Vakencorner
|
Re: efterlysning!! moral hos dom vakna..!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
har du de där böckerna som pdf, jag har letat efter dem, men kunde inte hitta dem. Juri är tung, han har läst på.
Posted on: 2008/1/14 10:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tyvärr! Jag köpte dem på ett föredrag han höll för några år sedan. Har lånat ut dem och förmodligen är de uppskattade för jag har inte sett röken av dem på minst två år nu.
Tror Maggot Kan PM:a dig om var du kan köpa dom annars! Om det finns några svenska översättningar kvar vill säga! De har verkligen gått åt och varit enormt uppskattade hos de flesta som läst dem. Som du säger, TUNG INFO! Men lättläst! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan inte betala för information, tyvärr.
Posted on: 2008/1/14 12:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
wiseguy, böcker är inte ju inte gratis.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=46931#forumpost46931
Posted on: 2008/1/14 12:46
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
det är dom visst, jag har 100 000 st, som jag snott på nätet, gratis. Information skall vara fri, speciellt om konspirationer.
Posted on: 2008/1/14 12:52
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jumalauta: Jag vet att jag är en av de som stundtals skrivit mest i Vakens forumtrådar under min tid här. Ett av mina största problem på Vaken som jag fått mycket skit för är att jag aldrig kan acceptera hypoteser när de läggs fram som sanning utan tillstymmelse till bevis. Jag försöker därför själv att alltid vara noga med att i bästa möjliga mån formulera detta mycket enkelt. När jag skriver om saker jag vet så meddelar jag det! När jag skriver om saker jag tror så meddelar jag det! Varför försöker du spela sårat offer och att de som inte omedelbart tycker exakt som dig skall straffas med lögner och förtal. (Märkligt beteende från den som påstår sig veta allt.) Quote: Jumalauta: Du anser att allt jag skriver är skitsnack! Jag undrar givetvis varför DU känner dig hotad av mina ord. Quote: Jumalauta: Jag vet att du ofta påskiner att du "kan allt redan"! Det är bra med självförtroende men undrar vad den inställningen har för gott med sig när du verkligen vill lära dig något? Nej, några 3 år har jag inte funnits på det här forumet. Det är felaktigt! Quote: Alla behöver vi tid, så som du... Visst behöver VI alla tid. Jag inser det och tar inte illa upp för att du påpekar det. Varför skulle jag till skillnad från dig bli irriterad, upprörd eller gå ner i känslomässig brygga för det? Tiden mellan punkt A, B, C osv är väl en beståndsdel som utvecklingskurvan inte kan vara utan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jojo... du har 100 000 filer. Jag menar bara att böcker inte är gratis, du vet en sådan där fyrkantig sak. Lina har sammanställt sin forskning i böcker...
Posted on: 2008/1/14 12:57
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej jag har över 2800 000 filer, jag menar att jag har 100 000 böcker, pdf böcker. samma som pappersvarianten, men nedladdningsbar, och kan sparas 1000 st eller fler på usb minne och bäras runt, utan att man svettas. som man gör om man konkar på den gamla varianten.
Posted on: 2008/1/14 13:00
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wiseguy: Jag kan inte betala för information, tyvärr. Jag är ingen moralkärring när det gäller sånt här men vill ändå veta hur du menar. Kanske hör det ihop med min tidigare artistkarriär där just royalties från tidigare sålda skivor gjorde att man hade råd att ta sig tid att skriva nytt. Idag skulle det ju inte gå att vara en helt normal rockmusiker som vill kunna ha råd att skriva nytt eftersom bl.a. nedladdningar gett skivindustrin ytterligare ett skäl att avskärma skivköparna från musik med innehåll och ärligt skapande. Du kanske har märkt vad det är som säljer nuförtiden och som bolagen istället lägger sitt krut på. Mediokra popartister med livslängd kortare än färskpotatis efter midsommar. Det finns folk som verkligen inte har råd likväl som det finns folk som är snåla. Sedan finns det de som av politiska skäl inte vill betala för produkter som de vill ha. Vilken grupp tillhör du? Hade jag haft böckerna så hade du kunnat låna dem oavsett vilken grupp du tillhörde. Informationen i sig har ju ingen egen värderingsförmåga om vem som tar den till sig eller varför. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo jag förstår att du har böcker i filer. Fysiska böcker kan inte vara gratis. Kanske Under skorpionens tecken kan komma som pdf, gratis eller om han kan sälja den, inte vet jag. Har för mig att boken i princip var slutsåld.
Posted on: 2008/1/14 13:06
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Juri Lina har kommit ut med en ny utgåva av "världsbebygarnas bedrägeri" och ingen av hans böcker finns på nätet och kommer de upp kan jag lova er att juri lina kommet att anmälla det.
Juri Lina lever i mångt och mycket på detta och det är en skyldighet att stödja han |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
kalkonmannen skrev:
Jag vet att jag är en av de som stundtals skrivit mest i Vakens forumtrådar under min tid här. Ett av mina största problem på Vaken som jag fått mycket skit för är att jag aldrig kan acceptera hypoteser när de läggs fram som sanning utan tillstymmelse till bevis. Jag försöker därför själv att alltid vara noga med att i bästa möjliga mån formulera detta mycket enkelt. När jag skriver om saker jag vet så meddelar jag det! När jag skriver om saker jag tror så meddelar jag det! Ok, vad i denna tråd vill du ha bevis på? fängelse, bestraffning min bakgrund eller annat som har diskuterats i tråden? Varför tolkar du saker som jag säger som "sanning" ? Var i trådarna säger jag att det är sanning? Bara för att jag påstår något så behöver inte det betyda att det är "Sanning" Det är en fel analys från din sida dessvärre... Tolkar du shapeshifting, chemtrails, ufos, hollowearth, 9/11, det ekonomiska systemet, politiken som "sanning" bara för att någon (vem som helst) påstår något om diverse ämnen? You gotta laugh! Då skulle hela det här forumet vara en stor hypotes utan bevis varpå du helt plötsligt skulle få väldigt mycket att göra, det är bara att sätta igång med förhören på samtliga trådar.... Eller är det som jag misstänker, personligt agg mot en viss avatar? Jag fortsätter... Vad i 9/11 trådarna vill du ha bevis på? Vad? formulera istället för att bara påstå, påvisa dina påstående med det som du själv kräver, nämligen "bevis" Om du vill ha bevis på något så gör som du påpekar nedan med en enkel fråga : Vad har du för underlag för ditt påstående? Eller något liknande... Som bekant så är inte ett påstående ett "bevis" eller att man behöver tolka det som "Sanning" Ingen här på forumet besitter hela sanningen om diverse ämnen oavset hur mycket man försöker bevisa det... som bekant så är det ingen här på forumet som ex vet exakt vem/vilka det var som låg bakom 911... inte heller vet någon den fulla sanningen om invandring... detta är i dagsläget teorier... Du är ju helt ute och cyklar kompis... Varför försöker du spela sårat offer och att de som inte omedelbart tycker exakt som dig skall straffas med lögner och förtal. (Märkligt beteende från den som påstår sig veta allt.) NU vill jag mer än gärna att du pekar ut dessa påståenden? Jag förstår inte hur du kan kalla dig för livserfaren när du drar så enkelspåriga och obeskrivligt barnsligt påstående, som om jag visste allt... Va är ditt problem? Vad är skillnaden mellan bevis och påståenden? Offer... ? Var får du "offer" ifrån? Menar du att jag är ett offer för att jag uttrycker brister i dina inlägg...? Eller att jag uttrycker att vissa ordval från andra medlemmar som oseriöst? Du anser att allt jag skriver är skitsnack! Jag undrar givetvis varför DU känner dig hotad av mina ord. Jag säger inte att ALLT du skriver är skitsnack, (du skriver en del bra inlägg) Men när du blandar in vad personer är för något, deras livserfarenheter och vad de har för åsikter, utan att ha träffat människan i fråga, så blir det bara patetiskt. Jag känner mig inte hotad... Jag uttryckte det klart och tydligt: Jumalauta skrev: Hur många ggr har du inte dratt denna visa för mig redan? Kom igen! Blir det inte jobbigt å lägga ner energi på samma skitsnack dag in och dag ut? Det betyder kort och gott att jag upplever dig som en repig Cd-skiva som upprepar samma visa FÖR MIG om och om igen... Hur kommer du fram till att dina ord känns hotfulla? Jag vet att du ofta påskiner att du "kan allt redan"! Det är bra med självförtroende men undrar vad den inställningen har för gott med sig när du verkligen vill lära dig något? Fattar du hur enkelspårigt och totalt innehållslöst det är att påstå att jag vet allt. Ingen vet allt... Herre gud, obeskrivligt... Nej, några 3 år har jag inte funnits på det här forumet. Det är felaktigt! Du var här när jag gjorde entré. Det är 2 år sen... så ok, 2 år då? Tröttnar du inte på att mala på med samma budskap till en och samma person over and over again? Visst behöver VI alla tid. Jag inser det och tar inte illa upp för att du påpekar det. Varför skulle jag till skillnad från dig bli irriterad, upprörd eller gå ner i känslomässig brygga för det? Tiden mellan punkt A, B, C osv är väl en beståndsdel som utvecklingskurvan inte kan vara utan.[/quote] Varför skulle du ta illa upp av min kommentar? När jag skrev det så betyder det exakt det som står, för att du ska slippa läsa mellan raderna som bara "verkliga män kan göra" så ska jag uttrycka det väldigt enkelt, häng me... Jag håller med dig kalkonen, vi behöver alla tid, så som du... Om man läser mellan raderna så kan det även betyda: Ingen av oss blir färdig med livserfarenheter oavsett ålder... Sisst men inte minst: Här kommer ett känslomässig reaktion: Du kan stoppa upp dina felaktiga analyser om mig, som endast baseras på "tro" i 2:an... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jumalauta: Ok, vad i denna tråd vill du ha bevis på? fängelse, bestraffning min bakgrund eller annat som har diskuterats i tråden? Du verkar lite paranoid! Varför skulle jag bestraffa dig? Att du tolkar det som en bestraffning när jag vill upplysa dig om att du emellanåt är ute och cyklar tandem ensam i uppförsbacke och kunde ha nytta av lite draghjälp kan bero på olika saker, här är några förslag: 1. Du gillar inte det jag skriver för att det finns saker som är känsliga för dig. 2. Vi har nu fastnat i en av de berömda käftslängningar utan slut som emellanåt dyker upp på forumet. Leder inte någon vart och tar bara upp tid från vettigare saker man skulle kunna ägna sig åt. Jag känner inte dig, du känner inte mig annat än genom tangentbordstryckningar. Digitalt överförda ord kan leda till tråkigheter och missförstånd där en ögonkontakt och riktiga röstvibrationer kunde lett till försoning och bra kommunikation! 3. Vi står på olika nivåer i utvecklingen! Quote: Jumalauta: Offer... ? Var får du "offer" ifrån? Menar du att jag är ett offer för att jag uttrycker brister i dina inlägg...? Eller att jag uttrycker att vissa ordval från andra medlemmar som oseriöst? Du är inte på något sätt mer offer än många andra. Tycker att jag på väldigt många olika sätt redan förklarat hur jag tolkar att offerrollen präntas in det undermedvetna utan att många märker det. Sedan när tror du att du blev immun från denna påverkan? Quote: Jumalauta: Du kan stoppa upp dina felaktiga analyser om mig, som endast baseras på "tro" i 2:an... En omogen kommentar helt i klass med andra desperata tilltag som poppar upp på forumet när argumenten från den svagsinte tagit slut. En ful variant som anspelar på vad den här tråden tar upp egentligen. MER MORAL HOS DE VAKNA! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du verkar lite paranoid! Varför skulle jag bestraffa dig? Att du tolkar det som en bestraffning när jag vill upplysa dig om att du emellanåt är ute och cyklar tandem ensam i uppförsbacke och kunde ha nytta av lite draghjälp kan bero på olika saker, här är några förslag:
Jag är inte paranoid = fel analys 1. Du gillar inte det jag skriver för att det finns saker som är känsliga för dig. Nej, de är långt ifrån känsliga = fel analys 2. Vi har nu fastnat i en av de berömda käftslängningar utan slut som emellanåt dyker upp på forumet. Leder inte någon vart och tar bara upp tid från vettigare saker man skulle kunna ägna sig åt. Jag känner inte dig, du känner inte mig annat än genom tangentbordstryckningar. Digitalt överförda ord kan leda till tråkigheter och missförstånd där en ögonkontakt och riktiga röstvibrationer kunde lett till försoning och bra kommunikation! Håller med = rätt analys. Missförstånd = Rätt analys. Men ändå kallar du mig för paranoid trots att vi inte känner varandra... ? 3. Vi står på olika nivåer i utvecklingen! Japp = rätt analys Men låt mig gissa.. du anser att du står för den bättre utvecklingen trots att du inte känner mig utan baserar dina syn av (som du säger) tangentbordstryckningar och missförstånd? Du är inte på något sätt mer offer än många andra. Tycker att jag på väldigt många olika sätt redan förklarat hur jag tolkar att offerrollen präntas in det undermedvetna utan att många märker det. Sedan när tror du att du blev immun från denna påverkan? Många andra? men inte du? Kan man vara imun mot det undermedvetna? Fråga: vem av de 2 alternativen påverkas mest i det undermedvetna? 1. En som ser på tv? 2. En som aldrig ser på tv? Vilket alternativ tillhör du? jag tror på 1:an... Eftersom du vet en del om det undermedvetna så vet du säkert hur TV ex kan påverka dig? Subliminal perception är omedveten varseblivning. Intryck som sinnesorganen uppfattar men som inte medvetet registreras. Begreppet används ofta i samband med psykologisk manipulation, dold reklam eller propaganda. Där finns en anledning till varför jag gav bort burken... En omogen kommentar helt i klass med andra desperata tilltag som poppar upp på forumet när argumenten från den svagsinte tagit slut. En ful variant som anspelar på vad den här tråden tar upp egentligen. MER MORAL HOS DE VAKNA![/quote] Svagsinte = fel analys eftersom (som du själv säger) inte känner mig, åter igen utgår du från tagenbordstryckningar och förlitar dig på att DU inte har missförstått något?.. Mer moral hos de vakna = Menar du att du är befriad från dubbelmoral? Jag är det inte, rent realistiskt så tror jag att ingen kan fly det... Se subliminal perception... Omoget = Rätt analys Jag erkänner, det måste vara jag som är boven i dramat, men jag kunde inte låta bli... Nu vet du hur jag känner iaf... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Inget att tillägga själv, men gärna visa nåt jag hitta!
http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____5558.aspx Tänkte bara på dom mänskliga rättigheterna. En tanke slog mig. Om jag ser till att ge alla andra det jag själv tycker jag har rätt till. Ja då kanske man möts på en annan grund! mvh |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man kan ju läsa detta: "Statsskickets grunder (kapitel 1) Kapitlet handlar om att alla människor har lika rättigheter. De demokratiska idéerna ska vara vägledande i samhället. Folkstyret är inskrivet i det första kapitlet. Makten ska utgå från folket, och riksdagen ska vara folkets främsta företrädare. Majoriteten måste visa respekt för minoritetens åsikter " Denna går i graven med den nya EU konstitutionen, heja sverige, Göran Persson skrotar vårat land.
Posted on: 2008/1/15 9:43
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det här inlägget är lite lyxkommunikation egentligen och har inget egentligt berättigande, men eftersom jag inte är perfekt kan jag bara inte låta bli!
Quote: Kalkonmannen: Quote: Jumalauta: Jag är inte paranoid = fel analys Du är väl isåfall inte den förste i modern historia som inifrån sin subjektiva bedömningsförmåga säger att han inte är det. Fråga istället dig själv hur det är möjligt att någon annan via ditt sätt att skriva uppfattar en del av det du skriver som paranoia! Quote: Kalkonmannen: Quote: Jumalauta: Nej! Jag säger inte att du ÄR paranoid men att du verkar vara det! Jag tolkar bara vad du skriver! Jag har inte en aning om vem eller vad du är egentligen! Quote: Kalkonmannen: Vi står på olika nivåer i utvecklingen! Quote: Jumalauta: Varför förutsätter du detta när du samtidigt påstår att du inte är paranoid och att jag har fel analys? Här är ju ett klockrent exempel på hur du feltolkar det jag skriver och bakar in din egen rädsla i svaret. Varför gissar du att jag menar att jag står för den högre utvecklingen? Det har jag aldrig sagt, påstått eller skrivit! Quote: Kalkonmannen: Quote: Jumalauta: 1. Jag ser på TV. Jag ser på insekter. Jag ser på människan. Jag ser på stjärnorna. Jag ser på konsten. Jag ser på djuren. Jag ser på infrastrukturen. Jag ser på trafiken. Jag ser på barnens oförfalskade glädje. Jag ser på de gamlas ögon som har mycket att berätta. Jag ser på krig. Jag ser på kärlek. Jag ser på hat. Jag ser på världens hav. Jag ser på jord och mylla. Jag ser på vibrationer från strängar som spelar. Jag ser på skillnader. Jag ser på likheter. Jag ser på formler. Jag ser samband. Subliminal perception är omedveten varseblivning. Jajamensan! ... att ge bort sin TV är ju ingen förutsättning för att man får järnhård koll på hela verkligheten. Hjärntvätten för de flesta inträffar redan på dagis och i skolsystemet. Förklara hur du med svensk skolplikt kan skydda dina barn från detta genom att ge bort din TV! Du vet väl att du ger bort dina barn till samhällets fascistoida socialarbetarmaskiner om du vägrar att låta barnen gå till skolan! Att ge bort sin TV är en synnerligen liten del av allt det där och skapar snarare ett socialt utanförskap om det inte ersätts med nåt vettigare. Jag tror mer på helheten. Att fylla upp tomhet och förfalskningar med vettig information om hur och varför saker är som de är. Så att barn själva kan göra valet om hur de vill leva sina liv. Men att ge bort sin TV kan vara en god början om det är just den vägen man vill gå. Quote: Kalkonmannen: Quote: Jumalauta: Jag är inte ute efter drama eller folk skall känna sig som skurkar och jag struntar fullständigt i om du ber mig stoppa upp mina ord i 2:an eller arslet, det är bara ord. Jag är inte heller ute efter att stryka medhårs om jag ser att det finns obalans i texter som skrivs. I ärlighetens namn så inser jag att internetforum är helt värdelöst på att fånga riktiga känsloimpulser. Så nej, jag kan aldrig veta vad du känner egentligen. Utbyten av känslor bör ske på traditionellt sätt och tills dess är både du och jag fångade i en virtuell värld av 1:or och 0:or. Subliminal perception någon? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login