vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Anonym
Re: Förvirrade nyvakna (inga vaken-nördar med hybris tack! ; )
Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Quote:

novax skrev:
Nu står vaken still, eller det går nog baklänges.

computerror skrev:
Så? Har du inte accepterat ännu att tiden inte är linjär?

Jag förstår nog inte vad du menar här... att gå bakåt, framåt eller att stå still relateras ju inte till tid - hur menar du?

Här står om en klassisk kinesiska legendarer - de åtta odödliga.

The Mysterious Immortal
Den tredje där är The Mysterious Immortal: Zhang Guo.
http://www.fengshuitimes.com/article/detail.asp?aid=133&cid=4

Här kan man läsa vad det innebär detta att Zhang Guo red baklänges på åsnan - det är en slags undervisning... detta är ju vaken...

Zhang Guolao Rode the Donkey Backward
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=966

Posted on: 2008/2/17 11:33
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

novax skrev:
Jag förstår nog inte vad du menar här... att gå bakåt, framåt eller att stå still relateras ju inte till tid - hur menar du?
Jag förstod inte att ditt inlägg handlade om Feng Shui. Jag trodde du syftade på något helt annat faktist.

See User information
Jag vill också kunna göra bild-inlägg!
Hur gör man? Tell me Oh divine Gurus *lol*

Posted on: 2008/2/17 12:34
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

novax skrev:
Jag förstod inte att ditt inlägg handlade om Feng Shui. Jag trodde du syftade på något helt annat faktist.

Nej nej - det gör det väl inte - jag får som jag brukar, fråga dig var du får vissa saker ifrån? Det handlar aldrig om annat än det jag skriver om, eller klistrar in, eller ger länkar till.

Det handlar ju om att stå still, gå baklänges och det där, och att det ju då inte är relaterat till tid, som du skrev först, nu säger du att det handlar om Feng Shui - men läs bara vad jag skriver, den fösrat länken går till en sajt som tydligen är om fengshui, men jag skrev att det var om Zhang Guo, eller hur, det är vad det står om där på den sidan, därför jag gav länken, nästa länk gav ju förklaring till vad det innebar att rida på åsnan baklänges, om varför Zhang Guo gjorde det.

Suck.

Posted on: 2008/2/17 13:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jo jag vet vet hur det är att vara "Förvirrad nyvaken" när man inser hur många naiva män och kvinnor som lever kvar i matrix. Jag fick fick till och med bryta kontakten helt med en som var så helt emot min teori om en världsomspännande illuminati&frimurar konspiration. Men det är steg som man måste så att säga leva igenom som nyvaken.

Posted on: 2008/2/17 15:48
Resized ImageResized Image

See User information
Quote:

trust_no1 skrev:
Jo jag vet vet hur det är att vara "Förvirrad nyvaken" när man inser hur många naiva män och kvinnor som lever kvar i matrix. Jag fick fick till och med bryta kontakten helt med en som var så helt emot min teori om en världsomspännande illuminati&frimurar konspiration. Men det är steg som man måste så att säga leva igenom som nyvaken.

Som du säger så är det "teori". Kan man inte ha kontakt, om det är en verklig vän, oavsett vilka teorier man låter sig fångas av?

För mig är man inte mer "vaken" bara för att man studerar audios/videos/böcker om sådant, än andra människor - bara olika "tv-apparater" man ser på.

Posted on: 2008/2/17 16:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Tyvärr är det allvarligt läge för min nära anhörig så jag lämnar stan asap, för att finnas på plats. Återkommer ifall det inte barkar käpprätt åt... annars lär det dröja längre innan jag ens vill... men ... ifall det gör det, så måste jag vara stark för henne under "övergången" mellan olika existenser...

Var rädda om de ni älskar. Ni betyder mer än ni förstår, för de som älskar er.

Posted on: 2008/2/17 16:34
-:Vestrum noscite hostem:-

Anonym
Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:
Resized Image

Ja här ser vi alltså konspirationssanningsrörelsens stödtrupp, vilken sällan får de stora rubrikerna, eller den uppskattning som de så väl är förtjänta av.

Här stickas det luvor med "9/11 var ett insidejob" på.

Posted on: 2008/2/17 17:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
J-Darc: Jag hoppas dina farhågor inte besannas med din anhörig.

Jag försöker hitta "logiska" förklaringar på saker och ting. Förklaringar som egentligen inte håller, men fungerar som en dämpning innan jag accepterar det jag egentligen förstått hela tiden. Jag vill egentligen inte tro, men jag tror. Jag struntar egentligen blankt i graden av min vakenhet, för som jag ser det är man vaken eller inte. Det är ingen tävling och blir bara tramsigt när man ger sig in i såna diskussioner, men jag antar att man måste få ägna sig åt mindre viktiga saker också. Jag ser så mycket mörker och ondska, men jag börjar också se en andlighet jag faktist inte sett förut. Att livet är energi och inte tar slut. Får mig iofs att tänka konstiga tankar om ett liv t ex följer med ett fartyg till havets botten - kan denna energi då frigöra sig och förnyas?

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper