Vakencorner
|
Kommuner vill fingeravläsa elever
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Utbildningsnämnderna i Lerum och Uddevalla har infört fingeravlästa tallriksautomater för elever i gymnasiet för att kunna kontrollera om eleverna betalat för skolmåltiden.
För tre veckor sedan förbjöd Datainspektionen tillvägagångssättet. Uddevalla och Lerums kommuner vill dock fortsätta att använda fingeravtrycksavläsning och har därför överklagat beslutet om förbud. Aftonbladet text-tv Publicerad: 2005-02-05 http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64570279_852__,00.html
Posted on: 2005/2/6 23:46
|
|||
|
||||
|
Re: Kommuner vill fingeravläsa elever
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tjabba, "VERSAL"- Bra att du är med och fyller på vår "Bank" - med info ang. "Jäkelskapet" i världen... Försökte att kolla ditt "tips" - men, möttas då bara av:
-"En felaktig driftlänk!!!" - Så jag kan för tillfället inte kika på Aftonbladets artikel i fråga... Men det kommer nog att bli "åt det här hållet" - är jag säker - höll på att säga. - Rädd - Men det är jag F-N mig inte, utan kommer att göra vad som är nödvändigt den dagen - "snaran" känns för hårt åtdragen, liksom... Men Välkommen - ändå - VERSAL... Hoppas du kommer att trivas med denna samling av sökare/skvallrare och allmänt fortfarande levande människor av alla slags "valörer", som håller till på denna s.k. - "Uppväckningsight"... Hälsar FASCO da Lama (SHYGETS och en massa andra sk. nicknames)
Posted on: 2005/2/8 10:32
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login