vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Hur bra fungerar egentligen magi?

See User information
Ni kanske har hört om Bohemian Groove om hur eliten använder sig av voodo och svart magi för att nå sina mål. Men nu undrar jag hur ser ni på magi?

Och fungerar det så bra som det sägs i filmer och böcker? Och i så fall varför behöver man då muta korrumpera och mörda så många? om man bara kan göra en kraftfull ritual så går allt bra?

Om magin hade fungarat så jävla bra så hade frimurarna ju inte behövt skjuta JFK utan bara använda en magic spell så att han hade dött på fläcken.

Posted on: 2008/1/14 0:24
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur bra fungerar egentligen magi?

See User information
Voodo använder dom väll ändå inte sig av i bg?

Och varför kasta en "spell" på jfk? Dom kunde lika bra skjuta han..

Posted on: 2008/1/14 0:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det beror på hur stark din intention är.

Samt hur synkad du är med din omgivning.

För det mesta händer magi av sig själv.

Men någon måste ju vara där och utlösa det som ska hända.

Exempelvis redan stå under trädet när äpplet ska falla...

För att fånga det i luften.

För övrigt:

Varför är ni så besatta av NWO och vad de håller på med?

Fattar ni inte att ni har makten över era liv?

Sluta ge bort er själva.

See User information
Vi har makten över våra liv?
Makten att välja mellan pepsi o cola, eller mcdonalds och burger king?

Ja fria som fåglar är vi..

Posted on: 2008/1/14 1:35

Anonym
Är du dum på något sätt?

Ingen tvingar dig dricka varken pepsi eller cola.

Du kan dricka vatten om du vill.

Om du vill äta hamburgare eller veg är ju upp till dig.

Man blir ju mörkrädd när man läser dig.

Ditt val, ditt liv.

Vakna för fan.

See User information
herregud. Vatten med flour i. eller så kanske man kan köpa julmust...

Du kan ju sitta där på din höga stol och tro att du är fri och att du har all koll i världen och att du minnsan inte låter dig styras, men det ändrar inte situationen.

Posted on: 2008/1/14 1:38

Anonym
Hahaha stackars jävel.

Antingen så vill du vara fånge eller så försöker du luras.

Har du sett naturen all "skit" står på?

Du kan flytta ut i verkligheten när du vill.

Dåre.

See User information
Du som är så fri och bor i natuern med ditt internet eller?
Vadfan snackar du om..

Vad är det du påstår man kan vara fånge i då? Om det bara är att vägra vara med, så är det väll inte mycket till fängelse?

Du min goda vänn, lever i fängelset utan galler.

Posted on: 2008/1/14 1:43

Anonym
Jaså så du mår dåligt av att jag är fri?

Varför försöker du annars intala mig motsatsen?

Du vill att jag ska vara lika "fångad" som du känner dig?

För att upprätthålla din falska världsbild eller vad?

Jag menar.

Skulle inte den här tråden handla om magi?

Sen kommer nån jävla nöt in och snackar om att jag är fånge.

Skrattretande.

Har inget mer att säga.

Tycker synd om dig.

See User information
Att du inte ens är kapabel till att tänka utanför din lilla låda är skrattretande.

Ditt sätt att bli "skrämd" och "sur" på folk som inte delar din konstiga hippie vertion av världen är dumma?

Alla ska tänka som du?

Om du inte har något att säga, varför skriver du ens?

Men visst, du kan ju åka runnt i en liten volksvagen och berätta för folk i fema camps eller guantamo, folk som utsatts för ritualer, MKUlta osv hur fria vi är, och hur dumma dom är som inte ser det.

skriv en bok eller något pysen.

Posted on: 2008/1/14 2:01

Anonym
Vad fan är det här för jävla forum.

Man försöker skriva något förmedlande och så dyker nån dåre upp med med femtonhundranånting inlägg och ber mig skriva en bok?

Varför den här fjollan ens har synpunkter på vad jag skriver förstår jag ej. Förmodligen för att hans intellekt måste förakta det han inte förstår. Efter den skiten jag läst från hans tangentbord så står det klart att jag är skyldig honom en skön käftsmäll om jag nån gång skulle se han i verkliga livet.

Stackars, stackars Emil.

Knappast medveten om magi.

Hade du nåt att säga om vad trådens topic antyder?

Eller är du en sån som bestämt dig för att sabba vaken?

Jag älskar hur jag offentliggör din misstro.

Nu ser alla vem du verkligen är.

En bitter tönt.

Anonym
Så här tror jag om det hela ungefär (inte hela ämnet magi, men just gällande sådant som är riktat direkt mot dig som person):

Om du är rädd för förbannelser så är du även mottaglig för förbannelser och de eventuella effekter som finns av förbannelser/magi.

Om du inte är rädd för förbannelser, så kan vad som helst komma i din väg och du kommer att vinna över dem. Det kommer inte ens påverka dig.

Anonym
Helt rätt void.

Det handlar om ditt egna medvetande.

Exempelvis något så banalt som övertalningsförmåga kan klassas som magi.

Jedi mind-trick

Även Bush är en form av magi.

Ex.vis när han säger: "Lets not tolerate outrageous conspiracy theories"

Men vad de flesta inte inser är att de själva påverkar honom lika mycket som han påverkar dig.

Den som förstår ett schackbräde kan enkelt begripa detta.

Mvh

Anonym
Vad får kaninen att bli bytet åt vargen? Det faktum att kaninen är mindre och "sämre" än vargen? Ja, tror man Charles Darwin och andra nazister vad de påstår så är det så.

I verkligheten är det bara rädsla, dvs. samma som håller oss i schack så länge vi själva bestämmer det.

Det värsta med detta forumet är att alla, eller i varje fall de flesta, har rätt. Sluta trät för helvete. Ni suger energi från varandra.

Vi har alla makten över våra egna liv. Blir det en Ny Världsordning där alla är uppkopplade robotar till det allseende ögat - eller inte, så är det oss det beror på.

Vi lyder och följer diktatet. Eller inte.

See User information
Quote:
Vi lyder och följer diktatet. Eller inte.

Exakt! Vi är så fria som vi känner oss. Går vi runt och är rädda för tex NWO så har de automatiskt makt över dig. Eliten har bara makt så länge folket ger dem makt. Så sluta vara så rädda för dem och lev era liv så som vi vill göra, så kommer de inte ha någon makt över er.

Off topic jag vet, sorry. :)

Posted on: 2008/1/14 17:27
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Till en viss gräns är det så ja. Men å andra sidan, om man bara lever efter det, så kommer inget att ändras.

Även om man själv anser sig fri och inte ger "dom" någon makt, kommer alltid den stora massan göra det. Och då kommer dom ha kvar sin makt.
För att kunna vara "fri" måste man känna till dom, och undvika deras fällor..

Posted on: 2008/1/14 17:32

See User information
Du har delvis rätt. Den stora massan kanske är kontrollerad, men du själv som individ är fri. Och därför anser jag det väldigt viktigt att sprida insikten om att varje människa har kraften inom sig att slita sig loss och bli fri!

Posted on: 2008/1/14 17:39
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Men då är det ändå något något man måste slita sig fri ifrån, och då kan man ju inte påstå att man är fri. Bara att man ser problemet och vet på ett ungefär vad man skall göra åt det.

Posted on: 2008/1/14 17:41

See User information
Det är klart att man alltid ska sträva efter större frihet. Men pratar du med en "medel-svensson" kommer han garanterat säga att han är fri, pga sin medvetenhet om vad frihet innebär. Så du har rätt i att man måste se begränsningarna innan man kan sträva efter större frihet, men att se begränsningarna utan att göra sig fri ifrån dem är enligt mig inget att sträva efter. Och hur gör du dig fri ifrån en begränsning som grundas i din rädsla? genom att släppa den såklart.

Posted on: 2008/1/14 17:49
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Jo jo. Men vi är (enligt mig, och jag påstår aldrig att jag har rätt, bara vad jag tycker) fångade på mer sätt än i rädsla. I kemikalier och i mönster tex.

Och att säga att man är fri om man vill det, och att man är fri om man slutar vara rädd, det är två helt olika saker. Och grejen är ju, att den sk "medel människan" inte har en blekaste aning, fängelset utan galler så att säga. Så dom är ju enligt sig själva fria, och enligt oss fångade, så vad är det som säger att inte vi bara är samma som dom, fasst ett steg ner i kedjan?

Vi är lika fast som alla andra, bara det att vi vet om det?
Jag vetinte, läskig tanke iaf.

Posted on: 2008/1/14 17:53

Anonym
Steg 1: Inser man att om någon kontrollerar vad man ser och hör så kommer de även kontrollera vad man tänker.

Steg 2: Kontrollerar man vad folk tänker så kan man ta det till nästa steg, man väljer vad man vill att folk ska se och höra.

Sen är det bara och skruva på. Om man vill kalla det för "svart magi" eller bara simpel hjärntvätt är upp till var och en.

Lösningen är att se steg 1 leder till steg 2.

See User information
Ja sann frihet, i bemärkelsen av total avsaknad av tvång, kan inte existera sålänge vi styrs på ett eller annat sätt. Och det gör vi alla, mer eller mindre. Så för att nå den sanna friheten måste vi vägra bli styrda på alla sätt. Och jag håller med dig, rädsla är inte det enda sättet vi blir styrda på, men det är en väldigt bra början! Om vi slutar vara rädda, ökar chansen att vi vågar bryta mönster, vilket leder till att vi börjar tänka för oss själva. Eller håller ni inte med?

Posted on: 2008/1/14 18:27
Martin Johansson
Kärleksvisioner

See User information
Men då kan man fråga om sann frihet verkligen betyder sann frihet?
Vad innebär det egentligen, det är inte så lätta frågor som man kan tänka sig.

Vad som inte är frihet, kan alla rabbla lätt. men egentligen, var är frihet?.. Är det bara en avsaknad av något som inte är fritt, eller är det något annat.

Posted on: 2008/1/14 18:35

See User information
Enligt mig är det rättigheten att kunna göra exakt som du vill så länge du inte inkräktar på någon annan människas rättighet att kunna göra detsamma. kanske är en hårfin gräns, men med ett stort mått av globalt sunt förnuft, tror jag det skulle fungera. Inte med dagens etik och moral, men som en vision för framtiden.

Posted on: 2008/1/14 18:50
Martin Johansson
Kärleksvisioner

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper