vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Konspirationsforskare.

See User information
Eftersom att jag är ny inom området så undrar jag vilka konspirationsteoretiker ni föredrar att lyssna och se på? Själv lyssnar jag mest på Allan Watt och Alex Jones. Sådana som David Icke undviker jag då jag anser att folk som talar om reptiler och aliens bara är ute efter publicitet och ökad publik för profit. Allan Watt fördömer ju allt vad reptiler och aliens heter.

Posted on: 2008/1/23 20:09

Edited by void on 2008/1/23 23:56:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Konspirationsteoretiker.

See User information
Quote:

Revelation skrev:
Eftersom att jag är ny inom området så undrar jag vilka konspirationsteoretiker ni föredrar att lyssna och se på? Själv lyssnar jag mest på Allan Watt och Alex Jones. Sådana som David Icke undviker jag då jag anser att folk som talar om reptiler och aliens bara är ute efter publicitet och ökad publik för profit. Allan Watt fördömer ju allt vad reptiler och aliens heter.

Vad menar du - skulle tex Icke få ökad publik för att han talar om reptiler? Var ligger profiten i att personer forskar och skriver om det?

Har du blivit invigd i Wattkyrkan... tror du han han är någon att hänga i granen...

Posted on: 2008/1/23 20:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Revelation: Välkommen till vaken! Läs allt, ifrågasätt allt, forska själv så mycket du kan, har tid, tycker är kul osv. Det ska inte vara jobbigt att vilja veta mer. Kolla vaken.se:s boksektion för lite inspriation till saker att undersöka. Kolla även vad vi lagt upp under "LYSSNA" så ser du lite personer du kan gräva djupare i. Det finns massor att ta tag i, Leo Zagami, Greg Syzmanski, CoCen radio. Gå med i Conspriacy Central trackern och ta ned lite olika radio/audio så har du massor med olika saker att gräva i! Enjoy.

Novax: Kan du inte brätta för oss alla vilka lögner Watt sprider? Kom igen, något om informationen som är riktigt felaktigt och inte ge dig på "person" som du gör nu med nedlåtande begrepp. Skriv något substansfyllt, det vore roligt att läsa! (Just nu verkar ditt inlägg bara ge bilden av att du är grinig/sne/bitter eller sur över något och tar ut det på ett ämne med din vanliga "stil".)

Jag lyssnar på antagligen varje blurb med watt ochg tycker de är inspriationsgivande och mycket faktaspäckade. Han förmedlar information på ett sätt jag stimuleras av och ofta är det något ämne/bok som man hittar hos watt som är bra att gräva djupare i . Många andra radiohosts kan vara stimmiga och hetsiga tex, vilket kan vara jobbigt ibland.

See User information
Quote:

void skrev:
Revelation: Välkommen till vaken! Läs allt, ifrågasätt allt, forska själv så mycket du kan, har tid, tycker är kul osv. Det ska inte vara jobbigt att vilja veta mer. Kolla vaken.se:s boksektion för lite inspriation till saker att undersöka. Kolla även vad vi lagt upp under "LYSSNA" så ser du lite personer du kan gräva djupare i. Det finns massor att ta tag i, Leo Zagami, Greg Syzmanski, CoCen radio. Gå med i Conspriacy Central trackern och ta ned lite olika radio/audio så har du massor med olika saker att gräva i! Enjoy.

Novax: Kan du inte brätta för oss alla vilka lögner Watt sprider? Kom igen, något om informationen som är riktigt felaktigt och inte ge dig på "person" som du gör nu med nedlåtande begrepp. Skriv något substansfyllt, det vore roligt att läsa! (Just nu verkar ditt inlägg bara ge bilden av att du är grinig/sne/bitter eller sur över något och tar ut det på ett ämne med din vanliga "stil".)

Jag lyssnar på antagligen varje blurb med watt ochg tycker de är inspriationsgivande och mycket faktaspäckade. Han förmedlar information på ett sätt jag stimuleras av och ofta är det något ämne/bok som man hittar hos watt som är bra att gräva djupare i . Många andra radiohosts kan vara stimmiga och hetsiga tex, vilket kan vara jobbigt ibland.

Jag har inte "gett mig på person", det är en vanlig respons på en tråd/inlägg.

Så, är Watt något att hänga i granen om han som trådskaparen säger "fördömer allt vad aliens heter". Då har ju somliga dömt ut sig själva, andra kanske kastar bort allt vad Watt då säger, då han inte här har så många i kanoten.

Posted on: 2008/1/23 20:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Allt som har med reptiler och aliens säljer alltid bättre då folk är intresserade av att höra på något exotiskt. David Icke blev väl erbjuden av bokförlag att spetsa till sina konspirationsteorier med reptiler för att kunna sälja sina böcker bättre och därmed få lite mer profit. Han har ju skrivit en hel del böcker och dom flesta har fått bra kritik från allmänheten om man ser till amazon och då menar jag även böckerna som innehåller reptilmaterial. Detta är ett tecken på att folk tycker att det är intressant att läsa om det men om man ska se till sanningshalten så verkar det vara rena fiktionen. Var finns beviset för att eliten skulle vara reptiler som kommer från en annan planet? Jag föredrar att se på saker som i högsta grad existerar som t.ex. frimurarna, bilderbergsgruppen, Rockefellers foundation o.s.v.

Posted on: 2008/1/23 21:15

See User information
Denna tråd (medlem) verkar vara void... voiden har inte riktigt fått sina programmerade tankar närda under senare tid av trådar/inlägg som tagit upp om aliens och det "känns" måhända inte riktigt bra - tänk att gå ut på stan med skylt med en Marsian på...
Man kan i första tråden nedan se att void direkt hamnar i Watts knä. Så dyker då denna tråd upp som på beställning - som både tar upp om vara ny... samtidigt som man får med att avfärda aliens + promota Watt - haha... den gubben, kom igen nu...vakna har redan insett att alien är grundbult får att överhuvudtaget ha en susning om agendan därute.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=8929&forum=16
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=74944#forumpost74944
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... st_id=77477#forumpost7747

Posted on: 2008/1/23 21:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Revelation skrev:
Allt som har med reptiler och aliens säljer alltid bättre då folk är intresserade av att höra på något exotiskt. David Icke blev väl erbjuden av bokförlag att spetsa till sina konspirationsteorier med reptiler för att kunna sälja sina böcker bättre och därmed få lite mer profit. Han har ju skrivit en hel del böcker och dom flesta har fått bra kritik från allmänheten om man ser till amazon och då menar jag även böckerna som innehåller reptilmaterial. Detta är ett tecken på att folk tycker att det är intressant att läsa om det men om man ska se till sanningshalten så verkar det vara rena fiktionen. Var finns beviset för att eliten skulle vara reptiler som kommer från en annan planet? Jag föredrar att se på saker som i högsta grad existerar som t.ex. frimurarna, bilderbergsgruppen, Rockefellers foundation o.s.v.

Skärpning... är du skyldig för att du fått erbjudanden?

Konstig logik du har - skulle tex Watt bli mindre trovärdig då för att han får en bredare publik - som tycker det är "intressant"?

Vad är ditt syfte med denan tråd? Vad är din koppling till void?

Posted on: 2008/1/23 21:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:
revelation: Sådana som David Icke undviker jag då jag anser att folk som talar om reptiler och aliens bara är ute efter publicitet och ökad publik för profit. Allan Watt fördömer ju allt vad reptiler och aliens heter.

Jag undviker också reptiler... men inte p.g.a. att Icke skriver om dem utan snarare för att de är lite läskiga, i alla fall de människor på två ben som i brist på empati för andra levande varelser endast går på impulser från reptilhjärnan... sen kan jag inte påstå att jag är speciellt förtjust i skallerormar eller spottkobror heller.

Ärligt talat så ligger väl inte just den tesen om fysiska reptilians på var mans agenda. För mig är det mer symboliskt laddat och när man tittar på verklighetens ondska så är det inte sällan de som har verklig makt faktiskt har alla särdrag för kallblodiga dubbeltungade psykopater.

Jag är lite förvånad över din inställning till Ickes böcker eftersom merparten av materialet i t.ex. "och sanningen skall göra er fria" definitivt inte handlar om reptilians. Visst är han inne på det spåret men boken är ju för tusan fullmatad med kilovis av tung info och mängder av historiska återblickar och samband med massor av källförteckningar och referenser.

Du kanske skulle läsa igenom en hel bok som denna i lugn och ro för jag upplever inte att det du säger stämmer överrens med det lilla jag har läst in mig på.

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
revelation: Sådana som David Icke undviker jag då jag anser att folk som talar om reptiler och aliens bara är ute efter publicitet och ökad publik för profit. Allan Watt fördömer ju allt vad reptiler och aliens heter.

Jag undviker också reptiler... men inte p.g.a. att Icke skriver om dem utan snarare för att de är lite läskiga, i alla fall de människor på två ben som i brist på empati för andra levande varelser endast går på impulser från reptilhjärnan... sen kan jag inte påstå att jag är speciellt förtjust i skallerormar eller spottkobror heller.

Ärligt talat så ligger väl inte just den tesen om fysiska reptilians på var mans agenda. För mig är det mer symboliskt laddat och när man tittar på verklighetens ondska så är det inte sällan de som har verklig makt faktiskt har alla särdrag för kallblodiga dubbeltungade psykopater.

Jag är lite förvånad över din inställning till Ickes böcker eftersom merparten av materialet i t.ex. "och sanningen skall göra er fria" definitivt inte handlar om reptilians. Visst är han inne på det spåret men boken är ju för tusan fullmatad med kilovis av tung info och mängder av historiska återblickar och samband med massor av källförteckningar och referenser.

Du kanske skulle läsa igenom en hel bok som denna i lugn och ro för jag upplever inte att det du säger stämmer överrens med det lilla jag har läst in mig på.

Jag är inne på Kalkonens resonemang och David Ickes böcker är helt klart läsvärda.

Men jag håller saker och ting öppna som jag inte förstår mig på för inget förvånar en längre.

David Ickes reptil-spår är ju inget som han kommit fram till själv utan dessa berättelser verkar finnas i många gamla sägner, Jorden runt.

När det gäller detta så verkar han tagit mycket från Shamanen Credo Muttwa och från ett antal vittnen som påstått sig sett med egna ögon - Shapeshifters.

Under resans gång faller ibland pusselbitar på plats som tidigare inte passat i bilden.

Anonym
David Icke är på Jack Blood radioshow senare i dag.
http://www.jackbloodforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=17306

Anonym
Novax: Ja, du vad säger man... Har du vaknat på fel sida idag? Du kanske ska ägna dig mer åt ditt inre och inte så mycket engagemang utåt så blir du kanske inte så grinig.

Finns det ingen falun-meditationsövning som du kan göra eller nått?

Revelation: Tycker ditt resonemang verkar vettigt. Vad läser/snokar/forskar du i mer än den data som Watt och Alex presenterar?

Håller även med resten här i tråden om det där med Ickq. Läst lite mer(inte bara lyssnat) Icke senaste tiden och det mesta är ju bra även om Alien-twisten på saker och ting inte verkar så rimlig när man sätter den mot annan fakta. Dessutom har eliten nog agendor med sina "auktoristerade" populära författare.

David Icke är ju extremt karismatisk och inspirerande, bra engagemang hos karln! Finns föreläsningar med honom som verkligen är kanon, både i video och MP3. Du borde kolla lite videos med honom Revelation! Sen kan du lätt själv avgöra vad i materialet som är disinfo och vad som rimligen mer är åt någon form av sanningen.

Enjoy! (tog mig friheten att ändra trådens namn)

See User information
"Denna tråd (medlem) verkar vara void... voiden har inte riktigt fått sina programmerade tankar närda under senare tid av trådar/inlägg som tagit upp om aliens och det "känns" måhända inte riktigt bra - tänk att gå ut på stan med skylt med en Marsian på...
Man kan i första tråden nedan se att void direkt hamnar i Watts knä. Så dyker då denna tråd upp som på beställning - som både tar upp om vara ny... samtidigt som man får med att avfärda aliens + promota Watt - haha... den gubben, kom igen nu...vakna har redan insett att alien är grundbult får att överhuvudtaget ha en susning om agendan därute."

Herr Novax, du drar förhastade slutsatser och ger dig på mig likt en rabiat feminist skulle ge sig på en tvättäkta öldrickande mansgris. Lider du av paranoida tankegångar så fort någon går emot dina ståndpunkter gällande konspirationer. Du borde måhända ta dig en redig funderare så kanske du skulle komma till insikt att det existerar flera människor likt void som lyssnar på Allan Watt och han teorier.

Void har inget att göra med mig och mina tankegångar i nuvarande läge. För att göra saken kristallklar för dig så kan jag nämna att detta forum var mig okänt tills för approximativt två veckor sedan. Att jag favoriserar Allan Watt kanske har att göra med att det var just AW som var den första konspirationsteoretikern som jag blev introducerad till, sedan kom Alex Jones. David Icke kom till min kännedom efter dessa två herrar och jag förkastade Mr Icke just p.g.a. av att han verkade prata en del om reptiler och aliens okej.

Nu gav du ut några länkar och jag skall omgående läsa dessa, dock inte inatt. Jag tror ändock inte att detta kommer att ändra mina åsikter beträffande reptiler och aliens. Visst tror jag på intelligent liv utanför våran galax men tillåt mig vara en genuin skeptiker till att t.ex. globalisten Rockefeller skulle vara en utomjording. Observera nu att jag inte har hävdat att Icke skulle ha yttrat detta, men det verkar som att du och några andra verkar anse detta som en autentisk realitet – eller har jag fått allt om bakfoten?

Men visst, jag ska väl inte förkasta Icke helt och hållet, jag skulle tro att alla konspirationsteoretiker har en hel del sanning men också en hel del som kan ifrågasättas – även Allan Watt.

Och det är självfallet inget negativt med att nå ut till en stor massa men det är negativt om man försöker att nå ut till en bred massa om man nyttjar sig av metoder som förlöjligar en hel kategori. Att prata om aliens och reptiler som styr våran värld kan nå ut till en stor massa av science fiction fanatiker - men det kan också leda till förlöjligande av konspirationsteorier då många vanliga människor säkerligen har svårt att ta sådana påståenden som sanningsenliga. Ponera att du ska prata om en konspirationsteori till en ny vän och han svarar i stil med: ”haha jaja du är en sådan, och du tror förståss på aliens också hehe, ja du är lustig du, glöm inte foliehatten”. Förstår du vinken. Det kommer i ett sådant fall inte spela någon roll vad du tar upp, killen/tjejen kommer enkom att associera alla konspirationsteorier med aliens och reptiler. I nuläget så känns reptiler och aliens som scientologerna.

Void, jag har väl inte direkt varit inne på så många andra konspirationsteoretiker än Allan Watt och Alex Jones, lite Benjamin Fulford vilket verkar vara 50-50 sanning/skräpsnack. Sedan är jag mest inne på att se dokumentärer i sökandet för sanningen i denna värld full av orala och skriftliga fekalier utsprutade av uppköpta och indoktrinerade människor. Russel Blaylock, Dr Peter Breggin och Christopher Bryson, Har nu även tittat på en del dokumentärer av Gary Null.

Posted on: 2008/1/24 0:17

See User information
Quote:

void skrev:
Novax: Ja, du vad säger man... Har du vaknat på fel sida idag? Du kanske ska ägna dig mer åt ditt inre och inte så mycket engagemang utåt så blir du kanske inte så grinig.

Finns det ingen falun-meditationsövning som du kan göra eller nått?

Revelation: Tycker ditt resonemang verkar vettigt. Vad läser/snokar/forskar du i mer än den data som Watt och Alex presenterar?

Håller även med resten här i tråden om det där med Ickq. Läst lite mer(inte bara lyssnat) Icke senaste tiden och det mesta är ju bra även om Alien-twisten på saker och ting inte verkar så rimlig när man sätter den mot annan fakta. Dessutom har eliten nog agendor med sina "auktoristerade" populära författare.

David Icke är ju extremt karismatisk och inspirerande, bra engagemang hos karln! Finns föreläsningar med honom som verkligen är kanon, både i video och MP3. Du borde kolla lite videos med honom Revelation! Sen kan du lätt själv avgöra vad i materialet som är disinfo och vad som rimligen mer är åt någon form av sanningen.

Enjoy! (tog mig friheten att ändra trådens namn)

hehe, jag, grynig.. nej jag vill bara ha ordnung und rednung.

Så hur var det nu med er koppling - detta måste vi gå till botten med.

Varför kom denna tråd, ihop med:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=9437&forum=14

En av de där tillfälligheterna...?

Du har inte gillat alienutläggen, svarat med Watt och att genom att tala om aliens så undkommer eliten, att vi ska peka på dom istället (ej alls ordagrant, utan meningen) - så kommer detta så lämpligt då. Kan du förstå att en Dr Klot inte låter en sådan godbit passera oanalyserad?

Posted on: 2008/1/24 0:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
RevelatioN: http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AudioHome
Du bör kolla in Leo Zagami och hans hemsida (illuminaticonfessions). Kolla under LYSSNA på vaken.se och så ser du massa intervjuer du kan ladda ned med Grag Z och Zagami. Mycket intressanta saker och bra komplement till din forskning. Jag börjar också luta mig åt att Fulford är smörja / Cointelpro. Håller på att skriver en nyhet som innehåller lite om det ämnet just nu faktiskt.

Novax: Ja, du har rätt och jag har fel. Aliens styr världen. Förlåt att jag trodde att intressera sig "Alien-ämnet" var ett strawman-sidospår bort från viktigare saker. Allt du sagt om aliens är helt sant och 100% objektivt rätt.

See User information
Quote:

void skrev:
RevelatioN: http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AudioHome
Du bör kolla in Leo Zagami och hans hemsida (illuminaticonfessions). Kolla under LYSSNA på vaken.se och så ser du massa intervjuer du kan ladda ned med Grag Z och Zagami. Mycket intressanta saker och bra komplement till din forskning. Jag börjar också luta mig åt att Fulford är smörja / Cointelpro. Håller på att skriver en nyhet som innehåller lite om det ämnet just nu faktiskt.

Novax: Ja, du har rätt och jag har fel. Aliens styr världen. Förlåt att jag trodde att intressera sig "Alien-ämnet" var ett strawman-sidospår bort från viktigare saker. Allt du sagt om aliens är helt sant och 100% objektivt rätt.

Nu var det ju inte det det gällde, eller hur? Det är flyttat fokus...

Utan i inlägg 13 så ställde jag några frågor!

Även om du har rätt i att jag har rätt, fast jag har inte sagt det så... men att detta är deras plats från början - agendan är deras, för denna tid, de vill ta över våra kroppar. De ligger bakom vår tid tekniksprång, kloning, genmanipulation etc. Har inte aliens alltid varit här - är det där med Annunaki, Nephilim mm fantasier? Bilderna i Dendera är fantasier - Indiens Vimanas är fantasier, Nüva/Noah, halvgudar, avbildade med delvis reptilkropp är fantasier, mm etc osv - för historien är inget som ligger bakom idag... UFO-svärmarna i Mexiko finns inte. Dagens "människor" lever åtskilda från allt detta historiska - agendan därute är en ny företeelse, och inget som går lååååångt tillbaka.

Någon...?

Posted on: 2008/1/24 0:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
"Nu var det ju inte det det gällde, eller hur? Det är flyttat fokus...

Även om du har rätt i att jag har rätt, fast jag har inte sagt det så... men att detta är deras plats från början - agendan är deras, för denna tid, de vill ta över våra kroppar. De ligger bakom vår tid tekniksprång, kloning, genmanipulation etc. Har inte aliens alltid varit här - är det där med Annunaki, Nephilim mm fantasier? Bilderna i Dendera är fantasier - Indiens Vimanas är fantasier, Nüva/Noah, halvgudar, avbildade med delvis reptilkropp är fantasier, mm etc osv - för historien är inget som ligger bakom idag... UFO-svärmarna i Mexiko finns inte. Dagens "människor" lever åtskilda från allt detta historiska - agendan därute är en ny företeelse, och inget som går lååååångt tillbaka.

Någon...?"

Hur långt bak i tiden går detta reptilavbildandet då? Frimureri har ju enligt vissa sitt ursprung redan från kung Salomons tid. Det är väl eliten som till och med alstrade bibeln och den världsliga religionen för att indoktrinera folket. Eliten härstammar från långt bak i tiden och har styrt sedan dess.

Reptilpratet påminner mig om en dokumentär om scientologerna där en brittisk journalist går med i scientologerna för att ta redan på hur sekten fungerar. En av dessa övningar som hon fick gå igenom bestod av att två människor skall stå och stirra på varandra under en längre tid utan att undvika med blicken, bara ett bord som separerar avståendet mellan dom. Hon nämner att efter en viss tid så börjar ansiktet av sektpartnern att ändra form till reptilliknande fenomen. Detta fick mig omgående att tänka på Icke och han postulat gällande reptilmänniskor som styr världen. Du skall veta att om detta fenomen uppkommer enkom av att beskåda en annan individ under en viss tid så kan det finnas andra saker som påverkar denna uppfattning snabbare.

Har du hört talas om hallucinogener såsom psilocybin-innehållande svampar, Ibogaine-innehållande rötter, frön innehållandes LSA, Cannabis Sativa, DTM innehållande växter, Salvia Divinorum och delirianter såsom flugsvamp, bolmört, belladonna, spikklubba, änglatrumpet m.fl. Alla dessa droger kan påverka din visuella perceptionsförmåga rejält. På lite högre doser skiftar saker och ting färg och form, ansikten blir omtolkade o.s.v. Dessa hallucinogena växter har funnits sedan begynnelsen av jordens växtlighet och har brukats av människor i alla tidsåldrar. Det finns till och med teorier om att vissa religioner har skapats av människor som brukade dessa typer av växter då dessa kom i ett stadium av upplevelser av gudomliga domäner respektive fasansfulla gudalika manifestationer. Kort och gott så kan man säga att du kan uppleva allt från himmel till helvete av dessa psykedelier. En sak är säker, många som brukar dessa upplever liknande fenomen, tas det i grupp så kan flertalet i en grupp uppleva samma eller väldigt snarlika visuella fenomen. Du har aldrig funderat på att dessa skapelser du talar om egentligen härstammar från människor och folkgrupper som har brukat dessa typer av hallucinogener?

Ditt paranoida snattrande om att jag skulle vara void rör mig inte ryggen. Vill du tro att vi är en och samma person så visst varsågod att tro detta – men i och med det så lever du bara i din värld av illusioner och vanföreställningar frambringad av din egna överkonspiratoriska tankevärld.

Posted on: 2008/1/24 8:17

Anonym
Quote:
Vad menar du - skulle tex Icke få ökad publik för att han talar om reptiler? Var ligger profiten i att personer forskar och skriver om det?

Bra Novax. 10 poäng!

David Icke liknar ingen annan konspirationsforskare på så vis att han är inte bara insnöad på alternativ historieforskning. Han ser helheten! (Även om andra också kommer med mycket givande information)

Och han är den enda överhuvudtaget som kommit upp med några slags lösningar!

Och hur vet du att det inte finns reptiler. Michel Tsarion är också mycket bra, vänligen läs dem båda. Gå in i det med öppna ögon. Själv är jag skeptisk så till den grad att jag utesluter absolut ingenting!!!

See User information
Quote:

Revelation skrev:
"Nu var det ju inte det det gällde, eller hur? Det är flyttat fokus...

Någon...?"

Hur långt bak i tiden går detta reptilavbildandet då? Frimureri har ju enligt vissa sitt ursprung redan från kung Salomons tid. Det är väl eliten som till och med alstrade bibeln och den världsliga religionen för att indoktrinera folket. Eliten härstammar från långt bak i tiden och har styrt sedan dess.

Reptilpratet påminner mig om en dokumentär om scientologerna där en brittisk journalist går med i scientologerna för att ta redan på hur sekten fungerar. En av dessa övningar som hon fick gå igenom bestod av att två människor skall stå och stirra på varandra under en längre tid utan att undvika med blicken, bara ett bord som separerar avståendet mellan dom. Hon nämner att efter en viss tid så börjar ansiktet av sektpartnern att ändra form till reptilliknande fenomen. Detta fick mig omgående att tänka på Icke och han postulat gällande reptilmänniskor som styr världen. Du skall veta att om detta fenomen uppkommer enkom av att beskåda en annan individ under en viss tid så kan det finnas andra saker som påverkar denna uppfattning snabbare.

Har du hört talas om hallucinogener såsom psilocybin-innehållande svampar, Ibogaine-innehållande rötter, frön innehållandes LSA, Cannabis Sativa, DTM innehållande växter, Salvia Divinorum och delirianter såsom flugsvamp, bolmört, belladonna, spikklubba, änglatrumpet m.fl. Alla dessa droger kan påverka din visuella perceptionsförmåga rejält. På lite högre doser skiftar saker och ting färg och form, ansikten blir omtolkade o.s.v. Dessa hallucinogena växter har funnits sedan begynnelsen av jordens växtlighet och har brukats av människor i alla tidsåldrar. Det finns till och med teorier om att vissa religioner har skapats av människor som brukade dessa typer av växter då dessa kom i ett stadium av upplevelser av gudomliga domäner respektive fasansfulla gudalika manifestationer. Kort och gott så kan man säga att du kan uppleva allt från himmel till helvete av dessa psykedelier. En sak är säker, många som brukar dessa upplever liknande fenomen, tas det i grupp så kan flertalet i en grupp uppleva samma eller väldigt snarlika visuella fenomen. Du har aldrig funderat på att dessa skapelser du talar om egentligen härstammar från människor och folkgrupper som har brukat dessa typer av hallucinogener?

Ditt paranoida snattrande om att jag skulle vara void rör mig inte ryggen. Vill du tro att vi är en och samma person så visst varsågod att tro detta – men i och med det så lever du bara i din värld av illusioner och vanföreställningar frambringad av din egna överkonspiratoriska tankevärld.

Jadå, man kan säga att jag känner till det där...

Allt man intar inverkar på ens biokemi.
Bara för man "brukat" något länge så innebär inte det, eller är inget som kopplar det till att vara något bra. Vilket du verkar tro.

Newbies, New Age-flummare och andra har för lite insikt.
Du tänker inte att "upplevelse" är bara det, utan tar det upplevda som en form av verklighet, eller kanske "vidgad medvetenhet" och annat, detta är nonsens.

Man ser det för att du talar om "gudomliga domäner" och annat.

Man kan inte få något som är "högre" än där man är, det krävs inte mycket för att förstå att sken är inte detsamma som essens.
Astralt.

Så, hur är det med kopplingen mellan dig och void?

Posted on: 2008/1/24 11:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Novax: Vänligen jiddra inte med nya medlemmar så hårt på direkten, kan du inte ge dom lite slack innan du sätter igång din alien-falun-karma-agenda på dem? Men det bra att du vill sprida information utåt och inte hålla på så mycket med dig själv/ditt inre (jag ser att du tillfrisknar från din "man kan inte ändra den yttrevärlden bara sig själv").

Vi har ingen "koppling". Den enda kontakt som finns är att jag PM:ade honom igår och hälsade han/hon välkommen till vaken.se.

Lev väl.

Anonym
Re: Konspirationsforskare.
Quote:
revelation: Herr Novax, du drar förhastade slutsatser och ger dig på mig likt en rabiat feminist skulle ge sig på en tvättäkta öldrickande mansgris.

Hahahaha... snygg replik!

Void! Jag håller med dig till 100% om att det är totalt värdelöst att en del försöker banka in skallen på nya medlemmar med ett taskigt sätt. Men den här gubben eller gumman Revelation verkar ha rejält med skinn på näsan. Kul att läsa och håller grytan kokande. Enda sättet att inte stagnera!

See User information
Quote:

void skrev:
Novax: Vänligen jiddra inte med nya medlemmar så hårt på direkten, kan du inte ge dom lite slack innan du sätter igång din alien-falun-karma-agenda på dem? Men det bra att du vill sprida information utåt och inte hålla på så mycket med dig själv/ditt inre (jag ser att du tillfrisknar från din "man kan inte ändra den yttrevärlden bara sig själv").

Vi har ingen "koppling". Den enda kontakt som finns är att jag PM:ade honom igår och hälsade han/hon välkommen till vaken.se.

Lev väl.

Du hamnar ju tokigt - kan du inte släppa det där du brukar haka på när det blir lite pressat, nu sätter du det ihop med "agenda".

Varför?

Ska jag behöva ta in revelation på Avdelningen för att få fram sanningen... "ny medlem" och det där...

Posted on: 2008/1/24 15:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
novax: Han är väl en ny medlem, de är väl inget konstigt. Vad är så otroligt med det? Vem skulle det vara då? Jag fattar inte varför det är så intressant för dig. Det finns väl fan fler som gillar watt än mig antagligen.

Tillbaka till topic:
Alla som ännu inte läs eller lyssnat på Leo Zagami och Greg Syzmanski bör ta och kolla in dem. Under LYSSNA på vaken.se så finns massor med bra intervjuer med dem. Leo Zagami intervjuades även på CoCen radio och hos greg nyss och pratade om Palmemordet och svenskt frimureri faktiskt. Kommer en nyhet om det snart.

Anonym
Jag tror det var Churchil som sade
"När två människor är överens om allting kan man vara säker på att en av dom sköter tänkanded"

Det finns ju en del människor på detta forum som rapar upp det som andra sagt i blurbar dagen innan och följer dom likt en hund.

(vilket på ett sätt är bra då kunskap från "forskare" kommer fram men det tråkiga är att individer försvinner och börjar istället agera som "favoritblurbarens eko")

Finns ju människor som rapar upp saker som "Det är meningslöst" eller "rootchild "child" sionism" blablabla

Finns andra som skrattar och dissar åt paranormala ting för att dess guru gör det eller som helt plötsligt ändrar alla sina kostvanor för att samma guru poängterat att "veganism" är bluff.

Men förviso är de allra sorligaste de som rapar upp saker från skolverket och aftonbladet.
Idag ex så började alla tre delarna i GP med "klimathotet"

See User information
” Jadå, man kan säga att jag känner till det där...

Allt man intar inverkar på ens biokemi.
Bara för man "brukat" något länge så innebär inte det, eller är inget som kopplar det till att vara något bra. Vilket du verkar tro.

Newbies, New Age-flummare och andra har för lite insikt.
Du tänker inte att "upplevelse" är bara det, utan tar det upplevda som en form av verklighet, eller kanske "vidgad medvetenhet" och annat, detta är nonsens.

Man ser det för att du talar om "gudomliga domäner" och annat.

Man kan inte få något som är "högre" än där man är, det krävs inte mycket för att förstå att sken är inte detsamma som essens.
Astralt.

Så, hur är det med kopplingen mellan dig och void?”

Vad är det för osammanhängande svammel som du rapar upp? Försöker du att lägga orden i munnen på mig, den gubben köper jag icke. Jag har ingalunda hävdat att hallucinogener under långtidsbruk skulle vara något bra. Du behöver omgående läsa om mitt inlägg för det är uppenbart att du inte har förstått något av själva innebörden av det jag skrev, vilket jag själv anser borde vara klassificerat som utomordentligt lättolkat, uppenbarligen inte för en viss procent. Då tar vi det igen fast i en lite modifierad variant och jag hoppas med detta på att du förstår det jag skriver denna gång.

Du vill påstå att beviset för att reptilmänniskor existerar är att det figurerar målningar och tecken i sten o.s.v. i olika kulturer och civilisationer där man har målat eller skulpterat ut dessa avbildade aliens. Du menar på att detta har existerat sedan nästintill människans begynnelse. Okej, nu tar vi det igen. Hallucinogena berusningsmedel av olika slag har funnits på denna jord ända sedan växtligheten uppstod, dessa växter, svampar, frön, rötter etc. har också brukats sedan människans begynnelse. Shamaner och olika stammar har nyttjat sig av dessa droger för att uppnå gudavärlden vilket finns dokumenterat, finns även målningar och stenskulpturer som hyllar dessa droger. En hel grupp av människor påverkade av detta kan uppleva nästintill identiska syner och fenomen, ofta förekommer dessa droger i olika ritualsammanhang. Med öppna ögon på högre doser kan märkliga företeelser inträda, när man kommer över en viss nivå kan detta leda till att t.ex. ansikten modifieras vilket medför att den påverkade observatören upplever sin granne som något annat mot vad den egentligen är, precis på samma sätt som den brittiska journalisten gjorde under ett av sina besök hos scientologerna, tänk då på att hon inte hade några droger i kroppen. Man kan alltså framkalla ansiktsmodifiering bara genom att stirra på sin partner under en längre tid och få en upplevelse av t.ex. reptildrag eller dylika.

Det finns en hel del dokumentärer om hallucinogena droger och dess användande inom olika kulturer och varför det används. Att få kontakt med vad dom tror är andevärlden, d.v.s. du upplever saker som du normalt inte upplever i sobert tillstånd. Finns till och med massor av teorier om våran svenska deliriant flugsvampen. Att den skulle ha lagt grunden till olika religioner, samma sak gällande delirianter såsom bolmört och Belladonna, fast där var det dåtidens häxor som brukade detta för att uppnå blåkulla. Man sa att häxor kunde utföra förbannelser vilket kunde göra folk galna men sanningen är den att häxorna kunde sina örter och blandade i dessa till någon som dom tyckte förtjänade en förbannelse, förbannelsen bestod då egentligen bara av en temporär artificiellt inducerad delirium där allt kunde förekomma och där den påverkade inte kunde se skillnaden mellan verklighet och hallucinationer. Faktum är att delirianter är betydligt potentare jämfört mot serotonerga hallucinogener då delirianter inducerar dig till ett rus där verklighet och fantasi inte går att särskilja och där allt ser väldigt normalt ut utan att för den skull vara normalt.

Förstår du nu vilken betydelse dessa droger kan ha haft för skapandet av gudar, andar och olika typer av övernaturliga fenomen. Folk förr hade en tendens till att rita ned allt som upplevdes som andligt eller gudomligt då människan sedan urminnes tider har trott på krafter som ligger över oss.

Och sedan hade vi det där med frimureri igen, dom är gamla och har funnits länge. Detta har dom naturligtvis utnyttjat när sådana lämningar har blivit funna, att därefter sprida ut budskapet om aliens/reptiler för att fascinera och bilda den tro på utomjordingar som existerar idag. Eller du kanske har sett en livs levande reptilmänniska i fullt sobert tillstånd, i sådana fall ber jag så hemskt mycket om ursäkt, men visa då i sådana fall ett adekvat bevis på detta här på forumet.

Jadu novax, du är sannerligen en outtröttlig rabiat humanoid. Att starta med att försöka kölhala nya medlemmar genom din attityd kanske inte direkt är så vidare värst bra reklam för forumet. Du inser väl att du jagar bort nya eventuellt eminenta amatörkonspirationsteoretiker med ditt gastande om att alla som inte delar dina åsikter skulle vara void. Med ditt enträgna skränande så gör du bara dig själv till åtlöje, gör dig själv en vårdad tjänst, ryck upp dig, knyt slipsen och visa lite hövlighet för böveln. Om det finns någon kunnig moderator eller administrator på forumet så tycker jag att du omgående ska kontakta honom så att denne kan motbevisa dina besatta och psykotiska teser gällande din egenkonstruerade konspirationsteori gällande mig och void.

Posted on: 2008/1/24 23:38

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper