vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#1
Trots att det är över två år till valet 2010 så eskalerar de styrandes förakt mot svenska nationalister nu mer än någonsin, och samtidigt visar de "nyttiga idioterna" så passande upp sig i media mer än någonsin.
Den senaste veckan har insändarna i metro handlat om hur SD och ND borde bemötas med kunskap men idag fick de svar på tal av en kvinnlig skribent vid namn sara som inte tycker de ska varken förtigas eller bemötas utan istället förbjudas.
Hon skriver
"Det sista dessa partier är mer uppmärksamhet"
Och idag har P1 haft ett program vid namn "Från gatan in i parlamentet" där fortsätter med den mentala häxjakten mot nationaldemokraterna
http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=992457&isBlock=1

( den bonnierägda tidningen "City Göteborg" som lades ner i december berättade att de tagit bort insändare som var invandringskritiska)

EU har nyligen lagt en motion mot förbud mot intollerans och rasism och år 2004 förbjöds det belgiska partiet "vlaams bleng" i belgien trots att partiet fick över 10% av rösterna i valet så blev partiet att lägga ner sin verksamhet.

I tyskland hålls en nationalist år 2005 fången i sitt eget hem pga av att han inte skulle gå med i en "nationell demostration"
(i tyskland råder även förbud för nationalister att gå i raka led)

Vilka som ligger bakom denna häxjakt är världsfrimurarna som i tidningen "la humunasita" skrev att nationella partier borde förbjudas.

Jag anklagar alla människor som delar dessa synpunkter för landsföräderi och de som känner sympati allierar sig med själva jävulen.
Jag ser det som en plikt för en människa som kallar sig "vaken" att det nu är hög tid att börja fundera över vad det är som de styrande finner såpass farligt att det till varje pris måste döljas och när det inte längre går att dölja börjar det istället talas om förbud.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#2


See User information
Demokrati och personliga åsikter har väll aldrig legat i illuminati elitisternas starka sida.
Det är väldigt inresannt hur dom dom har vissa ideologier och så som dom förföljs och nedtystas.

Saker som direkt får en stämpel som något dåligt tåls att titta närmre på.

Och att dom ska förbjuda det? herre gud vilken AFA mentalitet.
"man får faktiskt tycka vad man vill, så länge man tycker som vi det vill säga"
Annars jävlar kommer vi med smällare till din brevlåda!

Posted on: 2008/2/3 12:45
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#3


See User information
Quote:

maggot skrev:
Trots att det är över två år till valet 2010 så eskalerar de styrandes förakt mot svenska nationalister nu mer än någonsin, och samtidigt visar de "nyttiga idioterna" så passande upp sig i media mer än någonsin.
Den senaste veckan har insändarna i metro handlat om hur SD och ND borde bemötas med kunskap men idag fick de svar på tal av en kvinnlig skribent vid namn sara som inte tycker de ska varken förtigas eller bemötas utan istället förbjudas.
Hon skriver
"Det sista dessa partier är mer uppmärksamhet"
Och idag har P1 haft ett program vid namn "Från gatan in i parlamentet" där fortsätter med den mentala häxjakten mot nationaldemokraterna
http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=992457&isBlock=1

( den bonnierägda tidningen "City Göteborg" som lades ner i december berättade att de tagit bort insändare som var invandringskritiska)

EU har nyligen lagt en motion mot förbud mot intollerans och rasism och år 2004 förbjöds det belgiska partiet "vlaams bleng" i belgien trots att partiet fick över 10% av rösterna i valet så blev partiet att lägga ner sin verksamhet.

I tyskland hålls en nationalist år 2005 fången i sitt eget hem pga av att han inte skulle gå med i en "nationell demostration"
(i tyskland råder även förbud för nationalister att gå i raka led)

Vilka som ligger bakom denna häxjakt är världsfrimurarna som i tidningen "la humunasita" skrev att nationella partier borde förbjudas.

Jag anklagar alla människor som delar dessa synpunkter för landsföräderi och de som känner sympati allierar sig med själva jävulen.
Jag ser det som en plikt för en människa som kallar sig "vaken" att det nu är hög tid att börja fundera över vad det är som de styrande finner såpass farligt att det till varje pris måste döljas och när det inte längre går att dölja börjar det istället talas om förbud.


Ja du gör ju själv kopplingen mellan rasism intollerans och nationalism. Vad skall man då diskutera?

De invandrare som finns i europa har ett existensberättigande. Det kan inte komma på fråga att avskaffa dem bara för att 10% vill det, inte ens om 30% tycker det, eller ens 70%, vi skall kunna ha ett samhälle som inte förkastar andra människor, pga av åsikter. Vi sitter alla i samma båt, planeten jorden. NWO kommer till alla överallt, du får ditt chip, ditt nummer, din kvadrant i habitatet, och restriktioner att resa vart du vill. Du kommer anses oönskad i kvadranten bredvid, en utböling, en invandrare.

I övrigt är själva begreppet "vaken" en illusion, samma illusion som demokratin, du jobbar för. Ordet demokrati, betyder lynchmobb.

Posted on: 2008/2/4 11:13
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#4


See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

maggot skrev:
Trots att det är över två år till valet 2010 så eskalerar de styrandes förakt mot svenska nationalister nu mer än någonsin, och samtidigt visar de "nyttiga idioterna" så passande upp sig i media mer än någonsin.
Den senaste veckan har insändarna i metro handlat om hur SD och ND borde bemötas med kunskap men idag fick de svar på tal av en kvinnlig skribent vid namn sara som inte tycker de ska varken förtigas eller bemötas utan istället förbjudas.
Hon skriver
"Det sista dessa partier är mer uppmärksamhet"
Och idag har P1 haft ett program vid namn "Från gatan in i parlamentet" där fortsätter med den mentala häxjakten mot nationaldemokraterna
http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=992457&isBlock=1

( den bonnierägda tidningen "City Göteborg" som lades ner i december berättade att de tagit bort insändare som var invandringskritiska)

EU har nyligen lagt en motion mot förbud mot intollerans och rasism och år 2004 förbjöds det belgiska partiet "vlaams bleng" i belgien trots att partiet fick över 10% av rösterna i valet så blev partiet att lägga ner sin verksamhet.

I tyskland hålls en nationalist år 2005 fången i sitt eget hem pga av att han inte skulle gå med i en "nationell demostration"
(i tyskland råder även förbud för nationalister att gå i raka led)

Vilka som ligger bakom denna häxjakt är världsfrimurarna som i tidningen "la humunasita" skrev att nationella partier borde förbjudas.

Jag anklagar alla människor som delar dessa synpunkter för landsföräderi och de som känner sympati allierar sig med själva jävulen.
Jag ser det som en plikt för en människa som kallar sig "vaken" att det nu är hög tid att börja fundera över vad det är som de styrande finner såpass farligt att det till varje pris måste döljas och när det inte längre går att dölja börjar det istället talas om förbud.


Ja du gör ju själv kopplingen mellan rasism intollerans och nationalism. Vad skall man då diskutera?

De invandrare som finns i europa har ett existensberättigande. Det kan inte komma på fråga att avskaffa dem bara för att 10% vill det, inte ens om 30% tycker det, eller ens 70%, vi skall kunna ha ett samhälle som inte förkastar andra människor, pga av åsikter. Vi sitter alla i samma båt, planeten jorden. NWO kommer till alla överallt, du får ditt chip, ditt nummer, din kvadrant i habitatet, och restriktioner att resa vart du vill. Du kommer anses oönskad i kvadranten bredvid, en utböling, en invandrare.

I övrigt är själva begreppet "vaken" en illusion, samma illusion som demokratin, du jobbar för. Ordet demokrati, betyder lynchmobb.


Inte riktigt "lynchmobb", väl.

Posted on: 2008/2/4 11:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#5


See User information
Quote:

novax skrev:

Inte riktigt "lynchmobb", väl.


Jo enligt Jordan Maxwell. En tydlig form av de mångas rätt över de få. Ord kan anses betyda dess första betydelse, annat intressant ord är "system" namnet var det första ordet för kloak.

Får mig att tänka direkt på utbildningssystemet, som utbildar folk till idioter, se nedan.
Resized Image

Posted on: 2008/2/4 11:25
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#6


See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

novax skrev:

Inte riktigt "lynchmobb", väl.


Jo enligt Jordan Maxwell. En tydlig form av de mångas rätt över de få. Ord kan anses betyda dess första betydelse, annat intressant ord är "system" namnet var det första ordet för kloak.

Får mig att tänka direkt på utbildningssystemet, som utbildar folk till idioter, se nedan.
Resized Image


Vad jag minns så sa han inte lynchmobb. Var det inte "mobben styr", eller "styra mobben"?

Posted on: 2008/2/4 12:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#7


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

novax skrev:

Inte riktigt "lynchmobb", väl.


Jo enligt Jordan Maxwell. En tydlig form av de mångas rätt över de få. Ord kan anses betyda dess första betydelse, annat intressant ord är "system" namnet var det första ordet för kloak.

Får mig att tänka direkt på utbildningssystemet, som utbildar folk till idioter, se nedan.
Resized Image


Vad jag minns så sa han inte lynchmobb. Var det inte "mobben styr", eller "styra mobben"?


Den där hatten är väldigt praktisk. En del av de kortväxta intagna på Avdelningen med den svåraste abzzztinensen från avprogrammeringen från religionen Science, tillåter vi bära hatten under avtändningsfasen. Personalen använder hattarna som bord för sina näringsdrinkar och avsvalkande drycker.

/Dr Klot

Posted on: 2008/2/4 12:54
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#8


See User information
Quote:

DrKlot skrev:

Personalen använder hattarna som bord för sina näringsdrinkar och avsvalkande drycker.

/Dr Klot


Ja det kan vara praktiskt eftersom bäraren oftast somnar snabbt om blir sittandes på golvet om man diskuterar allt annat än mainstream. Sover 22 timmar per dygn. Som minst.

Posted on: 2008/2/4 13:00
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#9


See User information
Quote:

novax skrev:

Vad jag minns så sa han inte lynchmobb. Var det inte "mobben styr", eller "styra mobben"?


det var han som gjorde pararellen med lynchmobb, i vart fall vad jag minns, vilket inte kan bevisas utan att lyssna igenom allt vad han sagt, som jag hört (orkar inte). Men för mig är detta vad ordet demokrati betyder, och vi ser att demokrati leder oss alla till Galgen (chippet), Så varianter på detta tema, är mindre betydelsfulla, tycker ju jag i vart fall. Kolla hur bra Iraq har det nuförtiden, med sin glada demokrati. Införd med bomber och granater.

Posted on: 2008/2/4 13:04
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#10
Quote:

wiseguy skrev:



Ja du gör ju själv kopplingen mellan rasism intollerans och nationalism. Vad skall man då diskutera?

De invandrare som finns i europa har ett existensberättigande. Det kan inte komma på fråga att avskaffa dem bara för att 10% vill det, inte ens om 30% tycker det, eller ens 70%, vi skall kunna ha ett samhälle som inte förkastar andra människor, pga av åsikter. Vi sitter alla i samma båt, planeten jorden. NWO kommer till alla överallt, du får ditt chip, ditt nummer, din kvadrant i habitatet, och restriktioner att resa vart du vill. Du kommer anses oönskad i kvadranten bredvid, en utböling, en invandrare.

I övrigt är själva begreppet "vaken" en illusion, samma illusion som demokratin, du jobbar för. Ordet demokrati, betyder lynchmobb.



Inte ens 10% av europas invandrare är flyktingar utan som du nämner invandrare och lyxökare.
Jag vill inte "avskaffa" eller förinta några folkslag tvärtom tror jag det är viktigt med mångfallden i världen och vill därför bevara olika minoriter såsom ex "svenskar" och vita europer
(som idag är utrotningshotade)

Sedan har jag aldrig sätt "invandrare" som samarbetspartners med de styrande

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#11


See User information
Jag tror vi far acceptera saker som de redan ar, annars har vi problem.

Vi kan inte bara backa bandet, och ta om fran borjan, de3tta kommer skapa oerhorda lidanden for oskyldiga personer.

Lycksokarna har lockats hit av makten, for att anklagas for att vara lycksokare.

Anklaga dem som lockade hit dem istallet for dom som lockades.

Eftersom det finns en mening och en agenda att ta hit invandrare, sa att sana som du skall sprida opinion och politik for att lasa problemet, nat som bara kan ske med m,er polisstat, mer hat, och mer problem, vilket leder till mer NWO agenda.

Sa inse och sluta knuffa pa och stodja NWO utvecklingen.

Posted on: 2008/2/5 14:10
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#12
Quote:

wiseguy skrev:
Jag tror vi far acceptera saker som de redan ar, annars har vi problem.

Vi kan inte bara backa bandet, och ta om fran borjan, de3tta kommer skapa oerhorda lidanden for oskyldiga personer.

Lycksokarna har lockats hit av makten, for att anklagas for att vara lycksokare.

Anklaga dem som lockade hit dem istallet for dom som lockades.

Eftersom det finns en mening och en agenda att ta hit invandrare, sa att sana som du skall sprida opinion och politik for att lasa problemet, nat som bara kan ske med m,er polisstat, mer hat, och mer problem, vilket leder till mer NWO agenda.

Sa inse och sluta knuffa pa och stodja NWO utvecklingen.


Varför ska vi bara accepetera JUST detta DET ÄR ALLTID DENNA FRÅGA som är den som man bara ska "finna sig i"

Ska vi accepetera att FED tar ränta på pengar som inte finns oxå ?
Lyxökarna har lockats hit för att förstöra europiskt kultur och dess folk samt för att öka krimminaliten så mer lagar kan dikteras och mer kameror kan sättas upp.
(Du får höra av media att de invandrare som är här är "arbetskraft" eller "stackars flyktingar" INTE LYXÖKARE !)

Som sagt invandringen är en del av agendan och ska därför tas upp

Sedan anklagar jag allt som oftats den politik som tillåtit invandringen inte invandrarna själva

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#13
Idag går del två om ND i P1 kl 14.00 och när man går in på SR.SE och P1 ser man en bild på Marc Abrahsson räcka upp handen i fullmäktige men tanken är kanske det ska se ut som en hälsning med stort H






Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#14
wiseguy!

Du hörde väl blurben den 27e januari där huffshit berättar om hur folkgemenskapen försviner han säger

"En del av dina grannar talar även ett annat språk"

Även din idol verkar ha sätt igenom mångkulturens skitsnack

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#15


See User information
Quote:

maggot skrev:
wiseguy!

Du hörde väl blurben den 27e januari där huffshit berättar om hur folkgemenskapen försviner han säger

"En del av dina grannar talar även ett annat språk"

Även din idol verkar ha sätt igenom mångkulturens skitsnack


Nej jag har inte hort den. Markligt att du tror jag har koll pa allt.

Men tack for respekten!

Men visst ar det sant, att en del grannar talar olika sprak.

Osakert vilken slutsats man skall dra av detta, helt klart manga olika alternativ. Din forklaring passar ju just din syn pa hela saken.

Jag tror vi vet idag att du bara namner saker som stodjer den asikt du redan har.

MAO det du sager att ett stod for din egen sak, som verkar vara forlorad eftersom den behover upprepas pa detta satt.

Jag tror inte Hufscmidt kommer vara dig till stor hjalp i kampen mot de svartmuskiga invandrarna. Han ar ju sjalv invandrare. Liksom du ochsa ar. Och troligen gar bade han och du, liksom jag, pa export pga av oformagan att hindra zionismens expansion in i NWO. Exportprodukt till FEMA camp. Slutstation.

Nu lyckade jag igen.

las mer har:

http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?t=162

De som kritiserar Israels inblandning i 9/11 avfärdas som anti-semiter. I USA finns en debatt som handlar om hur förintelsen använts för att stoppa kritik mot Israel. Norman Finkelstein har skrivit:
The Holocaust Industry: Reflections on the Exploitation of Jewish Suffering by Norman G. Finkelstein

Eric Hufschmidt
Resized Image

Posted on: 2008/2/9 14:06
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kommer nationalister att förvägras sina mänskliga rättigheter ?
#16
Quote:

wiseguy skrev:
Nej jag har inte hort den. Markligt att du tror jag har koll pa allt.

Men tack for respekten!

Men visst ar det sant, att en del grannar talar olika sprak.

Osakert vilken slutsats man skall dra av detta, helt klart manga olika alternativ. Din forklaring passar ju just din syn pa hela saken.

Jag tror vi vet idag att du bara namner saker som stodjer den asikt du redan har.

MAO det du sager att ett stod for din egen sak, som verkar vara forlorad eftersom den behover upprepas pa detta satt.

Jag tror inte Hufscmidt kommer vara dig till stor hjalp i kampen mot de svartmuskiga invandrarna. Han ar ju sjalv invandrare. Liksom du ochsa ar. Och troligen gar bade han och du, liksom jag, pa export pga av oformagan att hindra zionismens expansion in i NWO. Exportprodukt till FEMA camp. Slutstation.

Nu lyckade jag igen.

las mer har:

http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?t=162

De som kritiserar Israels inblandning i 9/11 avfärdas som anti-semiter. I USA finns en debatt som handlar om hur förintelsen använts för att stoppa kritik mot Israel. Norman Finkelstein har skrivit:
The Holocaust Industry: Reflections on the Exploitation of Jewish Suffering by Norman G. Finkelstein

Eric Hufschmidt
Resized Image


Jag vill börja med att beklaga alla läsare på vaken.se som återigen måste läsa dina inlägg som aldrig står på någon grund utan alltid lyckas florera i din fikterade verkligheten.
Du som så gärna vill sprida information om sionismen kan givetvis enbart lyckas om du blir förståd om du kan tala samma språk som den människa som du vill ska lyssna på dig.
När det finns ett samhälle där det talas massa olika språk kommer du få allt svårare att föra fram dit budskap.
Hammarkullen är ett område där det talas över 100 olika språk och de olika minoritsspråken söker sig till varandra för att kunna överleva vilket oxå är själva grundklossen i min "idioligska övertygelse" se "nationalism"
Jag har återigen inget som helst emot människor som talar andra språk eller har en annan hudfärg.
Och jag ber dig sluta med dessa lögner eller leta fram vart jag sagt jag hatar invandrare eller vill utplåna "arabiska" eller "italinska" från världskartan.
Om inte!
Så kommer jag be void/micro att radera ditt konto då du skändar mitt namn här på vake.se då du sprider både lögner och dynga.



PS: Jag har finlesteins bok i bokhyllan och ger inte så mycket för den halvgod kritik mot sionismen och i sverige utkommen av "ordfronts" förlag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
51 user(s) are online (51 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 51

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS