vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 7 8 9 (10)

Anonym
Re: HAARP och vädret
Quote:

novax skrev:

Vad du kallar växthusgas... är det viktigt?

Det säger inget om dessa gaser har en värmande eller kylande effekt.

Gäsp.

Har du överhuvudtaget några kunskaper i fysik?

Då ta jag det ännu grundligare.

Du värmer upp en liter vatten i en kastrull så det börjar koka och slår av plattan. Enligt dig har nu detta uppvärmda vatten ingen betydelse för omgivningens värme utan du ska då kunna stoppa ned handen i vatten omedelbart för värmen i den har ingen betydelse.

Inser du nu vad det är frågan om?

Koldioxid och vattenånga fungerar på samma sätt men som gaser. Solen värmer (plattan) växthusgaserna som sedan fångar upp värmen (som vatten i kastrullen) och avger värmer till den omgivande luften

Utan växthusgaser skulle värmen ståla ut i rymden igen.

Att de kallas växthusgaser är just för att gaserna fångar upp värmestrålningen. Kvävgas som ingår i vår atmosfär är ingen växthusgas för den kan inte fånga upp värmestrålningen utan släpper igenom den.

Är det nu klart eller måste jag ta det på en ännu mer grundläggande nivå?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Vad du kallar växthusgas... är det viktigt?

Det säger inget om dessa gaser har en värmande eller kylande effekt.

Gäsp.

Har du överhuvudtaget några kunskaper i fysik?

Då ta jag det ännu grundligare.

Du värmer upp en liter vatten i en kastrull så det börjar koka och slår av plattan. Enligt dig har nu detta uppvärmda vatten ingen betydelse för omgivningens värme utan du ska då kunna stoppa ned handen i vatten omedelbart för värmen i den har ingen betydelse.

Inser du nu vad det är frågan om?

Koldioxid och vattenånga fungerar på samma sätt men som gaser. Solen värmer (plattan) växthusgaserna som sedan fångar upp värmen (som vatten i kastrullen) och avger värmer till den omgivande luften

Utan växthusgaser skulle värmen ståla ut i rymden igen.

Att de kallas växthusgaser är just för att gaserna fångar upp värmestrålningen. Kvävgas som ingår i vår atmosfär är ingen växthusgas för den kan inte fånga upp värmestrålningen utan släpper igenom den.

Är det nu klart eller måste jag ta det på en ännu mer grundläggande nivå?

Jag vet verkligen inte hur jag ska kunna bistå dig zink. Växhusgaser är bara det,dt säger inget om vilken effekt på tempen de har.

Vattenånga, moln, kan ha nedkylande effekt eller sänkande, beroende på höjd och tjocklek.

Posted on: 2008/2/6 12:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

novax skrev:

Jag vet verkligen inte hur jag ska kunna bistå dig zink. Växhusgaser är bara det,dt säger inget om vilken effekt på tempen de har.

Vattenånga, moln, kan ha nedkylande effekt eller sänkande, beroende på höjd och tjocklek.

Nu måste jag ifråga sätta hur du tänker.

Om solen lyser på en växthus blir det varmt i växthuset. Varmare än utanför växthuset.

Varför?

Ta och svara på det så får jag se om du kan förklara det.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Nu måste jag ifråga sätta hur du tänker.

Om solen lyser på en växthus blir det varmt i växthuset. Varmare än utanför växthuset.

Varför?

Nu har det blivit svårt för dig och du försöker flytta fokus till växthus.

Sedan så måste jag fråga om vad du menar med dessa två ord: ifråga sätta?

Posted on: 2008/2/6 15:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Off topic, såklart! sorry Wikhall...
Nyheter från förr....det du inte vet kan inte skada dej?...Göm din basstation.
http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article215151.ab

Cell phone jammers....olagliga förstås!
http://www.aftonbladet.se/pryl/article1167093.ab

Posted on: 2008/2/6 18:27
Making nature against the law seem a bit unnatural!
http://se.msnusers.com/OrGone

See User information
Jag har länge planerat att köpa en sådan, inte bara för att försvara mig (man vet ju att tex cia kan avlyssna ditt hem via din mic i mobilen, även om den är av) men även för att på ett relativt "fredligt" sätt säga nej till storebrod och deras prylar.

Nästa gång jag får pengar över ska jag lägga vantarna på en.

Posted on: 2008/2/6 19:47
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Alltså, vad jag tidigare skrev är just teorier och intet annat. Det är vad jag tror att HAARP är, en "taktpinne" för att kontrollera oss att vi kontrollerar vädret genom vår mentala kapacitet som vi har fast vi inte vet att vi har. Det kan vara så, eller inte.

Personer som Zink företräder ett synsätt som är förhärskande enligt materialistisk vetenskap. Det kan mycket väl vara helt rätt. Om man ser tillvaron med skygglappar för ögonen, som en travhäst, vill säga!

Här är en stor bit i pusslet om klimatförändringarna:
http://www.anarchos.se/product_info.p ... c5929b2d6063bd5e9dbc53e8a

Och jo, cell phone jammers och gömda master är skåpmat för mig...

Så, medan travhästen Zink flåsar på på banan (är du också en travhäst, Wiseguy, fast i ett annat spår?) så kan ni övriga läsa det här:

http://www.williamjames.com/Folklore/MINDOVER.htm

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:

Varför?

Nu har det blivit svårt för dig och du försöker flytta fokus till växthus.

Sedan så måste jag fråga om vad du menar med dessa två ord: ifråga sätta?

Det är INTE ett flyttande av fokus Växthus, växthusgaser ser du sammanhanget?

Så ta nu och förklara hur solen kan få det varmare i växthuset än utanför det, utan att märka på ord och annat för att komma undan.

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Alltså, vad jag tidigare skrev är just teorier och intet annat. Det är vad jag tror att HAARP är, en "taktpinne" för att kontrollera oss att vi kontrollerar vädret genom vår mentala kapacitet som vi har fast vi inte vet att vi har. Det kan vara så, eller inte.

Personer som Zink företräder ett synsätt som är förhärskande enligt materialistisk vetenskap. Det kan mycket väl vara helt rätt. Om man ser tillvaron med skygglappar för ögonen, som en travhäst, vill säga!

Här är en stor bit i pusslet om klimatförändringarna:
http://www.anarchos.se/product_info.p ... c5929b2d6063bd5e9dbc53e8a

Det är fritt att lägga fram vilka teorier man vill. Däremot skulle jag vilja se en bra presentation av teorin utan att behöva köpa en bok.

Quote:

Och jo, cell phone jammers och gömda master är skåpmat för mig...

Så, medan travhästen Zink flåsar på på banan (är du också en travhäst, Wiseguy, fast i ett annat spår?) så kan ni övriga läsa det här:

http://www.williamjames.com/Folklore/MINDOVER.htm

Professor Stephen Braude: "I have spent more than five years carefully studying the non-experimental evidence of parapsychology"

Lycka till att erbjuda trovärdiga förklaringar med den inställningen.

Anonym
Ja, precis.

Jantelagen är väldigt tydlig på den punkten.

"Du ska inte tro..."
http://www.is.kiruna.se/~pma/jante.html

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Ja, precis.

Jantelagen är väldigt tydlig på den punkten.

"Du ska inte tro..."
http://www.is.kiruna.se/~pma/jante.html

Kan du förklara hur icke-experimentell forskning är mer trovärdig än den som via experiment kan visa på att de har tänkt rätt.

« 1 ... 7 8 9 (10)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper