vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

De svarta slavarna - Skolarbete

See User information

Någon som har något intressant om slavhandeln som förekom innan inbördeskriget i USA ?

Någon idé om hur denna del av Usa;s historia har sina spår i dagens samhälle ? Nån skön idé ? =)

Rätt medlefattat =)

Det är till ett skolarbete =)

Posted on: 2006/2/1 23:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: De svarta slavarna - Skolarbete

See User information
man skulle väl kunna "dra" en massa grejer - men mitt tips är nog ändå att man tex. studerar David Ickes böcker - för där står det ändå nog - det mest väsentliga...
Lite slav-information kan du även få på EAP´s hemsida:
http://www.nysol.se/ kolla in där - för vad jag minns så hade de massor ang. just detta och vilka som tjänade på denna folkexport - läskigt nog i övervägande del människor som var uppfostrade i den judiska ideologin, samt då, på grund utav detta -var "villiga" att satsa stålar på denna verksamhet - ("riskkapital", som det heter)...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/2/2 0:39
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Najjko skrev:

Någon som har något intressant om slavhandeln som förekom innan inbördeskriget i USA ?

Någon idé om hur denna del av Usa;s historia har sina spår i dagens samhälle ? Nån skön idé ? =)

Rätt medlefattat =)

Det är till ett skolarbete =)

Om du vill ha annat än IG ska du inte fråga oss, lol. Vi är ju mycket mycket sjuka högerextrema gulnazistkomunistrasister.

Hela vår verklighetsuppfattning bygger på mycket grova och inskränkta psykotiska/sociopatiska anlag.

Om du vill ha bra betyg ska du lära dig att leka följa-john med läraren. Du ska upprepa det som läraren säger likt en pappegoja och ALDRIG ALDRIG visa att du tänker självständigt.

Njae, det beror förstås på vilken sorts lärare man har. Men alltsomoftast är det tyvärr så.

Posted on: 2006/2/2 0:49

See User information
F-n, vad ledsen jag blev att läsa det där - Det är knappt jag orkar citera det där: "Vi är ju mycket mycket sjuka högerextrema gulnazistkomunistrasister."
NU måste du verkligen förklara dig - Varför skrev du på detta viset? Om du är så du verkligen ser på mitt arrangemang i allt detta så tycker jag inte om dig längre - Så det så...

Äh, jag klarar nog av värre grejer - men vad fan - jag trodde faktiskt, du var en polare... Eller är du en infiltratör utsänd från EXPO/ADL - eller nått - man, kan ju faktiskt börja undra - efter det där uttalandet...

plus samt naturligtvis:

Posted on: 2006/2/2 1:05

See User information
Quote:

SHYGETS skrev:
jag trodde faktiskt, du var en polare...

Stackars shygets. Ta kakan...

*ger shygets en kaka*

Shygets... jag gillar dig. Puss.

Quote:

NU måste du verkligen förklara dig

Mmmm, visst.

"källa: konspirationsteoretiker på vaken.se"

Nej, jag tror inte du ska ta åt dig, helt enkelt. Det var mer riktat mot mig själv.

Posted on: 2006/2/2 1:17

See User information
Äh, det där dög inte - 88án - ok visst finns det en massa "källor" - men va då dá? Det behöver väl du inte "fläska" på med här - det var väl inte bra - heller? Nja, jag tror dig inte riktigt - Så du får nog "trycka" i dig de där kakorna själv - Jag käkar ju Waran-farin, - "blodförtunnande" medel - så f-n, törs käka dina kakor!!

Posted on: 2006/2/2 1:27

See User information
Quote:

SHYGETS skrev:
Äh, det där dög inte - 88án - ok visst finns det en massa "källor" - men va då dá? Det behöver väl du inte "fläska" på med här - det var väl inte bra - heller? Nja, jag tror dig inte riktigt - Så du får nog "trycka" i dig de där kakorna själv - Jag käkar ju Waran-farin, - "blodförtunnande" medel - så f-n, törs käka dina kakor!!

Lol, du gör det helt enkelt större än vad det är.

Vill du ha stryk eller? Va?

Nu får du fan hosta upp vad det är för ett föredrag som händer i gbg. Har man sagt "A" får man säga "B" som frugan säger

Annars, fan, tar jag reda på det själv, och sen står du där med skägget i brevlådan, och vet inte vem jag är, lol. Ha ha. Jag ska sätta mig bakom dig, men inte rakt bakom

Utan lite sådär snett och andas dig i nacken.

Du... shygets. Just kidding. Var inte så paranoid, hörredu.

Posted on: 2006/2/2 1:33

See User information
Jag har inte gjort något stort men du kanske har sabbat något stort - fast det kan du väl inte inse...
och som jag sa tidigare - ärligt, talat så vet vi ännu inte vilken tid det blir - spännande vad? Men även om jag visste någort skulle jag nog ändå inte säga något - det får npog andra bedöma om du är värdig att få reda på det då - med värdighet så menar jag - om det är "värt" det - hajjarú?
Du har väl rtt att sätta dig var du vill - Bryr mig inte så mycket - jag går alltid på "spänn" ändå, - så det är bara att smyga omkring om du nu trivs med det - eller av någon annan anledning...

Posted on: 2006/2/2 2:02

See User information

Posted on: 2006/2/2 13:15

See User information

Posted on: 2006/2/2 13:55

See User information
En teori är att slavarnas frihet bara var ett sätt att provocera fram ett inbördeskrig. Det var england som ville att USA skulle vara svagare samt ekonomiskt beroende av england och krig är bästa sättet.

Läs fagans skrifter samt the capitalist conspiracy (bara den delen runt inbördeskriget, föredraget är 6 timmar)

Posted on: 2006/2/2 20:25

See User information
ballt mattan att du fann det där - vIsst har de bra material på den där sidan - skitballt - men jag tycke rändå denna liga är skum - men som jag brukar säga - säg 20-30% sanning - det är just dessa kunskaper - som vi då anser är skitbra...

Sedan så kan du luras med de övriga 20-70%´en - hajaru?
Så det gäller att "sovra" - som det heter... för det har som sagts hänt en massa konstigheter i den där rörelsen - ta tex nazisterna - de var på sätt och vis sanningsägare de också på sätt och vis, anser i alla fall jag - Men, så "fanns" det just detta med de 60-70% erna - och så blir man blåst... hö, hö...
men dessa 20-30% - de slickar jag i mig för det är högklasiskt material faktiskt, - om jag får säga min mening...

Posted on: 2006/2/3 21:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper