vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Tillfälle.............
Hej hopp gott folk...
Nu så har jag börjat jobba lite för ett tryckeri och har tillfälle att trycka ut en tidning... Ett tillfälle som inte kan släppas iväg bara sådär... Så jag tänkte att vi kunde samarbeta och skapa en uppväckartidning av mild kaliber, men med en avslutning som väger lite tyngre.

Det finns många som är bra på att skriva här, så varför inte?... vad säger Ni?.. varsin artikel eler fler?... Jag skulle vilja se ett brett sortiment på artiklar, allt från 911 till auras o så vidare...

Tidningen körs ut av mig + vänner, så det kostar inget. Trycket blir så billigt det bara kan bli, skulle kunna tro att vi kan sälja en o annan annons till denna.... Vad sägs?...

Tillfälle att skapa ringar på vattnet eller hur?...

Hare gott...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tillfälle.............

See User information
Strålande idé! Jag bidrar gärna med artiklar.

Ha det gott!

Posted on: 2006/1/24 10:36
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
blir det en gratis tidning som man kan dela ut på stan???

det skulle skapa lite mer än ringar tror jag..

strålande!

Anonym
Till att börja med måste den bli gratis, jag ser inte att något annat skulle funka. Tänkte dra in annonspengar för att täcka tryckkostnad, (papper o bläck) ...

Efter att man tryckt ut o delat ut första numret kan man köra en poll, vill Du betala o hur mycket?... Men det skall inte planeras för detta, jag skulle hellre vilja se en gratis tidning...

Tjipp...

Anonym
Till att börja med skall en nöt knäckas. Hur skapar man en framsida som säger, det här vill jag läsa... Kan bli lite lurigt med tanke på allt skit som dumpas i postlådor nu för tiden... Känns som medräknat även det :) ...

Är det någon som är haj på detta?...

Hare...

Hmm, skall byta bredbandsleverantör, så jag blir borta ett par dar... Återkommer så fort som möjligt givetvis :) ...

...Återkommer...

See User information
Lysande cee!!

Ja har med egna pengar börjat dela ut massa info till mataffärer/privatpersoner om Aspartam/GMO-grödor/Kemikalien Smartfresh/Flour/Vaccinationer till att börja med. Och blivit förvånansvärt positivt bemött. Det känns som alla haft nått i bakhuvet om att det är fel och ingen vill egentligen ha i sig alla gifter," MEN " Folk har det så stressigt så att dom helt enkelt inte orkat leta efter infon!.

nu har det börjat få fart på bara 2veckor... igår lämnade jag info till skolsköterskan här som hon själv bad om, och idag ville en reprisentant ifrån miljöpartiet veta mer .

Det känns riktigt bra det här och kommer nog behöva hjälp ifrån ett tryckeri rätt snart.... får se vad som händer snart!

det finns ju en öppning för mera info i det hela, ja menar Monsanto, företaget som vill ha patent på alla grödor och vill att vi skall käka GMO-mat är ju samma folk som vill hålla oss avtrubbade med gifter som Aspartam .....

" Det var en forskare vid företaget G. D. Searle som först framställde aspartam år 1965. Searle förknippas särskilt med en utdragen skandal, som avslöjades på 1970-talet. Amerikanska myndigheter började granska Searles verksamhet 1976. Man fann bevis för fusk med djurförsök och forskningsstudier, som Searle skickat in till myndigheterna. Det gällde flera läkemedel och även sötningsmedlet aspartam. "

och.....

" Chef för Searle i slutet av 1970-talet var förre försvarsministern Donald Rumsfeldt, som anses ha räddat bolaget ur krisen. Han var en ärkekonservativ politiker, som arbetat under både Nixon och Ford. Donald Rumsfeldt efterträdde William L. Searle, som under 1950-talet medverkade i Pentagons hemliga kemiska projekt, t ex att testa LSD på soldater i samråd med CIA. År 1985 köptes Searle av Monsanto Co, ett stort kemibolag hemmahörande i S:t Louis. "

fortsätt informera gött fölk det är lättare nu för tiden verkar det som

Posted on: 2006/1/25 0:43
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
En tråd för info-artiklar/blad kanske vore grejt för dom som inte har tid att skriva, men dela ut... Ere nåt som e intressant.. En hel del av det går även att använda i tidningen/magazinet som skall tryckas...

O visst ere kul att det börjar funka att dela emd sig av infon numer... Gött...

Hare så länge

See User information
Cee, jag Elekronpostade dig för några dagar sedan. Har det kommit fram?

Du ska ju byta leverantör, har du din E-post adress kvar då?

Posted on: 2006/1/26 0:51

See User information
Det här med en "tidning" tror jag är skitbra! - men kan man inte också liksom, även ha hänvisningar till "Webben" i artiklarna - så man kan möjligöra kanhända, en fortsatt läsning, liksom - Det hade jag tänkt göra - för många gånger så är ju materielet så långt att man behöver mera utrymme - och då kanske man kan få läsarna att fortsätta läsningen på sina datorer... EH? Nåja...

Annars, så skulle jag faktum kunna tänka mig att vilja vara med på ett hörn - men då gäller det förståss, detta - med den "Gula Kommunismen" - att "få" förklara den, osv. - annars så skiter jag nog i det - Det finns ju så mycket bra material så det ordnar sig väl ändå... Hö, hö...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/26 2:25
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Snackat med tryckeriet i dag, det blir en tidning ala magazin, dock endast i svartvitt.... Givetvis skall den fyllas med länkar till höger o vänster... GREJT... Så nu ere bara att börja skriva, vad som skall fixas först är en lista om vilka grejjer som skall tas upp, topics så at säga.... Kom med förslag...

Jag har lite funderingar, återkommer under kvällen med en lista som vi kan leka lite med....

Hare gött...

Börjar bli kul nu :)

See User information
Grymt bra idé Cee!!
Särskilt att du har tänkt på att ha en stor bredd från fakta om olika händelser till andliga saker. Det behövs eftersom allt hänger ihop.

Posted on: 2006/1/26 18:26
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

Anonym
Visst ere så, jag i början ere ju lite soppa, men sen ser man att allt drar åt samma håll o hänger ihop...

Jag har funderat lite o vill nog ha med en bit av det mesta, terrorism, medicin, farligt käk, utbildning som suger, kontroll av media, vad vi egentligen är o funkar mm... historia o astronomi e också viktigt, men att bara skriva om det sådär funkar nog inte, jag tror att en stor del måste läggas på att förklara hur det egentligen funkar, sen varför det hållits undan o så vidare.... Vill också visa en hel del poller från olika webs, hur det såg ut för 10 år sen, o hur det ser ut nu... En mumsbit med massvis av smaker :)

En av dom större problemen är som alltid, varför skall man veta om allt detta, och ..... Det här rör faktiskt Dig till 100%....

Många funderingar nu känner jag :) ... gött de :) ...

Varför jag ville att vi alla (många) skulle börja skriva nu o posta i en tråd var för att man kan hänvisa till varandras artiklar, för att enklare se hur det sitter ihop...

Dra igång pekfingret o börja skriv så trycker jag :) ... Nja, inte så snabbt kanske, men varför vänta?.....

Tidningen skall ut a.s.a.p...... så fort det blir sommar ligger alla i solstolar o super :) ...

hare så länge..

See User information
cee... *poke*

ignorerar du mig? *poke*

Posted on: 2006/1/26 23:16

Anonym
Inte :) ... Skulle svara på mailet i går, men somna...
Får göra ett nytt försök...

hare...

Anonym
Funderat lite....

Hmm, namn på tidningen?.. Röda tråden :) ... Ingen aning, men ett par topics kanske...

Flour
Aspartam
911
Diana
Oklahoma -95
JFK
London bombningarna
Northwoods dokumenten
Bilderberg
Palme
Dep hämmande medecin
Skull and Bones
Bohemian Groove

osv....

Hur skall vi göra med alla artiklar, skall jag slänga iordning 7-dayz.net till detta syfte kanske, o att vi kan arbeta ihop materialet där?.... Tänkte att alla som skriver artiklar kan få ett konto eller nåt.... Kan fixa en privat tråd här också iof ...

Tyck till lite nu.....

hare gött...

See User information
Det kan ju vara bra att göra samanfattningar av de olika ämnerna som du var inne på. Men hur snart skall materialet vara klart? Det tar ju en stund. Om det ska bli innom en månad eller två så måste du styra upp det snabbt och se till att flera börjar skriva.

Decensioner på alternativfilmer kan ju vara bra också. Kanska kan man översätta någon amerikans artikel för att fylla upp utrymme.

Posted on: 2006/1/29 11:10

Anonym
Hur snabbt,... hmm, jag trycker så fort det går... har en aning om att det kan bli lite struligt att fixa nåt snabbt.... Får dra en funderare till i kväll, återkommer....

hare gött....

Anonym
Lite tankar på innehåll i tidningen...

Fri energi:
-Vad som finns att tillgå, ritningar o lösningar. Vart man finner dessa och lite kort en ekonomisk bild av vad det kostar att bygga/framställa, och eventuell drift (slitage etc)
-Var o när har dessa uppfinningar/information stoppats, och av vem?... Jag vet att det finns en och annan som har blivit fängslad, även dödad, såsom han med den första vattenmotorn som ett ex...

Farliga ämnen vi får i oss:
-Flour och Aspartam är 2 bra ämnen tycker jag, men viktigt är också vaccin, vad är det i dom, hur påverkar det oss och vilka bevis finns att lägga fram...
-Medecin, kommer först att tänka på depressionshämmande... Jag vet också att jag inte kan hitta någon som har snackat bra om dessa, så det borde inte bli så svårt att presentera o skriva om skräckupplevelser...
- Mat, vilka tillsatser används, hur påverkar dom oss... Viktigt också, alternativ, såsom sötsaker, det går att söta allt vi äter med en växt ifrån Afrika, 100ggr sötare än socker och troligtvis helt ofarlig, har dock inte någe fakta själv på detta. Men hört det om o om igen från folk som vet vad dom snackar om....

Media:
vad säger media, vad säger dokument/fakta/vittnen, ett tiotal artiklar om några större händelser vore fin fint.

O så vidare, återkommer med mer....

Såg att det finns mycke man kan klippa o klistra från detta forum.... skall bara klippas ihop snyggt o renskrivas o så.... Grejt...

Syns...

See User information
Det börjar bli poppis med nättidningar. Kanske man skall försöka vara med och skapa en sådan. Alla får skriva i tidningen, då kanske man kan se till att den håller sig ocensurerad.

Eller så ska man kanske börja skriva i andra nättidningar.

Posted on: 2006/1/31 22:27

Anonym
Finns bara en hake med nät-tidning... Dom som inte söker informationen hittar den inte... Jag är också relativt övertygad om att dom som sticker upp näsan nu får vara med lite sen o ta över... Lite drömmar o så :) ...

Men visst, nättidning e helt ok, jag reggar gärna en adress om jag får hjälp med skrivandet... Jag skall nog inte skriva nyheter heller, kan inte hålla känslor utanför nyheten :) .. Måste alltid tala om vad jag tycker om den också :)))

Hare...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper