vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Japans Premiärminister Fujita Yukihisa om 9/11 i Amsterdam idag.
I dag i Amsterdam var det 9/11-spektakel.

Fujita Yukihisa från Japans Parlament höll tal och ja alla zzzzzinks jag tror det är dags att vi tar er i handen och leder er rätt nu. Joina oss, var med och lek, det är mycket roligare än att hänga på the dark side.

(annars får du gärna förklara vad japanen gjorde där...)

En kille från Japans Parlament ställer sig alltså på en scen i utkanten av Amsterdam på ett lokalt 9/11-möte och berättar hur suspekt 9/11 är från början till slut.

Citerar micro: "Det finns ingen anledning att diskutera detta mer."

Ramlade in i micro på eventet också, världen är liten! Långt från en diktator kan jag avslöja...:)

Någon enstaka infiltratör som jiddrade om konstigheter och en märklig ex-CIA-kvinna som av någon anledning insisterade på att alla skulle ha namnlappar på sig vilket jag naturligtvis sket i att ha på mig....men annars trevlig dag.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Japans Premiärminister Fujita Yukihisa om 9/11 i Amsterdam idag.
micro o hwo är där, skönt att höra, att du träffade dem. :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
däremot kan jag inte för mitt liv förstå hur någon konkret förändring kan komma ur den här 9/11 truth movement...inte för att vara sån....men folk är överens om att det var ett inside job men hoch är fanns i alla fall ingen direkt gemensam strategi för hur de ska ta tag i saken och bara en sån sak som att det dog 7 uppfinnare av free energysystem förra året men inte en enda 9/11 organisation stötte väl på något motstånd att räkna med säger ju lite om hur stort hot de är...vatikanen, london och washington dc välter man inte genom att ha lite små symöten...blir de för stort hot så är det ju bara o trycka på stora kaos-knappen och hoppsan game over för aktivisterna för vattnet gick inte att dricka längre eller någonting...vafan börja med en hållbar oberoende mad-max-infrastruktur eller något i alla fall ... ;)

det var till och med en nyttig idiot som höll en lång utläggning om hur han försökt stämma tony blair 25 gånger och var fortfarande övertygad om att han var david som kunde besegra goliat genom det existerande rättssystemet...som är skapat för att skydda de som har skapat det från början...?!

it´s a maze indeed...

men det är kanske själva uppvaknandet som är det viktiga...

Synd bara att det måste stanna vid 9/11 och Irak för en del...

Edited by Goinghome on 2008/3/1 23:08:02
Edited by Goinghome on 2008/3/1 23:08:44
Edited by Goinghome on 2008/3/1 23:18:25

Anonym
förstår hur du känner, jag håller med delvis.

men detta är ju ett vi kan säga det...en bov och polisfilm.

du måste tänka in dig i hur boven känner...

om du nu var tony blair, eller bush, tror du dom skulle skita
i att läsa vad som händer med 9/11 truth-rörelsen?

vad skulle du gjort om du var dom, du vet att du är skyldig.

jo du skulle nog följa händelserna rätt tätt tror jag.

och därför brukar jag säga man skall aldrig ge upp.
det tar tid men det goda segrar i slutändan.

dom försöker ju trixa i att tro att det är meningslöst att fortsätta
kämpa för rättvisa. det är precis det dom vill att man ska känna.
maktlöshet.
oroa dig inte, allt kommer lösa sig, ge inte upp bara.

det är dom skyldiga som sover dåligt om nätterna och ständigt
har detta på deras samvete, för tro mig dom har det rätt
stressigt, och det är rätt åt dem.
stress kan orsaka mycket dåligt hos människor...

känner man att det inte händer nått, gå ut och dra en stor målning
då' graffa dig sönder och samman.

graffitti är starkt, fok stannar upp, tittar och skådar.
och dem som vet vad man skriver om, dom får antingen dagen
förstörd eller dagen räddad =))

ge inte upp

Anonym
och vill du släppa lös riktigt så kom till hultis i sommar

rage agaisnt the machine spelar där!

dom är nog ganska hatiska mot cover up 9/11 och nwo.

här kan du värma dig lite med ögon godis

http://youtube.com/watch?v=BO3-GYDfZfQ&feature=related

http://youtube.com/watch?v=UNW_SHq0dHA

Anonym
Quote:

strong skrev:
förstår hur du känner, jag håller med delvis.

men detta är ju ett vi kan säga det...en bov och polisfilm.

Tyvarr helt fel.

Quote:

om du nu var tony blair, eller bush, tror du dom skulle skita
i att läsa vad som händer med 9/11 truth-rörelsen?

Ja.

Quote:

dom försöker ju trixa i att tro att det är meningslöst att fortsätta
kämpa för rättvisa. det är precis det dom vill att man ska känna.
maktlöshet. oroa dig inte, allt kommer lösa sig, ge inte upp bara.

Jag ar varken orolig eller maktlos.

Anonym
haha skitsamma i det då.

men kommer du till sthlm den 12 april då?

vi ska dela ut lite info om 9/11 .

blir väl kul, eller du bor i amsterdam kanske.

Anonym
det jag menar är att om man tycker att det går för segt för
mainstream media eller vad man nu tycker går för segt.....

så kan man ju alltid göra något åt det, eller hur.

det är ju bättre att göra nått åt skiten än att klaga.

ok.

förstår du nu.

Anonym
Quote:

strong skrev:

Absolut, men om det inte ska bli helt bakut sa maste man forsta att man ger eliten mer energi genom att forsoka bekampa dem med frontalattack.

Vi far det vi fokuserar pa. Fokuserar vi pa vad eliten vill genom att lasa varenda javla bok de skrivit och varenda analys av alla hemskheter de stallt till med, grattis, det ar det som kommer till er.

Forsok garna skapa en battre varld, men skaffa atminstone samma niva av forstaelse som de pa toppen av pyramiden har... ;)

Om det kommer lirare som insider m.m. och berattar saker, hur kommer det sig att det ar samma gamla visa pa vaken.se fortfarande?

Anonym
Quote:

strong skrev:
haha skitsamma i det då.

men kommer du till sthlm den 12 april då?

vi ska dela ut lite info om 9/11 .

blir väl kul, eller du bor i amsterdam kanske.

Nej tyvarr. Lite langt att ga...:P Jag fick en bunte 9/11 sedlar har om dagen som jag bara gav till babyboomers pa stan. Det var faktiskt otroligt roligt...

Men jag vet inte om det var bra.

Tankte sedan pa att okej nu kanske jag knuffade ut nagon i forsen utan flytvast...om de tror pa detta hur ska det ga om de inte har nagon som haller dem i handen och sager, hey det ar lugnt...vi fixar detta....blir det inte bara mer negativitet och radslor av att folk vaknar upp bara till den delen som sager att allt ar annu mer forjavligt an vad de redan trodde det var?

Anonym
fast det där lät väl lite fegt ändå...

tycker du inte man har rätt till att veta hur makteliten lurar
vanliga människor då?

så farligt är det ändå inte att veta, att dem använde sprängmedel
i twintower komplexen.

du tror väl inte att folk hänger sig direkt efter att dom fattat
vad som igentligen hände 9/11?

ut med skiten tycker jag. jag vet mina rättigeheter.

jag hoppas dom som ligger bakom 9/11 dör inom kort att dom blir sjuka, att deras barn lemlästade.att deras kroppen ruttnar
inifrån. jag skulle kunna ta deras liv utan att blinka om jag fick
chansen.

Anonym
Du förstår verkligen inte vad jag pratar om märker jag.

Jag är inte alls emot informationsspridning.

Men jag tycker att det är ansvarslöst att bara sprida
information som snarare skrämmer än frigör.

Och det handlar inte alls bara om sprängmedel i tornen.

Det handlar om att för en medelsvensson så sveps alla
tryggheter de trodde att de hade iväg under fötterna...

Hur tror du att en ensamstående 55-årig kvinna ska ta
att helt plötsligt är det som hon tror är en av hennes
enda tryggheter (samhallet) inte var en trygghet utan ett hot?

Tänk lite...

Om man BARA sprider filmer om hur jävla pyrt till mänskligheten
ligger p.g.a. en livsfarlig maktgalen gubbklubb, hur
bidrar det till mer fred och harmoni? Det skapar ju bara
MER KNAS!!!

Man måste vara väldigt försiktig när man sprider information.

Visst sprid information om hur det är kört att stanna i städerna,
men sprid då också information om hur man tar sig därifrån, samarbetar och överlever.

Anonym
Quote:

strong skrev:
jag hoppas dom som ligger bakom 9/11 dör inom kort att dom blir sjuka, att deras barn lemlästade.att deras kroppen ruttnar
inifrån. jag skulle kunna ta deras liv utan att blinka om jag fick
chansen.

Grattis, du rullade just pa dig ett lager dalig karma till...

Du kan inte bada vilja ha enhet och fred samtidigt som du onskar att andra manniskor ska lida och ruttna.

Men du kanske inte vill ha fred?

Disclaimer: Hat ar en sak, sjalvforsvar ar en annan sak.

Vakna. :)

See User information
Quote:

Goinghome skrev:
Quote:

strong skrev:

Absolut, men om det inte ska bli helt bakut sa maste man forsta att man ger eliten mer energi genom att forsoka bekampa dem med frontalattack.

Vi far det vi fokuserar pa. Fokuserar vi pa vad eliten vill genom att lasa varenda javla bok de skrivit och varenda analys av alla hemskheter de stallt till med, grattis, det ar det som kommer till er.

Forsok garna skapa en battre varld, men skaffa atminstone samma niva av forstaelse som de pa toppen av pyramiden har... ;)

Om det kommer lirare som insider m.m. och berattar saker, hur kommer det sig att det ar samma gamla visa pa vaken.se fortfarande?

"Om det kommer lirare som insider m.m. och berattar saker, hur kommer det sig att det ar samma gamla visa pa vaken.se fortfarande?"

hehe, fem av fem...

Det kan bero på att allt är ju bakvänt, så det är då inte att man är vaken för att man har ett användarnamn (eller ett, hur många hade nu Jonte... 10? hehe...) på vaken.se - det är ofta komavakensyndromet enligt Dr Klot på Avdelningen.

Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.
The struggle you should pay attention to is on a personal level.

"The more divided people are, the easier it is to rule over them.
Making them believe they have a sword in their hand which they think makes them powerful and
able to fight "the dark sider" while it is just a toothpick.
You have to be very careful who you give that imaginary sword to, Trinity.

Do you know that not just spoken words but also written words emanate a frequency which have
a direct effect?
And I would say that a vast majority of the written words here are not helping the cause you
think you are fighting for. "

What we believe in does not matter but it is about serving the Divine Law which was passed onto us.

A fish in the ocean can´t see that birds are flying in the sky.

Last question has a yes as an answer, there are also no real allies or enemies.

The Divine Law has a purpose for you and it is not on this planet.

Knowing yourself and where you really are, are the 2 most important issues that you should be
involved with.
It is your task to find out.
In fact, if someone gave you the correct answers, it would not mean a thing to you for they would
not be attached to you in a way they would if you would have found them yourself.
If you find the answers to those, you have accomplished a huge part of your duty towards
yourself.
After that your task would be living according to the Divine Law which is revealed to you after
that stage untill departure.

It is the task of every soul to accomplish that while in this human shape.
There is a part that can be called escaping which will be followed by transcending....if failing,
reincarnation.
However the word "love" is misunderstood....it is not meant to be the love in human terms which
humans are enslaved by.
That is the corrupt version of the real one.
The Divine Law controls what is called karma, but it is much broader and "harsher" than people
want to accept.
Example: someone who gets cancer and dies a slow painful death deserves it, that person is being
corrected, it is for his own good.
Sounds "harsh"?
That´s the way it works

Q: - How is this knowledge gained? By hard work or does it simply happen to one?

A: - This has been answered by me in a previous post, in short you have the duty to "gain it".
Temperance will lead you to the rightful place from where it all starts.
Before this you must know yourself and what this place is (where most people go wrong),
otherwise your thoughts will be filled with error which will lead to erroneous ways.

Q: - What is this Divine Law you talk about?

A: - The Divine Law is the manifestation of the Will of the Superior One which not only creates
everything that exists within this universe but also maintains, nourishes, balances, energises and
renews it.
It also reigns in other realms, including the realm you originally belong to.

Q:
Worthy ....an interesting word. Are you expecting those of us who know about the world of polarity and
try our best not to play the polarity game, to believe that we need to be worthy? In whose eyes? It can
only be our own.
Whatever happened to the idea that ´the Universe is within us´? Gaia and all other dimensional
´realities´ are Illusions, No? So the prison is an illusion, right?
p.s. Baby, and btw, we DON´T HAVE FREE WILL ON THIS PLANET....perhaps you slip is showing?

A:
Do you know who manufactured this new age nonsense you just promoted?
If this prison is a "true illusion", get out then right now, I dare you.
It is not like in the movies.
You play the victim part.
You do not even accept you have free will, therefore you will always be ruled over, never prevail
and deserve everything you get according to universal laws.

Different beings have different characteristics which makes it easy to identify them during
rituals.
If it was a "malicious" being guiding me, I would not be talking in the way I do.
Someone who is lead by "malicious" forces cannot utter/write certain words, phrases without it
affecting him.
The ones who are lead by them also cannot accept hearing/reading certain things without getting
overly mad/agressive (see the thread for examples).
This is when "malicious" beings are present:
Everytime you cuss, talk negative, plot a scheme, get violent, utter lies, support murder, get
sexually aroused, get afraid, get jealous, even laugh out loud, being overly joyfull (so all related to
emotions/passions/desires), they appear near you.....one, two, three, or more of them.

"Malicious" beings are from this realm, this is their home.
You cannot hate them for they are doing their task, their rightful duty and it is connected to your
behaviour....understand, you are the perpetrator, they react.
They never instigate, you do.
If you do hate them you are missing an important part of the reality....respect them up to a
certain point.
This will also show you are conscious about them and that will be recognised.
I type "malicious" because they are not malicious, they only appear to you in your manufactured
perception to be so.
People are perpetrators who play the victim part.

Q:
Is Earth a prison?

A:
Yes and even worse.
The ones who believe the contrary will never escape.

Q: - How does real conciousness interface with this prison?

A: - Real conciousness is what is provided to you when you are in tune with the Mind of the Universe
which operates according to the Divine Law (they are not the same like many are lead to believe).

This Mind penetrates everything, it rules over everything, so if you would connect with it you
may experience it´s unlimited power.
No prison can confine this power, hence there will be an escape, you will be guided up to a certain
point, yet most work is to be done by you.
But that is just the beginning, much work lies ahead concerning yourself. Depends what is meant by real conciousness and interface, from where I stand they could
be almost the opposite of what you may mean.

It is necessary to have a view of the whole spectrum, when it is partial it will be like looking
through the window while it is partially covered with a curtain.
You do not know what is behind that covered part therefore cannot act accordingly.
What covers the whole spectrum?
Understand this place, what and where it is, know what you are, how you came here, why you
came here, how to return.
Prepare yourself for the answers, cleanse yourself, reach out for the Mind, speak (within-"with-
out") that you are ready, live strictly according to the answers.

The Native Americans have preserved knowledge succesfully but nowadays (and the last century
orso) it is being presented in an erronneous fashion.
Integration is "working".

Billions of people on this planet are serving their own corrupt material/physical/mental/emotional desires, are they all elitist?

Q:
And, who/ or what do the "elites" answer to
A:
Everyone answers to the One eventually.

You partially described free will and the impression it can give you, nothing more or less.
Also the word "love" has many traps, especially the way you used it.

Q:
Earth is a prison ... Are you referring to Light trapped in matter? If yes, then I´m beginning to see
all the points you´ve alluded to so far.

A:
Trapped would be the wrong word, it would imply that the Divine had wrong intentions.
Rather, constructed in a way so... or envelopped through...

There may be an event which would alter the way civilisation is perceived now (it happened
before many times) but that will have nothing to do with what you mentioned.
Your duty towards the One and yourself still stays the same, no matter what happens.

Do not waste energy waiting for events, being generic and inanimate, your stay will only be
extended.

I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:
When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want,
which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.
You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in
helping this taking shape
by bombarding you with "facts" that it is taking shape.
Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are
in full control.
So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.

- Being in Harmony with everything the Divine Law is providing us with which were designed to
realise our return, without interpreting it in human terms.

-The Divine One IS, there is no "interested", "wanting", etc. although It´s
emanations/manifestations/characteristics may act according to the One.
We do not have a Mind, we may interact with the Mind which may allow us to be become one
with It.
To have something is owning it, owning means mastering it or having it under your control at the
least....we do not master the Mind, neither do we control It.
Most confuse using intelligence with having a Mind while using the intelligence is merely an
operation granted to us by the Mind.

-Read this slowly:
Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version.

Posted on: 2008/3/4 15:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
det var ju kul att Fujita Yukihisa vågar prata'' ut eller hur
grabbar?

hähää....

novax...din lilla nazist

Anonym
ja men det kom ju fram nu lite mer om det hela, jag måste missat den biten....för det är inte lika kul att han vill att vi ska ha en världsregering under FN...ur askan i elden liksom.

Hur var det nu det här med att kontrollera revolutionerna igen...

See User information
Quote:

Goinghome skrev:
Du förstår verkligen inte vad jag pratar om märker jag.

Jag är inte alls emot informationsspridning.

Men jag tycker att det är ansvarslöst att bara sprida
information som snarare skrämmer än frigör.

Och det handlar inte alls bara om sprängmedel i tornen.

Det handlar om att för en medelsvensson så sveps alla
tryggheter de trodde att de hade iväg under fötterna...

Hur tror du att en ensamstående 55-årig kvinna ska ta
att helt plötsligt är det som hon tror är en av hennes
enda tryggheter (samhallet) inte var en trygghet utan ett hot?

Tänk lite...

Om man BARA sprider filmer om hur jävla pyrt till mänskligheten
ligger p.g.a. en livsfarlig maktgalen gubbklubb, hur
bidrar det till mer fred och harmoni? Det skapar ju bara
MER KNAS!!!

Man måste vara väldigt försiktig när man sprider information.

Visst sprid information om hur det är kört att stanna i städerna,
men sprid då också information om hur man tar sig därifrån, samarbetar och överlever.

"Man måste vara väldigt försiktig när man sprider information."

Ja det är så viktigt!

Man får ju tänka på här att det är info också som pekar utåt, mot andra - och då får en sådan"infospridning" effekten att manifestar det där onda, hoten manifesteras... detta är elementär förståelse - please - fatta fett grundpusselbitar. Det har tex postas 50 gånger om vad Insider skrev om det.

Konspirations/"truth"-rörelsen kan ju bli den kraft som spelar de gamla onda krafterna i händerna... och är inte det samma sak då som att denna rörelse blir/är det som den säger sig "vara emot"?

Posted on: 2008/3/4 23:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Goinghome skrev:
ja men det kom ju fram nu lite mer om det hela, jag måste missat den biten....för det är inte lika kul att han vill att vi ska ha en världsregering under FN...ur askan i elden liksom.

Hur var det nu det här med att kontrollera revolutionerna igen...

lagger till ett svar jag fick i en annan trad

Quote:

Goinghome skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Going, det är Michael Meacher, parlamentarikern från England som har sagt det , MEN han sa att det kunde vara en bra ide men inte med dom nuvarande inavlade idioterna som håller i taktpinnen..

OK, tack, makes sense....for han verkade ju vettig och stabil den japanen och forstar inte hur han kunde sagt en sadan sak utan att han tror att han ska bli "pakommen"...

Anonym
ok.

men vad gör ni åt saken som ni tycker är felställt i samhället??

ett exempel tack.

hur påverkar ni världen till nått bättre?

Anonym
För mig....först och främst genom att själv bli en bättre människa och ta ansvar för mitt eget liv. (dvs att ha ett långsiktigt mål att bli så oberoende som möjligt av Maskinen. Jag tror inte på att fixa någonting som är så trasigt, eller som varit helt felbyggt från början.

I andra hand kommer att informera medmänniskor...samt ett ökat ansvar om vad det är för information man ger ut - finns det något konstruktivt i det eller är det bara gnäll? (alla 9/11 filmer är gnäll, alla NWO-filmer är gnäll o.s.v.) gnäll med tillagda konstruktiva ideer är inte gnäll, det är observering + reaktion, kurskorrigering.

Att göra tvärtom (först informera tills man stupar, sen försöka förändra sin situation) är imho exakt samma sak som att såga på samma gren som man sitter på och vi vet ju alla hur det brukar sluta, därför lade jag ner den taktiken...det KÄNNS BRA (man vet ju så mycket bättre än andra) men det funkar inte.

Anonym
ja vi har alla våra sätt att berätta hur dem sprängde
männsikor i bitar osv 9/´11

så länge jag kan andas så sprider jag info.
och den som stoppar mig hugger jag.

(jag har kommit långt i min personliga utveckling)

hahahaha

See User information
Quote:

strong skrev:
ja vi har alla våra sätt att berätta hur dem sprängde
männsikor i bitar osv 9/´11

så länge jag kan andas så sprider jag info.
och den som stoppar mig hugger jag.

(jag har kommit långt i min personliga utveckling)

hahahaha

Det är ju "bra"... just den mentaliteten har skapat det därute.

Hur kan man missa grundförutsättningar/företåelse om man vill kliva ut på spelplanens ruta nummer ett?

Du vill sprida "info", inte förändra dig själv - alltså tvärtom mot vad man gör - för att få en "bättre värld".

Det är inget fel på världen därute, den är bara en spegelbild av oss själva.

Slå på spegeln... spegeln blir än fulare... slåss mot väderkvarnar...

Posted on: 2008/3/5 12:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

strong skrev:
ok.

men vad gör ni åt saken som ni tycker är felställt i samhället??

ett exempel tack.

hur påverkar ni världen till nått bättre?

"hur påverkar ni världen till nått bättre?"

Det har ju tex jag postat om hundratals gånger.
Du är läskunnig... väl?

Posted on: 2008/3/5 12:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
ja men har du någon stake?

du skriver väl bara på forumet?
rör du på dig ute och delar ut info?

tror du med allvar att folk inte är lata.

många vet ju inte ens om det här med 9/11.

du försöker med säkerhet bara tysta ner 9/11.

garanterat.

det märks ju långa vägar på hur vissa försöker byta
samtalsämnen och komma bort från 9/11.

barnsligt.
fortsätt du sitta framför datorn hela dit liv och klaga.

jävla fegkärring*

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper