vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
QXCI-SCIO
Kan jag få ta del av erfarenheter från folk som genomgått en behandling med QXCI eller SCIO?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: QXCI-SCIO

See User information
Jag ska på en sån behandling imorgon, igen. Var första gången i somras och det var det ballaste jag gjort.

http://www.ajkon.se/terapier_show.php?id=369
Där står lite om det hela, men det bästa är att prova själv.

Posted on: 2008/2/13 11:24
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Berätta mer. Hur går det till och så? Tar det lång tid? Ballt säger du. Hurdå? Hur långt tar det innan man måste genomgå behandling igen för att bibehålla resultatet? Jag har läst på sidan du skickade, men jag vill höra mer från någon som faktist genomgått behandlingen. Jag är lite restriktiv med att ta in nya saker och lyssnar hellre på någon med erfarenhet än läser på en sida gjord av någon som vill sälja en behandling.
Kan självklart vara så att den behandlade och behandlaren är i maskopi med varandra
Men jag väljer själv vem jag vill tro på och vill gärna höra berättelser från dig och från andra som gjort behandlingen. Jag vill vara så förberedd som möjligt. Vissa kallar mig feg, men jag säger försiktig.
Jag delar gärna erfarenheter med någon.

Orkar du inte dela med dig av erfarenheten är det ok, du väljer själv.

Finns det någon annan här på forumet som funderar på att ta en sådan behandling som man kan dela funderingar med?

See User information
Men du köper vad "vanliga" läkare säger? Maskopi då talar du om medicinbolag som sponrar sjukvården, där handlar det om sånt.

Ang behandlingen så STÅR DET *EXAKT* HUR det går till, på länken...

Ang hur lång tid det håller sig, ingen aning, det beror väl på livsstil också. Var och en har ansvar för hur man sköter sin hälsa. Antal behandlingar beror på dina problem.

En utrensning som behandlingen sätter igång kan göra att man blir sämre initialt eftersom det sätter igång processer, men är man medveten om det är det okej. Tror behandlaren/programmet också i samspel med dig avgör vad som passar dig och din hälsa.

Ballt, eftersom det är så sci-fi och går igenom ALLT, på flera olika nivåer. Du balanserar dina chakran, kan kolla tidigare liv, får reda på saker INGEN annan terapiform kan ge dig. Dessutom får du se och höra dataprogrammet bekräfta saker du kanske känt på dig, vilket kan kännas skönt - till skillnad från en del idiotläkare som låtsas eller som pga okunskap bara säger att du inbillar dig. Du får se endel bilder på skärmen - din aura och diagram osv, osv.

Tror wikhall kommer berätta mer för dig om hans och hans frus erfarenheter.

Var hur negativ du vill och skeptisk, det enda som kommer ge dig de svar du söker är om du provar själv. Önskar att folk inte var så negativa. DET skadar mer än något annat!

Posted on: 2008/2/13 11:58

See User information
Om vi säger så här - eftersom den botar vissa sjukdomar så kan du ju tänka själv hur länge det håller sig? Utsätts man inte för sjukdomsframkallande virus, bakterier, strålning, gifter el NEGATIVITET mer så skulle ingen bli sjuk i första hand.

Är man botad från EN sjukdom så kan man väl ändå bli sjuk igen?! Beror som sagt var INTE på maskinen iaf.

Posted on: 2008/2/13 12:02

Anonym
Quote:

J-Darc skrev:
Om vi säger så här - eftersom den botar vissa sjukdomar så kan du ju tänka själv hur länge det håller sig? Utsätts man inte för sjukdomsframkallande virus, bakterier, strålning, gifter el NEGATIVITET mer så skulle ingen bli sjuk i första hand.

Det är sant. Ett positivt tänkande räcker långt.
Quote:

J-Darc skrev:
Är man botad från EN sjukdom så kan man väl ändå bli sjuk igen?! Beror som sagt var INTE på maskinen iaf.

Det är också sant, men jag är inte skeptisk till maskinen, jag vill bara höra om erfarenheter. Jag fungerar så.
Jag ska göra en sån behandling för jag har hört mycket gott om det av någon som jag litar på. Men jag vill veta mer om det ändå. Att jag är lite feg kanske beror på att jag gått på många nitar i mitt liv. Om du uppfattade mig som negativt inställd till denna behandling måste jag påpeka att det är tvärtom.

Anonym
SCIOn är egentligen inte intressant. Inte heller terapeuten.
Det intressanta är tiden mellan behandlingarna. Vad patienten själv gör åt det som gör patienten sjuk.

Jag har skickat flera personer till vår terapeut som inte hänt något med. Det ångrar jag. De vill inte bli friska. De har det symptomatiska synsättet, ät ett piller och du blir frisk, typ. Det fungerar inte så. De gräver ner sig i sin sjukdom, sjukdomsvinst kallas det.

Varför min fru blev frisk i den graden berodde lika mycket på vistelsen utanför den sörjan som gjorde henne sjuk. Och mentaliteten, den här skiten ska inte bli permanent. Det ska bort.
Alla förutsättningar för skiten ska också bort. I SCIOn kommer man åt allt, precis allt! Om man vill.

Det handlar om att lägga om livsstil. Se det som ett träd, det är övervuxet och behöver beskäras.

See User information
Apparaterna botar ju inte, eller behandlar heller:

Oberon
Bodyscan™ 2010
QXCI/SCIO
DDFAO
e-Lybra®

Bara kroppen själv kan "bota" sig, och den har det inbyggt att göra det...

Vad ger egentligen feedbacken?
Vem avgör vad som är "obalans", obalans i förhållande till vad?

Det finns system som har getts "från ovan", såsom akupunktur.
Dessa elsystem är från andra hållet, de krafter som vill att "människor"ska släcka ned alla varningslampor, att de ska söka att "må bra" - inte bli bra, inte se inom sig själva, utan hålla på att snurra runt genom vårdsystemet, som ju även alternativ medicin är inom, i stort.

Även om man på ytan mår bättre, så har inget fundamentalt förändrats, automatiskt, för det handlar inte om så ytliga saker som mäta... utan har med människors karma att göra. Att vilja ha hälsan är ju naturligt, men var kommer då frågan in om varför vi har en kropp här, som kan lida... är lidandet dåligt... är att maskera det bra... eller är det att skjuta på det i tiden, omvandla det så det tar sig andra former... bensin på brasan.
Jag säger inte att detta helt måste vara dåliga saker... men allmänt sett så är det illa, en katastrof, när människor vill lägga ut stora pengar på att gå till andra, och vill slippa att ta itu med sina liv, inte se vad strunt man håller på med - kanske röka, äta dåligt, se på tv, inte röra sig, kanske känner ensamhet mm osv... många saker som man själv någonstans antagligen vet om, men man vill ha ännu lite mer respit/utrymme att få hålla på och hålla på med skit, och tar tacksamt utvägar som dyker upp...

Det blir ju snart att respittiden tar slut, både enskilt och globalt - är det några som tänker vidare på dessa allvarliga frågor, varför vi inte mår bra, varför vi har en kropp och är här... vad det är som väntar här - eller tror vi att det är den dumma makteliten som kommer att ställa till det därute - att det är skilt från vad vi själva har fallit till... men, bara kultivering, att förbättra sig som människa, kan ge människor sin hälsa tillbaka.

"Människa känn dig själv..." heter det - inte "koppla upp dig till datorn eller apparaten..."

http://www.falunau.org/insightsArticle.jsp?itemID=427

http://fsccentre.org/

Posted on: 2008/2/13 14:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag har skapat den här tråden för att folk ska dela med sig av sina egenskaper, inte för att höra att behandlingen är placebo. Jag tror redan på behandlingen... Jag vill bara höra hur det går till... Någon som orkar?

See User information
Quote:

computerror skrev:
Jag har skapat den här tråden för att folk ska dela med sig av sina egenskaper, inte för att höra att behandlingen är placebo. Jag tror redan på behandlingen... Jag vill bara höra hur det går till... Någon som orkar?

Så vaket inlägg...

Vad är det du tror på menar du mer specifikt?

Posted on: 2008/2/13 18:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Så vaket inlägg...

Jag sätter min tilltro till att den där behandlingen kan fungera. Dessutom behöver jag inte förklara varför för dig. Jag skapade tråden som sagt för ett syfte. Att din och min åsikt går isär i denna fråga är ett faktum, men det är inte det jag vill diskutera just nu. Efter jag gjort en sådan behandling debatterar jag gärna med dig om det fungerar eller inte.

Dessutom struntar jag högaktningsfullt i om du tror jag sover som en stock eller om jag är klarvaken... Du kan inte provocera mig genom att säga något sådant.
Är det någon slags initieringsrit du har här på forumet att provocera alla nya?
Det är ju väldigt vaket i så fall.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

novax skrev:
Så vaket inlägg...

Jag sätter min tilltro till att den där behandlingen kan fungera. Dessutom behöver jag inte förklara varför för dig. Jag skapade tråden som sagt för ett syfte. Att din och min åsikt går isär i denna fråga är ett faktum, men det är inte det jag vill diskutera just nu. Efter jag gjort en sådan behandling debatterar jag gärna med dig om det fungerar eller inte.

Dessutom struntar jag högaktningsfullt i om du tror jag sover som en stock eller om jag är klarvaken... Du kan inte provocera mig genom att säga något sådant.
Är det någon slags initieringsrit du har här på forumet att provocera alla nya?
Det är ju väldigt vaket i så fall.

Men detta är ju inte ditt privata skrivblock.
Jag struntar också väääldigt högaktningsfullt i om du "tror" på något.
Jag utgår från att du inte sover heeelt. Du har som du säger en "åsikt", jag har inte sagt jag har en åsikt... du pratar om initieringsrit... haha... - du tror forumet är en slags privat helgedom, eller, det verkar så. En gnuttavaken borde väl inte ha något emot att andra (tar sig tid) att posta i trådarsom tar upp viktiga saker, som kring vad hälsa är etc... min avsikt är att ge perspektiv.

Du säger att du efter en behandling vill diskutera - då förstår du ju inte om min postning ju... Jag tar upp om det där med "behnadling" med ett vidgat perspektiv - då vill du inte "diskutera" - och förstår inte vad det handlar om här - "fungerar" är för dig bara effekter på ytan - det är det vanliga samhällets tänk, VoF, komavaken. Så go ahead, du vill stå rökt.
Lycka till.

Posted on: 2008/2/13 19:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Men detta är ju inte ditt privata skrivblock.
Jag struntar också väääldigt högaktningsfullt i om du "tror" på något.
Jag utgår från att du inte sover heeelt. Du har som du säger en "åsikt", jag har inte sagt jag har en åsikt... du pratar om initieringsrit... haha... - du tror forumet är en slags privat helgedom, eller, det verkar så. En gnuttavaken borde väl inte ha något emot att andra (tar sig tid) att posta i trådarsom tar upp viktiga saker, som kring vad hälsa är etc... min avsikt är att ge perspektiv.

Du säger att du efter en behandling vill diskutera - då förstår du ju inte om min postning ju... Jag tar upp om det där med "behnadling" med ett vidgat perspektiv - då vill du inte "diskutera" - och förstår inte vad det handlar om här - "fungerar" är för dig bara effekter på ytan - det är det vanliga samhällets tänk, VoF, komavaken. Så go ahead, du vill stå rökt.
Lycka till.
Jag kanske ska tacka dig för att du vill hindra mig från att kasta ut pengar på något du inte tror fungerar.
Jag har fått höra att det faktist fungerar av någon jag litar på av någon anledning... och J-Darc säger ju det var det ballaste hon gjort. Jag är villig att pröva iallafall.

See User information
Novax, har du inget konkret att tillföra ämnet så behöver du inte kommentera bara för kommenterandets skull eller för att dissa nånting..

Posted on: 2008/2/13 20:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Okej eftersom diskussionen gått in på behandlingar samt vår inställning som ev kan skapa en sjukdom OCH vår livsstil...

Nu är det ju så "min kära" Novax - att du väl också håller med om att:

* det är en smutsig besmittad korrupt värld vi lever i

* vår mänskliga organism utsätts för detta - dvs vi "störs" och kommer ur balans...

* vi får dålig kost

* många ÄR inte - enligt DIN term "vaken", men kanske börjar inse och vakna upp...

Nå, så till den stunden när man är såpass förgiftad, utbränd, disharmonisk att man utvecklat varningssymtom från systemet som vi kallar sjukdom, vad göra?

Gå in här och bli uppiskad av någon för att man inte har KRAFT nog att på 0,0000 hundradelar greppa DIN livsfilosofi och DIN enda sanning?

Knappast gör det den personen som du FÖRHOPPNINGSVIS vill "väcka" MER intresserad av att ens ORKA bry sig om att försöka sätta sin in i dina terorier som du på ett tyvärr väldigt otrevligt sätt försöker mosa in i läsarens ansikte, såpass hätskt att det blir oläsbart och så intensivt att man backar.

Det viktiga i ALLT liv är att FÅ BALANS, GOD HÄLSA, SKÖNT FLÖDE OCH KRAFT - Det är KULTIVERINGEN du söker: något skall återgå till sitt ursprung, sitt vackraste, bästa, friskaste och högsta "jag".

Hur? Jo, man MÅSTE ju börja med att rensa ut ohälsan, och Compu söker ju just ETT sånt sätt genom den här tråden, han söker också andras åsikter och uppfattningar genom att ens bemöda sig, liksom jag och andra, att försöka FÅ ta plats i diskussionen - stöt inte ut varken honom eller mig då, vill VILL ju veta, var inte så svår.

Om man sedan fått hjälp, stöd, ATT bli av med allt skit samhället stoppat i oss, finns det mindre som stör och det blir lättare att andas, tänka, leva SAMT fundera på alla märkliga och makalösa teorier om HUR det ÄR att vara "vaken", okej?!?!

Börja inte med att läxa upp de som söker DINA åsikter, den enda effekten det får är att man söker sig bort från dig.

VARFÖR ska man vilja lyssna på, diskutera eller veta något mer, om man ständigt blir bannad, och illa bemött?

Fundera lite på det, innan du svarar och skickar mer länkar

Och Compu - följ dig själv. Du märker att inte så många kommer ge dig svar, du måste hitta dina egna. Prova på behandlingen, eller sök upp trådar, information samt sajter som redan finns på nätet, där det beskrivs om just det du söker...

Det FINNS användarberättelser... beskrivningar, så du behöver inte vänta på svar här.

Och jag är redan FETT LESS på allt förbannat tjat om terminologi som "vaken", jösses!! Lägg ner och gå vidare till något mer av intresse än att fastna i det träsket gång på gång. SNÄLLA, GÄLLER ALLA som är gamla i den här gården..

Vi måste få vakna i vår egen förbannade takt, gör inte så man vill somna om, då drar jag härifrån fortare än ni hinner gäspa!

Posted on: 2008/2/13 21:00

Anonym

Placebo? Den var bra...

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Novax, har du inget konkret att tillföra ämnet så behöver du inte kommentera bara för kommenterandets skull eller för att dissa nånting..

Tebe, vakna.

Det där var en onödig kommentar.

Fatta fett.

Vill du att vaken är koma, bara skrapa på ytan, pula med sina symptom,kämpa för att må bra, hittta "lösningar" - tror du på sådant ytligt, bara.

"Människan" är dålig, har blivt det - det är det jag skriver om hela tiden, hon avviker, alltmer, Devolution.

Kan ni vänligen döpa om forumet, eller annars vara glada för att det finns inlägg som inte bara är high five och i slutänden bara varit bensin på brasan - snart hela mänskligheten inne i hörnet, bara karma, inget utrymme kvar, och det - är alla helt kokko ?

Jag har kanske missbedömt några, vissa säger sig ändå vara vakna, några säger andliga, någon till och med "väldigt andlig".

hmmm, det var bara illusion där också.

Jag har inte mycket mer att tillägga, ska bara beta av ett par inlägg sedan

Posted on: 2008/2/14 10:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Jag har kanske missbedömt några, vissa säger sig ändå vara vakna, några säger andliga, någon till och med "väldigt andlig".
Jaha... Det är det som kännetecknar en "vaken". Då är jag inte vaken för jag vet precis vad som händer och hur framtiden ser ut.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper