vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Carl Bildts/Reinfeldts CV
#1


See User information
Finns många nwo lobbyister att kolla upp men jag har fått för mig att mr Bildt tillhör en av de fulaste fiskarna i den svenska dammen.

Jag skulle vilja göra redigt med research på Calle men även Reinfeldt
nån som vill hjälpa till el redan sitter med gossarnas CV´n?
Tänker framförallt på Calles lobbande för irakinvasionen, bilderbergmötet mm..

mvh

Posted on: 2008/2/19 3:45
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#2


See User information
Carl Bidlt är ju den enda återkommande medlemmen i bilderberg inom svensk politik. De flesta stora har ju varit där iaf någon gång men det är ju bara Carl som åker ditt gång på gång. Så när det gäller mycket av de viktigare frågorna i sverige just nu så tror jag Carl Bildt har väldigt mycket mer än man tror att säga till om. Sen är han ju också utrikesminister-CFR-Council on Forign Relations-Hillary Clinton. Ska inte dra igång något bråk om det, det är förmodligen en slump, men det är endå en ganska kul detalj. Utrikes politik verkar vara det som skattas högst.
Jag har faktiskt tänkt att försöka övertyga någon liten ganska fristående journalist på SVT eller SR att det här skulle kunna vara intressant att göra ett reportage om och att jag skulle kunna hjälpa honom med information. Kanske skulle man till och med kunna få intervjua iallafall utrikesminsitern och partilederan för socialdemokraterna om hur demokratiskt det egentligen är med en hemlig grupp som makteliten i världen är med i?

Posted on: 2008/2/21 1:02
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#3


See User information
Har inte Wallenbergarna varit med länge också?

Posted on: 2008/2/21 1:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#4


See User information
Det är klart att Wallenbergarna är med men de är inte inom svensk politk. VD för DN är ju också därlite då och då men Wallenbergarna måste väll ses som de äldsta medlemmarna eftersom att det går tillbaka till början av århundrated då de gick från att vara enbart bankirer till att äga större delen av svenskt näringsliv. Det var ju en conspiration mellan J.P. Morgan, Ivar Kreugers advokat och Den äldre Wallenberg, kommer inte på vad han heter. Apropå det så borde alla försöka få tag på SVTs serie i 3 delar om Ivar Kreugers liv. Väldigt intressant drama-dokumentär om hur svenskt näringsliv bytte ägare nästan över en natt. Slutet är lite väl öppet så man måste nästan läsa lite fakta också men det är en väldigt bra start för att komma in i vad som finns att se även här i sverige. Jag tror att i usa har de redan förlorat. Det är endå på något sätt deras strid och jag tror de är för långsamma. Frågan är bara om vi i europa kommer följa efter eller om den här nya idén om att alla ska få bestämma kommer överleva ett tag till.
Jag tror dock att för eller senare så kommer det att skita sig för det finns alltid några som vill ha allt och folk kommer inte alltid lyckas stoppa dem. Våran uppgift är att fördröja, motarbeta och utbilda så att vi kan stoppa den här gruppen. Men man kommer aldrig komma åt toppen för det finns ALLTID en större fisk. Så fort människor slutar slås för demokratin kommer de att bli ägda av de som slås mot demokratin, det är det som folk inte verkar fatta. De som slås mot demokratin slutar inte slås så det funkar inte att rösta på ett parti en gång var 4:de år och låta "dem" ta hand om allt.
Är hela världen galen?

Posted on: 2008/2/21 4:30
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#5


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Carl Bidlt är ju den enda återkommande medlemmen i bilderberg inom svensk politik. De flesta stora har ju varit där iaf någon gång men det är ju bara Carl som åker ditt gång på gång. Så när det gäller mycket av de viktigare frågorna i sverige just nu så tror jag Carl Bildt har väldigt mycket mer än man tror att säga till om. Sen är han ju också utrikesminister-CFR-Council on Forign Relations-Hillary Clinton. Ska inte dra igång något bråk om det, det är förmodligen en slump, men det är endå en ganska kul detalj. Utrikes politik verkar vara det som skattas högst.
Jag har faktiskt tänkt att försöka övertyga någon liten ganska fristående journalist på SVT eller SR att det här skulle kunna vara intressant att göra ett reportage om och att jag skulle kunna hjälpa honom med information. Kanske skulle man till och med kunna få intervjua iallafall utrikesminsitern och partilederan för socialdemokraterna om hur demokratiskt det egentligen är med en hemlig grupp som makteliten i världen är med i?


Grymt som fan! Det är exakt det där jag eftersträvar också!
Vore väldigt på sin plats med en dokumentär om Calle/Bilderberg mm. KÖR PÅ!!!

Posted on: 2008/2/25 20:54
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#6


See User information
Quote:

paskharen skrev:
De som slås mot demokratin slutar inte slås så det funkar inte att rösta på ett parti en gång var 4:de år och låta "dem" ta hand om allt.
Är hela världen galen?


Väldigt sant. Huvudet på spiken.

Posted on: 2008/2/25 20:56
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#7


See User information
När Carl var med i MUF kallades han för Salén-Calle då han fick lön av Salén-rederierna, i dag, Lundin Oil.

Det var enkelt för Salén-Calle att ta sig fram inom politikern just för att han hade denna lön. Alla de andra MUF:arna var ju tvungna att arbeta också ...

Posted on: 2008/2/26 4:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#8


See User information
Quote:

matsism skrev:
När Carl var med i MUF kallades han för Salén-Calle då han fick lön av Salén-rederierna, i dag, Lundin Oil.

Det var enkelt för Salén-Calle att ta sig fram inom politikern just för att han hade denna lön. Alla de andra MUF:arna var ju tvungna att arbeta också ...


Haha ja jävlar, mer sånt!!!

Posted on: 2008/2/26 20:39
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#9


See User information
Quote:

matsism skrev:
När Carl var med i MUF kallades han för Salén-Calle då han fick lön av Salén-rederierna, i dag, Lundin Oil.

Det var enkelt för Salén-Calle att ta sig fram inom politikern just för att han hade denna lön. Alla de andra MUF:arna var ju tvungna att arbeta också ...


Har du några källor till det, inte för att jag tvekar ens ett ögonblick över att det stämmer men du vet om man ska föra diskutioner med oliktänkande så kan man inte bara säga, "jag har läst det på nätet".

Posted on: 2008/2/27 21:48
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#10


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

matsism skrev:
När Carl var med i MUF kallades han för Salén-Calle då han fick lön av Salén-rederierna, i dag, Lundin Oil.

Det var enkelt för Salén-Calle att ta sig fram inom politikern just för att han hade denna lön. Alla de andra MUF:arna var ju tvungna att arbeta också ...


Har du några källor till det, inte för att jag tvekar ens ett ögonblick över att det stämmer men du vet om man ska föra diskutioner med oliktänkande så kan man inte bara säga, "jag har läst det på nätet".


stor poäng.

Posted on: 2008/2/27 22:14
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#11


See User information

Posted on: 2008/3/9 5:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#12


See User information
Tackar ödmjukast, fanns mycket intressant där.

Posted on: 2008/3/11 2:23
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Carl Bildts/Reinfeldts CV
#13


See User information
http://www.expressen.se/1.563183 svart på vitt...

Hur fan är det möjligt att karln är svensk utrikesminister???

Posted on: 2008/4/4 0:06
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS