vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
Jag hade ingen rätt att skriva det jag skrev. Förlåt.
Det är en helt felaktig bild jag målat upp av dig, du är inte sån. Jag tappade kontrollen. Du har inte varit annat än schysst mot mig. Förlåt för mitt skitsnack.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

ingefar skrev:
mer att hon var omedveten om sina spelgrejer och signaler konstigt uppmixat med att slå mot andra som inte gjort henne något
Fast hon är inte så. hon är en snäll varm person som jag trängde in i ett hörn. Det är jag som snackat skit här - inte hon. Hon har rätt... hon pratade inte ens om mig, men jag lackade ur och trodde hon gjorde det. Jag missförstod. Jag är ett stort jävla pucko.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har varit lessen och arg, länge, men idag känns det extra hårt... en i min familj är svårt sjuk och det gör mig mer känslig...

Jag startade tråden, för att beskriva, utifrån mitt eget perspektiv, vilka svårigheter jag stött på - både inom mig själv i relation till andra, och mellan mig och andra; just då man vaknar upp ur en slags sömn, vi medvetet bättats in i...

Det är svårt, att finna sig själv, om och om igen, i ett "vanligt" liv. Lägg då dessutom till att "vakna" till insikter i en gigantisk stor härva av lögner vi matas med...

Addera att vara kvinna i en mandsominerad värld, de flesta HÄR är män... givetvis anser jag inte någon här inne vara skuld till mina tidigare erfarenheter, just därför jag vågar mig på att skriva om det här, tonfall går dock inte fram... driver med både mig själv, som "blond bimbo" (vilket jag absolut inte är) och jag driver med män.. Lackar ur på MÄNNISKOR som beter sig illa, och även mig själv, att man är vilse, ego och går igenom krisreaktioner..

Varför spela spel där man låtsas vara oberörd, jag har ingen koll på allt... men vill gärna kunna förstå mer än vad jag gör idag.

Och ja, det är tråkiga erfarenheter jag har av hur män bemöter en på nätet.. jag kunde ha valt att vara anonym, skriva under annat kön, låtsas vara man - för att förenkla, slippa konflikter. MEN jag vill ju LÖSA konflikter, och reda ut dom, förstå... därför tar jag upp det.

Ingefäras inlägg tyder på att han vill trissa upp konflikter.
Tyvärr blev det missförstånd mellan mig och Compu - vi har rett ut det nu....

Jag kastar kanske igelkottar i ballonghus, men så här är det att pendla mellan att vara i en låtsasvärld, där man ska sköta rutiner, betala räkningar, samsas med andra i matkön där man ser rubriker på kvällstidningar, som alla andra, kasta ut lögner och sensationer för att manipulera oss.

DET är vad jag ville diskutera i en tråd.

Trött i själen. Orolig för hur det ska gå för min familjemedlem som är sjuk. OM hon fått det stöd från samhället, en god vård, som många här inte får - hade situationen sett annorlunda ut.

DET är vad jag kämpar för och det vet du Compu...
MIN största drivkraft i livet är att hjälpa de som råkat illa ut.

Du vet att jag erbjudit dig stöd inom massor, som ingen annan gjort - och jag är lessen att det uppstår missförstånd.

Ilska och konflikter sker pga kommunikations-miss... och jag vill kunna reda ut sånt. Men om jag ber om att få distans och att få vara ifred, så säger jag det inte för att fly el vara jävlig, ORKAR helt enkelt inte nu.. skriver inte att jag håller på att svimma för att vara drama-queen, utan det är pga upprördhet blandat med oro. Kändes för jävligt när du stal energi genom att du blandade in dig i min värld... jag gick igång på alla cylindrar för det var exakt det jag bett om att det INTE ska ske...

Så har man nu haft snart 200 läsare också, känns ruttet som fan.

Vet inte hur man raderar tråden... Förhoppningsvis kanske någon kan lära sig något och inte enbart gotta sig åt skiten, eller köra igång nån tramsig duell med nån av oss.

Fy fan alltså, vissa dagar önskar man att man aldrig klev upp.

Posted on: 2008/2/16 21:12
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

ingefar skrev:
mer att hon var omedveten om sina spelgrejer och signaler konstigt uppmixat med att slå mot andra som inte gjort henne något
Fast hon är inte så. hon är en snäll varm person som jag trängde in i ett hörn. Det är jag som snackat skit här - inte hon. Hon har rätt... hon pratade inte ens om mig, men jag lackade ur och trodde hon gjorde det. Jag missförstod. Jag är ett stort jävla pucko.

så vem är nu förvirrad-- hybris är bara en sak --- sicket gojsnack av dig med nu -- hon skrev :
ALLA män här inne, enda anledningen att jag pratar med ER är för att flera här inne är vakna

samtidigt som allt har varit genomsyrat av andra saker --- en kontaktannonsering från en desperat en -- kan inte tänka mig att män skulle dels tala så om kvinnor som hon talar om män -- samtidigt som man är här för att hitta någon --- talar om deras äcklighet -- och sänder porrbild i mail - - sedan när det talas om dessa saker så slår det ifrån sig och sägs vart skämt och sådant -- konstant har det såtts massa sexgrejer utåt och anspelat på det -- next in line--- massa ord - varför gör man det --- svara på det compu. gör medvetna kvinnor så och tror att män inte ska ta det för vad det är avsett för --- ????

--- och tror att man känner någon för att man har utbyte på ett forum -efter en vecka -- hur knäppt får det bli -- jag har aldrig sett liknande på detta forum- -precis som om det är en chattplats --så konstigt -- mycket spel och egostrul här.

jag undrar vem av er som är mest förvirrad i hybris -- ha med hybris i ämnet --- och sedan tala om projicering - det är synd om människan ---.

Posted on: 2008/2/16 21:22

Anonym
Quote:

J-Darc skrev:
Du vet att jag erbjudit dig stöd inom massor, som ingen annan gjort - och jag är lessen att det uppstår missförstånd.
Missförstånden var från min sida. Du har verkligen varit schysst mot mig. Jag kan inte fatta själv jag kunde bete mig som jag gjorde mot dig. Jag betedde mig på just precis sådant sätt jag försäkrade dig om att jag inte var. Jag önskar jag kunde göra det ogjort.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

J-Darc skrev:
Missförstånden var från min sida. Du har verkligen varit schysst mot mig. Jag kan inte fatta själv jag kunde bete mig som jag gjorde mot dig. Jag betedde mig på just precis sådant sätt jag försäkrade dig om att jag inte var. Jag önskar jag kunde göra det ogjort.

är ni klara nu då??? hon har beskyllt dig från allt möjligt -- hon lämnar vaken på grund av dig -- du stälj hennes energi - det är pms - kommer jag in då var det för att "trissa upp en konflikt" --- det är a och b och c och allt möjligt --- det är aldrig hon själv - tala om förvirrad och omedvetenhet -- sluta att chatta barnsligheter - detta är ingen komntakltförmedling eller att gossa gossa i trådar - - skärpning jdarc utnyttja inte forumet för din aggressivitet och frustration --- se upp compu

Posted on: 2008/2/16 21:32

Anonym
Quote:

ingefar skrev:
talar om deras äcklighet -- och sänder porrbild i mail - - sedan när det talas om dessa saker så slår det ifrån sig och sägs vart skämt och sådant -- konstant har det såtts massa sexgrejer utåt och anspelat på det -- next in line--- massa ord - varför gör man det --- svara på det compu. gör medvetna kvinnor så och tror att män inte ska ta det för vad det är avsett för --- ????
Fast det var just det jag spelade ut henne på. Det var ingen porrbild, det var en skämtbild. Hon skickade mig den för att visa hur smutsig världen var men sa att jag måste lära mig att strunta i såna saker... Att skratta åt det. Jag manövrerade ut henne. Hon har inte gjort något fel faktist. Jag sårade henne. Det var sjukt av mig. Inte ett dugg vaket.

See User information
*asgarv* vafan snackar du om ingefära?

skickar porrbild i mail? *lol* seriöst vilken planet kommer du ifrån?!? ingen har skickat porr nånstans här...

och det är väl för fasen ingen kontaktannons jag skriver, när jag BESKRIVER frustration *skratt* LÄS... ordentligt... och om du inte kan förstå - läs mellan raderna!

Vaken är till för folk som börjar förstå lite om vad som sker bakom kulisserna - jag tog upp svårigheter MED RELATIONER, inte att jag söker någon här...

du är en som gillar att slänga bensin på elden. Roar det dig att skapa låtsas-konflikter? Svara inte på det, du har redan visat VAD du gör i den här diskussionen.

Posted on: 2008/2/16 21:36

Anonym
Quote:

ingefar skrev:
skärpning jdarc utnyttja inte forumet för din aggressivitet och frustration --- se upp compu
Läs tråden från början. Hon delade med sig av sina erfarenheter till mig. Hon blottade sig för mig, precis som jag bett henne våga göra och sen pga ett jävla missförstånd från min sida högg jag. Hon har all rätt att bli förbannad på mig. Det är jag som inte är frisk. Jag går på neuroleptika, men har slutat och ta det och den biten ska inte behöva hå ut över henne. Hon har inte svikit mig på något sätt, det är helt och hållet jag som betett mig förjävligt. Byt uppfattning om detta. Hon till och med bad oss föra denna diskussion i en separat tråd för jag blev för personlig i en annan tråd. Felet är bara att jag trodde hon menade personligt mot mig för att jag var personlig själv.

See User information
Ok låt oss FÖRSÖKA STYRA in ämnet på vad det var menat nu...

om vi kan compu så kanske ingefära lägger ner sina bisarra konspirations-teorier

OM man nu börjat "vakna" och dessutom vill fortsätta diskutera detta... uppfattar DU eller någon annan, att det är svårt, OCKSÅ FÖR ER, att träffa andra UTANFÖR forumet vaken.se ELLER andra sajter på nätet (eller på andra sajter på nätet där man diskuterar och ev möter människor för dejting) som faktiskt FÖRSTÅR vad ni talar om?? Hur ni tänker??

För det är så jag uppfattar det väldigt starkt, och det känns frustrerande....

HUR hanterar ni det? Accepterar ni att det måste vara så?

Tänker ni "aldrig att jag är med en snygg, men korkad brud, bara för att få närhet" eller "jag får stå ut med att leva i två världar, en som andra tar för verklighet, och den som jag själv vet om får jag hantera på annat vis med andra, utanför relationen"

Svara och diskutera gärna så går vi vidare, om inte - så är den som hackar på mig eller Compu den som vill skapa konflikt samt konspirera här..

Posted on: 2008/2/16 21:40

See User information
Mitt ex blev chockad när jag på våra första dejter började peka ut CHEMTRAILS *skratt* och själv var jag rätt besatt av att ta reda på vad i h*vete det var....

Posted on: 2008/2/16 21:47

Anonym
Jag vet inte faktist. Jag har det väldigt svårt med relationsbiten just nu. Jag vill ju ha någon, men samtidigt måste hon ju fungera med mina barn och vara någon jag kan diskutera med, för jag har ett enormt behov att diskutera djupheter. Hon behöver väl inte tro på det jag står för, men hon ska respektera min uppfattning.

Anonym
Jag vågar inte prata om detta med folk. Det gör ju inte precis saken bättre med min medicinering

See User information
Hur många tjejer/kvinnor har du "snubblat på" som är inne på samma spår som oss här på vaken?

Och du, passande tråd-namn va?! *asgarv* Förvirrade nyvakna! *skrattar* folk som läser tycker nog vi är helt skruvade....

och det är vi väl, skönt normalt skruvade i all vår idioti!

Jag vill inte vara din ovän det vet du, jag behöver bara också bli förstådd... och vi blir väl båda frustrerade på vår kant...

Men, en sann vän talar om när du är smutsig i ansiktet, sägs det. Så... oavsett vad ingefära tycker så är vi vänner om du vill. Bara vi vet vart vi står?!

Och vaddå chat-rum, vi diskuterarar, shit vilken tråkmåns.. stör det honom/henne behöver han/hon inte läsa (förmodligen en hane, tjejer är inte så sura hehehe *Retas*

Posted on: 2008/2/16 21:55

See User information
Vågar inte prata om hur galen världen är?
Hur ska man isåfall kunna väcka andra?

Någonstans måste man våga börja prata..
men herregud, jag vet MÅNGA som tappat bekantskaper,
och vars gamla vänner kallat dem galna pga det...

Förstår dig, jag ger mig inte ens in på dessa saker med endel i min bekantskapskrets.. men jag pekar alltid upp på himlen och ber folk lägga märke till hur chemtrails förändrar vädret. Det börjar med sol, sen kommer chemtrailsen, sen är det mulet...

Hela förra sommaren och hösten var löven täckta med vitt pulver där jag bor.. nära en flygplats... sen togs de bort och buskar beskars... tänkte skicka in löv i sommar till ett laboratorium (har lite kontakter) och få det analyserat....

Någon som gjort det?

Posted on: 2008/2/16 22:00

Anonym
Jag har väl träffat några, men de har inte sett en övergripande bild. Bara småkonspirationer här och var. Har känt några killar som är så också.
Jag ska inte bete mig illa mot dig igen. Jag ska tänka efter innan, för jag vet du är schysst

Anonym
Quote:

J-Darc skrev:
Hela förra sommaren och hösten var löven täckta med vitt pulver där jag bor.. nära en flygplats... sen togs de bort och buskar beskars... tänkte skicka in löv i sommar till ett laboratorium (har lite kontakter) och få det analyserat....

Någon som gjort det?
Jag har för mig jag lärt mig någongång att man använder magnesium när man ska påverka vädret (Såsom framkallning av regn)

See User information
Hittade inte bilden som ingefära tror är porrbild,
men här kommer lite hintar om vilken typ av foto "humorbilden" var iaf som vi pratade om... äckelpottor...

http://bp3.blogger.com/_U1Ba_VmJhaE/R ... KqrfA/s1600-h/pissoar.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff105/gloss_it/toilet_fine.jpg

(fast bilden jag hittade var på brudar som böjde sig framåt, så när killen stod där såg det ut som han satte på någon bakifrån)

DET var "porrbilden" som ingefära snöade upp sig på i vår diskussion, det var alltså en "low humor" pic...

Posted on: 2008/2/16 22:08

See User information
Chemtrails innehåller enligt de uppgifter jag läst, betydligt farligare och obehagligare saker än så...

endel säger att vi redan ÄR, dvs vi redan befinner oss i tredje världskriget, men att det sker så raffinerat att vi inte ens förstått det -

med vädermanipulering samt chemtrails (biologisk krigsföring) för att minska befolkningen..

vi vet alltså inte ens riktigt vilka fienden är - det är inte längre "länder" som är en front, utan de samarbetar över landsgränser, och bygger upp fronter i media, där vi ska fokusera på de gamla typer av konflikter som mellanöstern-kriser osv, för att de använder de "gamla" kriserna och konflikterna, som URSÄKT för truppförflyttningar, ökade konfliktzoner i världen samt "weaponisation of space" osv...

http://www.youtube.com/results?search ... rails+barium&search_type=

Lite filmer på youtube om chemtrails...

Men om relationer nu och att möta folk som är vakna - förhoppningsvis svänger det över, så att fler och fler är de som vet något om detta, så att de som är halvblinda och sovande är färre... det ska bli skönt den dagen det sker...

Posted on: 2008/2/16 22:18

Anonym
För mig började det som barn. Jag har varit halvvaken och sett saker under hela min uppväxt. Men för ett år sedan började det bli för mycket. Jag såg saker jag inte ville se. Samband, symboler. Att jag några veckor innan 9/11 drömde hur jag befann mig i rasande hus och kände en stark rädsla i vaket tillstånd att flygplan skulle köra in i huset så fort jag såg ett på himlen går att avfärda som tillfälligheter, men för ett år sedan. Den 25:e februari (Min födelsedag; notera viss symbolik med bara det faktum) Blev allting för mycket. Det är svårt att förklara men jag såg framför mig samtal som till en början handlade om mig, men sedan blev alltmer andra samtal av större vikt. Går självklart att även avfärda det som nonsens

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

ingefar skrev:
skärpning jdarc utnyttja inte forumet för din aggressivitet och frustration --- se upp compu
Läs tråden från början. Hon delade med sig av sina erfarenheter till mig. Hon blottade sig för mig, precis som jag bett henne våga göra och sen pga ett jävla missförstånd från min sida högg jag. Hon har all rätt att bli förbannad på mig. Det är jag som inte är frisk. Jag går på neuroleptika, men har slutat och ta det och den biten ska inte behöva hå ut över henne. Hon har inte svikit mig på något sätt, det är helt och hållet jag som betett mig förjävligt. Byt uppfattning om detta. Hon till och med bad oss föra denna diskussion i en separat tråd för jag blev för personlig i en annan tråd. Felet är bara att jag trodde hon menade personligt mot mig för att jag var personlig själv.

jag pratar inte om tråden -- skämta ni vidare -- fast jag tror någon istället (inte du då, du verkar vara klar) ... borde skaffa sig en blogg eller något -- det gör ofta kvinnor där de kan delge hur dagen har varit och hur de KÄNNER SIG -- och skylla på andra - detta är emellertid ett forum

Posted on: 2008/2/16 22:30

See User information
Compu - vi har, enligt endel teorier, både inom psykoterapin samt bland oss "andliga" (shit va nån kommer sura på mig nu för att jag skriver jag är andlig haha) så finns det något som kallas DET KOLLEKTIVA UNDERMEDVETNA... på den nivån kan vi alla dela samma upplevelser, och känna av vad som sker andra.

Och om man förstår hur vi alla, och hur allt, hänger ihop på energinivå - vi samverkar, påverkar varandra... endel talar om resonans... och hur ALL AKTION får sin REAKTION.

Du fick, precis som jag och många andra, som har mediala "gåvor" (eller förbannelse som det känns ibland) mottaga dessa starka signaler som detta ändå var för hela världen. 911 påverkade oss alla, i större omfattning än vad många vet.

Var det förutbestämt? Jag tror det, på flera sätt var detta "planlagt"... många orakler, profeter och siare har förutspått många saker som senare slår in.

Det är svårt att lära sig relatera till, hur ska man kunna förstå, förhålla sig och förklara för andra vad man går igenom?

Det finns många bra medier som kan hjälpa och stötta dig och LÄRA dig tolka det här. Jag ska själv besöka någon och hoppas finna en bra mentor.

Exakt det du beskrev, var det många som kände och drömde innan Tsunamin, eller exakt samtidigt, innan nyhetsrapporteringen kom ut i media. Jag upplevde det här med Estonia - jag drunknade i min dröm och vaknade med astma-attack, i dödsångest... slog på radion och hörde första nyhetssändningen... så jag känner igen den där förfäran och ångesten du beskriver.

Det gäller att man hittar en förstående partner - vilket INTE är lätt.

Posted on: 2008/2/16 22:32

See User information
Ingefära - det finns de som uppskattar att man inte beter sig som en stammis här...

Fick ett mail....

"Välkommen!

Jag sken upp av ditt första inlägg då jag känner igen mig starkt i din känsla av isolering och dit pendlande mellan vansinne och sans vid "uppvaknandet"..

..Jag // ....... //hinner inte delta i diskussionen som pågår, men //....// vill jag med detta pm vädja att du stannar kvar eller åtminstone återkommer snart. Det är på tok för många "stammisar" här, fräscht med nytt blod! Så, välkommen!!"

Så lägg ner ditt tråk nu.
Fasen du sitter ju för bövelen och läser vad vi skriver, varför inte bidra med något av intresse ist för att bara köra pekpinne!

Posted on: 2008/2/16 22:36

Anonym
Även om den "hundrade apan" bara var en myt, så tror jag ändå på effekten. Att ju fler som vet desto fler känner det på sig. Man kan ju hoppas på det iallafall. Det är alltid svårt att prata om de här grejorna för åtminstone för mig känns det som STASI-fasoner. Att man blir utpekad. För ett tag sedan satt jag och tittade på någon film när WTC7 rasade och just då ringde min mor och hon frågade vad jag gjorde, så jag berättade om WTC7 för henne. Då frågade hon mig om jag berättat om mina funderingar för doktorn. Så relationer kan vara jobbiga. Innan jag bröt ihop förra året gav jag henne min bild av världen och då blev hon upprörd och frågade henne varför jag ville skrämma henne. Sedan fick jag skriva på papper från barnens dagis om en likabehandlingsplan (Sök på "likabehandling" här på forumet) att barnen ska få samhällsstrukturen inpräntad redan på förskolan. Annars blir soc inkopplade. Vem kan man prata med?

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper