vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: En UTMANING till ni som har varit på VAKEN i flera år

See User information
här är min brorsa..
http://profile.myspace.com/eyeofthemind

har du ens någon "riktig" familj överhuvudtaget masken?

Posted on: 2008/1/13 17:33
I DON'T MIND =)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag har stor släkt faktiskt

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är alltid på att träffas.
Så räkna med mig.
Var skulle isf denna träffen äga rum? och när

Posted on: 2008/1/13 23:35
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Det handlar om följande:

1. Uppvaknande och medvetenhet
2. Göra sig av med rädsla och annan programmering
3. Inventera sin livsstil
4. Energi

Läsvärt: http://www.off-grid.net/index.php?p=313
Ett känt exempel.

och, förstås www.wikhall.com/husbygge

Jag vilar inte på lagrarna. Jag har dock inte ännu plats för många personer men jag jobbar på saken...

förresten, tvåkomponents byggmaterial
lera+koskit med sand. Ett vinnande koncept sedan tusentals år. Därför bygger så få med det, istället byggs det med mineralull och plast. Förutom makteliten förstås, som också de bygger med lera, sand och koskit...

See User information
Komprimera jorden till hårt som tegel med denna maskin http://www.terrablock.com/ du kan bygga direkt med detta, ta jorden på platsen, blocken kostar 11 cent styck, hyr ut maskinen, eller sälj färdiga hus, bygg en bunker, gå under jorden, fantasin har inga gränser. Billigt blir det i alla fall.

Posted on: 2008/1/14 9:33
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jag har stor släkt faktiskt

Är du zigenare? hehe

Posted on: 2008/1/14 9:34
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Tror jag inte men vet inte

See User information
Först ett stort FUCK YOU ALL VERY MUCH till alla er som INTE håller sig till trådets ÄMNE.

Ni visar bara eran räddslar men det värsta är att ni gör det med disrespekt, framförallt till min energi och ideer jag delar.

Vad är vaken då för nånting?

Varför besöka vi sidan?

För att hitta information eller för att dela information som är i sig en social aktion, och är en form av aktivismen.
Annars skulle vi inte lägga energi på detta om det inte finns nånting att FÅ ifrån aktionen.

De moderna upplyste "västerlänskt" människor vet att livet är komplex, att det socialla som det ekonomiska har en påverkan på en bredd kontext som inkludera internet diskussions forummen till exempel, och att den spridningen av information är i en konstant hot från vissa makt i samhället. Det vet vi genom historien och våran tid är ingen undantag.

Det finns tillräkligt många personner här som är övertygade både om hotet och till o med VEM det är som står backom det hela, konspirationen, och personner som vet väl att en liten titt på historien visar att faran ligger i passivitiet mot sådana krafter och trender, silence is death, och de vet att social rörelser (skapade av ett behov mot ett hot, eller för förändringar) har lyckats med att undvika och byta trender och tendenser i samhället eller politiska systemet genom att upplysa folk, och genom aktioner (Ghandi, Apartheid osv).

Att man besöka VAKEN ofta är en social aktion för att lära sig nånting, eller dela med andra med syftet att kanske övertyga andra att ändra sitt tänkesätt eller att lägga fram ideer i förhoppning att de gå med, som egentligen är också samma sak. Att besöka vaken och då INTE sammtidigt ta NÄSTA steget i det sociala, att bygga en stark spännande grupp aktivister som då spridar vidare informationen om NWO, ILLUMINATI, Eliten osv beror bara på naivete eller feghet, som i kontexten av VAKEN man inte kan acceptera eller förlåta när vi tänke på vad det är som är i spel: De få friheten och icke totalitarianismer som finns just för tillfälligt i vårt samhälle.

Vi bode göra VAD som helst, (utan våld) för att få fram budskapet om hotet mot oss alla. Allt annat i sin tur kan lätt beskrivas som sekundära när man då snackar om överbevakningar, microchippar, terrorkriget, kapitalismen, bankir familjer och globalisering, dehumanization, mass median osv...

Many hand make for light work.

Jag har i flera år pratat om att siktar mot rekruteringar av aktivister, och att använder MODEL som redan funkar (www.peta.org till ex) för att lättare ta nästa steget.

Its pointless to focus on a forum or NETactivism or anything outside of real life and real social human contact.

Att gå med hyposis att det finns något som online based social actions is to buy into the ruse and the guise of the internet scam.

När jag läser inlägg från människor som på en hand har läst om sammhälls historien, NWO, sett många dokumentär filmer (var det står människor som GÖRA sktioner) som vill göra allt annat än bara träffas och genomföra aktioner, att bygga ett stark fungerande nätverk och organization märker jag hur djup ploblemmen ligger.

Vaken read ÄR en organization, fast en VIRTUAL organization som är helt DEPENDENT om ett par internet service providers och elnätet.

Om man läser vad det står för eller syftet med forummet är det bara bizzarre att efter flera år (när många skriker hur dåligt det är och blir) de VAKNA människor inte göra mer än det samma sak år efter år.

Jag tror det handlar om räddla och det är igen ironisk när man tänke på budskapet med sajten.

Det ÄNDA man har gjort med Vaken och ideerna egentligen är att bara skicka ut ett par hundra dvd filmer som man inte vet har antingen haft en effekt eller äver nått de människor som skulle ha fått de.

Finns VAKEN på fotbollsmatchar och förklara hur NWO och EU ska gör det krångligare med resor till sport engagemängar...? NEJ

Finns VAKEN på Drottninggatan vid stadhuset och ropar ut information a la Alex Jones om korruption och globalist hotet....? NEJ.

Finns VAKEN i tidningar med aktioner framför DN huset och ropar ut om massmedians korruption och mörkläggningar...? NEJ.

Finns VAKEN på en social plats (Medborgarplatsen) verje helg och delar ut information till folket...? NEJ.

På och utanför Universiteet och högskolar?...Well?

Vi kan ÅTMINSTONE planera och perfekta ideerna här, även i privatforummet eller en annan forum, med nät teknologi och då lättare genomföra det till en verklighet.

Vad vill ni HÄR då?

Är det ett litet sällskap där man klagar och är överens om att allt är BEDRÖVLIGT och suger, en plats man är ÖVERENS om att Illuminati och NWO har lyckats, att få en dagligt BAD NEWS fix???

Det verkar vara en virtuell territorium där ett fåtal kan visa att DE har sanningen och att DE har RÄTT, det låter väldigt bekant.

Det finns en enkel sak som vi flesta är överens om:

Att konspirationer finns, att beviset finns och att informationen måste spridas och inspireras till aktioner.

Bjuda inn folk till en SMÖRGÅSBORD av alternativa sanningar och låta DE bestämma själva genom att vara trevliga (som vi är) intelligenta (som vi är) och empatiska och socialla som de FLESTA säkert är här.

To do the SAME thing results in the SAME thing, and the REVOLUTION will not be televised we know, nor will it manifest on the net any more than it would in the post office.

You are fucking dreaming people, SKICKA privat mess till mig om ni vill GÖRA inte bara prata...

Read your fucking books, other peoples books and dream another persons life...or

Wake up

Posted on: 2008/1/14 21:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
"Vi måste göra" blablabla

Va fan gör det själv då jag hoppas verkligen du lever som du lär cowboy!
Låter mer som du säger
"Ni måste ut och blalbalba medans jag sitter här i värmen och inbilalr mig att jesutinerna och alex jones har sexuella ritualler tillsammans med ron paul"

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Komprimera jorden till hårt som tegel med denna maskin http://www.terrablock.com/ du kan bygga direkt med detta, ta jorden på platsen, blocken kostar 11 cent styck, hyr ut maskinen, eller sälj färdiga hus, bygg en bunker, gå under jorden, fantasin har inga gränser. Billigt blir det i alla fall.

Svårt att hål dig till ämnet ser jag, visa respekt.

Förressten, din hjälte Eric kan man (förmodligen) nå på:

EricHufschmid.net EMAIL: PainfulQuestions@aol.com

Posted on: 2008/1/14 21:56
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag vetinte om du såg att jag skrev detta innan, så jag skriver det igen.

Ifall denna träffen blir av, isåfall var skulle det vara? och när?
jag är alltid sugen på en träff och diskutera diverse av livets mysterier :)

Posted on: 2008/1/14 21:57
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

maggot skrev:
Sedan om du har så mycket ider så är det väl bara sätta igång.
PS: Roligt se dig skriva svenska

Visst. Sätta igång.

Vad då var roligt ang språket förrutom att du inte håler dig till ÄMNET här.

Åtminstone har du visst konfronterat vissa Bilderberg människor, du kanske hålla på mycket i det mysiga Göteborg, vad vet jag.
Du har din forum...

Vaken verkar vara :

Sovande, som Sverige. Illuminati har lyckats bra med landet och folket.

Det krävs mycket PUBLIK aktioner OFFENTLIGHET för att förändra mentaliteten.

Att inte VILL det är bara sorry shitty excuses, men ingen överaskning..

LITE INSPIRATION och exempel:
http://nopatriotact.wordpress.com/200 ... ng-quebec-student-strike/

Det finns anledningar till att vara FLERA (åtminstone 3) OFFENTLIGT, jag vet varför vet du?

Posted on: 2008/1/14 22:05

Edited by The Lorax on 2008/1/14 22:20:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag vetinte om du såg att jag skrev detta innan, så jag skriver det igen.

Ifall denna träffen blir av, isåfall var skulle det vara? och när?
jag är alltid sugen på en träff och diskutera diverse av livets mysterier :)

Great!

Har skickat mess till dig

Posted on: 2008/1/14 22:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Att göra revoluition visar att vi har en ny ide`,en ide´ in i något nytt som sedan skall göras uppror imot.Alltså en ny låsning,fängelse,etc,mao ingen frihet alls.
Är vi omedelbara så gör vi omedelbart det vi ser och känner inför,som är fel.
Då uppstår ingen/inget att göra uppror imot.Att se är alltså att handla,den slags handling som ALLTID skulle kunna hålla oss i frihet-utan sk ledare.
Den ända revolution de flesta behöver är, en mental inifrån-revolution.

Posted on: 2008/1/15 4:26

Anonym
Titta och lär på hur proffsen i alla tider har betett sig.

Illuminati/Makteliten/NWO vad man nu kallar dem...

Nyckelordet är infiltration!

Anonym
Ett nyckelord till: Korsbefruktning!

Den praktiska alternativrörelsen talar jag om ibland, de har en hel del lösningar. Och sanningsrörelsen har sanningen, eller ja, mer sanning än andra kanske...

Och det finns andra.

Och här är nägot som är mycket bra, läs och lär
(och bry er inte om vad de säger om global uppvärmning, lite konsensustrans till höger eller vänster det har de allra flesta, det är principen det handlar om):

http://freegan.info/

Ha ha ha... och den här vad ju så jävla bra...

Resized Image

En artikel om dem:
http://www.tromb.net/phpfiler/print.php?typ=reportage&id=100151

Somligt känns ju igen...

Vet någon här inne något om dem förresten? Kanske sysslar med det själv?

Edited by wikhall on 2008/1/15 8:09:48

Anonym
Quote:
The Lorax:
När jag läser inlägg från människor som på en hand har läst om sammhälls historien, NWO, sett många dokumentär filmer (var det står människor som GÖRA sktioner) som vill göra allt annat än bara träffas och genomföra aktioner, att bygga ett stark fungerande nätverk och organization märker jag hur djup ploblemmen ligger.

Jag ser att du är upprörd och vill att allt skall hända NU GENAST!

Jag vet inte om jag vill dela mitt uppvaknande med en överaktiv ekorre som vill ge sig ut i krig och sparka in skallen på alla som inte tycker likadant. Det är bara en upprepning av gamla systemfel och en störsignal för alla goda energier på planeten.

Du finns inte i min närhet under årets alla dagar och har inte en aning om vad jag gör, vilka människor jag byter erfarenheter och kunskap med eller vilken påverkan detta har. Omvänt så har jag inte en aning om vad du gör men ställer ingen krav på dig eller ditt uppvaknande med denna bristfälliga info om dig och dina tankar som trigger.

Ta fram lite andra mjukare sidor i ditt inre Lorax, gör gärna din grej, men tvinga inte på andra samma modell. Det går bara in i väggen!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
The Lorax:

Jag ser att du är upprörd och vill att allt skall hända NU GENAST!

Jag vet inte om jag vill dela mitt uppvaknande med en överaktiv ekorre som vill ge sig ut i krig och sparka in skallen på alla som inte tycker likadant. Det är bara en upprepning av gamla systemfel och en störsignal för alla goda energier på planeten.

Du finns inte i min närhet under årets alla dagar och har inte en aning om vad jag gör, vilka människor jag byter erfarenheter och kunskap med eller vilken påverkan detta har. Omvänt så har jag inte en aning om vad du gör men ställer ingen krav på dig eller ditt uppvaknande med denna bristfälliga info om dig och dina tankar som trigger.

Ta fram lite andra mjukare sidor i ditt inre Lorax, gör gärna din grej, men tvinga inte på andra samma modell. Det går bara in i väggen!

Vem sa nånting om ekorre...?

Min punkt är:

Använder samma teknik som andra framgångsrika rörelser har gjort, väldigt universielle...

Jag har INTE sagt att jag vet vad du GÖR, det är bara nog att inser efter alla åren vad INTE händer!!!!

Du BODA ställer krav, de BODA vi göra, vi har inte tid för att vara så passiva och flummiga framför de utmåningar omkring oss

Vissa saker kan BARA förändras med vissa taktiker, vi kan inte nå tillräkligt med folk på DET HÄR sättet, nätaktivismen, Its a joke.

Vara och flumma när du kan, lycka till säger jag...

Fan vad lungna bhuddist monkerna såg ut när kiniserna slog ner och släktade de vad?

Även DE har åkt runt världen för att upplysa folk om det korrupta (förutom DERAS korkade tro)

Posted on: 2008/1/15 15:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

sale skrev:
Att göra revoluition visar att vi har en ny ide`,en ide´ in i något nytt som sedan skall göras uppror imot.Alltså en ny låsning,fängelse,etc,mao ingen frihet alls.
Är vi omedelbara så gör vi omedelbart det vi ser och känner inför,som är fel.
Då uppstår ingen/inget att göra uppror imot.Att se är alltså att handla,den slags handling som ALLTID skulle kunna hålla oss i frihet-utan sk ledare.
Den ända revolution de flesta behöver är, en mental inifrån-revolution.

Ja ja visst, du använder illuminati dator teknik för att genomföra och förmedlar det där informationen.

Mer bevis på vad jag säger, goda folk här KAN INTE fattar faran och LÖSNINGEN

Posted on: 2008/1/15 15:42
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Ett nyckelord till: Korsbefruktning!

Den praktiska alternativrörelsen talar jag om ibland, de har en hel del lösningar. Och sanningsrörelsen har sanningen, eller ja, mer sanning än andra kanske...

Och det finns andra.

Och här är nägot som är mycket bra, läs och lär
(och bry er inte om vad de säger om global uppvärmning, lite konsensustrans till höger eller vänster det har de allra flesta, det är principen det handlar om):

http://freegan.info/

Ha ha ha... och den här vad ju så jävla bra...

Resized Image

En artikel om dem:
http://www.tromb.net/phpfiler/print.php?typ=reportage&id=100151

Somligt känns ju igen...

Vet någon här inne något om dem förresten? Kanske sysslar med det själv?

Svårt att håla sig till ämnet märker jag, visst, men GÖR freegan HÄR då...

Snack om blabber.. visst interesant, men, vi måste vara skapande och inspirerande till andra OM vi inte ska bara vara INFO poser parasiter

Posted on: 2008/1/15 15:46
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Jaha? Var inte ämnet att göra något istället för att bara pladdra...?

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Jaha? Var inte ämnet att göra något istället för att bara pladdra...?

Ers.. jo typ, men att VI ska göra nånting.

Vara skapande med aktioner själva

Posted on: 2008/1/15 16:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:
The Lorax: Min punkt är... Använder samma teknik som andra framgångsrika rörelser har gjort, väldigt universielle...

Jag skulle aldrig sätta min fot i en rörelse, organisation eller förening. Inte heller medverka i hejaklackar, fanclubar, syjuntor eller andra former av sällskapslekar där flockens hunger efter ledare styr.

Quote:
The Lorax:
Jag har INTE sagt att jag vet vad du GÖR, det är bara nog att inser efter alla åren vad INTE händer!!!! Du BODA ställer krav, de BODA vi göra, vi har inte tid för att vara så passiva och flummiga framför de utmåningar omkring oss.

Jag gör inte anspråk på att vara varken passiv eller flummig. Anser att det finns en verklighet mittemellan aktioner och passivitet. I den verkligheten befinner jag mig. Likt droppen urholkar stenen tror jag är en vettig metod därför att inga kollektiva aktioner leder till något bättre om inte deltagarna nått ett högre medvetande.

Quote:
The Lorax:
Vissa saker kan BARA förändras med vissa taktiker, vi kan inte nå tillräkligt med folk på DET HÄR sättet, nätaktivismen, Its a joke.

Jag är mer för kvalitet än kvantitet!

Quote:
The Lorax:
Fan vad lungna bhuddist monkerna såg ut när kiniserna slog ner och släktade de vad? Även DE har åkt runt världen för att upplysa folk om det korrupta (förutom DERAS korkade tro)

Jag är inte mycket för organiserade former av uppvaknanden och har inte någon koll alls på buddhismen egentligen. För att få insikt om den så bör man nog ägna väldigt mycket energi på detta. Med tanke på Micros villrådighet så är det inte en direkt koppling till operativt tänkande.

See User information
You lost me at "icke våldsamma"

Posted on: 2008/1/16 16:01
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper