vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SR.se: Folk och försvar diskuterar klimatfrågan

See User information
Vad bra att detta blir en försvars/hot mot riket-fråga, då kan riket vidta åtgärder som dom inte skulle få mandat för i annat fall..
Vi måste nog lägga mer krut på att inofrmera folk om denna bluff, eller är det lönnlöst?

"Men just kopplad till säkerhetspolitiken får man ett så tydligt exempel på att det handlar om så oerhört mycket mer än så."

"För första gången är miljön och hur klimatutvecklingen påverkar säkerheten en egen punkt på dagordningen."

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1827123

"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

/Benjamin Franklin

Posted on: 2008/1/13 12:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: SR.se: Folk och försvar diskuterar klimatfrågan
Ett intressant informationsblad i form av ett A4-A5 med riktig hård fakta. Inga spekulationer utan saker som att:
* Kyotoprotokollet är baserat på "hockeyklubban" vilket har bevisats vara falsk.
* Det var en varm period runt 1100-talet (?), varmare än idag, följt av en istid.
* Det var en "kall period" runt på mitten 1900-talet.
* Temperaturen har inte ökat sedan 1998, temperaturspiken vilket orsakades av en väldig energivåg skickad(Minns inte vad det heter) rakt mot jorden från solen i kombination med en "El Nino".
* Temperaturöknungen sedan mitt 1800-talet tills nu är inom naturens egna variationer om man ser över de senaste 10 000 år.
* Majoriteten av växthusgaserna är vatten.

(?) betyder att jag är lite osäker på siffrorna eller att jag har stött på andra siffror men att de ligger ungefär i samma område.

(Om någon överbevisar mina påståenden vilket är grundade på vad jag läst och sett på från olika klimathotsskeptiker i forskarvärlden. Jag är för fakta och reviderar gärna det jag har fått i mig hittills.)

Vad jag ofta brukar göra är att där det finns nyheter på nätet angående "klimathotet" vilket har en kommenteringsfunktion är att där slänga in en kommentar. Det händer att det kommer en länk till någon dokumentär eller någon professor som är kritiska till klimathotet. Nu för tiden dras alla nästan till YouTube-länkar utan att de tänker på det. Kanske smidigt att speciellt på populära nyhetssidor på nätet peka till några klipp där?

Ge ut två flygblad, ett 911 och ett klimatbluff vid samma tillfälle?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vi måste/bör sätta ihop ett snyggt "miljöflygblad".
Det dubbelsidiga om 911 är ju väldigt fint. Vi kan använmda den designen på det som mall för andra flygblad också.

När vi skickar ut dvd-beställningar till folk så skickar jag alltid med ett antal informationsblad/flygblad. Vore underbart om vi kunde ordna dubbelsidiga flygblad om både klimatfrågan och om RFID chip.

Sen är det bara att sätta skrivarn på högsta växeln och dunka ut dem.

Viktigaste boken om globalwarming hoaxen:

http://www.vaken.se/Filer/books/_Blandat/Weber - Global Warming - The Rest of the Story (1992).pdf

Anonym
Vad är egentligen poängen med klimatfrågan?

Om högre energier, exempelvis vädret, bestämmer sig...

Så finns det inte mycket du kan göra.

Förutom att åka med.

Ha det så kul.

Anonym
Vad ska kontentan vara med att göra ett flygblad om denna politiska fråga ?
Att ha detta som bas för att sedan subtilt få in saker som bilderberg och romklubben kommer inte leda någonvart.

Jag tror att sprida info om detta via utdelning är lika menlöst som att agitera att månlandningen var en bluff ?

Det förändrar inget och för det vanliga folket är det nog i dagslägget ändå rätt bra då de kanske börjar tänka på vad de äter och inte skräpa ner.

Folk kommer givetvis fråga "vad vill ni med detta då" och vad tusan ska man säga då ?
Ta fram nästa flygblad om 9/11 och förklara att allt är en bluff detta är bara en liten del för enn enad värld pga av ett globalt hot ?

Nej, detta gör inte folk förbannade, det har i dagsläget inte lätt till några skillnader som den vanliga människan kan se, inga mord inga stora skatter mm.
Om globala skatter införs som den vanliga människan ser ( inte via EU-skatter) då kan man börja.

I dagsläget så fokusera istället på 9/11, hur EU styrs och vilka som grundade det, invandringen samt estonia.

See User information
Quote:

aspekt skrev:
Vad är egentligen poängen med klimatfrågan?

Om högre energier, exempelvis vädret, bestämmer sig...

Så finns det inte mycket du kan göra.

Förutom att åka med.

Ha det så kul.

Poängen med klimatfrågan är att föra in Sverige i ett feodal-samhälle, tillbaks till konungatiden med andra ord, där folket beskattas så dom inte kan resa eller ta sig nånstans.. Skatterna kommer att gå till EU/FN som en global skatt, med dessa pengar kommer man att bygga upp och driva en världsregering!

Hoppas du inte tror att det bara kommer Co2-skatter på diesel,bensin och el?
Det kommer Co2-skatter på ALLA varor och tjänster, för vad man än gör eller köper i samhället så kan du hitta ett Co2-utsläpp i den kedjan..

Jag tror att det kan vara en bra ide att fösöka skriva ihop nåt bra och konkret, genom att spå i framtiden om skatter på allt osv så sår man frön, men det kanske redan är försent för dom flesta att genomskåda denna bluff, det märker man när man pratar med folk om detta, dom flesta har nog svalt propagandan rakt av och mer därtill, en miljöpartist eller liknande är nog omöjlig att omvända, ungefär lika lätt som att omvända zink eller zpz2?

Under tiden så hoppas jag att dom "vakna" på forumet ser efter sitt eget på passande sätt för att klara sig framöver!

Passar på att lämna ett citat:
"In searching for a new enemy to unite us, we came up
with the idea that pollution, the threat of global warming,
water shortages, famine and the like would fit the bill ...
All these dangers are caused by human intervention
and it is only through changed attitudes and
behaviour that they can be overcome.
The real enemy, then, is humanity itself."

- Club of Rome

http://green-agenda.com/index.html

The First Global Revolution
http://green-agenda.com/globalrevolution.html

Posted on: 2008/1/25 10:26

Edited by TeBe on 2008/1/25 10:44:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

void skrev:
Vi måste/bör sätta ihop ett snyggt "miljöflygblad".
Det dubbelsidiga om 911 är ju väldigt fint. Vi kan använmda den designen på det som mall för andra flygblad också.

När vi skickar ut dvd-beställningar till folk så skickar jag alltid med ett antal informationsblad/flygblad. Vore underbart om vi kunde ordna dubbelsidiga flygblad om både klimatfrågan och om RFID chip.

Sen är det bara att sätta skrivarn på högsta växeln och dunka ut dem.

Viktigaste boken om globalwarming hoaxen:

http://www.vaken.se/Filer/books/_Blandat/Weber - Global Warming - The Rest of the Story (1992).pdf

Protest outside of GreenFis headquarters, in their FACES.

Greenpeace Tala Sanningen om Klimatfrågan
www.vaken.se

Global Warming, errr...Cooling... errr Warming again, ooops, snow in Middle East... errr Ice sheets thicker in Greenland, ooops Troposphere is Cooler, land mass hotter... errr...

Suns activity more than ever recorded... errr...Tack för Pengarna.

Greepeace:

Vi litar på Al (pro-war) Gore

Posted on: 2008/1/25 19:07
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Förstår vad du menar TeBe.

Vad jag menade är:

Att det egentligen inte finns någon "fråga" om klimatet.

Det är bara titta ut och se vad det är för väder.

Men om vissa nu börjar se "problem".

Så kan man helt klart tjäna pengar på dem.

Exempelvis genom mer miljöskatter.

Eller starta företag som ska "ta tag" i "problemen."

"Problemen" som media och politiker så fint introducerar.

Vädret förblir dock vad det är.

Oavsett "klimatkampen".

See User information
Solstrålningen är på väg mot "utstrålnings minimum" efter en period med häftig utstrålning "utsrålningsmaximum" som kulminerade mellan maj 89 och nov 91 då vi hade en sk. onormalsolpassage, så när vi passerat utstrålnings minimum, vilket sker inom ett par år, så kommer kylan, det vilar nämligen en viss fördröjning i systemet..... så köp mamelucker och öronlappar... här är de senaste från soho....noll/0 solfläcker tyder på en lugn sol och mindre utstrålning... http://sohowww.nascom.nasa.gov/home.html

Posted on: 2008/1/26 8:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper