vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fascistisk symbol

See User information

Den fascistiska symbolen av Yxan med pinnar runt den å ett band, som finns i lr fanns i amerikanska congressen....

Kan den stå för nåtgot annat än fascism ?
Symbolisation av nåt annat ?

Posted on: 2006/2/2 20:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fascistisk symbol

See User information
tolkar alla svar som ett nej... =(

Posted on: 2006/2/3 15:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
det är gammal romersk symbolism.
finns även i svenska polisens logotyp:
Resized Image

Posted on: 2006/2/3 16:32

See User information
coolt ! hade ja inte lagt märket till tidigare !

Så vad står då dessa yxor, pinnar och band för ?

Jag menar, har man dom i congressen, är det nån form av dålt budskap ?

Posted on: 2006/2/3 17:39

Anonym
Alla lika, styrda med yxa (järnhand).... alla lika = fårflock...

Som det ser ut i världen just nu... o värre skall det bli, vill dom i alla fall....

Hare...

See User information
http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=11851&view=next

FRån www.polisen.se
Vad symboliserar spöknippen i polisemblemet?
Fasces eller spöknippen förekom i det romerska riket som symbol för rätten att utdöma straff. De finns belagda i polisiära sammanhang sedan 1800-talets mitt, men kom senare att förknippas med fascismen. När det nuvarande polisvapnet infördes 1954 fick fasces en undanskymd plats bakom lilla riksvapnet.

cool länk
http://images.google.se/imgres?imgurl ... v%26lr%3Dlang_sv%26sa%3DN

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces

Kommentar?

Posted on: 2006/2/3 18:35

See User information
Jag har hört 2 olika förklaringar till fershisen (yxan med pinnar)

1. Att folket är bundna till makten.

2. Pinnarna symboliserar piskstrsff och yxan halshugning. (Det bestraffande organet i samhället)

Se även:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fasces

Posted on: 2006/2/3 19:11

See User information

Förstår bara inte, att den finns på rätt många ställen !

Jag menar, är det dumt att hänga upp symbolerna om dom står för MAKT, och att "Vi delar ut straffen", det är ju typ det congressen har ?

Blir smått dum av att nte veta vad anledning är till att dom har dem i congressen, Lincoln statyn...å några andra ställen !

Posted on: 2006/2/3 19:17

Anonym

FASCISM är precis vad det handlar om...

See User information
Lite egnskaper har väl denna symbol förståss och den störat är ju inte bara att man spöar upp varandra utan fascism är det Italienska ordet för "samsyn" - hajjrú? man håller på samma grej - men har en samsyn och denna symbol kallas för just detta ett knippe som hålls samman - på grekiska detta ord som nu är gångbart genom LaRouche´s försorg är då nu detta uttryck som betyder samma sak - "Synarki" - fast detta är då grekiska - men betyder då fascism... Gustav wasa har ju även sitt "knippe" - som det då menas att han fick vetskap om och kanhända var den tidens verktyg för illuminaterna - när dom skulle nalla lite i kanten på den då rådande världskyrkan... Och han hade nog tjyvläst lite i Machiave´llis supersäljare - på den tiden . för wasa hade samma taskiga stil som de flesta diktatorer - maskrar och det och sånt...

samt: plus. (Grymmlingen)

Posted on: 2006/2/3 20:17
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
antagligen får de ut något av dessa symboler
kanske någon form av energi

"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

hälsar masken

Anonym

See User information
Jo , så är det ju - man triggar fram gamla "känslor" och kanske då känner antingen vördnad eller rädsla = hat...
Likt du Maggoth - när du "kör" med ditt spelkort (Spader Dam) - vad tror du denna symbol för med sig? hö, hö...
Du kan väl åtminstone ha en Hjärter Dam som logga?!

samt: plus. (Grymmlingen)

Posted on: 2006/2/3 20:23

See User information
F-N - Vad läskigt - jag sökte på David Icke och vad får jag se första bilden var en fejkad läskig Icke-reptil... plus en massa andra förståss - man kan ju bli ledsen för mindre...
är kriget slut nu väl? (Vårt krig menade jag ju förståss - jag "lägger mig" i alla fall ... NO harm får jag hoppas - vi synns nog i Göteborg och får talas vid om detta då...

sam: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/2/3 20:29

See User information

Vad tycker ni om att dom sitter i kongressen då ?

Och suttit på mynten ? Och på Lincoln statyn?

Finner ni det konstigt ?
(sett ur ett perspektiv där man inte tror på illuminati, för tror man på att de finns å styr världen, så kan man nog fatta att der menar dåliga grejjer !)

Posted on: 2006/2/4 1:47

See User information
Quote:

Najjko skrev:
(sett ur ett perspektiv där man inte tror på illuminati, för tror man på att de finns å styr världen,
så kan man nog fatta att der menar dåliga grejjer !)

Dessa två perspektiv kan inte riktigt samexistera, men måste göra det för de flesta, annars blir dom tokiga.
När det första perspektivet ligger till grund för ens uppfattning då blir det andra lite spännande och kul.

Roligt med illuminati och världsregeringar.
Spännande-kul som i en sci-fi lek med laserpistoler.

Men när det andra (mer verkliga) perspektivet ligger till grund för ens uppfattning, då tar leken slut.
Då är det inte roligt längre. När man inser att Illuminati styr världen, och inser vad det innebär, då vaknar man varje dag, kallsvettig.

När man går ute på gatan undrar man om de läst eposten man skickade til Eric May eller David Icke och tittar sig över axeln.

Man låser in sig och räknar dagarna, och vet att det bara är en tidsfråga innan ens familj hittar en död, antagligen pg a iscensatt självmord.

Infowars är inte "skoj". Och jag menar inte att skrämmas, bara ge dig "perspektivet" som du kanske var ute efter?

Posted on: 2006/2/4 2:18

See User information

Jag personligen tror på att det är mkt möjligt att några få drar i trådarna och att det finns en tanke i de felsta händelserna för att få fram nåt annat !

Men det ja kört fast på är, om dessa faeces lr va dom heter (yxan å pinnarna etc), jag menar det är väll inte så konstigt att dom har dem i kongressen, sveriges polismakts märke, eftersom dom står för "makt, och rätten att dela ut straff" vilket dom "har" !

Någon som kan vara snäll ock säga emot ?
få fram en annan bild av det hela

Tänkte att om dom satte upp hakors istälet å sa att dom stod för solen, skulle det låta löjligt eller ?

Posted on: 2006/2/4 15:08

See User information
Sionisterna - "står" ju för "solen" och det är f-n i mig inget löjligt! Hö, hö... Bara "jobbigt"! Ungefär... "Raelianerna" hade tidigare ett solkors inflätat i davidsstjärnan - men de ändrade det senare efter en massa klagomål kan jag tänka - men jag har den på min hemsida - instuckit i EU flaggan - där den hör hemma - en rätt så vacker kontruktion - bara, det att den "står" för så mycket skit... EU - alltså!

samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/6 0:44

See User information
`Måste bara tillägga att i http://www.peterlindvall.se/sos/polis.jpg
så kan man även se dom dära kivstarna med blad som man även finner i FN flaggan, som är masonic stuff, enligt DAvid Icke.

=) intressant ba

Posted on: 2006/2/6 18:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper