vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#49
Vad du skriver snabbt förresten... och jag som jobbar inom IT tom (När jag jobbar)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#50


See User information
Förstår Compu... jag tror man måste våga bryta med de som tvingar en vara en fejk i nån låtsasvärld, iaf för en period...

Jag slutade prata m folk... som ja skrev i början. Man tror i början man är en idiot, och det är väl själva planen, hehe.. sen ska de in med en i nåt jävla system där man proppas med kemikalier och skrivs in på låst avdelning. Finns många stackare som sitter där som istället borde vara i vårt forum och ösa ur sig.

Hur förhåller man sig frisk i en sjuk värld?!

Posted on: 2008/2/16 23:41
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#51


See User information
Compu - jobbat som chefssekreterare och VD-assistent SAMT är författare och skribent sedan MÅNGA MÅNGA herrans år. Skadad antar jag, men tangenbordsteknik är något jag behärskar.

Att koppla ur känslor och in med förnuftet samtidigt som jag skriver, är något jag jobbar på dock

(Föressten varför ska man anpassa sig efter massa behov som nån annan snubbe på nätet har nu igen... folk är så rädda för känslor, fattar dom inte att just den rädslan samt BRIST på att våga tala om känslor är orsaken till världens elände)

Posted on: 2008/2/16 23:44
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#52
Får jag fråga dig en negativ fråga? Jag frågar, men du behöver inte svara på den... Har du något slags domedagsscenario i tankarna? Jag har det, men inte i form av krig och jag vet inte heller hur långt fram i tiden... Du har pratat om gräsrötterna. Jag ser det som en motpol av vad jag känner

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#53
Jag är ganska rädd av mig... Utom i situationer det krävs mod

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#54


See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Hur förhåller man sig frisk i en sjuk värld?


!
ur förhåller man sig frisk i en sjuk värld?Mycket bra fråga .
Varför forskar de inte i vad sunt tal, sunda tankar och sunda gärningar kan ge för resultat för samhället/hälsan, i stället för att forska i allsköns sjukt? Vem utav dem skulle förresten få forskarpengar [u]till sådana fräscha ämnen?[/u]

T ex.. Bered ny väg i ditt liv genom att rensa allt förflutet, t ex destruktiva beekanta, vinden, källaren, dåliga mat- och tankevanor, lättjan, foton, bilen mm. Man är det man äger och hur det ser ut visar sättet hur man ser på sig själv. Att äga massa braatthagrejer tar massa energi eftersom allt man äger sitter också mellan öronen. Vräker man ut gammalt då blir det ny fräsch plats i huvudet 9.ckså. På så sätt skapas ett vakuum. I universum finns inga bestående vakuum •.. Oppna upp!

T ex..
. Att med intellektets "hjälp" förändra samhället till något bättre, går inte. Då blir det bara som med alla kulturer, "Upp som en sol och ned som en pannkaka". När förändringen sker inne i OSS, då sker en förändring helt naturligt. Börja NU!

Posted on: 2008/2/16 23:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#55


See User information
Det är okej att vara rädd. Om man kan sluta fred med sin rädsla.. rädsla är väl mkt brist på kontroll va?

Om man tänker efter är de flesta rädda för döden.. men har man stått inför döden några ggr så VET man hur det känns -
(baserat på att jag själv överlevt många sjuka trauman, går inte in på detaljer här, men jag kallar mig inte krigare utan anl..)

och jag kan tala om att skräcken INNAN själva dödsögonblicket är läskigare, än när man väl står där och tänker "ok nu dör jag"... då blir man helt stilla (beroende på scenario, finns olika slut) men vår rädsla för döden styr våra LIV, tråkigt nog.

Vi fokuserar större delen av våra liv med att undvika döden.. och att vara rädda för den. Är döden så farlig? Finns värre scenarior än döden.

Och dessa scenarior som skrämmer, som hot, terror osv - undergång... något faller ihop, rasar samman, exploderar och försvinner... tror vi alla har dessa typiska rädslor.

Många som går igenom graviditet upplever liknande skräck-scenarior, i relationer har vi våra typiska rädslo-mardrömmar... på jobbet, eller i mardrömmar överlag...

Svar, ja - en av de undergångsrädslor jag och många andra har, som jag talat med, är att "se" en exploderande planet.

Vem vet, vi kanske har upplevt så många tidigare liv, att vi faktiskt genomlevt eller dött i dessa scenarior? Eller så är det en kollektiv medfödd rädsla vi plågas av, samt även blir matade med dagligen.

Det räcker ju med att vi ska vara rädda inför något, och manipuleras av rädsla att då göra allt vi kan för att slippa detta.

Det är ju vad "kriget mot terrorn" går ut på!

Posted on: 2008/2/16 23:58
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#56
Hur många i din bekantskapskrets kan du tala med? Hur länge sedan vaknade du? Det är så mycket som gör mig nyfiken för det var det du skrev till mig som fick poletten att trilla ner fullt... Jag kanske inte var galen. Allt var inte kört och framför allt att jag inte var ensam. Jag tror medvetenheten är lite olika här inne och det är väl typiskt manligt att hävda att man är mest vaken osv, men jag ska vara ödmjuk och säga att de flesta här har betydligt mer fakta om olika saker. Jag har bara en övergripande bild över hur saker och ting ser ut, samt en viss förmåga att känna saker

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#57


See User information
Quote:

computerror skrev:
Jag är ganska rädd av mig... Utom i situationer det krävs mod
Hela LIVET vill säga:))

Posted on: 2008/2/17 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#58


See User information
Sale - hej tack... och jag tror det är vart jag strävar nu, lite planlöst - mot förenkling, förenkling.... skala av... i början handlar väl det mesta om att samla poäng, finna saker och sig själv, hitta sammanhang, sätta ihop osv.

sen börjar en ny fas - att lära sig av med allt skräp man samlat på sig, dåliga vanor, beroenden, föreställningar..

Feng Shui städar hemma nu och det är kaos haha. Men jag vet hur skönt det kommer bli, hur bra man mår, efteråt man rensat ut.

Är det inte samma sak med gråt eller ångest, som jag visade i början på inlägget. Jag räds ju min nära anhörigs ev död nu.. TROTS att mitt "högre jag" vet att livet och "vi" är så mkt mer än våra jordiska roller... så har jag bundit mig till henne... den rädslan fick mig att explodera i känslor och överreagera här...

Det MÅSTE vara okej att vara mänsklig. Bara man försöker finna sig själv igen, och lära sig, reflektera.

Meditation, att släppa gamla känslor, är nog bra?

NÅN SOM HAR TIPS PÅ HUR MAN SNABBAST GÖR SIG AV MED GAMLA TRAUMAN och blir av med sin ilska, och rädsla?

Funderat på hypnos.. men även medicin som ges till de som lider av post traumatisk stress.. den påverkar visst delar i hjärnan där känslotraumat finns. Men någon sa till mig idag - att det är kemiskt, man måste också bryta energikroppens länk, den minns - vi kan alltså inte på kemisk väg fuska oss bort från en utrensning... shit va trist. vore skönt om man bara kunde ta ett piller så var "allt bra".

Posted on: 2008/2/17 0:07
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#59
Quote:

sale skrev:
T ex.. Bered ny väg i ditt liv genom att rensa allt förflutet, t ex destruktiva beekanta, vinden, källaren, dåliga mat- och tankevanor, lättjan, foton, bilen mm.
Jag skulle klara mig med ganska lite, men mina barn behöver materiella ting känns det som. De har nog svårt att förstå mina värderingar. De påverkas så av vad de andra barnen på dagis har. Men jag skulle helt klart kunna tänka mig att bo i ett kollektiv eller liknande

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#60


See User information
SALE - touché! Du är grym! Hela livet krävs MOD.... verkligen!

Hell are for heroes!

"If you are going through hell, keep on going!"
- Churchill

Posted on: 2008/2/17 0:11
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#61


See User information
Quote:

J-Darc skrev:
Sale - hej tack... och jag tror det är vart jag strävar nu, lite planlöst - mot förenkling, förenkling.... skala av... i början handlar

Meditation, att släppa gamla känslor, är nog bra?

NÅN SOM HAR TIPS PÅ HUR MAN SNABBAST GÖR SIG AV MED GAMLA TRAUMAN och blir av med sin ilska, och rädsla?

.
HEHE..Kommer man ihåg att man har ett dåligt minne,ÄR det ingen större fara

Posted on: 2008/2/17 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#62
Quote:

J-Darc skrev:
Funderat på hypnos.. men även medicin som ges till de som lider av post traumatisk stress.. den påverkar visst delar i hjärnan där känslotraumat finns. Men någon sa till mig idag - att det är kemiskt, man måste också bryta energikroppens länk, den minns - vi kan alltså inte på kemisk väg fuska oss bort från en utrensning... shit va trist. vore skönt om man bara kunde ta ett piller så var "allt bra".
Ja, nackdelen är ju bara att de trubbar av. Jag har varit ganska insnöad på droger tidigare i mitt liv också och i ett år har jag gått på neuruleptika. Har inte varit kemi-fri så mycket egentligen sedan jag fyllde 20. Har inte tagit neuroleptika sedan i torsdags nu och det känns förhålandevis bra förutom mitt utspel tidigare. Men rädd? Nää... jag är inte det

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#63
Jag måste gå och lägga mig. Har lite känslig dygnsrytm och på måndag kommer barnen

Det var väldigt trevligt att prata med er J-Darc och sale. Jag hoppades jag inte var så negativ som jag brukar och jag ber igen om ursäkt för mitt beteende tidigare. Jag sa mycket dumt som inte är sant och jag hoppas du vet var min egentliga åsikt ligger.
Hoppas andra kan finna nytta av den här tråden och att vi kan fortsätta fylla på den.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#64


See User information
Compu - "Hur många i din bekantskapskrets kan du tala med?"

Svar: Jag är fräck nog att prata med ALLA hahah! Sen får de tycka vad de vill... dock undviker jag att berätta för mkt för endel. Mitt ena syskon ringde idag, och när jag fick frågan om vad jag gjorde svarade jag ärligt, som jag alltid brukar: "Kollar på videon AMERICAN WARNING, den handlar om Rex 84, om hur de förbereder Martial Law, dvs Nazi-tyskland i repris"
http://www.youtube.com/watch?v=ta-Y8hFv8I0

Sen, talar jag inte om detta HELA tiden, ibland måst man "jorda/grunda" sig. Som munken sa mellan två flygningar, då flygvärdinnan sa åt honom att skynda sig till sitt anslutningsflyg "Nej, jag måste sitta ner ett tag och vänta på min själ..."

Alla kan inte ta in och greppa ALLT på en gång...

"Hur länge sedan vaknade du?"
Tror fortfarande jag sover i mångt och mycket... men det lustiga i sammanhanget är faktiskt att jag "vaknade" pga en sanndröm!

Den story kommer ut i min blivande bok!

"Det är så mycket som gör mig nyfiken för det var det du skrev till mig som fick poletten att trilla ner fullt... Jag kanske inte var galen. Allt var inte kört och framför allt att jag inte var ensam."

TACK, Compu. Det värmer och glädjer mig. Det är värt allt, om man lyckas göra någon mindre ensam, orolig eller kan lindra ångest. Jag VÄGRAR HÅLLA KÄFT, och har väl mkt av min ilska att tacka för - "holy wrath", någon fuckar upp MIN PLANET och MINA MEDMÄNNISKOR, i helvete jag håller käft

Jag kan avslöja såpass mkt att jag har inte mina drömmar utan anledning. Det finns något mycket mycket större än vad de flesta små jordbuggar räknat ut, som är med oss, omkring oss och i oss - av andlig karaktär (för folk förstår inte andra begrepp) som gör att jag "blir vägledd"... dock skiljer jag på den upplysta delen av mig, och den lilla människan J Darc som skruvar till saker och ting, och som genomlever trassliga relationer som alla andra.

Vad är du nyfiken på? Jag är inget att haka upp sig på. Jag är inte viktig, jag kanske kan GÖRA något däremot, och DET kan vara viktigt..

Posted on: 2008/2/17 0:24
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#65


See User information
Gentlemen Are Hard to Please

Confucius said, "Gentlemen are easy to serve, but hard to please. In order to please a gentleman, you must act according to the principles, or he will be unhappy. A gentleman will think highly of your talents and give you an opportunity to use them. Villains are difficult to serve and easy to please. You do not need to behave according to the principles as long as you do exactly what you are told.

"A gentleman will cultivate his heart in accordance with moral standards. He is rational and will restrain his feelings and desires and therefore his actions will match his words. When you serve a gentleman, you will find out that he will respect your knowledge and talents and not emphasize your personal relationship with him. If you want to please a gentleman, you have to know his ambition and the principles he follows and therefore it is not easy.

"On the contrary, it is easy to please a villain because he stresses personal relationships, likes and dislikes, instead of upright principles or high ambition. However, a villain rarely thinks of others first and his character is not stable, so it is harder to serve him."

Posted on: 2008/2/17 0:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#66


See User information
Tack själv Compu och Sale, skönt att natten slutar bra!
Hörs snart igen. Hoppas du drömmer något vackert Compu. Och om du trappar ner för fort, vilket du ev gjort? - så kan du få sk utsättningssymtom.... känner du till det? Har någon informerat dig om den eventualiteten?

Så jag hoppas du har ev akutplan, typ om du behöver lugnande för att dämpa ev oro? Vi hörs mer om det sen, natti alla ni som är vakna!


Posted on: 2008/2/17 0:29
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#67


See User information
Quote:

novax skrev:
Gentlemen Are Hard to Please

Confucius said, "Gentlemen are easy to serve, but hard to please. In order to please a gentleman, you must act according to the principles, or he will be unhappy. A gentleman will think highly of your talents and give you an opportunity to use them. Villains are difficult to serve and easy to please. You do not need to behave according to the principles as long as you do exactly what you are told.

"A gentleman will cultivate his heart in accordance with moral standards. He is rational and will restrain his feelings and desires and therefore his actions will match his words. When you serve a gentleman, you will find out that he will respect your knowledge and talents and not emphasize your personal relationship with him. If you want to please a gentleman, you have to know his ambition and the principles he follows and therefore it is not easy.

"On the contrary, it is easy to please a villain because he stresses personal relationships, likes and dislikes, instead of upright principles or high ambition. However, a villain rarely thinks of others first and his character is not stable, so it is harder to serve him."
NEW AGEUtan att läsa det känslan in för lixkom:)

Posted on: 2008/2/17 0:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#68


See User information
haha! Som om mitt liv nånsin gått ut på att "serve and please" någon.. varken en sk gentleman eller bonde, vilka tokiga skriverier!

Jag är inte fjorton, och inte lika lättpåverkad, eller beroende av en MANs godkännande. Det har inget med tråden att göra heller Novax. Skriv gärna på svenska också, ni klagade ju på mig och mina swengelska, så jag har fått skärpa mig!

Posted on: 2008/2/17 0:36
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#69


See User information
Nu står vaken still, eller det går nog baklänges.


Att rida baklänges på åsnan
En gång kom Nasreddin Hodja ridande baklänges på sin åsna.
-Hodja, sa folk, du sitter bak och fram på din åsna!
-Nej, svarade han. Jag sitter rätt, det är åsnan som vänt sig fel.

Posted on: 2008/2/17 1:15
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#70
Quote:

J-Darc skrev:
Vad är du nyfiken på? Jag är inget att haka upp sig på. Jag är inte viktig, jag kanske kan GÖRA något däremot, och DET kan vara viktigt..
Det du gör är viktigt och jag är dig tacksam.

Quote:

J-Darc skrev:
Tack själv Compu och Sale, skönt att natten slutar bra!
Hörs snart igen. Hoppas du drömmer något vackert Compu. Och om du trappar ner för fort, vilket du ev gjort? - så kan du få sk utsättningssymtom.... känner du till det? Har någon informerat dig om den eventualiteten?

Så jag hoppas du har ev akutplan, typ om du behöver lugnande för att dämpa ev oro? Vi hörs mer om det sen, natti alla ni som är vakna!
Jag kände av lite konstiga fenomen innan jag somnade, men det var ingen större fara faktist. Jag känner mig bra - inte så avtrubbat och det känns som jag fått tillbaka en bit av mig själv. Ett år är en lång tid. Jag sov jättegott iallafall och hade väldigt vackra drömmar. Jag hoppas du också kunde sova gott sen när det blev dags. Jag skäms verkligen för hur jag behandlade dig förut och tror det var mig novax menade - Att jag är en villain. Jag är iallafall säker på att det är lättare att vara vaken när man inte påverkas av droger eller läkemedel.

Quote:

novax skrev:
Nu står vaken still, eller det går nog baklänges.
Så? Har du inte accepterat ännu att tiden inte är linjär?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#71
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
#72


See User information
*asgarv* Tokskön bild Maggot, ser nästan ut som jag nu!
Ska posta lite andra inlägg under andra rubriker!

Compu - om man tar ämnen som påverkar signalöverföring mellan nervändar i hjärnan kan alla möjliga fenomen uppträda när man slutar tillföra ämnet till kroppen. Systemet ställer om sig och det kan ta olika lång tid.

Posted on: 2008/2/17 12:02
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS