumföreningar och kvicksilverföreningar, man behöver inte ens vara konspiratoriskt lagd för att inte börja undra om inte läkemedelsindustrin och kemikalieindustrin ser till att fixa stamkunder, dvs kroniska sjukdomar så snart som möjligt genom att trixa till lite ADHD, autism och andra neurologiska sjukdomar hos barn, för 60 år sedan gjorde samma företag tvål av judar…). Varje dag utsätts vi för konstiga livsmedlestillsatser, kemikalier i rengöringsmedel, diskmedel, hudprodukter, traffik, mediciner osv osv. Dessutom påverkar vår inre stress, oro osv oss för skador, då en stressad kropp inte kan läka och fungera på ett bra sätt.

För att alternativa behandlingar ska fungera, för att de ska få kroppen ”på rätt köl” igen krävs FÖRST att man sanerar sin yttre och intre miljö. Ju värre problem desto nogrannare måste man sanera. Saneringen kan se ut så här:

- Mycket rent vatten, man kan gärna köpa en bra vattenrenare som tar bort bl a medicinrester som inte tas bort i reningsverken idag
- Livsmedelstillsatser av olika slag (e-nummer, alla aromer och konserveringsmedel som inte är naturliga)
- Fibrer som hjälper kroppen att bli av med slagg (fettlösliga gifter) via galla
- Man måste pröva sig fram om man kanske är överkänslig mot föda, på obestämda problem med mage/tarm, depression, ledvärk, exem, ögoninflammationer kan det vara värt att sortera undan mejeri+spannmål+jäst+glutamat+ ev soja, i alla fall i några månader för att sedan kanske introducera livsmedlena en och en och utvärdera
- All medicinering måste upphöra liksom andra former av kemikalieintag
- Stress, oregelbundna matvanor, känslomässiga problem MÅSTE bearbetas
- osv osv

Det tar tid för kroppen att återhämta sig. I många fall fungerar inte kroppens reglersystem som det ska då kroppen blivit ansatt för mycket/för länge. Reglersystemet göra att vi sover som vi ska, att vi blir hungriga lagom ofta, att mensen kommer vid rätt tidpunkt osv osv. Dessutom kan en del organ fungera suboptimalt. Det är vid det här stadiet som alternativvården kan vara suverän. Olika örter kan hjälpa njure och lever att rensa gifter, homeopati kan få ordning på oregelbundna tarmrörelser, akupunktur likaså osv osv. Massage kan öka cirkulationen i kroppen vilket underlättar för näringsupptag och utrensning.

När kroppen börjar läkas kan det vara jobbigt. Man kan få feber, bli svullen, få ont i huvudet, alla symptom kan förvärras…men det innebär bara att kroppen är på gång! Symptom är inte farliga i sig, de är kroppen signal till dig att ngt är fel/alt att kroppen nu vill att du ska ta det lugnt/vila/dricka vatten osv osv för nu är den på gång att läkas och vill inte bli störd.

Genom ovan åtgärder kan kroppen åstadkomma ALLT, kan bota i princip ALLT man lider av. Om man ger det lite tid. Om man har tillförsikt. Om man inte bara jobbar med sin fysiska utan även med den mentala hälsan.

Nästan alla männisor idag har överlämnat rätten till sin egen hälsa till en ”auktoritet”. Man har ingen riktig självbestämmande över sin egen kropp. Jag vill att alla ska ta tillbaka bestämmanderätten över sina kroppar och sin egen hälsa. Den ska inte vara i händerna på någon annan, inte heller en akupunktör eller naturdoktor. Jag har fått frågor privat mailat till mig om råd och tips men jag vill inte heller bli en typ pseudoauktoritet. Lär känna din egen kropp, läs all alternativ information du kan komma över, använd din kropp som experiment med olika metoder, ge det lite tid…och du kommer aldrig sluta som ett ”paket” på långvården.

Posted on: 2006/1/17 9:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Att bli frisk på riktigt
Herregud,...Eva är ju bara ytterligare en självutnämnd messias och "reiki idiot"!

Hur många "terapeuter" inom de alternativa behandlingsformerna lurar inte godtrogna människor på pengar, med behandlingar som i själva verket inte fungerar, utan är bedrägeri?

Otaliga är dessa bedrägliga sk "terapier",...listan kan göras lång.
Reiki är en av de värsta bedrägerierna som uppfunnits för att lura folk. Allt handlar om inbillning och "tro" på att det skall fungera.

Otaliga är också de behandlingsformer som drivs av sekter, eller som bara rent allmänt leder till stort psykiskt lidande för offren.

Här är olika terapier och företeelser inom new age som används för att lura folk på ofta STORA pengar, och som även rapporterats ha orsakat stort psykiskt lidande för ett stort antal "patienter":

Sientologi auditering (sekt & hjärntvätt)

Dianetik auditering (sekt & hjärntvätt)

Reiki healing (hjärntvätt, bedrägeri, placebo mm)

Karuna healing (hjärntvätt, bedrägeri, placebo mm)

Body Harmony (hjärntvätt, bedrägeri, placebo mm)

Ambres förmedling (Hjärntvätt, bedrägeri)

Hällungen Kursgård (sekt, hjärntvätt, psykiska och sexuella övergrepp, bedrägeri mm)

Amos (sekt & hjärntvätt)

Sheike (sekt & sexuella övergrepp)

osv, osv, osv...

Listan kan göras mycket längre som sagt...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Belsebub skrev:
Herregud,...Eva är ju bara ytterligare en självutnämnd messias och "reiki idiot"!

Hur många "terapeuter" inom de alternativa behandlingsformerna lurar inte godtrogna människor på pengar, med behandlingar som i själva verket inte fungerar, utan är bedrägeri?

Otaliga är dessa bedrägliga sk "terapier",...listan kan göras lång.
Reiki är en av de värsta bedrägerierna som uppfunnits för att lura folk. Allt handlar om inbillning och "tro" på att det skall fungera.

Otaliga är också de behandlingsformer som drivs av sekter, eller som bara rent allmänt leder till stort psykiskt lidande för offren.

Här är olika terapier och företeelser inom new age som används för att lura folk på ofta STORA pengar, och som även rapporterats ha orsakat stort psykiskt lidande för ett stort antal "patienter":

Sientologi auditering (sekt & hjärntvätt)

Dianetik auditering (sekt & hjärntvätt)

Reiki healing (hjärntvätt, bedrägeri, placebo mm)

Karuna healing (hjärntvätt, bedrägeri, placebo mm)

Body Harmony (hjärntvätt, bedrägeri, placebo mm)

Ambres förmedling (Hjärntvätt, bedrägeri)

Hällungen Kursgård (sekt, hjärntvätt, psykiska och sexuella övergrepp, bedrägeri mm)

Amos (sekt & hjärntvätt)

Sheike (sekt & sexuella övergrepp)

osv, osv, osv...

Listan kan göras mycket längre som sagt...

som vanligt är du ute och snurrar igen om saker du inte vet något om..att det hon skriver skulle vara någonsekt eller reiki http://www.ajkon.se/terapier/terapi.p ... &terapi=Reikihealing&bv=Q
helt helt fel..och din respons är ungefär det samma som man får från skol medicinen/myndigehten och privata intresse angående alternativ information/hälsa...fan va drygt inlägg föresten..varför utala sig om något som man inte har koll på över huvud tagit ????

Posted on: 2006/1/17 14:23

See User information
Lite väl långt inlägg, men hon säger många bra saker.

Vadå reiki? Reiki nämns ju inte ens. (Eller har jag missat det?)
Visst finns det mycket skumma saker och lurndrejare, hela new age-rörelsen är full av det. Det är därför jag inte vill befatta mig med new age.
Jag håller med om att reiki inte verkar vara den bästa behandlingen, de skyfflar bara runt "skiten" de rensar ut istället för att ta bort den helt och hållet.
Men att tala om andlighet och att rena sin kropp är mycket väsentligt för oss alla som vill utvecklas.

Posted on: 2006/1/17 15:25
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

See User information
Quote:

Belsebub skrev:

LOL lollol

Du är fan "sjuk i huvet" (komplimang)

Jag håller med dig, fast jag tror du missförstod hennes inlägg. Men jag begriper motståndet mot new age flummeriet.

Jag tror det finns en regel:
De riktiga "helarna" är dom som inte tar onödigt mycket betalt.

Fast jag vet inte hur det är med undantagen, om du förstår vad jag menar(?).

Hon har dock en del poänger, som jag tror du missar, "kompis".

Posted on: 2006/1/17 16:20

Anonym
Usch,...det står mig upp i halsen med alla dessa som springer omkring med slagrutor & pendlar (leker viktiga),...leker healers (tror sig kunna hela),...leker upplysta (tror sig vara viktigare än andra) osv, osv, osv. Nej tack!

Sorry hungrige olle,...jag vet exakt vad jag talar om,..tvärtom så är det du som inte vet. Är du kanske en liten "reikihealer" själv?
De som ligger bakom den websidan är samma typ av människor som de som annonserar och erbjuder sina "Tjänster" på sidan,...och som kallar sig "terapeuter". Det är bedragare vi talar om. Svarta pengar, hjärntvätt, placebo, skitsnack, lurendrejeri, kvacksalveri, osv, osv, osv. Det är det det handlar om.
Den webbsidan är endast ett stort forum och träffpunkt för dessa sk "terapeuter". Newage världen är tyvärr till bredden fylld av "puckon" som alldeles för ofta inte drar sig för att utnyttja och bedra folk.

Skönt "idiot-88",...att åtminståne du erkänner att du är sinnessjuk. (O.B.S komplimang)
Hur känns det? Mår du bra eller...?

Belsebub

See User information
Quote:

Belsebub skrev:
Hur känns det? Mår du bra eller...?
Belsebub

Njae,
Det värsta är att jag inte har någon att skylla på.

Reiki-Röki-Haschi kanske hjälper? Naturmedicin utan tillsatser.

Men det Eva snackar om; vanskligheten att bara bota symptomen med hjälp av kemikalier istället för att angripa det riktiga problemet, måste du väl hålla med om?

Kan du inte berätta på hur du ser på sjukdomsgåtan och vilka lösningar som är bättre än Ipren och Astra Zenica?

Posted on: 2006/1/17 17:54

Anonym
Ja självklart håller jag med om att den vanliga skolmedicinen bara, eller huvudsakligen angriper "symptom". Det är ju här den alternativa medicinen kommer in i bilden. Det finns mycket som verkligen fungerar, t ex akupunktur, kiropraktik osv,...men det finns för mycket bedragare inom detta område som slår mynt av sina kvacksalveriprylar,...och inte nog med det,...dom tjänar STORA pengar på detta.

Jag är inte emot alternativ medicin,...men det skall vara behandlingar som VERKLIGEN botar,...och inte en massa bullshit som cirkulerar nu för tiden. Jag är emot alla charlataner och bedragare som lurar sökare eller sjuka. Det är nästan det lägsta och ruttna man kan göra,...utnyttja folk som nästan ligger ner (av sjukdom & krämpor),...eller den enkle sökaren som söker frid och harmoni i övrigt. Dessa råkar oturligt nog förr eller senare i klorna på dessa bedragare.

Frid

Belse

See User information
Quote:

Belsebub skrev:
Jag är inte emot alternativ medicin,...men det skall vara behandlingar som VERKLIGEN botar,...och inte en massa bullshit som cirkulerar nu för tiden.

Jag misstänkte nästan att du hade en sund inställning, men det var rätt svårt för dom andra idioterna ( ) att fatta det då du uttryckte den "absoluta" motsatsen.

Men jag gillar provokativa inlägg, så länge folk inte går och hänger sig.

Posted on: 2006/1/17 18:29

See User information
Quote:

Idiot-88 skrev:
Quote:

Belsebub skrev:
Jag är inte emot alternativ medicin,...men det skall vara behandlingar som VERKLIGEN botar,...och inte en massa bullshit som cirkulerar nu för tiden.

Jag misstänkte nästan att du hade en sund inställning, men det var rätt svårt för dom andra idioterna ( ) att fatta det då du uttryckte den "absoluta" motsatsen.

Men jag gillar provokativa inlägg, så länge folk inte går och hänger sig.

idiot kan du va själv...det har varit alldeles för dryga feedback/synsett den senaste tiden för min smak och för att man ska trivas här så jag pausar från vaken.se en tid framåt

Posted on: 2006/1/17 18:55

See User information
Quote:

Olle_Hungr skrev:
idiot kan du va själv...

Å fan, du tog det så. Det var helt enkelt inte meningen att såra dig. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, och inte ska du behöva pausa, det var jag som bröt mot forumreglerna. Jag får ge mig själv en liten varning; mig själv i huvudet.

Idiot är helt enkelt bara någon som inte vet allt (har egna teorier om saker och ting), inget att bli ledsen över.

Du...

Du... Skånepåg.

Kom tebax.

Posted on: 2006/1/17 19:12

See User information
eeeeh ja va har hänt här nu då??

Personligen pysslar jag med Reiki på test för jag försöker få in mera av den va ska man säga .. östländernas syn på det här med hälsa. Att försöka få kroppens energier i balans och på det sättet hålla mitt Imunförsvar på topp(med rätt kost/kosttillskott/motion i grunden såklart).

Mycket tråkigt och förvånande att d blev sån förlöjligande respons på att någon ville dela med sig av något gott och bara vill oss väl!?

nåja Olle är enligt mig en Mycket insatt person när det kommer till Alternativ Medicin och jag värderar hans Medicin&Hälso info högt som han postat här då och då!!.Men klart vi är alla olika, och "någon" verkar ha blivit tvärblåst trehundraförtitjugo gånger när det gäller att betala för behandlingar. Jag testar Reiki på mig själv och det är gratis. Meditation står på tur men har svårt att koncentrera mig då och då på grund av att jag håller på att sluta med Xanor efter 13år:s dagligt intag så jag behöver lära mig att slappna av naturligt utan att ta en tablett!!. Låter väll inte så konstigt va?

Peace&Love Gött Fölk

Posted on: 2006/1/17 23:22
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Hallå Blackie,...meditation är mycket välgörande så det rekommenderar jag. Det här med koncentration är inte meditation som många tyvärr har fått för sig, utan "teknik".
Prova med att lägga all teknik på hyllan och att bara "vara" här och nu, just nu, i ett "nu" där inga tankar finns.
En annan sak jag rekommenderar är "frigörande andning", det brukar finnas grupper man kan bli med i om du nu inte vill köra själv hemma eller med några intresserade polare.

Jo,...det här med Reiki och att vara reikimaster är en egotripp för många, eller ett sätt att tjäna pengar på att lura folk. Allt för många av de sk terapeuterna har inte jobbat med sig själva ens, utan får en kick av att svänga sig med fina titlar som t ex "Healer",..."Reikimaster",..."Grandmaster",..."Karunamaster",...osv, osv, osv.
För det första; Reiki är bedrägeri inget annat. Hur vet jag det?
Jo, jag själv har tagit masternivåerna i både Karuna och Reiki.

Jag har tidigare pysslat med otaliga terapiformer inom alternativ medicin både i Sverige och utomlands i många år, både som klient och terapeut, och har hunnit sett en djävla massa skit inom detta område. Många terapiformer har varit bra och FUNGERANDE,...andra har varit REN HUMBUG. Tyvärr så är majoriteten av terapier i den djungel som kallas alternativ medicin ren humbug och bedrägeri. Tyvärr,...ledsen att behöva säga det,...men så är det. Det är inte lätt för den sökande att hitta rätt i denna djungel.
Jag har med åren insett att "Newage" och inte minst "alternativ medicinen" tycks vara en magnet för att dra till sig allehanda tvivelaktiga personer som t ex charlataner, psykiskt sjuka, "upplysta" frälsare, självutnämnda gurus, psykopater, virrpannor, sexuellt perverterade, pedofiler, lögnare, bedragare, mytomaner, förvirrade, dumma, vidskepliga, osv, osv.

Detta är den mörka baksidan av Newage och "Alternativ Medicin" anno 2006...

Belse

See User information
Quote:

Belsebub skrev:
Det här med koncentration är inte meditation som många tyvärr har fått för sig, utan "teknik".

Meditation utan teknik är trans (trams). Koncentration och avslappning utgör grunden för meditation.

Posted on: 2006/1/18 8:19

See User information
Jag har mediterat en hel del och har detta att säga:

Meditation är ett samligsnamn för flera olika mentala övningar.

För mig (zazen) är meditation uppmärksamhet. Var medveten om tankar, känslor samt kroppen. Detta medvetande gör att tankar stabiliseras och du får mer direkt närvaro.

För att vara närvarande/uppmärksam måste du koncentrera dig, men du behöver inte vara avslapnad.

Reki.

Jag har tagit första graden reki och känner flera andra personer som använder reki. Jag har själv aldrig känt effekten av reki. Andra jag har iaktagit faller in i två olika kategorier. 1: De som är säkra på att det fungerar och 2: de som har snöat in helt på reki och tror att allting som händer är pga av deras reki. Det kan vara att det är varmt i rummt så påstår dom att rekin är stark. Det kan vara en hund som morrar och det är dåliga energier hos husse mm. Dom är offta sjukare (inbillning?) är vanliga och är i konstant behov av att reki i olika former.

Jag antar att det är lite olika för olika människor. Kanske är vissa linjer av reki inte så bra medans andra är det.

Posted on: 2006/1/18 10:11

See User information
Inte en egentlig komentar på ditt inlägg - utan jag lägger in mitt inlägg här på "slutet", liksom...
jag tyckte den där EWa var shysst - tänk att "klämma" ur sig allt det där - kanske hon bara "klistrade" in grejen - skit samma! Men hon har i alla fall fixat till allt någongång (tror jag)...
Och allt som stod där var bra, anser jag - utom på en punkt, där hon påstår att: - "för 60 år sedan gjorde samma företag tvål av judar…).
Detta är inte sant, anser jag - i alla fall - Dessa äckliga företag var verkligen skitläbbiga! - men detta med "tvålen" är en lögn...

Men det kan ju inte Eva veta förståss... Så hon blir då förlåten av mig... hö, hö...

Men, likt Eva - anser, även jag att det är - när man nu säger "hela kroppen" som faktum bör bli "behandlad" - så menar man alltså inte bara det "köttsliga" utan det som köttet är uppbyggt på - det psykiska dvs. själsliga... Helt klart, är det som så!
Och då kan faktiskrt en massa balla grejer hända!

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/18 23:18
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Här är ett till exempel på utstuderad dumhet som prackas på folk...

Det handlar om "ängla reiki"...

Ängla Reiki

4 veckors Online kurs som startar med en initiering.

Det här är en kurs för dig som vill utveckla din kontakt med reikiänglarna för att kunna samarbeta med dem under reiki behandlingar både till dig själv och andra.

Kursen lär dig att använda reikiänglarna när du ger reiki, hur du med deras hjälp kan förstärka din reikienergi,

Under 4 veckor får du arbetsövningar för intoning av reiki ängla energierna. De första två veckorna arbetar du med intoning och förankring av änglareikin och de två andra arbetar du med att göra behandlingar både på dig själv och andra.

Distans utbildning - diplom - med initieringar innan du startar och arbetsövningar för intoning.

Lösenord och användarnamn skickas till dig så snart du betalat kursavgiften via PG.

Reiki änglarna har annorlunda skepnad och utseende från vanliga änglar som oftast är vitaktiga, reiki änglar har en starkare gul ton.

Exempel på hur du kan använda dem:

Skicka dem på uppdrag
Förstärka reikienergin under behandlingar
Få extra händer
Skicka en reikiängel med en klient att sända reiki under några dagar till dem.
Hela ditt hjärta och relationer
Hur du använder reikiänglarna för människor att ta del av när de behöver dem
Du får lära dig om de villkor änglarna arbetar under - de är kravlösa och kärleksfulla, änglarna ger inte råd om du inte ber om det.
Ängla meditation för att kunna hämta kraft och tona in på djupare kontakt med dem.
Hur du gör för att hjälpa barn att ta hjälp av reiki änglarna eller andra som du känner i din närhet som behöver dem. Änglakontakter skapar en större trygghet hos människor i olika livssituationer.
Jag har en väninna som skickade sina reikiänglar på uppdrag när människor behövde hjälp. Om någon låg i influensa kunde denna känna hur reikienergin fanns omkring dem och omslöt dem tills de blev friska.

Anonym
HALLELUJA!!! Nu kan du massera någon tillsammans med "änglarna"...!??

Onlinekurs 4 veckor

Lär dig göra en helande massage tillsammans med änglarna och eteriska oljor

Kursinnehåll Ängla massagen

Helkropps massage

Halvkroppsmassage

Ansikts massage

Ängla meditationer

Eteriska oljor och effekter

Örtkunskap - blanda egna hälso teer

Kursen lär dig att kanalisera och använda dig av ärkeänglarnas helande energier genom en speciell metod.

Änglar från olika dimensioner som assisterar dig under behandlingen

Kursinnehåll
Änglamassage & olja

Kompendium ingår

Ta fram egna oljeblandningar både för massage & bad

Hälsosamma teblandningar

Viktiga energipunkter för kroppsbalansering

Hur känslor lagras i kroppen och var

Avslappnings övningar för att stärka din änglakontakt

Helkropps massage

Halvkroppsmassage

Ansiktsmassage

Energibalansering av kroppen

Kursen inleds med att du får lära dig de olika massagemetoderna. När du kan dem så startar steg 2 i processen att bjuda in änglaenergierna och massera med deras assistans och väldoftande oljor.

Diplom och rikt utformad manual ingår i kursen

Efter att kursavgiften är betald får du användarnamn och lösenord så du kan logga in på Internet. Manualen skriver du själv ut den skickas till dig via mail.

Anonym
Ujujuj...nu kan man leva på bara ljus om man vill,...och kan använda matpengarna till annat..."omvandlingsprocessen" tar BARA 21 dagar...OCH GIVETVIS FINNS DET NÅGOT JUDISKT ILLUMINATI SVAMMEL MED I DET HELA...VAD ANNARS?? Kolla symbolerna bara på hennes hemsida.

DAGS ATT VAKNA OCH INSE VILKA MÖRKA KRAFTER SOM LIGGER BAKOM "NEWAGE"??

http://www.jasmuheen.com/

http://www.livingcreators.com/prana/levapalj.htm

Alltsedan 1993 har Jasmuheen fått sin fysiska näring av den universella livskraften-prana. Den här boken innehåller detaljerna om hennes forskning och hennes upplevelser av denna djupgående process, samtidigt som den avslöjar en fullständigt ny form av näring för det nya årtusendet. Eftersom detta kan innebära en tänkbar lösning på världssvälten, är de globala följdverkningarna av möjligheten att leva på ljus enorma.

Detta sätt att leva, som tidigare varit förbehållet helgon och vissa eremiter, är nu en möjlighet för var och en, tack vare den information som ges här. Det finns profetior som säger att vi ska utveckla metoder att leva på ljus. Den här boken visar hur det går till!

* Ljusnäring för det nya årtusendet
* Fysisk odödlighet
* Sinnlig andlighet
* Omprogrammering
* Omvandlingsprocessen på 21 dagar

Leva på ljus : en källa till näring för det nya årtusendet
Författare: Jasmuheen
Förlag: Regnbågsförlaget AB
Bandtyp: Häftad, Språk: Svenska
Utgiven: 199906, Antal sidor: 218
Vikt i gram: 264
ISBN: 9197298174

See User information
Haha ja fyfan d finns grejer som man blir mörkrädd av .

Ja tycker Reiki för mej känns som man dels jordar sig och samtidigt lyfter av det blockerande " locket " på huvet så att man blir öppen för kosmiska energier eller nå!?. Så känns det iaf, så man förstår varför man har huvet uppåt å fötterna ner mot jorden om en säger..hehe

ja tillber inget.. känns bara naturligt...

Posted on: 2006/1/19 14:55
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Reiki healing påstås vara ofarlig att använda vilken sjukdom mottagaren än lider av, men ändå blir fler och fler människor sjuka av Reikimetoden.
Här är ett axplock...

Drabbad av Reikipsykos

Av Fredrik

Jag heter Fredrik och är 32 år och har familj med 2 små barn 5 och 8 år.
Fram tills den olyckliga dagen då jag gick min Reikikurs så har jag haft en enorm kärlek till livet med en enorm livsaptit med många intressen. Jag var glad, positiv och väldigt social. Jag har ett bra jobb som säljare. Sedan kursen har jag haft dagliga självmordstankar.

Det här är vad som hände.

Jag gick min Reiki kurs i September år 2002.
Reiki energierna överförs från master till elev genom en initieringsritual.
När jag vaknade upp på morgonen dagen efter kursen så kände jag direkt att någonting inte stod rätt till, det kändes som om jag hade blivit hjärntvättad och avrättad. Jag var närvarande men ändå inte. Jag var instängd i en genomskinlig och ogenomtränglig glasbubbla. Jag kände mig avskärmad från den övriga världen. Det kändes som om jag inte kunde nå min familj och mina vänner som förut. Samtidigt så tappade jag uppfattningen om tid och rum. En dag kändes som en vecka. Kunde inte tänka dåtid och framtid bara vara i nuet.

Övriga symptom som inträffade direkt var bla:

Känsel

Tappad känslighet i huden, som om hela kroppen hade "somnat"
Minskad känsel i penis och impotens.
Invärtes tvärtom. Förmåga att känna de inre organen tydligt. (Dessa symptom är nu borta)
Synen

Förvrängda ansikten på männniskor jag kände.
Skarpare färger.
"Religiös himmelssyn" med skarpa strålar.
Starka obehagskänslor när jag kom nära andra människor.( Symptomen är nu borta)
Lukt

Starkare och förvrängt luktsinne.
Andliga symptom

Minnes och koncentrationssvårigheter. Svårt att organisera mig. Kände mig handikappad.

Livs splittring. Min självbild och mitt liv splittrades upp. Det kändes som en spegel som gått i tusen bitar och jag fick själv plocka ihop bitarna utan att veta hur. Jag hade inget självförtroende kvar utan fick bygga upp ett nytt.

Upplösning av egot. Mitt jag upplöstes och jag förenades med anden eller min själ. Den totala upplevelsen i detta kan jag beskriva som närmast religiös eller psykadelisk och overklig, men jag var glad och kände mig väldigt levande och vital.
Detta avlöstes av:

att all livsvilja och livslust försvann. Mina intressen kändes oviktiga.
det kändes som en osynlig kraft höll tag i min själ och tvingade mig till andra tankar.
total dränering av livskraft. Ingen ork kvar. Somnar utmattad kl.20.00-21.00 ca.
Jag slutade med Reikiövningarna efter ca. 1 1/2 vecka efter kursen i samband med att jag kände en energiström löpa upp till hjärnan från rotchakrat och explodera där. Jag såg i samband med detta olika färger och sk. kosmiska glimtar. Jag blev mycket rädd och det hela kändes obehagligt.

Upplevelserna utlöste efter ca 2 veckor efter kursen en psykos och jag vårdades på psykiatrisk klinik i 3 veckor. Fick antipsykos medicin.

Kundalini energin fortsatte under sjukhusvistelsen med panikattacker, kraftig ångest och spontana trancetillstånd. Jag grät floder varje dag. Till slut kändes det som att jag hade förträngt mig själv och min själ lämnade mig. Ett stort mörkt tomrum var det enda som jag kände i mitt bröst. Det kändes som om jag hade förvandlats till en zombie och dömts till ett liv utan liv.
Under sjukhusvistelsen hade jag även stora sömnproblem och jag frös ända in i märgen varje natt, hade dubbla täcken på mig.
En natt kände jag hur en mörk skugga lade sig över mig och försökte tränga sig in i min kropp. Jag fick känslan av att det var en demon eller en död man med knotig och senig "kropp". Jag hade inte somnat in och blev livrädd och skrek till och skuggan försvann då.

Känslomässigt

Kan endast känna sorg och gråt eller ingenting alls. Har skrattat 2 ggr på 5 månader. Saknar känslan av att kunna ta emot och ge kärlek och empati. Kan inte ge någonting av mig själv längre utan tar bara emot. Har fått svårt att känna känslomässiga samband i olika situationer. Har blivit oförstående på något konstigt sätt.

Går numera även på samtalsterapi och har varit sjukskriven i 5 månader. Samtalen har hjälpt mig att bli lite mer samlad. Jag har även börjat jobba 2 tim per dag. Men jag vet inte hur länge jag står ut med att vandra i detta mörker utan att känna kärlek och glädje till livet. Det känns som en overklig förbannelse från en mardröm man inte ens skulle komma på i sina vildaste drömmar.
Synd att jag inte hittade till er sida innan jag gick min Reiki kurs. Det hade kunnat ändra mitt liv och avhållit mig från att gå den.
Tack för att jag fick berätta min historia.

Många hälsningar/ Fredrik

Posted on: 2006/1/20 23:40

See User information
Belse,
Jag uppskattar vad du försöker säga. Men genom att PM:a till Micro, och be om ursäkt; säga att du ska försöka hålla dig till forumreglerna är bättre än att byta nick och fortsätta bryta mot dom.

Jag tycker du ska göra det iaf, sen får du göra som du vill.

Hade jag varit admin hade jag deletat fortsatta inlägg av ormen, oavsett hur bra dom än är. Nån ordning får det vara iaf.

Edit: jävligt sugen på att styrka argumenten i ormens inlägg, men gör det när han bett om ursäkt och tagit sitt gamla nick tillbaka.

Posted on: 2006/1/21 2:22

See User information
...hihihi...ja, jag hittade ett inlägg på nätet av en snubbe som råkat illa ut,...kunde inte hålla mig,...tyckte det var passande.

Skall jag be om ursäkt för att jag säger sanningen? Glöm det...
Micro kanske borde rannsaka sig själv istället,...för det handlar om att han har ett "horn i sidan" mot mig (inget nytt precis). Andra skriver samma sak som jag,...men utan att få hot, varningar,...men stackars Psilocyber får alltid bajs...

Frid

Belsebub, Psilocyber, Masturbo, Bajskorven, och Ormen...

Posted on: 2006/1/21 9:17

See User information
Det ormen publicerar, berättelsen av Fredrik, det är inget
helt ovanligt och har inte något direkt med Reiki-healing att
göra.

Det är kundalinikraften som vaknat på ett häftigt och
okontrollerat sätt.
Detsamma kan hända med alla andra övningar som syftar
till andlig utveckling...meditation, frigörande andning osv.

Flera av er är här är kunniga inom områdena.
VAD vet Ni om kundalinikraften?
Jag undersökte endel alternativmetoder för några är sedan,
inte någon av dessa metoder undervisade sina elever/patienter
om vilken enorm kraft kundalini är.
Det är märkligt med tanke på att syftet med dessa kurser/metoder
är just att väcka kundalini.
Man kan läsa många historier om kundaliniuppvaknade som
gått snett.
Olle och Ni andra berätta vad ni vet om kundalini..

Posted on: 2006/1/21 18:14

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper