vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
GLASVÄGGEN
Damn... trodde inte att det fanns så tydliga mentala spärrar d.v.s. "glasväggar" förrän jag tappade bort min egen. Du kan utan risk med vem du vill och när som helst tala om sport, porr, sprit eller senaste Big Brother avsnittet. D.v.s. allt som inte har något egentligt värde men din lyssnare kommer fortfarande att se mycket intresserad ut och kommer att engagera sig i detta samtal om allt och ingenting.

Men om du försiktigt och odramatiskt under samma samtal glider in på dolda sanningar eller naturliga fenomen som inte går att förklara med vetenskapliga metoder bli då inte för ett ögonblick förvånad om lyssnarens blick plötslig blir simmig och kall. Någonting viktigt i denna människa stängs av och glöden i själen slocknar.

Din kompis tittar snabbt på klockan och säger att, - Du jag glömde att jag måste lägga på bilen eller... måste hämta barnen också förstår du!

Nästan desperat rusar lyssnaren iväg för att komma undan en människa som i fortsättningen definitivt klassas som galen.

Jag har valt att kalla detta fenomen för "Glasväggen" för att den så tydligt skärmar av medvetandet. Egentligen är denna "Glasvägg" bara ett försvar mot allt som inte är inprogrammerat i lyssnarens hjärna.

Kom med lite justa och spännande historier om när ni upplevt detta fenomen.

J

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: GLASVÄGGEN

See User information
Inom den sk. teosofiska världen - så talas det om "tröskelns väktare" - någonting i stil med din "glasvägg" - Vi har ju olika kvaletativa resor att genomgå här på jorden och vissa skall gå den vägen och andra måste gå sin väg och det är många gånger att faktum gå sin väg utan detta som vi pysslar med - det skulle liksom inte fungera för dem skulle man kunna säga - - man måste liksom vara "mogen" - det behöver inte betyda att man är för mer än andra - utan bara att man inte ännu har liksom "nytta" utav dessa mera komplexa tankekonstruktioner... Så kan det vara, kanske...

samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/6 0:23
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Japp!

Det kan nog vara så... men jag tycker bara att det är så himla underligt när framförallt att till det yttre till synes geniala och begåvade människor stänger av när man kommer till kärnan av pudeln! Men som sagt allt tar sin tid sa droppen som urholkade stenen.

J

Anonym
Programmet är VÄLDIGT noga uträknat och planerat (mindcontrollen) .... Fler o fler förstår dock att det måste ligga nåt galet bakom, när vi inte klarar av att snacka om det som betyder nåt...

Hare...

See User information
Vi är nog många som känner igen oss i din beskrivning, att så fort man för in samtalet på mer "okända områden" blir många okontaktbara, och man får blickar som säger har du blivit galen, man riktigt känner paniken hos omgivningen. Jag har under årens gång lärt mej, när jag skall hålla tyst och när jag kan delge andra det som jag på olika sätt fått ta del av. Och det gör jag allt oftare numera,berättar vad jag upplevt.Och jag tycker mej fått fler omkring mej som vågar lyssna, som också ställer frågor. Det som vi med våra fysiska sinnen kan förnimma kan omöjligt vara det enda sanna. "Det Är" inte det enda sanna..
Om denna sida tex berättar jag gärna,en site som jag tycker tar upp många bra saker som ,får oss att vakna upp lite. För mej började min resa på 1980 talet, med att göra mej fri från detta, från kontrollen av mina tankar.Jag hade aldrig kunnat föreställa mej att jag var så kontrollerad,att vi är så kontrollerade. Det var inte något lätt jag gav mej in på. Det var en resa i både yttre och inre utveckling,inte alltid lätt ,jag fick ge upp en del, men vann desto mer,vill absolut inte ha denna tid ogjord, Idag kan jag lite bättre skärma av mej för negativt inflytande.För det finns omkring oss. Det är alltid mycket givande att gå in här och läsa andras inlägg. Många AHA upplevelser som får oss läsare att vilja ha mer kunskap.

Posted on: 2006/2/6 12:43

Anonym
Re: GLASVÄGGEN Carina
Ja... du har nog definitivt rätt om att man skall tiga när det inte är läge. Har vid ett par tillfällen fått uppleva nästan hatiskt desperata försök att komma undan diskussioner som går på djupet. Reaktionen från den bakom glasväggen har närmast kunnat liknas vid ett sårat småbarns desperata försök att klänga vid en snuttefilt eller krampaktigt stoppa en napp i munnen som både ljuddämpare och tröstare. Tycker mig nästan kunnat se hur personen krupit ihop i fosterställning fast de stått upp. Kan jag ha sett in i deras själar eller skall det vara så här tydligt?

Som tur är har jag i de flesta tillfällen kunnat växla in på ett sidospår och frågat t.ex. hur det gått för Frölunda Hockey, Blåvitt eller om det varit en kvinna undrat över det senaste avsnittet av den mest aktuella TV-såpan... och kan man tänka sig, plötsligt rätar de på ryggen, glasväggen försvinner och de blir plötsligt levande igen. Redo att följa en blind armada av mänsklig DNA uppsättning ner i djupet.

J

Anonym

Precis Jaxtone , så fungerar det !

Jag har lyckats tränga igenom " glasväggen " ibland , och fått flera personer att åtminstone , se Dokument underifrån , på Öpnna Kanalen i Göteborg ( 9/11 ). Men den vanligaste reaktionen är ju ,
Varför bry sig ? Vi kan ju inte göra något ändå. Snacka om trångsynthet. Människan verkar ha blivit totalt avtrubbad av Dokusåpor, V frölunda , Blåvitt o s v och är handlingsförlamad.

Dom stora frågorna är för svåra och smärtsamma, och man blir totalt förvirrade när man hamnar utanför " sin verklighet " .

Anonym
en kärring på mitt jobb har en gubbe hemma som hade sett loose change han hade suttit & sagt fan va sjukt ett antal gånger...

alltså det är säkert en massa som börjat rispa i glasvägen men vågar inte berätta för någon att man kan göra det...

(för tänk vad grannarna skulle säga eller grabbarna i baren eller fotbollslaget)

andra vill inte rispa mera för att de trampar på skärvorna o det svider en hel del

hälsningar från masken

See User information
Hejsan alla vakna!

Vakna.se är ett bra andningshål. Vi är många som vaknat upp och sett vad som försigår runt omkring.När vi väl kommit så långt att vi kan börja se, ta oss genom Glasväggen,går det inte att längre stillatigande se vad som pågår. Själv har jag familjemedlemmar,nära vänner, som lyssnar på mej,vilket är viktigt. Alla små frön vi sår omkring oss gör att fler vaknar upp.Det gäller att inte ge upp ,utan stå upp för vad vi vet och vad vi får till oss.Allt är styrt och tillrättalagt för att vi skall bli förslavade,mentalt och fysiskt,inte är det lätt att ta sig ur detta,om man inte vill vakna upp,i många fall kan det bero på rädsla. Och dessa är många än så länge,som inte vågar eller vill se styrningen som vi utsätts för.Vi som har kommit en bit på vägen,som vågar stå för att förändra världen,måste stödja varandra.Det är inget lätt arbete vi tagit på oss,mycket hat och påhopp i olika sammanhang får vi stå ut med. Skulle vilja höra om fler än jag är medveten om att möjligheten finns att vi styrs mentalt via media,via vår omgivning. Har fått vetskap om att vi kan bli styrda via tv bla..,kan inte svara på om detta är möjligt ,men det jag fick insikt i är mycket märkligt. Är mer uppmärksam numera på vad jag ger mig in i

Carina

Posted on: 2006/2/9 11:33

See User information
alltid skönt att höra att man inte är ensam om att vara omringad av "idioter"...jag har nu talat med så många att jag ska föröska sammanställa ett slags reaktion lexikon. själv tror jag att det är så här..

dom flesta lever omedvetet vilsna och när dom börjar förstå att dom är vilsna (vilket få vill höra då man oftast anser sig själv förstå världen lite bättre än alla andra..) men när dom märker att personen man pratar med sätter ord dom inte kunnat förklara då sätter försvarsmekanismer igång och kommentarer som "så är det ju med allt" är faktist min favorit då den praktiskt taget erkänner samtidigt som den tillåter en själv bli behandlad som en slav/fånge/boskap..

det tar på krafterna att argumentera med alla så jag försöker få folk att fråga själva..och jag försöker inte övertyga folk längre utan dom som vill veta får söka sig till mig..

sedan är det oftast svårt att tänka sig att någon "på samma nivå" kan veta så mycket då får man ofta höra "om du nu vet allt detta så hade ju alla vetat det"..

människan är en sorglig varelse...

Posted on: 2006/2/9 19:17

See User information
Hej Carina!

Du skrev " Skulle vilja höra om fler än jag är medveten om att möjligheten finns att vi styrs mentalt via media,via vår omgivning. Har fått vetskap om att vi kan bli styrda via tv bla..,kan inte svara på om detta är möjligt ,men det jag fick insikt i är mycket märkligt. Är mer uppmärksam numera på vad jag ger mig in i "

ja det är saker som jag har försökt sätta mej in i, sk Mind Control (finns ett tv-program som heter och går ut på det, rätt bra program)

men kan ge en länk här....
http://www.wanttoknow.info/050331behaviormodificationtv

Det är så sjukt så det finns till och med Patent på

"Subliminal Behavior Modification Through TV"

Posted on: 2006/2/10 2:57
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Re: GLASVÄGGEN Zaaki
Ett lexikon! Fasen vad juste! Kan vi inte skapa en tråd för alla dessa försvars mekanismers undanflykter... Jag gör det nu direkt! Kommer att kalla den för Politiskt Korrekt Ordbok.

I denna kan vi dela med oss av de desperata eller valiumtaggade uttryck som människor i gemen använder för att få stanna kvar i en illusion av trygghet bakom glasväggen.

J

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper