vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Scientologi

See User information
Jag hittade några filmer på piratebay om Tom cruise och scientologi. Tyckte de var rolig aså jag läste vad wikipedia hade att säga om det och snubblade sen på den här texten: http://lermanet2.com/exit/onauditingbystacy.htm

Tyckte den var rätt intressant.

Posted on: 2008/1/16 20:09
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Scientologi

See User information
att man inte tar en sci-fi författare som gör en religion av sina böcker på alvar är mer än jag förstår.

Posted on: 2008/1/16 20:26
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hade Douglas Adams skapat religion kring sina böcker hade jag nog anslutit mig.
Har varit farligt nära att fördjupa mig inom scientologin faktist, men fick en tillrättavisning. Men jag har en känsla för hur deras bild av universum ser ut, men jag lurar nog bara mig själv. Ingen ideologi som kostar pengar är trovärdig. Även om det skulle visa sig att deras teorier var de rätta.

See User information
Gammle hubbans son har ju berättat att Scientologi inte är något annat än en satanistisk organisation/ritual. Dom är helt vrickade och det är inte helt ovanligt att medlemmar mjölkas på pengar för att sedan "råka" dö..

http://www.libertytothecaptives.net/s ... avo_death_connection.html
http://www.xenu.net/

Posted on: 2008/2/18 8:10

See User information
Crowley o hubbard

Bör läsas om scientologi : :--(

Posted on: 2008/2/18 8:12

Anonym
Känt mig lite vilsen faktist... Känner mig starkare nu utan neuroleptika.
Hade en kompis jag umgicks mycket med förr som blev scientolog och hans världsbild motsvarar i många avseenden min.

Jag antar att människor söker tillhörighet och så även jag. Den viktigaste tillhörigheten är ju trots allt familjen, men det är ganska lösa band i min släkt. Enda jag är tight med är i viss mån min mor och självklart mina barn som jag har 70%. Men det känns trist att behöva medverka till att ge mina barn en falsk världsbild. Alltså mata dem med en världsbild som skolorna lär ut. Det finns något som heter "likabehandlingsplan" och den låter ju jättebra för en som är inne i matrixen, men för mig låter den till viss del hotfull, då myndigheter blir inkopplade om barnen inte har rätt samhällsuppfattning.

Edited by computerror on 2008/2/18 14:57:39

See User information
Jag fick precis reda på att ett "stort" krig pågår just nu mot Scientologin, en grupp hackers eller scriptkiddies som kallar sig själva Anonymous ska ha läckt hemliga texter från Kyrkan.

Dom protesterade tydligen i februari, nästa blir 15:e mars. (Hubbards födelsedag)
Har massmedia täckt något av detta i Sverige? Jag har försökt hitta information om det men alla sidorna är nere, det jag funnit gör mig inte mer kunnande..

Vad jag förstår verkar Anonymous inte direkt tycka om Negrer, bögar, judar, hundar (får att dom kan spåra cybernetik). Allting blir så förvirrande, varför inte starta ett krig mot alla religioner, det luktar så ruttet.

Men detta var intressant

Någon som har hört om detta krig, eller rent utav är med i Anonymous här på vaken?

Posted on: 2008/3/5 9:44

Anonym
Deras utomjordiska gud kom i en DC9

fick dagens skratt i alla fall... :D

See User information
Gatuprotester mot scientologerna i London
http://www.epochtimes.se/articles/2008/02/21/14249.html

Posted on: 2008/3/5 10:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
THE STORY OF XENU - from a "Secret Scripture" of Scientology:

Once upon a time, 75 million years ago, there was an alien galactic ruler named Xenu. Xenu was in charge of all the planets in this part of the galaxy, including Earth, which in those days was called Teegeeack.

Xenu had a problem. All 76 planets of the Galactic Confederation he controlled were overpopulated. Each planet had on average 178 billion people. He wanted to get rid of this overpopulation, and he had a plan.

With the help of renegades, Xenu defeated his opponents, the good people and their Loyal Officers. Then with the help of psychiatrists and the media he persuaded billions of people to come in for income tax audits. They were instead injected in the lungs with alcohol and glycol to paralyze them. Then they were put into spaceships that looked exactly like DC9 airplanes, except they had rocket engines instead of propellers.

These space planes then flew to planet Earth where the hundreds of billions of paralyzed people were stacked around the bases of volcanoes. H-bombs were lowered into the volcanoes, and Xenu detonated all the H-bombs at once, killing everyone.

The story doesn't end there though. Since everyone has a soul, Xenu had to make sure the souls would not come back and seek vengeance. So while the hundreds of billions of souls were being blown around by the nuclear winds, he used special traps that caught them in electronic beams that were sticky like fly-paper. Force-fields then packaged the souls into "clusters." This all took place in Hawaii and Las Palmas in the Canary Islands.

Xenu had these soul clusters packed into boxes and taken to some huge cinemas to brainwash, or hypnotically "implant" them. They were forced to spend 36 days watching 3D motion pictures of traumatic, horrific things like torture, dissection, and crucifixion. They were subject to sexual perversion, motion sickness, auto accidents, and other horrors. They were also shown false pictures and told they were God, Christ, and Satan, all as part of Xenu's plan to render them helpless and prevent their return.

After the implanting, the soul clusters remained stuck together in groups of a few thousand, as the implanting had confused their sense of individual identity. There were only a few living bodies left on Earth, and the clusters inhabited these bodies like parasitic demons.

As for Xenu, the Loyal Officers finally overthrew him and imprisoned him in a mountaintop on Earth. He is kept there by a force-field powered by an eternal battery, and is still alive today.

And so today everyone on Earth is possessed by clusters of souls called "body thetans." And if you are to become spiritually free, you must exorcise all the body thetans inhabiting you, and pay many thousands of dollars to do so. And the only reason people believe in God and Christ is because they were in the implant film their body thetans saw 75 million years ago.

See User information
Mescalito: Hej! Jag är scientolog och tyckte det var intressand du skrev om Anonymous. Vi har inget krig med dom, det är faktiskt bara dom som har krig med oss, genom att protestera på gatan utanför då dom springer runt med svarta mössor över ansiktet och ser ut som banditer. Jag jobbar på Scientologikyrkan i Göteborg och ett tag i våras höll de på att demonstrera lite då och då, men nu har det avtagit, jag har inte sett dom på länge.

Och till alla som skrivit i denna tråden:
Det bästa sättet att stoppa något bra är att skrämma upp andra.

Kram!

Posted on: 2008/9/3 19:18

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper