Vakencorner
|
Anonym
|
Sveriges patriot act?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Elva direktörer ska ta fram antiterrorplan
http://sydsvenskan.se/sverige/article298712.ece |
||||
|
||||
|
Re: Sveriges patriot act?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
förhoppningsvis får FOLKET rösta om detta.
Posted on: 2008/2/6 1:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Förhoppningsvis och hoppas det blir en smäll på käften för regeringen som det blev i euro-valet *kashmack*
Posted on: 2008/2/6 2:02
|
|||
|
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Röstningen kommer säkert bli ungefär som i usa...
Falska terror alerts osv och ingen vidare media "cover" på att det ens ska ske en omröstning. Sen plötsligt finns den där... Zzz
Posted on: 2008/2/6 2:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men känns som sverige fortfarande har folkomröstningar om viktiga saker, inte som i andra eu-länder där euron infördes per automatik (kanske jag som är lite naiv men ändå) men med bilderberg-fredrik vid rodret så stämmer nog det du säger, och bilderberg-mona lär ju inte klaga
Posted on: 2008/2/6 2:08
|
|||
|
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det har ar bara nys, terrorism skall bekampas av polis, inte militar, som inte kan utreda brott, bara bekampa fiender.
Vi har i historien sett militarer ga bet pa att bekampa olika gerillor, terrorister ar av samma slag som gerillakrigsforingen, den gommer sig bland befolkningen, oftast med befolkningens stod. Militaren kan aldrig vinna en sadan kamp, detta ar val bevisat gang pa gang. Vi ser har nat annat, de gor sig redo att bekampa sin fiende, befolkningen, sa visst ar det samma syfte som i Usa, att forslava var egna befolkning, annars hade man satsat pa utokat polisiart arbete, det enda som ar utvecklat for att kunna losa denna typ av brott. Klart ar dock att man vill ha in militaren av andra skal, sedan Adalen -31 ar det forbjudet for militaren att jobba med polisiara uppgifter eller samarbeta med polisen. Vi sag hur det gick da, vi kommer se det igen. Nu vill man ha samarbetsmojligheter igen. Ochsa ett nytt radiosystem, skall knyta samman militar, raddningstjanst polis och ambulans pa samma radiokommunikation. Tur man vagrade varnplikten, sa man slipper kanna sig delaktig i att ens ha hjalpt krigsmakten med att klippa gras.
Posted on: 2008/2/6 10:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Därför skapar dom ju en yrkesarme mer och mer nu. man skulle ha kvar värnplikten med vanliga arbetargrabbar och tjejer som inte vill döda sin egen befolkning
Posted on: 2008/2/6 19:35
|
|||
|
Fuck you FRA!
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Klart det inte blir nån folkomröstning om detta, precis som det inte kommer bli nån om Eu's nya grundlag. Inte kan de låta vanliga arbetare ta ett så viktigt beslut, tänk om de inte vill bli rättslösa slavar i en jättestat?
Posted on: 2008/2/6 19:57
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sant efter euroomröstningen litar dom väl inte på att vi röstar "rätt"
Posted on: 2008/2/6 23:46
|
|||
|
Fuck you FRA!
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror inte dagens ungdom skulle kunna platsa i en allman varnplikt. Dom ar for korkade, har kollat for djupt in i fluortandkramstuben, eliten vet at inte ata fluor. Darfor en elitarme tror jag. Morgondagens krigare, en expert, inte en arbetare. Arbetaren ar val den nye terroristen? Som skall bekampas.
Posted on: 2008/2/7 11:26
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login