vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ekonomin fortsätter neråt, Kina fryser banklån och guldpriset går upp

See User information
I tysthet?? Lite som när Federal Reserve helt enkelt gömmer undan den statistik som visar hur mycket dollar dom tillverkar, den så kallade M3..

"I Kina har myndigheterna i tysthet beordrat banker att frysa utlåning fram till och med årsskiftet som ett sätt försöka förhindra överhettning i den kinesiska ekonomin."

Frysta banklån i Kina
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1725259c

------------------------------------------------------------------
Dom skyller på att guldproduktionen har minskat? Det kan inte vara för att hela världen drabbas av inflation? Mat och oljepriset
går upp och aktiebörserna går ner?

"Priset på guld fortsätter att ligga på en historiskt hög nivå. Orsaken är att guldproduktionen har minskat de senaste åren.
Guldpriset har stigit med mer än 20 procent i år

– Det beror på att guldpriset har varit lågt en lång tid under 80- och 90-taletoch att man inte har prospekterat tillräckligt. När guldpriset då börjar stiga, kan man inte börja bryta mer, säger Torbjörn Iwarson, råvaruchef på Handelsbanken Capital Markets."

Guldpriset mot ny rekordnivå
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1725406

Posted on: 2007/11/20 0:23
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ekonomin fortsätter neråt, Kina fryser banklån och guldpriset går upp

See User information
ja jag följer snacket om dollarn och valideringen de har börjat med, kan bara undra vart det här kommer att gå åt.
Kina köpte väl upp 1.3 triljoner dollar av usa's skuld?

Posted on: 2007/11/20 12:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Strubens skrev:
ja jag följer snacket om dollarn och valideringen de har börjat med, kan bara undra vart det här kommer att gå åt.
Kina köpte väl upp 1.3 triljoner dollar av usa's skuld?

Personligen tror jag det mer handlar om att Kina vill klara sig, om dollarn rasar fel, får det ju efterverkningar för kina, de försöker rädda sitt eget röda arschle tror jag. Rasa kommer det ju att göra, men kina har länge insett detta och köper allt de kan för sina dollar, stål betong koppar dvs allt man kan, byggboomen är en bluff, man köper alla metaller för att säkra valutan.

OBS! ZINK MAGGOT etc jag kan inte Googla ihop bevis för detta, detta har jag räknat ut på egen hand. OBS!

Ryssland verkar vara emot Illuminati, Kina kan ochså vara det, på pappret i alla fall. Rent historiskt har Tsaren i ryssland satt käppar i hjulet för Rotschilds och DERAS Illuminati.

"Den som behöver flest bevis, kommer letandes dem, förlora sin frihet!" Steffo 2007

Posted on: 2007/11/20 16:40
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Fyller på med lite mer dåliga ekonomiska "nyheter"..

Fördjupad kris för brittiskt bolåneinstitut
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1728650

"I Storbritannien fördjupas krisen för Northern Rock, ett av de största bolåneinstituten. Brittiska staten har pumpat in miljardbelopp i bolaget, men det ser kärvt ut. På tisdagen föll aktien kraftigt.
”Patienten som behöver ständiga transfusioner”

Det pekar neråt för Northern Rock. Aktien hade under en period av dagen fallit med 40 procent, sedan återhämtade den sig något. Som jämförelse kan nämnas att en aktie i början av året kostade cirka 160 kronor. På tisdagen kunde man handla den för knappt ett pund mindre än 13 kronor, alltså."

Posted on: 2007/11/20 23:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:
Personligen tror jag det mer handlar om att Kina vill klara sig, om dollarn rasar fel, får det ju efterverkningar för kina, de försöker rädda sitt eget röda arschle tror jag

Kina med 1.3 Miljarder invånare skulle lätt kunna konsumera det dom själva tillverkar. Om dom gjorde det istället för att byta varorna mot värdelösa IOU's (dollar) så skulle dom kunna höja sin levnadsstandard betydligt.

Problemet med USA är att dom inte har någon egen produktion att tala om (om man räknar bort vapen och hamburgare). Alla dollar som dom sålt till t.ex Kina kommer så småningon att återvända till USA med enorm inflation som följd.

Just nu är USA försörjd av hela världen ( alla behöver dollar ). Det är så man skapar imperium, man beskattar hela världen för att finansiera krig, budgetunderskott mm. Rommarna gjorde likadant.

/ fr3D

See User information
Quote:

fr3D skrev:
Quote:
Personligen tror jag det mer handlar om att Kina vill klara sig, om dollarn rasar fel, får det ju efterverkningar för kina, de försöker rädda sitt eget röda arschle tror jag

Kina med 1.3 Miljarder invånare skulle lätt kunna konsumera det dom själva tillverkar. Om dom gjorde det istället för att byta varorna mot värdelösa IOU's (dollar) så skulle dom kunna höja sin levnadsstandard betydligt.

Problemet med USA är att dom inte har någon egen produktion att tala om (om man räknar bort vapen och hamburgare). Alla dollar som dom sålt till t.ex Kina kommer så småningon att återvända till USA med enorm inflation som följd.

Just nu är USA försörjd av hela världen ( alla behöver dollar ). Det är så man skapar imperium, man beskattar hela världen för att finansiera krig, budgetunderskott mm. Rommarna gjorde likadant.

/ fr3D

Precis allt är ett trick, man pumpar in luft i ballongen tills den spricker, eller går pumpen sönder, vilket fall pyser luften ur, tillverkningen i Usa är medvetet flyttad till kina för att sänka dollarn. Dom har bara Walmart kvar, där dom kan importera sin egen stadsskuld. Konsumera ihjäl sig, men det är klart, dom har ju ätit ihjäl sig på Mc Donlads ett bra tag redan. Länge Leve Konsumtionen!

Posted on: 2007/11/21 15:10
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Ojojoj.. Det ser inte så ljust ut, hur kommer detta påverka människor? Vilka nya förändringar globalt kommer detta att medföra, blir det nån typ av världsregering som kan styra världsekonomin så att nåt liknande inte händer igen?

Economic Expert Says Global Crash Imminent
Echoes former world bank leader with prediction of global recession
http://infowars.net/articles/november2007/201107Economic.htm

Posted on: 2007/11/21 21:02

/Benjamin Franklin

See User information
Konsolidering? Bankkriser som alla skattebetalare får betala,SWEET!

"Försäljning igång
För Sachsenbanken fanns bara en räddning, försäljning. Och den pågår, köpare är delstatsbanken i Baden-Würtemberg. Priset är inte avgjort än, det sker först när de slutliga kostnaderna för bolånespekulationerna i Sachsen LB finns framme. Priset kan hamna under noll, så att skattebetalarna i Sachsen till slut får betala bankdirektörernas felspekulationer."

Amerikansk bolånekris påverkar Tyskland
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1750220

Posted on: 2007/11/30 18:42

/Benjamin Franklin

Anonym
Är du smart så säljer du allt, inklusive din feta SUV och köper silvermynt.

Quote:

priset kan hamna under noll, så att skattebetalarna i Sachsen till slut får betala bankdirektörernas felspekulationer

Du talar alldeles för mjukt, det kallas för bedrägeri och en fet scam som de som bor där får betala. Som vanligt efter några år så får de sitta i någon bank styrelse och lyfta 50 papp EURO utan att ens vara där och detta är ju givetvis helt okey...)

Jag illustrerar bara vad de menar när de säger Public Private Partnership.

Anonym
Var inte så dystra!
Klart ekonomin måste krascha, det är ett idiotiskt system som enbart leder till förstöring av planetens verkliga värden och tvingar oss att vara löneslavar åt eliten.
Det är ett steg mot uppvaknande.
Vissa kommer inte att vakna upp förrän de förlorat allt sitt världsliga och inser att livet är större än siffror på en papperslapp..

Jag kommer att dansa på Systemets grav när det kraschar.

Anonym
Om det kraschar på deras villkor så kommer du antingen vara död eller ha deras microchip i hjärnan. Tror du att de är idioter som inte använder alla pengarna i världen för att säkra sina intressen?

Va fan tror du att de är de som mobbade dig i tredje klass eller de som placerade Stalin, Hitler, Mao Zedung och Pol Pot för att göra deras smutsarbete?

Underskatta inte NWO, låt dom göra det rörande resten.

Anonym
Dagen det kraschar har jag förhoppningsvis gjort mig oberoende av Systemet och är självförsörjande.

Anonym
Du får snabba dig på, du har max. 5 år på dig. Köp feta bössor och elektromagnetiska puls vapen eftersom du kommer definitivt behöva dessa.

See User information
Säger ju att kina ska rädda dollarn .Då måste det ju till något sånt här.

Posted on: 2007/12/1 22:31

See User information
Jag tror det kommer bli ett klassiskt shack matt..
Börsen krashar och världseliten kan köpa bolag och banker på rea.. medans resten av världen i panik investerar i säkrare saker som guld till extremt överpris...

Nationer bildar större koalitioner och tillsammans ger mer makt till IMF för att stabilisera världsekonomin...

Peak oil visar sig sedan vara fejk.. Oljan flödar igen och olje priset rasar tillsammans med priset på guld...

Shack matt!
Folk får lov att sälja guld till vrakpris till världseliten som i sin tur nu äger ännu mer banker, företag och guld innan ekonomikollapsen. Vanliga människan står kvar som slavar till den nya globala världsordningen.. :)

Posted on: 2008/2/8 21:12
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi

See User information
Quote:

Mandrake skrev:
Jag tror det kommer bli ett klassiskt shack matt..
Börsen krashar och världseliten kan köpa bolag och banker på rea.. medans resten av världen i panik investerar i säkrare saker som guld till extremt överpris...

Nationer bildar större koalitioner och tillsammans ger mer makt till IMF för att stabilisera världsekonomin...

Peak oil visar sig sedan vara fejk.. Oljan flödar igen och olje priset rasar tillsammans med priset på guld...

Shack matt!
Folk får lov att sälja guld till vrakpris till världseliten som i sin tur nu äger ännu mer banker, företag och guld innan ekonomikollapsen. Vanliga människan står kvar som slavar till den nya globala världsordningen.. :)

Jag tror void tycker Exakt likadant!

Posted on: 2008/2/8 21:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Dagen det kraschar har jag förhoppningsvis gjort mig oberoende av Systemet och är självförsörjande.

Vart skall du bo da? Konsekvensen av kraschen blir att NWO tar hand om allt land, som inlosen for de sekulder som blir obetalda.

Posted on: 2008/2/10 12:59
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
"och världseliten kan köpa bolag och banker på rea"

Med vilken valuta då?

Om vi ser på låg nivå något praktiskt som händer när det är svajjigt så är det iaf att i New York så kommer mycket skyltar upp med "we now accept Euro". Dvs de första steget vissa tar när det blir svajjigt är att ett intresse för en stabilare valuta som Euro kommer. I en major-crash är det dock väldigt svårt att förutspå vad som händer.

Jag känner några som kommer klara sig kanoners iaf. Artman och Niko på gotland. Utan tvekan.

Anonym
Quote:
Jag kommer att dansa på Systemets grav när det kraschar.

Jag också. År 2012 blir det.

See User information
Quote:

Om vi ser på låg nivå något praktiskt som händer när det är svajjigt så är det iaf att i New York så kommer mycket skyltar upp med "we now accept Euro". Dvs de första steget vissa tar när det blir svajjigt är att ett intresse för en stabilare valuta som Euro kommer. I en major-crash är det dock väldigt svårt att förutspå vad som händer.

Jag såg reuters nyhetsinslag ang "euro accepted in new-york" vinklat som om det skulle vara en stor grej.. och det enda det handlade om var en antikhandlare som åkte till frankrike varje år och ville slippa jobbiga växlingar och en annan som som hade nästan enbart europeiska kunder i sin butik...men ja amerikanska dollarn är ju utdöende, men jag tror inte de patriotiska jänkarna kommer inse det förens det är försent...

Posted on: 2008/2/13 12:11
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper