vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Göteborgs somalier - ett folk i kris

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Göteborgs somalier - ett folk i kris

See User information
Tja, jag har träffat en del afrikaner, och de alla verkar ha illusioner om europa, dom tror att man blir rik här, och att pengar finns i överflöd, i själva verket väntar fattigdom, utanförskap, och rasism. Dom flesta är lurade av propaganda i deras hemländer. Men det är deras eget fel egentligen, men synd om barnen dock, dom har inte valt. Vad jag har fattat har somailer väldigt dåligt rykte i Sverige, har varit mycket bråk i media, känner inga själv från somalia, nån som känner nån?

Posted on: 2008/1/9 10:20
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Att somalier har dåligt rykte i sverige kan bero på saker som KRAFTIG överrepresenation i brott fanatsik islam och rasism mot europer,tvångsterilisering av döttrar mm
Jag bor på en gata med mer somalier en svenskar och på min gård ser jag ju vilka som har de finaste mobiltelefonerna men det som är konstigt är att jag aldrig ser dessa människor mellan kl 06.30-09.00 då man är på väg till jobbet.
Då är det vit i min förort konstigt nog

Anonym
Avskaffa socialbidrag för icke medborgare. Är de inte flyktingar så som det definieras i FN konventionen, som Finland följer så utvisa dem om de inte kan försörja sig på ett lagligt sätt. Skulle lösa massor av problem.

Skulle man ha en folkomröstning om det så skulle det bli minimum 75% ja till detta. (Men man jag ju se hur mycket ordet "demokrati" är värt, dvs. inte ett enda piss)

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Avskaffa socialbidrag för icke medborgare. Är de inte flyktingar så som det definieras i FN konventionen, som Finland följer så utvisa dem om de inte kan försörja sig på ett lagligt sätt. Skulle lösa massor av problem.

Skulle man ha en folkomröstning om det så skulle det bli minimum 75% ja till detta. (Men man jag ju se hur mycket ordet "demokrati" är värt, dvs. inte ett enda piss)

Ja tur det inte blir en sån då. Men det är klart, demokrati är piss, det är därför det är tur att den inte följs, så att inte trångsynta soffnazister styr så mycket, bara för att de inteinser att de har lurats av sin egen regering, inte av främmande folk.

Posted on: 2008/1/9 15:42
Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:
Att somalier har dåligt rykte i sverige kan bero på saker som KRAFTIG överrepresenation i brott fanatsik islam och rasism mot europer,tvångsterilisering av döttrar mm
Jag bor på en gata med mer somalier en svenskar och på min gård ser jag ju vilka som har de finaste mobiltelefonerna men det som är konstigt är att jag aldrig ser dessa människor mellan kl 06.30-09.00 då man är på väg till jobbet.
Då är det vit i min förort konstigt nog

dom finaste mobilerna, haha dom måste vara rika dom där somalierna, annars kan man ju köpa med abbonemang du vet?

Testa det så kan du få nya kompisar!
http://www.kelkoo.se/sbs/100010713/18112104.html

Resized Image
Nokia N95
Pris 0 Kr
Beskrivning:Nokia N95 är en mobiltelefon med stand-by-tid på Upp till 220 timmar . Denna mobil väger endast 120 g . Specialfunktioner: 3G , Digitalkamera , FM radio , Med digital spelare , Mp3-spelare , Videoinspelning . Telefoner på denna sida säljs tillsammans med abonnemang. Mer produktinformation »

Posted on: 2008/1/9 15:50
Resized Image

Anonym
Äh jag ser vad det är för folk i angereds-resebyrå inte fan är det fattiga svenskar utan det är invandrare som flytt sina "hemska länder" för att sedan återvända på semester.
Jag snackar inte om vuxna somalier till att börja med utan om småbarn på 10-11 år.

Över 90% av sveriges flyktingar/invandrare har inte flyktingstatus.

Jag har själv en bekant som berättat hur han blev erbjuden av hans kussins vän att gifta sig med hans syster för 200000kr bara hon kom till sverige.

See User information
Dom där fina mobilerna som bara fuskande somalier har råd med kostar ändå bara 0 kr
Föresten har du kort på systern, hon kanske var skitsnygg? Verkar vara en bra affär!

Posted on: 2008/1/9 16:58
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Tja, jag har träffat en del afrikaner, och de alla verkar ha illusioner om europa, dom tror att man blir rik här, och att pengar finns i överflöd, i själva verket väntar fattigdom, utanförskap, och rasism. Dom flesta är lurade av propaganda i deras hemländer. Men det är deras eget fel egentligen, men synd om barnen dock, dom har inte valt. Vad jag har fattat har somailer väldigt dåligt rykte i Sverige, har varit mycket bråk i media, känner inga själv från somalia, nån som känner nån?

Känner ingen Somalier men hade två i min klass när jag gick en kortare utbildning i Malmö,dom verkade inte så intresserade att prata med en Svensk .Kanske för att deras Svenska var dålig?

Om nu Somalier blir som du uttrycker det "hitlurade"varför åker dom inte hem igen om dom känner sig så lurade?

Jo för att deras levnadsstandard blir högre här, och dom behöver inte äns jobba,utan kan tillbringa dagarna i ända med bla att tugga Khat och samtidigt casha in bidrag.En ensamstående ej etnisk Svensk kvinna får lika mycket, eller till och med mer att röra sig med än ,om hon haft ett låglönejobb.
En sak som är konstigt är att nästan alla arbetslösa Svenskar måste delta i någon form av aktivitet bara för att få bidrag ,men dom somaliska männen kan tillbringa sina dagar med att tugga Khat och hänga på Café utan att riskera bli av med sitt bidrag.
Varför är minst 90% av alla hemlösa etniska Svenskar.
Varför blir inte dom Somaliska männen utsatta för utpressning om dom missbrukar precis etniska Svenskar oftast blir ?Alltså inget bidrag om dom pundar och tackat nej till hjälp?

Du tycker synd om barnen säger du?Tycker du även synd om brottsoffren?Tycker du det är ok att begå våldsbrott bara för att man har en tuff uppväxt?Tycker du inte föräldrararna som avlar fram barn i samma fart som kaniner har ett eget ansvar?

Varför var inte brottsligheten så stor då Sverige var mer homogent?Många etnisaka Svenskar har växt upp i fattiga hem genom tiderna,varför begick dom inte dessa typer av våldsbrott och brutala personrån?

Du snackar om rasism och utanförskap.Dom största rasisterna är dom som inte är intresserade av försöka komma in i det Svenska samhället?Dom som inte äns försöker lära sig Svenska eller skiter i allt och låter det Svenska folket stå för räkningen ,är inget annat än parasiter och rasister.Jag vet att det inte är lätt att lära sig ett nytt språk eller få ett
jobb i dagens Sverige.Men dom som inte äns försöker, tar saker för givet och dom får i alla fall inte någon respekt från mig.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Känner ingen Somalier men hade två i min klass när jag gick en kortare utbildning i Malmö,dom verkade inte så intresserade att prata med en Svensk .Kanske för att deras Svenska var dålig?

Om nu Somalier blir som du uttrycker det "hitlurade"varför åker dom inte hem igen om dom känner sig så lurade?

Jo för att deras levnadsstandard blir högre här, och dom behöver inte äns jobba,utan kan tillbringa dagarna i ända med bla att tugga Khat och samtidigt casha in bidrag.En ensamstående ej etnisk Svensk kvinna får lika mycket, eller till och med mer att röra sig med än ,om hon haft ett låglönejobb.
En sak som är konstigt är att nästan alla arbetslösa Svenskar måste delta i någon form av aktivitet bara för att få bidrag ,men dom somaliska männen kan tillbringa sina dagar med att tugga Khat och hänga på Café utan att riskera bli av med sitt bidrag.
Varför är minst 90% av alla hemlösa etniska Svenskar.
Varför blir inte dom Somaliska männen utsatta för utpressning om dom missbrukar precis etniska Svenskar oftast blir ?Alltså inget bidrag om dom pundar och tackat nej till hjälp?

Du tycker synd om barnen säger du?Tycker du även synd om brottsoffren?Tycker du det är ok att begå våldsbrott bara för att man har en tuff uppväxt?Tycker du inte föräldrararna som avlar fram barn i samma fart som kaniner har ett eget ansvar?

Varför var inte brottsligheten så stor då Sverige var mer homogent?Många etnisaka Svenskar har växt upp i fattiga hem genom tiderna,varför begick dom inte dessa typer av våldsbrott och brutala personrån?

Du snackar om rasism och utanförskap.Dom största rasisterna är dom som inte är intresserade av försöka komma in i det Svenska samhället?Dom som inte äns försöker lära sig Svenska eller skiter i allt och låter det Svenska folket stå för räkningen ,är inget annat än parasiter och rasister.Jag vet att det inte är lätt att lära sig ett nytt språk eller få ett
jobb i dagens Sverige.Men dom som inte äns försöker, tar saker för givet och dom får i alla fall inte någon respekt från mig.

Vi är alla brottsoffer, men jag tycker inte synd om mig själv heller, lönar sig inte att tycka synd om folk, Barnen tycker jag synd om. Dom har inget val, vad deras föräldrar gjorde rår inte de för, de kan inte göra ett smack. Bara ta skiten av allt som skett..... lustigt, men det verkar sitta i de där bidragen, det äör den svenska avundsjukan tycker jag det verkar som, skaffa lite fina bidrag du med vetja, det verkar ju så enkelt.

Posted on: 2008/1/9 17:40
Resized Image

Anonym
Jag tolkar ditt svar som att du bara tycker synd om barnen och då även tycker det är ok att dom cuttar en snubbe för lite parra ?

Anonym
Till att börja med är det de etniska svenskarna som verkligen lever i utanförskap i förorten dom är minoritet och det är dom som inte får status och respekt!
De svenska barnen är "rosengård,angered,alby,ronna,tensta" är pereferin personligfierad!

Sedan är inte en våldtäcksman ett offer utan en gärningsman, dock kan jag förviso likt marxisterna tycka synd om en sådan människa som inte har egenskaper vid namn som "empati" eller "respekt"

Föraktar och tycker synd om dom på samma gång.

Ang tjejen, är det ytterst få afrikaner som attraherar mig och extremt liten del av dom som är från afrikas horn

Anonym
Wiseguy!

Jag ser att glädjen står högt i tak när du läser om problem förknippade med just Somalier. Det är ju glädjande att du till skillnad från de Svenskar som bor i områden där svenskhatet florerar bland de som tagit över reviret. Jag tolkar ett par saker genom ditt sätt att skriva. Att du:

1. ... inte känner eller har känt någon från Somalia!

2. ... inte du inte bor på i ett utsatt område där det finns gator där majoriteten är från Somalia!

3. ... inte har en aning om vad du snackar om och som vanligt yrar i nattmössan.

Mitt råd till dig är att omgående bjuda in alla nya lekkamrater dit du bor så att det blir lite spridning av problemet istället för att det skapas helt nya länder och konflikthärdar i Svenska förorter.

Jag känner många bra människor från väldigt många olika länder. Jag har bott i Angered i 15 år och en sak jag fick lära mig under denna tid, av somalier om somalier, var varför det i slutet av månaden var skitlånga köer till maskinen bredvid Minutenautomaten.

Inte den maskinen man tar ut pengar ifrån. Nu snackar vi om den man sätter in pengar i. Jag undrade länge om det var nån ceremoni varje torsdag tills jag blev upplyst om att det alltid var den dag som socialbidragen portionerades ut. Att just dessa personer som ofta har väldigt stora familjer och en gedigen kunskap om hur man med enkla basvaror som mjöl, bönor och rotfrukter kan leva med minimala kostnader vid varje månadsskifte byggde sin framtid i sitt gamla hemland med hjälp av svenska barnbidrag, socialbidrag och bostadsbidrag.

Det var tydligen pengar som transporterades via bankkonton för att köpa mark och trygga framtida pensioner för dessa stackars människor som aldrig lär komma in på den svenska arbetsmarknaden av olika orsaker.

Jag måste tillägga att det givetvis är alla stora hemska stygga svenska rasisters fel att dessa nya svenskar inte kommer in på arbetsmarknaden, lära sig svenska och inte vill ta del av den svenska kulturen. Att det inte är mer än rätt att svenska folket hjälper dessa storfamiljer att köpa mark och bygga kapital i sina hemländer med skattemedel. För annars kan ju nån bli ledsen!

Jag tillägger denna avslutande text innan du eller nån annan "nyttig idiot" hinner skriva det. För det skulle bara göra mig frustrerad.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Wiseguy!

Jag ser att glädjen står högt i tak när du läser om problem förknippade med just Somalier. Det är ju glädjande att du till skillnad från de Svenskar som bor i områden där svenskhatet florerar bland de som tagit över reviret. Jag tolkar ett par saker genom ditt sätt att skriva. Att du:

1. ... inte känner eller har känt någon från Somalia!

2. ... inte du inte bor på i ett utsatt område där det finns gator där majoriteten är från Somalia!

3. ... inte har en aning om vad du snackar om och som vanligt yrar i nattmössan.

Mitt råd till dig är att omgående bjuda in alla nya lekkamrater dit du bor så att det blir lite spridning av problemet istället för att det skapas helt nya länder och konflikthärdar i Svenska förorter.

Jag känner många bra människor från väldigt många olika länder. Jag har bott i Angered i 15 år och en sak jag fick lära mig under denna tid, av somalier om somalier, var varför det i slutet av månaden var skitlånga köer till maskinen bredvid Minutenautomaten.

Inte den maskinen man tar ut pengar ifrån. Nu snackar vi om den man sätter in pengar i. Jag undrade länge om det var nån ceremoni varje torsdag tills jag blev upplyst om att det alltid var den dag som socialbidragen portionerades ut. Att just dessa personer som ofta har väldigt stora familjer och en gedigen kunskap om hur man med enkla basvaror som mjöl, bönor och rotfrukter kan leva med minimala kostnader vid varje månadsskifte byggde sin framtid i sitt gamla hemland med hjälp av svenska barnbidrag, socialbidrag och bostadsbidrag.

Det var tydligen pengar som transporterades via bankkonton för att köpa mark och trygga framtida pensioner för dessa stackars människor som aldrig lär komma in på den svenska arbetsmarknaden av olika orsaker.

Jag måste tillägga att det givetvis är alla stora hemska stygga svenska rasisters fel att dessa nya svenskar inte kommer in på arbetsmarknaden, lära sig svenska och inte vill ta del av den svenska kulturen. Att det inte är mer än rätt att svenska folket hjälper dessa storfamiljer att köpa mark och bygga kapital i sina hemländer med skattemedel. För annars kan ju nån bli ledsen!

Jag tillägger denna avslutande text innan du eller nån annan "nyttig idiot" hinner skriva det. För det skulle bara göra mig frustrerad.

du får starta en tråd om mig istället för att diskutera min person i alla svar du skriver, denna tråd handlar inte om mig, och det gjorde inte de andtra trådarna heller, du är lite tröttsam att ha att göra med.

Har du inget att tillföra mer än att klaga på mig, kanske du skall starta tråden om mig så får du posta där. Har svårt att se att jag ens kommer flörsvara min person gentemot dig, eftersom jag anser att din lama kritik, faller på eget grepp.

Posted on: 2008/1/10 12:13
Resized Image

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Jag tolkar ditt svar som att du bara tycker synd om barnen och då även tycker det är ok att dom cuttar en snubbe för lite parra ?

Jag haer medkänsla för andra ochså, men om man lämnar sitt land, och känner sig misslyckad i det nya landet, får man ju ta konsekvenserna själv, man kan inte tycka synd om en sådan person på samma sätt, som man tycker att en sådans persons barn, inte har valt sin situation, och därmed utsätts för förälderns okunskap, eller vad man kan kalla det, kanske "otur".

Trist att se att ni inte har nån förmåga att tänka ibland, det är tydligen aftonblajan som stipulerar paradigmet, första tanken ni får, blir hela filosofin.

Din logik = Om jag har empati för barn = Jag samtycker till personrån.

Maggots logik = Somalier med flashig mobiltelefon = Rik person som ytnyttjar systemet till att komma över sin dyra elektronik, som alla vet man kan köpa för 0 kr, resten på abbonemanget.

Klakonis = ?

Posted on: 2008/1/10 12:17
Resized Image

Anonym
Wiseguy!

Du la ribban så jävla lågt från början, sorry, jag speglade bara dina egna begränsningar i ämnet tankefrihet för ett tag. Men vad gör man när inga argument eller fakta i världen biter hål i rustningen du bär.

Som jag skrev tidigare gynnas ingen eller intet av endless metadiskussioner.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Wiseguy!

Du la ribban så jävla lågt från början, sorry, jag speglade bara dina egna begränsningar i ämnet tankefrihet för ett tag. Men vad gör man när inga argument eller fakta i världen biter hål i rustningen du bär.

Som jag skrev tidigare gynnas ingen eller intet av endless metadiskussioner.

om du anser att "ribban ligger lågt" kan ju få stå för dig, men det är knappast nåt absolut faktyum bara för att du tycker det, det är en subjektiv upplevelse, inne i ditt huvud, det betyder inget alls egentligen, och definitivt inte långt senare, har inte tid att paja runt och föra några vendettor här, du kanske får svara om mina fakta eller teser, istället för beskriva vilken låda jag sitter i.

Posted on: 2008/1/10 12:38
Resized Image

Anonym
wiseguy!
Du påstår aftonhoran tänker åt mig så ge mig två länkar där de tar ställning mot mångkultur och sig en journalist på den tidningen som vill stoppa invandringen ?

"Med tanke på sveriges storlek och ekonomi skulle vi kunna ta emot en miljon invandrare till"

Bilderbergaren Royas

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper