vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 (2)

Anonym
Re: Helgon.net styrs av Judar och frimurare
Helgon.net är en samlingsplats där "alternativa människor" ska möttas och få känna "gemenskap" och inte kunna behöva känna sig unika för de har det för tufft med det i vardagen.

ungefär som när alla idioter ska dra ner till askimbadet och havet på sommaren för att "koppla av" och då packar de och stressar som satan och sitter i bilköer för att bland skrik och annat "koppla av" men hade de stannat kvar hemma hade det varit tusen gånger lugnare men det är just det de är rädda för!

Subkulturer är så jäkla barnsligt så man tror man dör

Köpa någons annan färdiga koncept och tro att man är "individuell" det roliga är ju även att dessa subkulturer mer eller mindre har stagnerat från 70 talet.

Idag kallar sig de dekadenta punkarna för "emo" och är lika korkat som det låter
VEM FAN KAN FRIVLIGIT VILLA KALLA SIG FÖR EMO OCH TRO MAN ÄR "UNIK" ????

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Jag håller med dej om att den största delen av punkscenen är "dekadent" tror att punken handlar om att alltid vara full och lukta illa, men finns riktigt bra scener tex uppe i norrlöand som är väldigt proggresiva. Men jag antar att du och jag har olika åsikter vad proggresivt är. Ville bara skriva vad jag tycker :)
´

Japp, visst finns det bra punk rörelser, Crass tex håller jag nära hjärtat.

Posted on: 2008/1/29 17:36
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
EMO? Jag trodde det var EMU!

Resized Image

Men tittar man efter så är ju inte skillnaden så stor på utsidan upptill!

Resized Image

Anonym

Anonym

See User information
Quote:

Japp, visst finns det bra punk rörelser, Crass tex håller jag nära hjärtat.

Ja och uppe i umeå har det alltid varit en bra scen, ska nog flytta upp dit. Fan där jag bor där super "punkarna" sönder sin hjärna

Posted on: 2008/1/29 18:41
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

maggot skrev:
Det verkar ha funnits en tid

http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo

och så här ska man se ut

http://fabriken.akestamholst.se/akestamholst/images/emo.jpg

emo är ju bara lång snelugg och vilja ta livet av sej nu för tiden så dom dör väl ut snart hehe ;)

Posted on: 2008/1/29 18:45
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Tycker det är ganska misslyckat försök att föra samman punkare och gothare o andra stilar för när man varit där en tid märker man hur phony allt är dom säger att det är ett ställe för alla sub kulturer eller stilar som på någotvis är utanför mainstreamen. Men egentligen vill dom bara att alla ska ha lika åsikter?

Jag menar är inte konspirationsteoretiker eller alla truth seekers en Sub-Kultur? Utanför mainstreamen?

Jag menar om jag går med en tskjorta där det står 911 Was a inside job är det inte lika mycket Sub Kultur som Gothare??

Posted on: 2008/1/29 19:52
Resized ImageResized Image

Anonym
Quote:

trust_no1 skrev:
Tycker det är ganska misslyckat försök att föra samman punkare och gothare o andra stilar för när man varit där en tid märker man hur phony allt är dom säger att det är ett ställe för alla sub kulturer eller stilar som på någotvis är utanför mainstreamen. Men egentligen vill dom bara att alla ska ha lika åsikter?

Jag menar är inte konspirationsteoretiker eller alla truth seekers en Sub-Kultur? Utanför mainstreamen?

Jag menar om jag går med en tskjorta där det står 911 Was a inside job är det inte lika mycket Sub Kultur som Gothare??

Förstår inte vad du vill ha sagt från rad tre och nedåt i första stycket men det är ju bra du börjat ställa frågor istället för att berätta hur det ligger till med allting

Ur Wikepedia

"Ur ett sociologiskt perspektiv är en subkultur en samling individer med bestämda uppfattningar och beteenden som skiljer dem från den större kultur som de är en del av. En subkultur kan utmärka sig genom att dess medlemmar är av en viss ålder, kön eller etnisk tillhörighet, och att de har vissa gemensamma åsikter, religiösa uppfattningar eller sexuell läggning. En subkultur definieras ofta genom att den motsätter sig de värderingar som den större kulturen har, en definition som det inte råder konsensus om. Ofta vill medlemmarna av en subkultur signalera sitt medlemskap genom mode eller musik. Subkulturerna i västvärlden i dag kretsar ofta kring någon musikgenre eller någon politisk ideologi."

Inom "sanningsrörelsen" finns alla åldrar,musikstillar,samhällsklasser,politiska åsikter,filosofier,världsåskådningar,raser mm mm
Och alla anklagar varandra för "desinfo" så knappast en "rörelse" med specielt många gemensamma nämnare.

Konspirationsteoretiker är ett skällsord och inget jag identfierar mig med, jag är en sökare som letar efter sanningen
Sedan så är det ju ytters få som vill "vissa upp" sina tankar om 9/11 med tröjor och vara vandrare reklampelare för sig själva utan isåffal för att signalera ett budskap.

See User information
Jag står fast vid min åsikt att sanningsrörelsen som dök upp efter 911 är en politisk subkultur och livsstil med egna kläder osv. Vad kallar du i så fall http://www.theresistancemanifesto.com/ ?

Posted on: 2008/1/29 22:39

See User information
umm va? "sannings rörelsen" som kom fram efer 911?
Inkluderar du alla 911 truth rörelser då?

Och att du postar en film "al á michel moore" som inte har nåot alls med ditt påstående att göra?

Nejmen va?
Jag får väll hålla med då, alla som visste att något var fel innan 9/11 har rätt, alla andra har fel, det låter ju utmärkt????
Eller va?

Ledsen för min "negativa" klang, men jag förstår inte alls vart du vill komma, eller påstå?

Posted on: 2008/1/30 1:52

Anonym
Trust_No

Själva vitsen med att ingå i en subkultur är väl för att visa för sig själv och för andra att delar politiska frågor,musiksmak och gillar samma slags kläder mm

Hade jag sätt dessa människor på stan hade en vanlig dag hade jag inte tänkt
"Aha en konspirationsteoriter som gör föräldrauppror ca 10 år försent"

http://www.youtube.com/watch?v=halFQgepRBI

See User information
Vitsen för min del, är att jag tycker jag ser bra ut så. Men givetvis är det också att få "tillhörighet" i någon form av grupp.

Och dessutom att inte vara som alla andra.

Posted on: 2008/1/30 14:30

See User information
Du menar alltså en annan form av bimboism?

Kanske det inte är så stor skillnad mellan Lunarstorm och Helgon?

Många säger att det är mer seriösa diskussioner på Helgon än Lunarstorm men vad spelar det för roll när man hela tiden blir censurerad av idiotiska forum VDn som raderar och flyttar trådar som dom inte gillar.

Saker som dom försöker intala dig på helgon är

1. Det finns ingen världsomspännande frimurar konspiration! Alla sådana trådar raderas efter dom har hånat dig lite.

2. Buddhister tror inte på reinkarnation.

3. Det finns inget liv efter döden

4. Vänstern kommunismen är den ända rätta politiska ideologin

5. Det är fult att säga att man är straight man måste åtminstone vara lite bi för att passa in på helgon.

6. Det finns ingen kärlek

7. Satanism är bra

Posted on: 2008/1/30 20:28

Anonym
Som sagt helgon.net är intellektuella horor som blir rövknullade av pentagon och belönande av kultur-rådet.

Slutdiskuterat

Anonym
Japp! Instämmer och refererar Micro: Det finns ingen anledning att diskutera detta mer!

Fan! Nu gjorde jag kanske någon ledsen!

Anonym
Jepp! Alla är slutligen överrens i något. Antagligen har ingen av oss här fått ett bra intryck av helgon.net. Det är något konkret vi kan ta med oss. Då tar vi och rundar av med orden: "Case Closed."

See User information
Var inne och sökte på vaken.se i forumet, bara massa negativa kommentarer. Oväntat!

Posted on: 2009/1/10 20:18

« 1 (2)

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper