vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Allt är elitens fel.
Vill bara framföra detta enkla budskap.

Ingen behöver se till sina egna handlingar.

Utan fokusera istället på "makteliten" och vad de gör.

Allt kretsar kring dem. Inget kretsar kring dig.

Du är maktlös. Eliten äger dig.

Tomten finns på riktigt.

Sov gott, ni "vakna".

Självutnämnda.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Allt är elitens fel.
Eftersom allt är elitens fel så behöver inte jag känna någon skuld och jag är fri från alla mentala fängelser. Jag har aldrig kännt mig så här fri i hela mitt liv sedan jag blev introducerad till den globala maktelitens handlingar. Det är verkligen underbart och jag är jätte tacksam. Man blir ju enormt medveten om sina egna handlingar när man får den här informationen och förstår mycket tydligare hur man själv fungerar.

Vilka är självutnämnda?
Har du aspekt på saker och ting eftersom du nämnt dig själv till det?
Du verkar lite bitter eller ödesmättad i ditt utlägg, varför?
Vad är syftet med denna dikt, och vems budskap är det, ditt eget?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Tomten finns på riktigt.

Tala för dig själv.

Här inne finns alla sorter. Makteliten äger inte mig. Jag är fri, precis som alla andra egentligen är. Om världen styrs efter elitens diktat så beror det på att vi alla har tillåtit dem att göra det.

Men, i övrigt så vet jag precis vad du menar. Svårast är tydligen att inventera sitt eget liv, sina egna val och tankemönstren bakom.

Anonym
Aspekt var ju givetvis ironisk eftersom det omvända förhållningssättet är det enda som kan fungera för oss.

Allting är vårt fel.
Eftersom vi har valt att göra fel kan vi nu välja göra rätt.
Matkten ligger hos oss.
När chocken har lagt sig, efter förståelsen att någon har konspirerat och lurats för att få en själv att springa dennes ärenden, kan det vara tid att tänka på vad som är ens egna ärenden.

See User information
Quote:

aspekt skrev:
Vill bara framföra detta enkla budskap.

Ingen behöver se till sina egna handlingar.

Utan fokusera istället på "makteliten" och vad de gör.

Allt kretsar kring dem. Inget kretsar kring dig.

Du är maktlös. Eliten äger dig.

Tomten finns på riktigt.

Sov gott, ni "vakna".

Självutnämnda.

Bra talat. Hu så hemskt det skulle vara att fejsa det till sin Sanningsspets... att om man hade sett inom sig själv, så skulle det inte finnas något sådant som dum maktelit.

Posted on: 2008/1/24 9:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Ugh.... okunnighet är idag självförvållat!!!!

Posted on: 2008/1/24 9:59
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
hehe jag fattade i alla fall void! Ironi är en finurlig sak man bara förstår om man förstår den, inget kul om man måste förklara den!

Posted on: 2008/1/24 10:05
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Aspekt! Du glömde tillägga att makteliten bara finns i Amerikatt! Och att det enda hemska som hänt som kan få människor att vakna upp är de där två tornen!

Så glöm att länder över hela Europa planas ut till lågpannesoppa och att alla vackra människor smetas ut till en färglöst grå gröt så att de blir lättare att manipulera! Att det kommer finnas få människor som är stolta över sitt ursrpung eller kämpar för att behålla sina egna toner och färger spelar ju heller ingen roll eller går att påverka så länge allting sker i Amerikatt.

Alla missnöjda människor i Europas förortsslum, Afrikanska Ghetton, eller i kinesiska slavgruvor på asiatiska barnfabriker eller som lever under jorden som rumänska brunnsbarn, behöver inte längre ödsla energi på att försöka förändra sina liv... det finns ju skruvar och muttrar, betong och murbruksrester som kopplas ihop med buskar.

Det är ju gåtan om all världens ondska, eller?

See User information
Att makten ligger hos folket det kan vi nog vara överens om men att makten till att styra sitt eget liv ligger hos individen håller jag inte med om, det kallar jag för new-age-flum..

Allt vi gör i våra liv styrs av politik, politikerna stiftar lagar som dom sjläva kommer att drabbas av då dom inte vet bättre, dom är lika hjärntvättade som alla andra i samhället genom massmedia/TV!

Kan nån undgå att betala alla Co2-skatter som kommer snart?
Hur kan makten ligga hos individen när denne blir tvungen att betala för sånt han inte vill..?

Posted on: 2008/1/24 11:54
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
hade aspekts inlägg varit en krok och void varit en fisk så hade han svalt betet med hull och hår.

där med fick vi alla smaka på grillad torsk..

hahahah
Quote:

vilka är självutnämnda.??

:LOL:

Anonym
Egentligen är vi bara skal. Och vi lever i en stor tredimensionell illusion.

Vi är energivarelser som lever för evigt. Dessa kroppar vi har och det som vi kallar medvetande har vi medan vi lever. Och vi lever många gånger. Liven väljer vi själva, dock är det tillståndet vi är i som bestämmer våra val. Konsensustrans, låter det bekant?

Vi är alla faktiskt också olika aspekter på ett och samma medvetande.

Döden till exempel, kallar du det för New-Age flum också?

Anonym
Tebe, är det inte så att skatteverket och motsvarande endast kan agera på ens juridiska person, på medborgaren, just för att man som människa har gått med på att bli medborgare?

Om vi tittar på skatteverkets egna sida om medborgarskap:
http://www.skatteverket.se/folkbokfor ... b10334ebe8bc80001423.html
så står det faktiskt :
Uppgift om ditt medborgarskap får registreras folkbokföringsregistret.

Man borde kunna säga upp sitt medborgarskap om det nu är frivilligt att gå med. Kan det vara så att det är vägen ut?
Dock måste man fortsätta agera vuxet trots att den vanliga lagen inte gäller en själv längre. För det där det man hävdar: Ni behöver inte ta hand om mig längre.

Anonym
Fårskallarna är minst lika skyldiga som eliten eftersom de uppenbarligen accepterar vad eliten gör med dem. Eliten ser ju det naturligtvis som bevis för att de är just eliten och inte fårskallar som tror på vad som helst.

Anonym
Jag spelar naiv för jag tycker det är fjantigt att inte vara rak på sak på påståenden som ovan. Raderna ovan av aspekt är inte ironiska, eftersom motsatsen till alla påståenden i texten inte är sanna här ute i verkligheten. Det är bara en bladning med olika "påståenden" av vilka vissa är ironiska. Jag upplevde det som en stapling pretentiösa "oneliners".

Jag är givetvis naiv när jag skriver "vilka är självutnämnda",
Eftersom jag vill höra aspekt säga: "Ni kallar er vakna!", när sanningen väl är att vi är delaktiga i en process och jag har iaf inte alls satt någon sådan titel på mig. Jag är med i något som pågår, men att jag skulle vara helt vaken, det har jag svårt att tro. Jag använder ordet, men bara i brist på något bättre för att förklara processen vi alla går igenom idag.

Om jag blir manipulerad och tar mig ur det, så skuldsätter jag inte mig själv. Jag skuldsätter manipulatören och vill ta i tu med den.

Anonym
Quote:
wikhall: Döden till exempel, kallar du det för New-Age flum också?

Döden är den största fejken av alla!

Anonym
Quote:
Om jag blir manipulerad och tar mig ur det, så skuldsätter jag inte mig själv. Jag skuldsätter manipulatören och vill ta i tu med den.

manipulatörens manipulerares manipulatör ska straffas med reprisalier tycker jag..

hahaha men komigen nu..

det finns bara en manipulatör.

Quote:
"jag spelar naiv"

säg något du inte spelar, när du inte raderar allt som inte passar din smak darthvoider..

See User information
Void spelar aldrig sårad, som i sårat ego, själv då admin-i-strator, känner du dig sårad eller har du ett sårat ego sen en tid tillbaka..??

Posted on: 2008/1/29 9:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
void spelar... det räcker.

dessutom vem är det som är sårad..

den som straffar och raderar eller den som straffas och blir raderad??

See User information
Jag blir ledsen när jag ser efektor inlägg. Jag tolkar det som om han har blivit riktigt sårad och vill att andra ska backa upp honom och ge honom förståelse och empati.

Jag skulle bara önska att han kunde förlika sig med sitt förflutna och börja på ny kula. Jag är alltid villig att ge någon en ren sida att skriva på. Jag önskar att efekto skulle ge mig och void en ny möjlighet också. Då skulle vi kunna erfara att vi kan åstadkomma posetiva saker tillsammans.

Jag mailade nyligen med efekto och han bad om att få börja om på nytt och sa att han skulle ligga lågt och inte ville hacka på admins mer. Tydligen har hans inställning dock ändrats igen. Tråkigt.

Det möter inte mitt behov av ärlighet alls att säga en sak och göra på ett annat sätt.

Posted on: 2008/1/29 10:21
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
fy fan för dig micro..

jag bad om en ärlig chans och fick inget förutom toma löften från ditt håll som till slut blev voids löften?!?!?!

du blir ledsen som vanligt och jag blir offret till era straff igen.

det är ingen dålig ond cirkel du skapat här inne.

jag bad om att få mitt konto öppnat och det gick tydligen inte..

det var definitivt min sista chans jag gav er..
inte tvärt om..

Anonym
Efekto:

"sista chans som du gav oss? " Vilket skämt.

Whatever. Du hittar bara på en massa historier och scenarion.
Hade du haft SERIÖSA och ÄRLIGA ambitioner att återvända till vaken.se hade du registrerat ett konto och börjart betett dig seriöst.

Du uppvisar om och om igen omognad och enbart intresse för personligt larv, hån, hack, lögner, och annat helt irrelevant.

Du fattar väl att du måste ta första steget och visa att du vill göra något bra och vara seriös, vi kan inte leda in dig på vaken.se som om du var gjord av socker och behöver hjälp.

Du och om och om igen postulerat att du inte vill ha med vaken.se att göra, du vill inte göra någon aktivism och du är inte intresserad av att upplysa folk om den nya världsordningen. Isåfall håll dig borta från vaken.se och följ dina egna påståenden. Varför återvänder du om du är så ointresserad av detta?

Ursäkta till alla som vill följa denna tråds ämne på ett seriöst sätt, men sabotörer som personen ovan är inte välkommna här.
Tack.

Anonym
För att fortsätta med topic:

Tycker någon att det är ens eget fel om man faller för manipulationen från eliten? Är det mitt fel att jag inte "såg igenom" deras lögner mot mig?

See User information
Quote:

artMan skrev:
Tebe, är det inte så att skatteverket och motsvarande endast kan agera på ens juridiska person, på medborgaren, just för att man som människa har gått med på att bli medborgare?

Om vi tittar på skatteverkets egna sida om medborgarskap:
http://www.skatteverket.se/folkbokfor ... b10334ebe8bc80001423.html
så står det faktiskt :
Uppgift om ditt medborgarskap får registreras folkbokföringsregistret.

Man borde kunna säga upp sitt medborgarskap om det nu är frivilligt att gå med. Kan det vara så att det är vägen ut?
Dock måste man fortsätta agera vuxet trots att den vanliga lagen inte gäller en själv längre. För det där det man hävdar: Ni behöver inte ta hand om mig längre.

Angående skatter mm, kolla upp tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=78199#forumpost78199

Framför allt videon jag gav torrentlänk till.

Posted on: 2008/1/29 13:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Om jag skall göra en liknelse, den kanske är ganska dålig men hur som hellst.
Om man jämför livet med ett dataspel, hur kul skulle supermario eller quake vara utan monster ?
Hur tillfredställande skulle det vara att bara gå raka vägen till mål ?

Svaret kanske skulle vara: Jag föredrar flyga flygsimulator, så jag kan inte relatera till monster..

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper