vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 13 14 15 (16) 17 18 19 ... 27 »

Anonym
Re: Den oberoende 911 undersökningen
Quote:

Icehorn skrev:
Scholars ?

Jag kan ju inte spekulera i varför de inte svarar dig. Normalt sett borde du väl anses för oviktig för att de ska ge ett långt utlägg om sin strategi. Särskilt om du inte väntas kunna tillföra något. Ingen rörelse kan ha mycket förståelse för ditt enmanskorståg mot alternativt tänkande.

De som håller med mig brukar svara.

Quote:

Jag undrar förresten om Jim "Space Beam" Fetzer fortsätter skaka om rörelsen med sina påhitt. Du borde kanske skicka ett mail till 911Truth eller rent av någon bland offrens anhöriga som vill ha svar och upprättelse.

Fokusen ligger nog ändå primärt på att informationen ska släppas fri att döma av följande namninsamling. Den verkar för övrigt ha blivit klar.
http://www.thepetitionsite.com/takeaction/929981172?ltl=1141667399

Den webbsidan används för att underlätta röstningar så om Scholars for 911 truth använde den så visar det att efter omröstningen hade inte en aning vad de skulle göra härnäst för tystnaden om detta är stor på deras hemsida.

Det är gåtfullt då de fick dubbelt så många underskrifter som målet.

Däremot är de unika genom att försöka övertyga motparten i sina krav genom att ange webbsidor i skrivelse till myndigheterna. Det har jag inte hittat att någon annan gör i sina omröstningar.

Detta är ett minus för Scholars for 911 truth. Man ska som de andra kunna övertyga med egna ord.

Quote:

Hos Scholars for 9/11 truth & justice:

Quote:

* Support the Legal Defense Fund for Whistleblower Kevin Ryan
Help hold Underwriters Laboratories accountable for its role in testing the World Trade Center steel.

* Sign the petition Scholars Call for Release of 9/11 Information

* Support whistleblower Sibel Edmonds

Vad väntar de på? Det syns inte på deras webbsida att det händer något i detta utan att de ägnar de mesta energin på att fortfarande hitta argument för sin åsikt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Däremot är de unika genom att försöka övertyga motparten i sina krav genom att ange webbsidor i skrivelse till myndigheterna. Det har jag inte hittat att någon annan gör i sina omröstningar.

Detta är ett minus för Scholars for 911 truth. Man ska som de andra kunna övertyga med egna ord.

Du försöker få mig in i en fälla här. Du kommer inte att lyckas. Det är du som ställer frågorna till truth-rörelser. Deras olika sätt mot dig och mot andra rör mig inte i ryggen och jag tänker inte debattera saken med dig eller någon annan. Gnäll hos dom istället eller lägg ner saken.

Jag vill även tillägga att webbsidorna ifråga inte är realtidsbaserade rapporteringsverktyg utan inkörsportar för folk som vill göra gemensam sak. Stirra dig inte blind på vad som skrivs på webbsidorna. De har alldeles säkert direktkontakt via telefon, e-post och möts regelbundet i verkligheten.

Zink, alltså...

Posted on: 2008/2/10 20:50

Edited by Icehorn on 2008/2/10 21:10:16
Edited by Icehorn on 2008/2/10 21:10:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alltså:Zink

Den senaste tiden har jag roat mig med att se olika dokumentärer som försöker belysa vad som egentligen hände vid och ikring terrorattackerna i USA den 11 september 2001. En del av filmerna är otroligt konspiratoriska och andra mer lågmälda. I helgen såg jag ytterligare en, Press For Truth hette den. Den får väl sägas vara en av de mer lågmälda i genren. Den handlar om ett gäng änkor från New Jersey "The Jersey Girls" som ställde ett antal frågor till regeringen efter terrorattackerna sedan de förlortat sina män i dåden. De fick inga svar. De vände sig då till medierna och pressade så småningom fram den kommission som regeringen slutligen tillsatte. Änkorna tar aktiv del i arbetet och förser kommissionen med frågor... inte heller här får de svar...

Mycket intressant film, välgjord, faktakonstaterande och relativt fri från spekulationer. Det råder ingen tvekan om att den amerikanska regeringen och presidenten verkligen gjorde sitt yttersta för att någon oberoende granskning inte skulle genomföras. Den "oberoende granskning" som till slut kom till stånd blev till en ganska illa underbygd redogörelse som helt utelämnade många av de viktigaste frågetecknen kring katastrofen. Det viktiga med kommissionsrapporten verkade vara att poängtera regeringens handlingskraft och kompetens, just det som ifrågasattes av änkorna.

Vad som framkommer är i korta drag att regeringen var väl medvetna om att något var på gång och att de vidtog speciella åtgärder för sin egen personliga säkerhet men att man inte lät informationen komma ut till vare sig medier eller allmänhet i den ofattning som var önskvärd. Exempelvis utrymdes inte WTC omedelbart efter det att det första planet kraschat. Många varningar hade utfärdats och det rådde knappast något tvivel om att det var fråga om någon sorts attack och inte någon som flugit lite fel. Med den information regeringen hade tillgång till borde man definitivt reagerat annorlunda än vad man gjorde. Man vidtog inte heller några som helst åtgärder inför det faktum att man kl 8 på morgonen den 11 september 2001 hade fyra kapade plan som flög omkring i östra USA. Det normala hade varit att skicka upp flygvapnet. Vid en tidigare incident med ett kapat plan i Florida kom flygvapnet upp och lyckades tvinga ner det kapade planet på 20 minuter. Den 11 september 2001 flög fyra kapade plan fritt omkring i över två timmar utan att någon vidtog några som helst åtgärder. Varför?

Det är denna typ av frågor änkorna ställer, först till regeringen och sedan till kommissionen.
Förklaringarna uteblir i princip helt. Filmen visar att det är viktigare att behålla greppet om makten till varje pris och att maktens människor inte drar sig för att tillverka sanningen i efterhand. Dessutom får man se utdrag ur en del presskonferenser där president Bush visar sig vara närmast förståndshandikappad med tanke på hur han svarar på frågorna han får.
Ju mar man gräver i det här desto konstgare blir det. En sak är helt säker, sanningen har vi inte fått veta. Vad som egentligen hände och vem som ligger bakom dåden är egentligen inte så intressant i det här skedet. (Man hoppas ju alltid på att det är Elvis och Hitler som ligger bakom allt sånt här). Det jag tycker är läskigast är den amerikanska regeringens försök och uppenbara vilja att föra folket bakom ljuset till vilket pris som helst. Varför? Om det nu var en helt oförberedd attack som de vill få oss att tro, varför dyker det upp så mycket konstigheter som tyder på motsatsen?

De som bestämmer i USA har bestämt sig för vad som hände och då är det bara så, oavsett vilka bevis som kommer fram. Bush skulle antagligen inte tycka det vara konstigt att gå ut i medierna och påstå att han aldrig träffat Bin Laden om han samtidigt hade honom inneboende i Vita Huset. Utrikesminister Condolezza Rice verkar också vara en skön lirare. Hon skriver memos och rapporter som när hon under ed blir tillfrågad av kommissionsen "inte innehåller något väsentligt". När sedan memot eller rapporten kommer fram och visar sig innehålla väldigt intressanta saker bestämmer hon sig helt enkel för att hon aldrig har skrivit något memo eller någon rapport... Detta gör hon med stor pondus utan att röra en min och som om inget har hänt. Vem skrev då memot? Något liknande hände också när de ansvariga för katastrofplatsen redogjorde för innehållet i planens svarta lådor som hittades i bråten. Man började försiktigt men klumpigt. "Vi har hittat tre av fyra svart lådor - men de innehöll inget av värde". När medierna sedan krävde att få ta del av innehållet hade man plötsligt inte hittat några lådor alls.
Sedan försöker någon med att innehållet var för skadat för att tydas... Om det nu inte gick att få fram information ur de här lådorna man inte hittade hur kan man då göra bedömningen att innehållet samtidigt inte innehöll något av värde? Hur kan eld fullkomligt pulverisera tre skyskrapor och de här svarta lådorna (som normalt sett klarar alla typer av fysisk påverkan) när man samtidigt hittar något så förgängligt som kaparnas oskadade pass i bråten flera dagar senare? Då får man onekligen idéer om att någon ville att passen skulle hittas men att de svarta lådornas innehåll skulle vara höljt i ett klädsamt dunkel... Jag köper det inte.

Jag tycker 9/11verkar vara en betydligt värre soppa än Kennedymordet. Viktigt att notera är att USA drog igång stora krig i direkt anslutning till båda händelserna.

Posted on: 2008/2/11 7:51

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Du försöker få mig in i en fälla här. Du kommer inte att lyckas. Det är du som ställer frågorna till truth-rörelser. Deras olika sätt mot dig och mot andra rör mig inte i ryggen och jag tänker inte debattera saken med dig eller någon annan. Gnäll hos dom istället eller lägg ner saken.

Jag vill även tillägga att webbsidorna ifråga inte är realtidsbaserade rapporteringsverktyg utan inkörsportar för folk som vill göra gemensam sak. Stirra dig inte blind på vad som skrivs på webbsidorna. De har alldeles säkert direktkontakt via telefon, e-post och möts regelbundet i verkligheten.

Zink, alltså...

Det är ingen fälla utan ett obegripligt handlade av 911 truth rörelsen.

De vill ha en ny oberoende undersökning som då är en hjärtefråga för dem. Scholars for 911 truth lyckas också med att över förväntan få påskrifter. Men sedan blir det stopp.

Från en lyckad underskrift av deras krav så gör de vadå? Har de skickat in den till någon så har de inte berättat det.

En oberoende undersökning måste fyllas med namngivna personer och det är där det blir stopp för gott.

Osaken till det är att 911 rörelsen är för splittrad och att någon av 911 truth grenarna skulle börja på egen hand börja tillsätta personer i den oberoende undersökningen skulle visa på splittringen inom 911 truth rörelsen.

Därför kommer denna oberoende undersökning aldrig att bli Det som vill ha den kan aldrig forma den och de som ska betala den kommer aldrig att vilja göra det.

Anonym
Quote:

sale skrev:
Alltså:Zink

Den senaste tiden har jag roat mig med att se olika dokumentärer som försöker belysa vad som egentligen hände vid och ikring terrorattackerna i USA den 11 september 2001. En del av filmerna är otroligt konspiratoriska och andra mer lågmälda. I helgen såg jag ytterligare en, Press For Truth hette den. Den får väl sägas vara en av de mer lågmälda i genren. Den handlar om ett gäng änkor från New Jersey "The Jersey Girls" som ställde ett antal frågor till regeringen efter terrorattackerna sedan de förlortat sina män i dåden. De fick inga svar. De vände sig då till medierna och pressade så småningom fram den kommission som regeringen slutligen tillsatte. Änkorna tar aktiv del i arbetet och förser kommissionen med frågor... inte heller här får de svar...

Jag har faktiskt fått svar tidigare både från Scholars for 911 truth och Steven E. Jones.

Att jämföra dessa organisationer med offentliga organisationer som är kända både i Sverige och i andra länder att vara usla på att svara på e-post tycker jag haltar.

See User information
Du verkar så orolig, Zink. Du borde nog dra igång en egen 911 Truth rörelse som får saker och ting gjort så att du ser det med egna ögon.

Quote:
Jag har faktiskt fått svar tidigare både från Scholars for 911 truth och Steven E. Jones.

Att jämföra dessa organisationer med offentliga organisationer som är kända både i Sverige och i andra länder att vara usla på att svara på e-post tycker jag haltar.

Vad har detta att göra med det som Sale skrev om "Jersey Girls" ? Börjar det brännas när vi tar med de anhörigas frågor i debatten ?

Posted on: 2008/2/12 12:15

See User information
Zink, hur många spikar behöver du ha i din 9-11 kista innnan du fattar att det är en stor-fet-bluff???
Nästa arkitekt som blottar sina tankar om WTC-kollapserna..

Principal Electrical Engineer for WTC: "Fuel and Planes Alone Did NOT Bring the Towers Down"
http://www.prisonplanet.com/articles/february2008/120208Towers.htm

Lite kuriosa..
The World Trade Center Building Designers: Pre-9/11 claims strongly implicate that the Towers should have remained standing on 9/11.
http://arabesque911.blogspot.com/2007 ... r-building-designers.html

Posted on: 2008/2/12 18:15
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Zink

Jag tänker inte ens försöka motbevisa dig

Jag vill bara ha ett svar av dig

<b>VEM JOBBAR DU FÖR?</>

Posted on: 2008/2/13 10:05
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Du verkar så orolig, Zink. Du borde nog dra igång en egen 911 Truth rörelse som får saker och ting gjort så att du ser det med egna ögon.

Quote:

Vad har detta att göra med det som Sale skrev om "Jersey Girls" ? Börjar det brännas när vi tar med de anhörigas frågor i debatten ?

Om nu du kräver att jag ska svar på allt så ska jag väl få göra samma sak eller hur?

Jag själva har tjatat om vilka som genomförde 911 sprängningarna så svara på det annars håller du och andra er undan på samma sätt som du anklagar mig att inte svara på allt.

Jersey Girls är konspirationskvinnor utan större förtroende. Det hävdar saker som inte har hänt så varför ska man bry sig om dem?

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Zink, hur många spikar behöver du ha i din 9-11 kista innnan du fattar att det är en stor-fet-bluff???
Nästa arkitekt som blottar sina tankar om WTC-kollapserna..

Principal Electrical Engineer for WTC: "Fuel and Planes Alone Did NOT Bring the Towers Down"
http://www.prisonplanet.com/articles/february2008/120208Towers.htm

Lite kuriosa..
The World Trade Center Building Designers: Pre-9/11 claims strongly implicate that the Towers should have remained standing on 9/11.
http://arabesque911.blogspot.com/2007 ... r-building-designers.html

Man kan rada upp hur många människor som helst men om de påstår sker som aldrig har hänt spelar de ingen roll hur många de är.

Man kan påstå att byggnader skulle ha klara vad som helst men om de inte gjorde det så har det påståendena inget som helst värde.

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Zink

<b>VEM JOBBAR DU FÖR?</b>

Då denna fråga är viktig för dig och inte för mig så ska du först tala om för mig vem du jobbar för.

Om jag skulle resonera som du och många andra på detta forum skulle jag påstå att de flesta är iranska agenter för Iran anser att Bush & Co genomförde 911.

Men till skillnad från de flesta på detta forum påstår jag inte att du är iransk agent utan jag frågar om du är det.

Därmed hoppas jag att du fattat hur dum din fråga var.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

jonte skrev:
Zink

<b>VEM JOBBAR DU FÖR?</b>

Då denna fråga är viktig för dig och inte för mig så ska du först tala om för mig vem du jobbar för.

Om jag skulle resonera som du och många andra på detta forum skulle jag påstå att de flesta är iranska agenter för Iran anser att Bush & Co genomförde 911.

Men till skillnad från de flesta på detta forum påstår jag inte att du är iransk agent utan jag frågar om du är det.

Därmed hoppas jag att du fattat hur dum din fråga var.

1. Jag svarar gärna på den frågan, jag jobbar inte för någon för tillfället.

2. Hur resonerar jag? Vad vet du om mig och hur jag resonerar?

3. Påstår de flesta på detta forum att jag är iransk agent? Jag hänger inte riktigt med nu.
Men om du frågar mig om jag är det så är svaret på den frågan nej.

4. Vad är det för dumt med att fråga vem någon (i det här fallet dig) jobbar för? Vem är du att bestämma vad som är en dum fråga el inte?

5. Du har fortfarande inte svarat på frågan.

mvh

Posted on: 2008/2/14 2:36
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

jonte skrev:

3. Påstår de flesta på detta forum att jag är iransk agent? Jag hänger inte riktigt med nu.

4. Vad är det för dumt med att fråga vem någon (i det här fallet dig) jobbar för? Vem är du att bestämma vad som är en dum fråga el inte?

mvh

Vad har det för betydelse vad jag har för jobb för de frågor vi diskuterar på detta forum?

Spelar det någon roll om man arbetslös eller har ett jobb?

Jag fattar inte varför frågan vem jag jobbar för är intressant för dig. Ta och motivera varför.

See User information
Quote:

Om nu du kräver att jag ska svar på allt så ska jag väl få göra samma sak eller hur?

Jag själva har tjatat om vilka som genomförde 911 sprängningarna så svara på det annars håller du och andra er undan på samma sätt som du anklagar mig att inte svara på allt.

Jag kan väl inte rå för att den officiella förklaringen går emot såväl sunt förnuft som känd fysik. Jag kan inte heller rå för att den enorma kraft som sköt igenom tornen inte har kunnat förklaras av någon som inte tar med explosiva lösningar i beräkningen. Jag kan naturligtvis inte svara på vem som skulle genomfört någon eventuell sprängning eftersom jag inte har någon tillgång till den information som behövs. Först borde du förklara för mig och andra här exakt hur det rent fysiskt gick till när kollapserna inträffade.

1) Hur kunde större delen av byggnaderna pulvriseras till damm ?
2) Hur kunde våningen direkt under den kollapsande delen pulvriseras på en sekund när kollapsen precis påbörjats ?
3) Hur kunde denna explosiva kraft fortsätta pulvrisera nästan 10 våningar i sekunden om våningarna ovan redan pulvriserats ?
4) Hur kunde pulvriserat material skjuta ut på alla sidor med jämna mellanrum flera våningar under kollapserna ?
5) Hur kunde de 47 stålpelarna i byggnaderna kapas i flera lagom långa delar vid en vertikal kollaps ?
6) Hur kunde stora delar av stålet slungas in i närbelägna byggnader flera hundra meter bort ?
7) Hur kunde skelettdelar hamna på taket till en närbelägen byggnad ?
8) Hur kunde flera hundra grader varma bränder uppstå i och under bråten efter samtliga kollapser ?
9) Hur kunde denna värmeutveckling hålla i sig i veckor efteråt trots försök att släcka ?
10) Vad exakt var det för smält materia som flöt i långa kanaler under all bråte ?

Detta är bara en liten försmak av frågorna men jag vill ju ge dig en chans att svara.

Quote:
Jersey Girls är konspirationskvinnor utan större förtroende. Det hävdar saker som inte har hänt så varför ska man bry sig om dem?

Nu får du ändå ta och ge dig. Kan jag få en utveckling av det där ?

Posted on: 2008/2/14 10:10

Anonym
Quote:

2) Hur kunde våningen direkt under den kollapsande delen pulvriseras på en sekund när kollapsen precis påbörjats ?
3) Hur kunde denna explosiva kraft fortsätta pulvrisera nästan 10 våningar i sekunden om våningarna ovan redan pulvriserats ?
4) Hur kunde pulvriserat material skjuta ut på alla sidor med jämna mellanrum flera våningar under kollapserna ?
5) Hur kunde de 47 stålpelarna i byggnaderna kapas i flera lagom långa delar vid en vertikal kollaps ?
6) Hur kunde stora delar av stålet slungas in i närbelägna byggnader flera hundra meter bort ?
7) Hur kunde skelettdelar hamna på taket till en närbelägen byggnad ?
8) Hur kunde flera hundra grader varma bränder uppstå i och under bråten efter samtliga kollapser ?
9) Hur kunde denna värmeutveckling hålla i sig i veckor efteråt trots försök att släcka ?
10) Vad exakt var det för smält materia som flöt i långa kanaler under all bråte ?

1) Cementen var mjuk.
2) Cementen var mjuk.
3) Cementen var mjuk.
4) Cementen var mjuk.
5) Stålet var mjukt.
6) Stålet var mjuuuukt.
7) För lite calcium i mjölken.
8) Kontorsmöblerna var mjuka.
9) Vattnet var mjukt.
10) Mjukt material.

Det låter som om du inte har tagit alla dina tabletter men där har du ju svaren du behöver.

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:

Jag kan väl inte rå för att den officiella förklaringen går emot såväl sunt förnuft som känd fysik. Jag kan inte heller rå för att den enorma kraft som sköt igenom tornen inte har kunnat förklaras av någon som inte tar med explosiva lösningar i beräkningen. Jag kan naturligtvis inte svara på vem som skulle genomfört någon eventuell sprängning eftersom jag inte har någon tillgång till den information som behövs. Först borde du förklara för mig och andra här exakt hur det rent fysiskt gick till när kollapserna inträffade.

Tro det eller ej men jag har svarat på alla dina frågor.

Det fanns mer än tillräckligt med kinetisk energi i en ren kollaps enligt denna uträkning:

http://www.civil.northwestern.edu/peo ... -%20Revised%206-22-07.pdf

De har också räknat ut luftströmmarnas hastighet och fick det till mellan:

207m/s och 340m/s

Min egen uträkning fick det till mellan:

223 m/s och 393 m/s

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=23071#forumpost23071

Vi fick de trots vi gjorde uträkningarna helt oberoende av varandra till nästan lika värden.

Det var i alla fall mycket starka luftströmmar.

207 m/s – 223 m/s motsvarar en kategori F2 tornado.

Flyttar tak och större delar från byggnader

340 m/s – 393 m/s motsvarar en kategori F4 tornado.

Flyttar delar större distanser.

Dessa luftströmmar hastigheter är dessutom på och över ljudets hastighet och orsakar ljudbangar vilket kan förklara en del explosionsljud.

Hände verkligen detta då vi bara har videor från utsida att dra sådana slutsatser?

Den övre delen kollapsade i den undre delen vilket hände i WTC1 och WTC 2.

Byggande var hopnitat så brotten skedde stegvis.

Stålpelarna var hopnitade och inte svetsade.

P.g.a. de starka luftströmmarna.

[b]7) Hur kunde skelettdelar hamna på taket till en närbelägen byggnad ?

P.g.a. de starka luftströmmarna

Det brann länge.

Totala mängden bråte var över 500000 ton material och av den kanske 50000 ton (10 %) brann vilket ändå är stora mängder att släcka.

Aluminium. Tänk på att hela WTC 1 och 2 var tänkt med aluminiumplåtar så det aluminiumet måste ha tagit vägen någonstans. Om man eldar på så smälter aluminiumet före stålet så om de inte var över 1500 grader så var de smält aluminium som man såg i metallpölarna. Det är endast rent aluminium som ser silvrigt ut i smält tillstånd. Många aluminiumlegeringar glöder när de är smälta och kan då misstas för stål. Rent aluminium smälter vid 660 grader.

Quote:

Quote:

Nu får du ändå ta och ge dig. Kan jag få en utveckling av det där ?

Jersey Girls gnäller över olika saker som de anser Bush & Co har misslyckats med utan att lyssna utan bara skrika. Det finns inget som visar att de brytt sig att ta reda på vad som hände i de frågor de gnäller över trots att flera av dem är lättkontrollerade. De ska dock ha en eloge för att de anser att det var 19 terrorister som utförde 911.

Anonym
Patetiskt, skyskrapor kan stå mitt i en F4 tornado och det händer inte ett enda shit. Tror du att man bygger dem av lim och träplankor eller?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

jonte skrev:

mvh

Vad har det för betydelse vad jag har för jobb för de frågor vi diskuterar på detta forum?

Spelar det någon roll om man arbetslös eller har ett jobb?

Jag fattar inte varför frågan vem jag jobbar för är intressant för dig. Ta och motivera varför.

Jag motiverar gärna varför.

Därför att när jag var liten så trodde jag att krig och elände berodde på att exempelvis två länder var arga på varandra ungefär så som jag märkte att vuxna kunde vara på varandra ibland.
Jag såg många filmer om stora fältslag där riddare möttes och utkämpade striderna man mot man.

Desto äldre jag blev desto svårare blev det att förstå varför världen var i sån obalans och varför alla krigen aldrig tog slut.
Jag såg hemska bilder i tidningar, böcker och på nyheterna av massmord, lemlästade barn och allt sådant som för en vuxen person i denna värld är vardagsmat.

Jag har mått dåligt över detta sen jag var liten och mår fortfarande dåligt över det.
Vad som är förändrat hos mig är dock förståelsen till varför krig uppstår och varför vuxna människor skjuter ihjäl, bombar och dödar barn och kvinnor.
Jag förstår även idag varför krigen inte tar slut.

Vapenindustrin är en av de industrier som omsätter mest kapital av alla. Och de människor som äger dessa företag, sitter i dessa styrelser och regeringar tjänar således grova pengar på detta. <b> Vi lever i en värld där mord är systematiserat och godkänt av politiker, företagare och andra organisationer i gigantisk skala i syftet att tjäna pengar och skaffa el behålla makt</b>

USAs regering i allians med Storbrittanien och ett flertal andra är de länder som i störst utsträckning tillämpar dessa systematiserade mord på oskyldiga människor. Detta är svart på vit fakta/statistik.

USA har vid oräkneliga gånger i historien tillämpat iscensatta terroristattacker mot sitt eget land precis som flera andra länder för att få en anledning/"godkännande" från omvärlden att gå i krig och mörda människor - för det är vad krig handlar om.

Genom att ha full kontroll över alla massmediala kanaler av betydelse och genom att systematikst skrämma upp människor genom dessa kanaler får man människor med sig.

Du har lagt ner åtskilliga timmar på detta forum för att försvara ovan nämnda system.
Av det drar jag slutsatsen att du går någon av dessa företags/regeringars ärenden.

En frisk människa ser att det är nånting fel med systematiska mord godkända av statliga myndigheter och företag. En sjuk människa ser det antingen inte eller så ser han det och är en av dem som profiterar på det istället.
Och då är definitionen för en sådan person psykopat.

Du har en fri vilja att svara vem du jobbar för så du behöver inte göra det. Jag har full respekt för dig som människa zink det är så min människosyn fungerar. Jag vet även att du debatterar på vakens topic för skepticism men jag har rätt att få vara skeptisk till någon som lägger ner oändliga timmar på att försvara ett så sjukt system.

mvh

Posted on: 2008/2/14 22:08

See User information
Zink, jag hade faktiskt frågetecken till följd av dina (i vissa fall hopplösa) svar. Ytterligare någon fysisk uträkning baserat på en grund jag inte känner till och därför inte kan klassa som sann eller falsk - med andra ord värdelös för debatten. Vindstyrkor på tornadonivå som tydligen kan bildas från första början och slunga tonvis med stål men inte människor som flyr betongmolnet.

Quote:
Jersey Girls gnäller över olika saker som de anser Bush & Co har misslyckats med utan att lyssna utan bara skrika. Det finns inget som visar att de brytt sig att ta reda på vad som hände i de frågor de gnäller över trots att flera av dem är lättkontrollerade. De ska dock ha en eloge för att de anser att det var 19 terrorister som utförde 911.

Men du..din totala avsaknad av respekt för ett antal sörjande änkor som bara vill veta sanningen om tidigare kunskap, förvarningar och bristande rutiner gör mig spyfärdig.

Håll till godo, gott folk. Zink kommer nog att fortsätta roa er på den här tråden. Jag tackar för mig.

Posted on: 2008/2/15 1:29

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink, jag hade faktiskt frågetecken till följd av dina (i vissa fall hopplösa) svar. Ytterligare någon fysisk uträkning baserat på en grund jag inte känner till och därför inte kan klassa som sann eller falsk - med andra ord värdelös för debatten. Vindstyrkor på tornadonivå som tydligen kan bildas från första början och slunga tonvis med stål men inte människor som flyr betongmolnet.

Quote:

Men du..din totala avsaknad av respekt för ett antal sörjande änkor som bara vill veta sanningen om tidigare kunskap, förvarningar och bristande rutiner gör mig spyfärdig.

Håll till godo, gott folk. Zink kommer nog att fortsätta roa er på den här tråden. Jag tackar för mig.

Det är du som ser samhället som mer sjukt än jag gör. Därför är det din VÄRDERING av samhället som styr hur du och dessutom många på detta forum ser på hur man ska koppla ihop personer åsikter med de organisationer som du och andra anser sjukast som t.ex. SÄPO, CIA och FBI.

In min värld gör jag inte så utan ser en människas åsikter som oberoende av vilka organisationer som finns utan att åsikter istället är formad av varje människas kunskaper, upplevelser och erfarenheter.

Att man ser samhället så sjukt som du och många andra på detta forum gör begränsar ert liv. Du och andra är rädda för företeelser i samhället som inte finns som.

Varken NWO, Illuminati eller Frimurarorden har någon makt i vårt samhälle för ta och räkna upp de i din vänkrets som drabbats av nämnda organisationers makt.

Jag har fråga efter det flera gånger men aldrig fått några exempel på drabbade personer som någon känner. Detta beror enligt mig på ”det stora hela” molnet där dessa organisationers makt finns men molnet har ingen kontakt med verkligheten.

Den enda organisation som har en reell makt är Bilderberggruppen men hur stor makt den verkligen har är svårt att bedöma.

Om Bildt besöker Bilderberggruppen som riksdagsledamot eller utrikesminister har två olika betydelser när de gäller påverkan av makten.

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:

Quote:

Jag tackar dig också. Jag ser med tillfredställelse att mina svar på dina frågor har du inga anmärkningar på.

Det spelar ingen roll om det är sörjande änkor om det har fel. Skulle du eller vilka som nu vill svara om en sörja änka från 911 kom fram till dig och sa att den officiella förklaringen att de var 19 terrorister som genomförde 911 är helt korrekt.

Dessa änkor finns då de har intervjuats i TV så har du eller de som vill svara då respekt för deras åsikter eller skulle du gå emot dem?

See User information
Citat:jonte
Vi lever i en värld där mord är systematiserat och godkänt av politiker, företagare och andra organisationer i gigantisk skala i syftet att tjäna pengar och skaffa el behålla makt

På 1500 - och 1600 - talet så brändes mellan 40 000 och 60 000 "häxor" i Europa. En tredjedel av dessa var män. Tänk så mycket avancerad kunskap som gick i graven - gick upp i rök. Många fängslades också. Vad är de etablerade så rädda för? Det fängslas ju fortfarande och körs ut och in i de etablerades TV, dags- och kvällstidningar! Häxjakt är laglöshet!. ..

Ang zinks job:
alltså varvsarbetare, gruvarbetare, skogsarbeetare, byggnadsarbetare och dylika.Det sista han sa var IT.

IT Försvårar Expantionen svårt hitta affärssystem att växa i så är vaken.se ÄR bäst:)

Posted on: 2008/2/15 9:24

Anonym
Quote:

sale skrev:
Citat:jonte
Vi lever i en värld där mord är systematiserat och godkänt av politiker, företagare och andra organisationer i gigantisk skala i syftet att tjäna pengar och skaffa el behålla makt

Detta är väl inget sensationellt utan hur världen har fungerat under flera århundraden men det är inte i så stor skala som du tror.

Ta och visa på något av det du påstår som börjat under det senaste halvåret. Alltså börjat, inte pågår.

Quote:

På 1500 - och 1600 - talet så brändes mellan 40 000 och 60 000 "häxor" i Europa. En tredjedel av dessa var män. Tänk så mycket avancerad kunskap som gick i graven - gick upp i rök. Många fängslades också. Vad är de etablerade så rädda för? Det fängslas ju fortfarande och körs ut och in i de etablerades TV, dags- och kvällstidningar! Häxjakt är laglöshet!. ..

Du måste alltså tillbaka flera århundraden för att hitta bra argument.

Inte heller detta är okänt och är fördömt från samhällets sida så det du skriver är innebär ingen ändring i världens syn på häxbränningar.

Quote:

Ang zinks job:
alltså varvsarbetare, gruvarbetare, skogsarbeetare, byggnadsarbetare och dylika.Det sista han sa var IT.

IT Försvårar Expantionen svårt hitta affärssystem att växa i så är vaken.se ÄR bäst:)

[/quote]

Att mina jobb fortfarande snurrar runt i skallen på dig och andra på detta forum visar att jag sitter med ett för er helt obegripligt CV. Jag har alltså mycket större erfarenhet än majoritet på detta forum så därför borde du och andra föröka skaffa er mer egna erfarenheter och inte blint lita på de som förser er med uppgifter om hur världen ser ut för de ger en falsk bild av världen.

Orsaken till IT artikeln i Computer Sweden är att de flesta affärssystem är gjorda för stora företag och därför för dyra för små företag.

Om marknaden för småförtags affärssystem blir stor nog kommer billiga affärssystem.

Att införa SAP, dominanten på affärssystem, har en del liknat vid att transplantera ryggraden.

See User information
Zink, tack vare din digra CV så kan du inte tänka fritt, du tänker så som du har blivit tränad att tänka, du kommer nog inte ens förstå vad jag menar och kommer att förneka detta faktum.

Du är helt oförmögen att se den stora bilden och koppla ihop sammanhang, precis så som du har blivit tränad genom dina utbildningar, du kan med andra ord inte tänka "outside the box", du är styrd att tänka i dom tankebanor som alla dina utbildningar har programmerat dig att göra..

Du plockar ut enstaka händelser och bortförklarar dom men samtidigt ser du inte varje händelse tillsammans med andra händelser och därför missar du "helhetsbilden".
Det är därför flera av dom som var involverade i 911 bara kan se sin del i det men inte se sin lilla del i "helhetsbilden".. Vi har försökt förklarat "helhetsbilden" för dig men du är nog antagligen för programmerad eller rädd för att se den.. Eller så jobbar du på en myndighet vars ansvar det är att förneka ALLT! Kanske var pga din digra CV som dom valde ut just dig att sköta detta förnekande?

För oss som läst på om skolors och universitets indoktrinering ser detta klart i dina inlägg på detta forum..
Tycker lite synd om dig faktiskt, att man har låtit nån annan ta makten över sina egna tankesgångar är synd..

Vart jobbar du nu, förresten?

Posted on: 2008/2/15 10:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

« 1 ... 13 14 15 (16) 17 18 19 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper