vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Freegans
#1
HAr postat detta i en annan tråd, postar det som en separat:

Den praktiska alternativrörelsen talar jag om ibland, de har en hel del lösningar. Och sanningsrörelsen har sanningen, eller ja, mer sanning än andra kanske...

Och det finns andra.

Och här är nägot som är mycket bra, läs och lär
(och bry er inte om vad de säger om global uppvärmning, lite konsensustrans till höger eller vänster det har de allra flesta, det är principen det handlar om):

http://freegan.info/

Ha ha ha... och de här vad ju så jävla bra...

Resized Image

Resized Image



En artikel om dem:
http://www.tromb.net/phpfiler/print.php?typ=reportage&id=100151

Somligt känns ju igen...

Vet någon här inne något om dem förresten? Kanske sysslar med det själv?

Och ja, jag vet att det var dokumentär på Kanal 5 om dem nyligen...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freegans
#2


See User information

Posted on: 2008/1/15 10:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Freegans
#3
Tack. Den tar jag hem nästa gång jag dockar min dator i kompisens bredband...

Som han sade, David Icke: Todays nut is tomorrows oaktree...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freegans
#4


See User information
Quote:

hehe

"Alf och Martin har tagit avstånd från all onödig konsumtion och lever i en bil i Storbrittanien. Maten dom äter kommer nästan uteslutande från soppåsar och trots det har de ofta mat i överflöd som de kan bjuda sina vänner på. Och Keller, 35, har letat skräp sedan han var barn i Chile. När han kom till Sverige och såg vad folk slängde här bestämde han sig för att använda sopor för att skapa konst."

Skall kolla in filmen tackar!

Posted on: 2008/1/15 11:14
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Freegans
#5
Shit va coolt. Tack för filmen. Aldrig hört talas om en Freegan. Men jag tror helt klart det bor en sådan någonstans innuti mig. Min bil (nu utan anm vid besikt) är väl resultatet av att jag har en skrotnisse inom mig också. Ta mat ur kontainrar är en sak, men jag måste fan lära mig odla min mat nu i sommar också.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Freegans
#6
Har hållit på lite åt detta hållet tidigare, men visste inte att det var så välorganiserat, de som håller på.

Många nätverk av invandrare håller på i Sverige med detta, bl a finländare. Jag fick tidigare en del matleveranser från några jag kände... De har en stark tradition av alla sorters "nödmat"

En gång fick vi en hel sopsäck med Semlor som gått ut på datumet, hälsosamt eller hur?

Jag har dock inte kvar dessa kontakter, men man får se till att skaffa nya..

Det finns mycket under ytan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Freegans
#7
Wikhall: mhm. Sådana kontakter är bra att ha. Urvision i somras underhöllls delvis genom "dumpsterjumping" och alla som var där verkade helcoola med det. Folk är så konstigt petiga ibland.

Det är ju tecken på ett sinnessjukt samhälle om ätbar mat slängs, ganska enkelt att förstå. Sen finns det ju andra götta grejer att ramla på ibland också (som min nuvarande dator tex, vem fan slänger en 3000MHZ:are utan att felsöka den ordentligt, uj uj, men tack tack.)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Freegans
#8
Quote:

vem fan slänger en 3000MHZ:are utan att felsöka den ordentligt, uj uj, men tack tack.)


Du anar inte hur korkade vissa människor är. Sen klagar de över att de får jobba jämt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freegans
#9


See User information
Jag brukade ge bort 300Mhzare, det är väl samma sak som att slänga dem? Dom var hela, fullt fungerande, personligen tycker jag at de var bättre än de senare mer avancerade modellerna som har kommit nu.
Men kom ihåg att kvantdatorer troligen existerat i 10 år redan, ingen som vill ge oss den tekniken bara, detta med datorteknik är en stor blåsning likaså, ingeting har utvecklats på den frånten sedan ENIAC, samma system, processor, moderkort, minne hårddisk.

Vart tog tredimensionella kretsar vägen då? Såna har man bara sett i mindcontroll implantat.

LOL undrar ni vem som har den tekniken? Fråga DAARPA, det är dom som betalt för den. hehe

Posted on: 2008/1/15 16:13
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freegans
#10


See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

vem fan slänger en 3000MHZ:are utan att felsöka den ordentligt, uj uj, men tack tack.)


Du anar inte hur korkade vissa människor är. Sen klagar de över att de får jobba jämt.


Slipper man jobba om man har en 300mhz dator kvar, istället för att kasta den? Testa att sälja den för mer än några hundra, går inte.....hur kan man livnära sig på en sån.....obs skojar

Posted on: 2008/1/15 16:17
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS