Vakencorner
|
The David Icke Guide to the Global Conspiracy (and how to end it)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har tydligen kommit en ny bok, det hade jag missat. Ska bli spännande att se om den är lika..."informativ".. som den förra?
Titlen är ju minnst sagt... "låvande"..? Ja ja, jag ser iaf fram emot att läsa den. http://www.davidickebooks.co.uk/index ... act=viewProd&productId=50
Posted on: 2008/1/14 22:14
|
|||
|
||||
|
Re: The David Icke Guide to the Global Conspiracy (and how to end it)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om tillräckligt många har 18£ kanske världen kan räddas då. Själv tror jag inte Mr Icke ligger inne med sanningen om detta, han behöver cash, skulle han verkligen kunna rädda världen med denna info, skulle man väl inte behöva betala för den?
Är det inte galet att ta betalt för denna typ av info? Läs en del av hans böcker gratis http://www.scribd.com/doc/6469/David- ... acy%22+david+icke+torrent om du fortfarande vill betala honom för denna info, skicka han pengarna cash senare. Related Documents David Icke - I am me I am free Views: 4779 From: hw David Icke - The Biggest Secret Views: 15495 From: hw The Best Democracy Money Can Buy - By Greg... Views: 2964 From: hw Real Citizenship Views: 478 From: pezboy45 [conspiracy] David Icke - Tales from the T... Views: 201 From: Juicy Truth David Icke - Alice in Wonderland and The W... Views: 477 From: Juicy Truth David Icke - BIGGEST SECRET Views: 614 From: Juicy Truth David Icke - I am me I am free - The Robot... Views: 120 From: Juicy Truth David Icke - Was Hitler A Rothschild Views: 385 From: Juicy Truth David Icke - Who really rules the world Views: 954 From: Juicy Truth David Icke - Are There Aliens Among Us Views: 255 From: Juicy Truth David Icke - Since When is The TRUTH Negative Views: 182 From: Juicy Truth David Icke - Tales from the Time Loop Views: 308 From: Juicy Truth David Icke - The Hidden Gears of Freemason... Views: 98 From: Juicy Truth David Icke - The Reptilian Connection Views: 377 From: Juicy Truth David Icke - The Robots' Rebellion - The S... Views: 516 From: Juicy Truth David Icke - The Round Table Bilderberg Ne... Views: 348 From: Juicy Truth David Icke - Was Hitler A Rothschild Views: 136 From: Juicy Truth David Icke - Who really rules the world Views: 280 From: Juicy Truth David Icke - An Other-Dimensional View of ... Views: 235 From: Juicy Truth David Icke - The Biggest Secret Views: 147 From: Juicy Truth David Icke - The Hidden Gears of Freemason... Views: 75 From: Juicy Truth David Icke - The Reptilian Connection - da... Views: 1176 From: Juicy Truth David Icke - Was Hitler A Rothschild Views: 1942 From: Juicy Truth David Icke - WTC - Problem - Reaction - So... Views: 188 From: Juicy Truth [conspiracy] David Icke - Are There Aliens... Views: 142 From: Juicy Truth [conspiracy] David Icke - Presentations Of... Views: 251 From: Juicy Truth [conspiracy] David Icke - Tales from the T... Views: 377 From: Juicy Truth David Icke - 911 how is it possible to mas... Views: 222 From: Juicy Truth Video Demystified Views: 1258 From: spider Will Banyan - The Proud Internationalist (... Views: 671 From: wisconsinpatriot El Mayor Secreto - por David Icke Views: 1606 From: anon-257126 Reading Sex and the City Views: 1790 From: anon-57283 Valis (1981) by PKD Views: 282 From: abulafia Taylor - Thanks for the Memories - The Mem... Views: 258 From: Juicy Truth David Icke - The Biggest Secret Views: 188 From: RoseD1 David Icke The Robots Guide to Freedom Views: 292 From: RoseD1 Icke David - Alice in Wonderland and the W... Views: 422 From: RoseD1 David Icke Who really rules the world II Views: 1121 From: RoseD1 Top Secret Views: 160 From: sarfraznawaz2005 Send to Friend Send an email about the document: The Biggest Secret - David Icke
Posted on: 2008/1/15 10:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hur ska en författare överleva om han ska ge bort sina böcker ?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Han kan altid förtära sina böcker
Posted on: 2008/1/15 17:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du skall ge han pengar, jag sprider gratis information, även om det äör emot författarens vilja, han är girig, säger jag. Han får väl jobba som alla andra. HA HA
Posted on: 2008/1/15 17:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
räknas inte att vara en författare som ett jobb?
Vad räknas som ett jobb o vem bestämmer det?
Posted on: 2008/1/20 16:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sluta hyckla, nätpirater
20 januari 2008 Tidigare i veckan skrev 70 ”musiker” och ”kreatörer” en debattartikel här i Expressen där de vurmade för ”fildelning”. De vill att allting på internet ska vara ”fritt” – alltså gratis. De kräver att ha rätt att ladda ner musik, filmer, böcker, dataspel och allting annat som finns tillgängligt online. Alla som inte delar deras åsikt kallade de ”bakåtsträvande teknikfientliga krafter”. Själva står de för ”rättssäkerhet och personlig integritet”. Samtliga ”kreatörer” hade någon koppling till Piratpartiet, för det är sådana de vill se sig: som cybervärldens frihetstörstande pirater som vill att alla ska dela lika. Jag har tittat närmare på vad de här 70 ”kreatörerna” egentligen vill. Jag har granskat deras tre huvudargument för att se om de håller. 4 Argument nr 1: ”Alla som kämpar emot fildelning allierar sig med bakåtsträvande teknikfientliga krafter”. Fakta: Jag kämpar inte mot fildelning, tvärtom. Jag älskar att ladda ner grejer från nätet, jag gör det varje dag. Jag tycker internet är den bästa uppfinningen sedan människan reste sig upp på två ben. Det jag kämpar emot är stölder och tjuveri på nätet. Skillnaden mellan mig och Piratpartiet är att jag betalar för mig. Jag stjäl inte andras musik, filmer eller dataspel. Men se det är där skon klämmer. Piraterna vill inte betala. De vill stjäla. De låtsas vara frihetssträvande kreatörer, när de i själva verket bara är simpla tjuvar. 4 Argument nr 2: ”Min privata kommunikation sker från mitt hem, bakom stängd dörr. Jag har rätt till min integritet.” Fakta: Ett brott är ett brott, oavsett var det begås. Att nättjuvarna sitter hemma och stjäl förändrar inte den saken. Nu är ”kreatörerna” ursinniga för att regeringens utredare Cecilia Renfors föreslår att kontrollen på internet ska öka – fast egentligen borde det vara jag som är arg. Det är inte jag som stjäl, men jag kommer också att drabbas av kontrollen – trots att jag inte förtjänat den. Nättjuvarna är inte arga för att deras ”personliga integritet” är hotad. De är skitsura för att de måste börja betala för sig. 4 Argument nr 3: ”Vi avstår rätten att förfoga över våra verk, hellre än att ha drakoniska lagar som krävs för att garantera den rätten.” Fakta: Jag känner inte igen ett enda namn av de 70 ”musiker” och ”kreatörer” som skrivit under artikeln. De kan ju vara väldigt begåvade, men särskilt kommersiellt framgångsrika lär de knappast vara. Det är ingen större bedrift att avstå från något som ingen ändå är intresserad av att köpa. Några stilla undringar: Först: Varför ska internet vara en frizon där man får bete sig hur som helst, utan att någon har rätt att ingripa? Det får man ju inte göra IRL (in real life). Att ladda ner en film, bok eller skiva utan att betala är exakt samma sak som att gå in i en videobutik eller bokhandel och stjäla den. Skivbutiker har stöldlarm – varför ska inte nätet få ha det? Sedan: Jag tror inte särskilt många av de 70 ”kreatörerna” har gått ut och stulit sin dator. Inte heller tror jag att de tjuvtankar el från grannen eller snikar in på andras trådlösa nätverk för att komma åt en gratis internetuppkoppling. Jag tror, kort sagt, att ”kreatörerna” betalar för allting annat i samband med sin kulturkonsumtion. Så varför ska innehållet vara gratis? Varför ska alla få betalt, utom jag? Slutsats: Att medlemmarna i Piratpartiet kallar sig ”förkämpar för frihet, integritet och rättvisa” är alltså ett skrattretande självförhärligande utan like. De borde säga som det är och sluta hyckla: Vi är ett gäng lata, snåla nättjuvar som snyltar på andras arbete. Av Liza Marklund
Posted on: 2008/1/20 16:41
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Typiskt liza marklund att gnälla.
Ända sen hon tog på sig dom röda glasögonen har hon inte haft någon rätt till talan. Ifall det är något jag vill stödja, så betalar jag mer än gärna för det, eller om tex en skiva är bra, så kan det vara kul att ha den på riktigt. Men överlag så laddar jag hem välditg mycket, som jag ändå inte kunnat tänka mig betala för.
Posted on: 2008/1/20 16:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Be bibloteken köpa in några x. Självklart ska David Icke få cash för sitt verk, snubben har ju förfan reumatism i fingrarna och skulle nog inte orka skriver böcker på sin fritid.
230 kr är ju ingenting för en bok egentligen, om man räknar tiden en författare lägger ner på arbetet. Vem annars ska man suporta om inte folk som Icke?
Posted on: 2008/1/20 23:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker Icke har mycket bra info ,men är orolig för att han är mindcontrolled eller är en gatekeeper.Hela hans historia om hur han får någon form av uppenbarelse eller vad det var tycker jag verkar suspekt.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att han hittade den boken i en affär? Tycker mest den är logisk. Att han fick starka känslor han inte kunde förklara och gjorde något åt det.
Eller menar du senare? när han tog knarket?
Posted on: 2008/1/20 23:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den tidigare Icke kan man ta del av, vissa romantiska New Ageare etc har ännu inte snappat det där med att han gick i en fälla och inte är sig själv längre.
Posted on: 2008/1/21 0:20
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Japp, jag diggar Icke som fan fram tills Children of the matrix (som nog är hans bästa bok) men efter den, i tales from the timeloop börjar det gå mer o mer utför.
Synnd. Hoppas han har kommit in på rätt spår igen i den nya boken. Men det återstår att se.
Posted on: 2008/1/21 0:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Han tog inte knark. Han tog Ayahuasca, innehåller det ämne som får dina hjärnceller att fungera. DMT. Jag tror inte man kan kategorisera allt som påverkar kroppen eller sinnet som KNARK eller DROGER. Om man gör det, klassas vi alla som om vi lever på plattan, men ironiskt nog kommer i vart fall ju jag att sluta på liknande sätt eftersom jag inte kommer ta mitt chip, så man får ju leva utanför samhället då, som en sån där.....knarkare.... Definition http://www.drugsmart.com/sa/node.asp?node=115 Narkotikastrafflagen 1968:64 § 8 www.lagrummet.se "Med narkotika förstås i denna lag läkemedel och hälsofarliga varor med beroendeframkallande egenskaper eller euforiserande effekter eller varor som med lätthet kan omvandlas till varor med sådana egenskaper eller effekter och som 1. på sådan grund är föremål för kontroll enligt en internationell överenskommelse som Sverige har biträtt, eller 2. av regeringen har förklarats skola anses som narkotika enligt lagen." Nationalencyklopedin ”Råämnen med medicinska effekter utvunna ur torkade växter eller växtdelar. Nummer används ordet ofta i betydelsen narkotikum, missbrukspreparat.” Synen på olika droger och när bruk av droger anses som missbruk är starkt kulturellt betingat. Drugs and society Glen R. Hanson, Peter J. Venturelli, ANnette E. Fleckenstein, 2002, Jones and Bartlett Publishers "En drog är något som påverkar kroppens funktioner, som centrala nervsystemet. Legala droger är till exempel koffein, alkohol, tobak och receptfri medicin. Dessa droger är oftast socialt accepterade. Cannabis, ecstasy och kokain är exempel illegala droger." Encyclopedia Britannica "Det finns ett otaligt med definitioner av vad droger är. Oftast avser termen substanser som påverkar psyke eller beteende eller leder till varierande grad av beroende." Susning.nu "En del menar att droger är detsamma som narkotika, medan andra mer vidsynt menar att även svagt berusande ämnen som t.ex. koffein och nikotin är droger. En öppnare definition kan hävda att temporär sinnes/tankeförändring är kriterium nog för att en substans skall kallas för en drog. Åsikterna om vad som är droger och vad som inte är droger varierar från person till person." Andra vanliga definitioner ”Drog är en substans som är sinnesförändrande (berusande, euforiscerande) och/eller beroendeframkallande. Droger är med denna definition: tobak, alkohol, narkotika, vissa läkemedel, flyktiga lösningsmedel och tändargas samt anabola steroider” För att ett ämne dock ska klassas som drog krävs att den uppfyller följande krav: · Den ska vara giftig -------> Ayahuasca, DMT inte giftigt. · Den ska vara beroendeframkallande -------> Ayahuasca, DMT inte beroendeframkallande. · Den ska vara berusande
Posted on: 2008/1/21 18:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tar man molekyler för att påverka hjärnans biokemi så tar man knark. För Icke var det i hög grad giftigt, då han skadade sig, och drogen fick vad den kan ge... "hål", besättelse... precis tvärtemot vad vakna skulle göra, och vad "människor" idag behöver. Som sagt så får vi vad vi förtjänar, och ber om. Inte många som nu "ber" om något gott liv framöver, utan mycket är att be om lägerliv. Jag känner mig för 142 gången nödsakad att posta lite från Insider: Do you know that not just spoken words but also written words emanate a frequency which have a direct effect? And I would say that a vast majority of the written words here are not helping the cause you think you are fighting for. You get what you deserve, that is how this universe works. Q: Is Earth a prison? A: Yes and even worse. The ones who believe the contrary will never escape. Re: earth is a prison ... Are you referring to Light trapped in matter? If yes, then I´m beginning to see all the points you´ve alluded to so far. A: Trapped would be the wrong word, it would imply that the Divine had wrong intentions. Rather, contructed in a way so... or envelopped through... You are confusing a few matters. There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level....meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself. If you are busy attacking something else, you are wasting precious energy and you will fail. The Divine Law has a purpose for you and it is not on this planet. Prove you are worthy again to be released. The distraction is part of that. It is about knowing who is and who is not. The ones who support any of these known faces are failing. A: It is the task of every soul to accomplish that while in this human shape. There is a part that can be called escaping which will be followed by transcending....if failing, reincarnation. However the word "love" is misunderstood....it is not meant to be the love in human terms which humans are enslaved by. That is the corrupt version of the real one. The Divine Law controls what is called karma, but it is much broader and "harsher" than people want to accept. Example: someone who gets cancer and dies a slow painful death deserves it, that person is being corrected, it is for his own good. Sounds "harsh"? That´s the way it works. Just because it comes across as negative in this realm does not mean it is negative in the big picture. What you are talking about (reincarnating into the opposite of your former life), there is no universal law which states that will definitely happen. Reincarnation is a fact though, but if you achieve your task there is no reincarnation, no need to experience all levels of life on Earth for they are mainly pointless to experience. Do you know who manufactured this new age nonsense you just promoted? If this prison is a "true illusion", get out then right now, I dare you. It is not like in the movies. You play the victim part. You do not even accept you have free will, therefore you will always be ruled over, never prevail and deserve everything you get according to universal laws. A: You used 12 words and 1 number, without realising it you started a part of a ritual...are you a "being of lucifer"? Different beings have different characteristics which makes it easy to identify them during rituals. If it was a "malicious" being guiding me, I would not be talking in the way I do. Someone who is lead by "malicious" forces cannot utter/write certain words, phrases without it affecting him. The ones who are lead by them also cannot accept hearing/reading certain things without getting overly mad/agressive (see the thread for examples). This is when "malicious" beings are present: Everytime you cuss, talk negative, plot a scheme, get violent, utter lies, support murder, get sexually aroused, get afraid, get jealous, even laugh out loud, being overly joyfull (so all related to emotions/passions/desires), they appear near you.....one, two, three, or more of them. "Malicious" beings are from this realm, this is their home. You cannot hate them for they are doing their task, their rightful duty and it is connected to your behaviour....understand, you are the perpetrator, they react. They never instigate, you do. If you do hate them you are missing an important part of the reality....respect them up to a certain point. This will also show you are conscious about them and that will be recognised. I type "malicious" because they are not malicious, they only appear to you in your manufactured perception to be so. People are perpetrators who play the victim part.
Posted on: 2008/1/21 22:20
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För övrigt har Icke tagit "magiska" svampar också.
Kalla det vad du vill, jag kallar det knark.
Posted on: 2008/1/21 22:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ha ha! med din definition blir du knarkare med ett glas vatten. Ho ho gamle knirkers.
Posted on: 2008/1/22 10:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fluor och kvicksilver påverkar också biokemin i hjärnan. Det är därför man vill trycka ut så mycket som möjligt av skiten.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
inte med en laglig definition då blir det så här: För att ett ämne dock ska klassas som drog krävs att den uppfyller följande krav: · Den ska vara giftig -------> Psilocibyn, i magiska svampar är inte giftigt. · Den ska vara beroendeframkallande -------> Psilocibyn, i magiska svampar är inte beroendeframkallande. · Den ska vara berusande[/quote]
Posted on: 2008/1/22 10:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Den lagliga definitioner är vad socialstyrelsen behagar att kalla saker som knark för. Annars skulle inte läkemedelsbolagen kunna kränga sina grejer som är ännu mer beroende framkallande.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Skulle dom börja kränga psilocibyn skulle jag köpa i vart fall. Eller Ayahusaca. mmm ser inget fel i det. En av de få grejer jag tror Icke har helt rätt i.
Posted on: 2008/1/22 11:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur kan du hamna så fel? | Ingen anledning att diskutera det mer |
Posted on: 2008/1/22 11:32
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
rätt och fel är bara perspektiv på hur det ser ut i nåns huvud. Jag ser att du har lånat Micros visdom i din debatt, hehe
Posted on: 2008/1/22 11:39
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login