Vakencorner
|
Re: Drömtydning?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror att överlag så är drömmar hjärnan som bearbetar saker, men eftersom att man använder såpass lite av hjärnans kapacitet i vanliga fall, så kanske man använder mer, eller andra delar av hjärnan när man sover, så man kan förutspå saker, på ett "mattematiskt" vis.
Dvs dom händelserna igår+dom händelserna igår=dom händelserna imorgon. Och att det kan stämma rätt bra. Men för övrigt, i vissa fall, så är det självklart att mer paranormala fenomen kan vara involverade. Inte nog med att man kan få influenser av vissa vibrationer och energier, så öppnar man sinnet på andra sätt så man kan bli påverkad av andar osv. Många saker är möjliga. Och visst, vissa böcker kan säkert fungera, men överlag är dom där new age böckerna bara flumm, bluff och båg. Men det finns ändå ett genomgående tema som mer eller mindre stämmer.
Posted on: 2008/2/1 7:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jag har också svårt för böckerna, det ligger nog mer bakom drömmar, på individ nivå.
jag tror också att hjärnan bearbetar saker som blir helkonstiga drömmar - ofta .. men beroende på individen. sen finns ju sanndrömmare också. vi har lite sådant i släkten. . vad beror det på att vissa drömmer saker som händer? ..en släkting drömmer tex tipsrader, han har vunnit två gånger och drömde "rätt" rad återigen, men den gången sket han i o spela. märkligt! kan man utveckla sådant tro.. ? eller är det genetiskt? har vissa människor kommit till längre nivåer i sitt drömmande? vissa drömmer endast bearbetningar, vissa drömmer samma dröm om och om igen, vad beror det på? sen har jag hört om att människor drömmer i svart - vitt, jag trodde att alla drömde i färg, vissa menar att detta beror på att vissa mnniskor är mer i behov att se färger ex konstnärer .. vad tror ni?
Posted on: 2008/2/1 13:58
|
|||
|
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Drömmar är väl ingenting, har ni fulla vakendrömmar? Har ni aldrig upplevt "astral travel"?
Det är tusen gånger häftigt än vanliga drömmar. Av alla dom upplevelser jag har haft så är jag övertygad att jag går ur min kropp! Ni får tro vad ni vill, men det är på riktigt, hela konspirationen handlar om att kväva sanningen om vår verkliga natur och universum. Jag går jämt ur min kropp när jag slappnar och försätter hela kroppen i någon slags vibration som LÅTER SKIT HÖGT I MINA ÖRON, NÄR JAG ÄR VAKEN SOM NU. Sen känner jag hur jag lossnar från min kropp och befinner jag mig ovan för min kropp och kan se mig själv som jag ser nu, fast mycket klarare och färggrannare, resten av upplevelserna är personliga, men du har en enorm frihet, fast jag blir jämt rädd och sugs tillbaka till min kropp. Jag tror hela det här kriget som frimurarna och alla dom på toppen handlar om kriget mot varje enskild människas "mind". Dom vet så pass mycket om människans verkliga natur och hur vi ska kontrolleras. När du är vaken på RIKTIGT så ser du hela hur alla är kontrollerade, du kan se hur du själv är kontrollerad, alla går som på en osynlig räls, och jag tror toppen av frimurarna eller vilka det nu är, vet hur vi ska kontrolleras. Det är som ett spel för dom, dom leker med oss.
Edited by rymd_ninja on 2008/2/2 13:19:50
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är mer att alla går runt och i en tunnel, liksom kisar fram, när vi KAN gå med öppna ögon. Jag är inne i tunneln för tillfället, man glömmer jämt bort hur det är, jag vet inte vad jag ska göra för att komma dit igen.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om ni har någonsin hört det här ringande ljudet i öronen och vibrationerna när ni har vaknat upp mitt på natten. Då kan ni garanterat göra det inom en vecka! Alltså astral travel eller vad dom kallar det för.
Intala dig själv att innan du går och lägger dig, att ikväll ska du höra det där ljudet. Och när det väl händer slappna av och var INTE RÄDD, det räcker bara att du slappnar av och låter sig vibrationera sprida sig genom hela kroppen. Sen är du åker du iväg. Nybörjare är oftast VÄLDIGT svaga, kanske på grund av att dom kväver sitt naturliga väsen. DU ÄR INTE DIN KROPP, DU ÄR MYCKET MER ÄN BARA DET. Jag ville inte tro på det i början för jag är VÄLDIGT naturvetenskapligt lagd, men jag har accepterat detta. Det tar ett tag innan ni bygger upp er "kraft" eller vad det är. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Rymd ninja vad är det här du talar om?. Jag själv upplevde det för 4 år sen och sen hände det till och ifrån ibland vaknade jag av det mitt i natten. jag tillät mig bara en gång sugas med, trots att det ibland var på gränsen så höll jag fast i kudden.
rädslan du talar om var det samma för mig, direkt när jag blev rädd swish tillbaks i sängen med det brummande ljudet stabilt i bakgrunden. Men vad är det, är det något man ska syssla med ? vet i meditation pratas det om att inte släppa huvudmedvetandet , när man gör det du talar om, släpper man all kontroll, kan man vara säker på att det är bra och inte att dåliga väsen kommer in o kontrollerar?. För samma brummande ljud upplever jag i meditation , men inte lika kraftfullt.
Posted on: 2008/2/2 13:37
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är ingen expert inom områden, men jag har "mött" dåliga väsen, och om jag ska vara ärlig, så försökte den ta över min kropp, men det är OMÖJLIGT vad jag har hört och jag kände att jag hade kontrollen hela tiden. Det finns idioter där precis som här. Men ju bättre du "vibrerar" så kommer du ifrån alla "låga" väsen har jag hört. Jag antar att jag har mycket att lära mig, eftersom jag delar samma rum med många dåliga individer. Det beror alltså på hur du är som person, man hamnar i "olika" nivåer, den nivån som man passar vid, jag antar att det är det folk kallar helvete eller himmel, fast det är inte så farligt som man kan tro. Din miljö är i samklang med din personliga "vibrering" och man kan alltid förbätra sig. Men jag känner att jag inte hör hemma med dom.
Sen vad jag har hört så är en den "hemliga" delen av "upplysningen" genom meditation att du helt enkelt kör astral travels. Jag har fått höra massor av konstiga förklaring när jag astral reser, men dom snackar så konstigt och ibland vet jag vet inte om jag orkar följa dom råd jag får. Jag är en dålig mediterare, jag kan inte slappna av genom att sitta. Ett tips är att när du sover och vaknar och hör ljudet så är det bäst du ligger på ryggen och ha armarna liggandes jämt med kroppen, ligg inte i konstiga ställningar för du kommer bara trycka på kroppen. Du känner kroppen hela tiden ute ur den, och jag blir jämt rädd när något trycker på min kropp. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
BiReal: När du hör ljudet, sjunk in i det, låt det växa och växa, tills det klingar brummar och vibrerar som fan :P
Sen vet jag inte om det är så hälsosamt, man kanske ska låta det vänta och se vad som händer när man dör. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ok.
Jo jag vet rymdninja, det var det som fick mig intresserad av andliga ting, jag lyckades med vad du talar om första gången jag försökte. Precis som du klarade jag inte meditera sittandes utan gjorde det liggandes, det brummande ljudet likt en byggnadsarbetsplats gick igång, hjärtat hoppar orytmiskt och ett ljud i öronen som naglar på svarta tavlan sög in mig i tyngdlösheten/stigit ur min kropp. men jag vill nog inte syssla med det, fören jag riktigt vet vad det är för något. tills dess håller jag mig till meditation.
Posted on: 2008/2/2 14:35
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hehe ja, gå på din egna intution, det är läskigt ibland. Men jag är så förbannat nyfiken att varje gång jag går ur kroppen så är jag så ivrig, att jag alltid kommer tillbaka, girighet funkar nog inte. Man ska nog vara helt fri från förväntan och sina begär, och bara hänga med.
Jag kan tillägga att jag gjorde det förrigår natt. Fast jag kom inte så långt som jag brukar göra. Men jag kände mig starkare än någonsin, men när jag flög omkring i mitt rum, och funderade på att utforska rymden, som är bland det coolaste som finns, så kände jag en spänning på bröstet, vart nervös och åkte tillbaka. Men jag tror det var min tshirt som spände över bröstet. Det verkar som man hela tiden har kontakt med sin kropp. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/2/2 15:14
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är inte medlem in någon meditations grej eller hänger med folk som astal reser. Det här har jag upptäckt själv, och tagit reda på information efteråt. Jag är fullt medveten om hur sjukt det låter, men ibland kan det vara skönt att skriva av sig. För om jag skulle prata med detta med folk omkring mig så skulle dom idiot klassa mig, hahaha :)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man behöver inte vara värsta gurun för att klassas som andlig, novax, jag tror du läser för mycket och har för lite praktik. Jag ser mig inte själv som andlig, men jag är motarbetar inte den andliga delen heller, jag tycker det bara är jävligt intressant.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men gudars, man kan ju inte säga att astral travlening eller div "Obe" är viktigare än drömmtydning för att det är "häfigare".
Det är ju en erfarenhet i sig, men i min värld värderar man inte saker efter häftighets faktorn. Det handlar om drömmtyding, och det är också häftigt...
Posted on: 2008/2/2 18:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är din tro. Jag läser inget så... där har du fel - sådant där är inget... det släppte jag innan du kunde stava till gåstol. ![]()
Posted on: 2008/2/2 18:08
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag säger bara en sak.
Seeing is believing. Ha en bra dag ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Seing isnt believing, believing is believing!
Posted on: 2008/2/3 14:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns ingen människa som besitter den stora sanningen, världen är för stor for att EN människa ska veta den, det enda du gör är att tro på saker, även om du är helt övertygad om det.
Du kan veta små bitar av sanningen man ALDRIG allt! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är korekt.
Dessutom tillkommer det fler variablar. Bara för att grön är den absolut bästa färgen för mig, är det kanske inte så för dig. Vad man egentligen menar med sanning kan även variera.
Posted on: 2008/2/3 22:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men vad jag menar är att det alltid är ur olika perspektiv, en människa kan inte ha sanningen ur en situation som inträffade mellan massor av andra människor, alla går runt i sen egen bubbla. Problemet är att alla tror sig veta den och försöker pracka på andra människor sin bild av världen Det finns inte EN som är rätt. Ingen kan se hela bilden.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
ja asså jag får ju hålla med emil där, du kan ju inte säga att det du pratar om är häftigare .. det är två olika saker.dock har jag haft en vän som nog har varit med om nåt liknande.. men iallafall.. någon som har nåt mer o säga om drömmar? drömmer alla ens ? minns ni dem? drömmer ni i färg? svart vitt? kan ni tolka era drömmar ? sanndrömmer ni?
Posted on: 2008/2/3 23:03
|
|||
|
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Drömmar kan vara minst lika kul om inte bättre ibland, för det är inte så intensivt och "onormalt". Vad jag ser så är det väldigt dåligt med färger. Du kan träna på att få fulla vaken drömmar, kruxet är att FATTA att man drömmer och inte bli så upphetsad när du väl inser att man drömmer, för man brukar vakna då.
Vissa är otroligt bra på detta och leker hela nätter har jag hört, du kan praktiskt taget göra allt när du kan kontrollera drömmen. Men du får konfrontera ditt inre och lära känna dig själv och komma över dina egna hinder inom dig. Det skulle inte förvåna mig om det går att urtyda framtiden eller se vad som hänt. Inget förvånar mig längre. Men när jag astral reser, så är det så sjukt intesiva och kraftfulla färger att man inte tror det är sant. Det känns mer verkligt där än i verkliga livet. Du VET vad som är en dröm och vad som är astral travel, det är en OTROLIG skillnad. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag drömmer rätt ofta, och oftast gillar jag det, en gång drömde jag tex att jag lyckades fotta bigfoot, blev dock besviken då jag vaknade :)
Ibland drömmer jag i följetångar över många nätter. Jag har haft drömmar angående dagen som kom, men inte sett kopplingen föräns senare på kvällen då det redan skett. Kanske något man kan utveckla. Jag tror att alla drömmer. Men att vissa väljer att inte komma ihåg det.
Posted on: 2008/2/3 23:25
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login