vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Pressa svenska pressen, nu och kontinueligt!!!!

See User information
Satt i lördags kväll och blev förbannad när jag läste tidningen.
Kikki Danielssons rattfylla, Zlatans nya flickvän, Paris senaste skandal bara en massa hjärn-tugggummi skapat för att distrahera människors uppfattning om vad som igentligen händer.
Så jag och en vän tog på oss att ringa runt till bla. expressen,aftonbladet,DN,Svenska Dagbladet och till sist Rapport
redaktören Ulrika Bergsten.
Samtalen gick till på ett lugnt och ganska oskyldigt sätt, vi hade hört om att 911 var ett insiderjobb och att vi hade forskat runt och var förundrande varför vi inte hade läst något om detta i svensk media.
Vi nämde att twin towers föll i fritt fall alltså i samma fart som en biljardboll hade fallit från samma höjd utan motstånd, att motorerna på 12ton av titan "pulvreriserades" av fotogenbränsle men offren och terroristerna kunde identifieras via DNA och vi nämde NORAD.
Frön som skulle göra vem som helst nyfiken.
Vi lämnade (eller försökte) referenser som föreläsningar med arkitekter(bla. arkitekten för twin towers) geologer, brandmän och andra vittnen som William Rodrigez och dokumentären
Loose change.
Vi nämde att detta har allt visats på "main stream" media i Japan, vilket det har gjort.
Dom flesta försökte bara prata bort oss med ett par jornalister vi fick prata med lovade att kolla upp detta och sedan återkomma, något dom inte gjorde.
Men värst var Ulrika Bergsten på SVT, hon skrattade åt mig och sade att detta är inget dom har intresse av att visa eller ens lägga tid på.
Jag har aldrig blivit så kränkt i mitt liv, jag ställde en allvarlig fråga och uttryckte min oro över detta och blev skrattad åt.
Detta är människorna som bestämmer vad vi ser och hör.
Men detta har inte brutit min anda, jag kommer att ringa igen och igen tills jag har min röst hörd och sanningen kommer ut.
Jag skulle uppmana er att göra desamma!
Ni kan börja med Ulrika Bergsten redaktör på Rapport SVT
på 08-7847700

Låt folket tala och höras!

BadSushi

Posted on: 2008/2/18 19:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Pressa svenska pressen, nu och kontinueligt!!!!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

BadSushi skrev:

Det tror jag inte behöver vara så alls... journalister vill tjäna sitt levebröd, inte vara obekväma, och man kan inte förvänta sig att de som jobbar inom dagens media inte skulle vara vilka puckos som helst. Naivt...

Det där därute rullar på, och att lägga sin tid på det somliga tror är att "väcka andra" är spilld tid.

Posted on: 2008/2/18 20:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

BadSushi skrev:

Det tror jag inte behöver vara så alls... journalister vill tjäna sitt levebröd, inte vara obekväma, och man kan inte förvänta sig att de som jobbar inom dagens media inte skulle vara vilka puckos som helst. Naivt...

Det där därute rullar på, och att lägga sin tid på det somliga tror är att "väcka andra" är spilld tid.

Du fick mig just att tänka på en sak , Novax.

" Good Cops and Bad Cops "

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

BadSushi skrev:

Men sitt och vänta på att få en "syrastav" uppkörd i röven då om det är det du vill novax.... http://www.prothink.org/

Va inte så arrogant i din ton mot folk som följer sitt hjärta att göra något åt sin frustration.

Du om något gör mig frustrerad med dina "veta bäst" inlägg.

Jag är ärlig, jag vet inte exakt vad fan som pågår omkring oss men jag jobbar på att ta reda på det liksom många andra gör. Det är fan det finaste man kan göra. Du sitter på ditt arsle och klankar ner på allt och alla - lägg ner för ihelvete!

Posted on: 2008/2/18 23:38
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

BadSushi skrev:
Kikki Danielssons rattfylla, Zlatans nya flickvän, Paris senaste skandal bara en massa hjärn-tugggummi skapat för att distrahera människors uppfattning om vad som igentligen händer.
Så jag och en vän tog på oss att ringa runt till bla. expressen,aftonbladet,DN,Svenska Dagbladet och till sist Rapport
Samtalen gick till på ett lugnt och ganska oskyldigt sätt, vi hade hört om att 911 var ett insiderjobb och att vi hade forskat runt och var förundrande varför vi inte hade läst något om detta i svensk media.
Vi nämde att twin towers föll i fritt fall alltså i samma fart som en biljardboll hade fallit från samma höjd utan motstånd, att motorerna på 12ton av titan "pulvreriserades" av fotogenbränsle men offren och terroristerna kunde identifieras via DNA och vi nämde NORAD.
Vi lämnade (eller försökte) referenser som föreläsningar med arkitekter(bla. arkitekten för twin towers) geologer, brandmän och andra vittnen som William Rodrigez och dokumentären
Loose change.
Vi nämde att detta har allt visats på "main stream" media i Japan, vilket det har gjort.
Dom flesta försökte bara prata bort oss med ett par jornalister vi fick prata med lovade att kolla upp detta och sedan återkomma, något dom inte gjorde.
Men värst var Ulrika Bergsten på SVT, hon skrattade åt mig och sade att detta är inget dom har intresse av att visa eller ens lägga tid på.
Jag har aldrig blivit så kränkt i mitt liv, jag ställde en allvarlig fråga och uttryckte min oro över detta och blev skrattad åt.
Men detta har inte brutit min anda, jag kommer att ringa igen och igen tills jag har min röst hörd och sanningen kommer ut.
på 08-7847700

BadSushi

Jättemodigt och bra jobbat! Jag har själv försökt tala med massmedia om liknande frågor och möts av oförståelse.
Novax är en arrogant viktigpetter men världen är ju aldrig helt svart och vit. Jag tror också tyvärr att det är som han säger om journalister som vill behålla sina jobb och kunna försörja sig.

Svensk massmedia är enormt full av självcensur, normbeteende, praxis och hierarkiska strukturer - precis som allt annat i detta samhälle. Det är tragiskt för det blockerar allt som verkligen betyder ngt och borde exponeras så att människor kan få chansen att bilda sig egna uppfattningar osv...

Det ni gör är jätteviktigt. det är bra att sätta press på massmedia att belysa det som är viktigt. Ju fler vi är som sätter press desto bättre! Jag ska nog ringa själv om jag vågar!

Posted on: 2008/2/19 0:01
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:
Quote:

BadSushi skrev:
Loose change.
på 08-7847700

BadSushi

Jättemodigt och bra jobbat! Jag har själv försökt tala med massmedia om liknande frågor och möts av oförståelse.
Novax är en arrogant viktigpetter men världen är ju aldrig helt svart och vit. Jag tror också tyvärr att det är som han säger om journalister som vill behålla sina jobb och kunna försörja sig.

Svensk massmedia är enormt full av självcensur, normbeteende, praxis och hierarkiska strukturer - precis som allt annat i detta samhälle. Det är tragiskt för det blockerar allt som verkligen betyder ngt och borde exponeras så att människor kan få chansen att bilda sig egna uppfattningar osv...

Det ni gör är jätteviktigt. det är bra att sätta press på massmedia att belysa det som är viktigt. Ju fler vi är som sätter press desto bättre! Jag ska nog ringa själv om jag vågar!

Projicering...

Jag känner nog till media en del, har som med dom att göra.

Kan ni reda ut hur er ehh... logik hänger ihop.

Vad är det därute, varför är man här... vad handlar det där om som alla talar om... som ska nå hit, det där med 2012 och alla gamla ord och begrepp etc - var finns logiken då i att hålla på med andra, hur mycket har det med att vara vaken att göra, på en skala...

Ser man inte väderkvarnar för bara ego?

Posted on: 2008/2/19 0:08

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
novax - Jag förstår vart du vill komma efter att ha läst många av dina tidigare inlägg OCH jag håller med dig om att personlig utveckling är bland det viktigaste, kanske det vikstigaste man kan syssla med.
Men det åsidosätter ju inte att man även försöker göra ngt positivt med sin omgivning el?

Det är inte alla människor som har rätt "verktyg" el är i den fasen att dem kan syssla med djupare personlig utveckling el "kultivering" som du kallar det om jag inte misstolkar.

Likväl behöver många kanalisera sin frustration över världens sjuka tillstånd. Då tycker jag att dem ska få göra det utan att ngn arrogant viktigpetter sitter med pekpinnar och stoppskyltar.

Har du provat att vara konstruktiv i din kontakt med dina medmänniskor ngn gång?

Det kan hända rätt spännande saker.

tips!

Posted on: 2008/2/19 0:24

See User information
Quote:

jonte skrev:
novax - Jag förstår vart du vill komma efter att ha läst många av dina tidigare inlägg OCH jag håller med dig om att personlig utveckling är bland det viktigaste, kanske det vikstigaste man kan syssla med.
Men det åsidosätter ju inte att man även försöker göra ngt positivt med sin omgivning el?

Det är inte alla människor som har rätt "verktyg" el är i den fasen att dem kan syssla med djupare personlig utveckling el "kultivering" som du kallar det om jag inte misstolkar.

Likväl behöver många kanalisera sin frustration över världens sjuka tillstånd. Då tycker jag att dem ska få göra det utan att ngn arrogant viktigpetter sitter med pekpinnar och stoppskyltar.

Har du provat att vara konstruktiv i din kontakt med dina medmänniskor ngn gång?

Det kan hända rätt spännande saker.

tips!

Jag tycker också det är bra gjort att ringa så, på sitt sätt, det är strongt, och utgår från att man villgöra vad man tror är bra, så jag förringar inte det, utan stor tumme upp!

Men vad ger det, klockan är mycket - på vad sätt är den mycket - kommer inte det onda att att kämpa mot det onda och rasa. Kan vi påverka det därute - det därute är vad vi är - det är därför vi är här, det är vår skapade verklighet. Den finns för att sådana är vi. Det spelar ingen roll om man plockar bort 1000 topilluminati, det fylls på i andra änden lika fort med annat.

Det finns väl bara ett sätt att ta sig ur det, att höja sig ovanför... höja sin nivå, att kultivera. Det är därför vi är är.

Jonte, eller Picasso eller Seilon... haha

Posted on: 2008/2/19 9:51

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Jag tycker också det är bra gjort att ringa så, på sitt sätt, det är strongt, och utgår från att man villgöra vad man tror är bra, så jag förringar inte det, utan stor tumme upp!

Men vad ger det, klockan är mycket - på vad sätt är den mycket - kommer inte det onda att att kämpa mot det onda och rasa. Kan vi påverka det därute - det därute är vad vi är - det är därför vi är här, det är vår skapade verklighet. Den finns för att sådana är vi. Det spelar ingen roll om man plockar bort 1000 topilluminati, det fylls på i andra änden lika fort med annat.

Det finns väl bara ett sätt att ta sig ur det, att höja sig ovanför... höja sin nivå, att kultivera. Det är därför vi är är.

Jag håller helt med dig. Men samtidigt är det bra att använda de demokratiska kanaler som fortfarande finns kvar till att påverka, disskutera och förhoppningsvis göra världen till en bättre plats - simultant som man jobbar med sig själv och håller koll på sig själv och sin utveckling och vem man är.

Posted on: 2008/2/19 13:30

See User information
Quote:

jonte skrev:
Quote:

Jag håller helt med dig. Men samtidigt är det bra att använda de demokratiska kanaler som fortfarande finns kvar till att påverka, disskutera och förhoppningsvis göra världen till en bättre plats - simultant som man jobbar med sig själv och håller koll på sig själv och sin utveckling och vem man är.

Det håller jag med om! Även om det går käpprätt åt helvete nu så får man fan inte sluta kämpa. Kampen slutar aldrig, varken den inre eller den yttre. Den yttre kampen har jag kämpat med sen tidiga tonår och det kan kännas frustrerande som fan men man få ta de små segrarna man faktiskt åstakommer ibland och leva på dom.

Sen den inre kampen, personlighetsutvecklingen har precis börjat för mej. Har levt ett väldigt dekadent liv framtills för ett halvår sen, när jag insåg att jag inte skulle leva mycket längre om jag fortsatte. Så nu försöker jag bli en bättre människa men det är svårt. Och det blir som sagt inte lättare när det finns viktigpettrar med pekpinnar som du skrev. Men man får filtrera bort sånt.

Det jag vill ha sagt: Kämpa på! Kampen gör att man utvecklas som människa!

Posted on: 2008/2/21 15:31
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Quote:

jonte skrev:
Quote:

Det håller jag med om! Även om det går käpprätt åt helvete nu så får man fan inte sluta kämpa. Kampen slutar aldrig, varken den inre eller den yttre. Den yttre kampen har jag kämpat med sen tidiga tonår och det kan kännas frustrerande som fan men man få ta de små segrarna man faktiskt åstakommer ibland och leva på dom.

Sen den inre kampen, personlighetsutvecklingen har precis börjat för mej. Har levt ett väldigt dekadent liv framtills för ett halvår sen, när jag insåg att jag inte skulle leva mycket längre om jag fortsatte. Så nu försöker jag bli en bättre människa men det är svårt. Och det blir som sagt inte lättare när det finns viktigpettrar med pekpinnar som du skrev. Men man får filtrera bort sånt.

Det jag vill ha sagt: Kämpa på! Kampen gör att man utvecklas som människa!

Gott att höra!

Posted on: 2008/2/22 0:25

See User information
Vi måste ju peppa varandra

Posted on: 2008/2/22 0:40
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
novax skrev:
[/quote]
Projicering...

Vad är det därute, varför är man här... vad handlar det där om som alla talar om... som ska nå hit, det där med 2012 och alla gamla ord och begrepp etc - var finns logiken då i att hålla på med andra, hur mycket har det med att vara vaken att göra, på en skala...

Ser man inte väderkvarnar för bara ego?[/quote]

Vad gör du på webben - där ute...? Var finns då logiken att hålla på med andra här på vaken, hur mycket har det med att vara vaken att göra, på en skala...?

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Vi måste ju peppa varandra

Sanning broder!

Posted on: 2008/2/22 2:52

See User information
Jag tycker om iden, men har någon tänkt på att dumpa en rejäl bunt info om 9/11 & växthusefekten precis utanför porten till låt oss säga DN/Expressen. Det är väldigt kostsamt men det lär ju inte gå obemärkt i media, speciellt om man placerar hos samtliga tvbolag.

Personligen så struntar jag i om det blir riktigt stökigt kring området fullt av pappersnö, det gör det hela mer kontroversiellt.

Men det är för dyrt kanske, men jag tror absolut att det är värt det medialt. Visst OM de nu skriver visar det på nyheterna kommer det vara vinklat men jag skulle se det som ett stort steg..

Posted on: 2008/3/4 3:40

Anonym
eller så gör man följande.

man handlar sprayburkar, skissar en enormt snygg givande

do you know about the 9/11 målning.

en snygg fet grafitti målning. det kan man göra.

posta ut vakter som håller koll innan snuten kommer.
'använd walkies, funkar bra.

det tar tid att ta bort graffiti'n, men det tar mer tid att försöka
ta bort morden på 3000 pers den 9/11 .

så i jämförelse är det grafittin inget brott.

bry er inte om novax. såna vill att det ska skapas konflikter
för att nya som kommer till vaken ska tro att det är en oseriös
sida...

strong, skärp dig, passa vad du skriver för nåt...
/Admin_TeBe

Edited by TeBe on 2008/3/6 23:36:08
Edited by TeBe on 2008/3/6 23:36:52

See User information
Quote:

bry er inte om novax. såna vill att det ska skapas konflikter
för att nya som kommer till vaken ska tro att det är en oseriös
sida...

Oseriös sida - bidra inte till det då genom att skriva sån skit igen.

Gjorde lite ändringar, då kommentaren från strong städades upp!
/Admin_TeBe

Posted on: 2008/3/6 23:28

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
novax skrev:

Projicering...

Ser man inte väderkvarnar för bara ego?[/quote]

Quote:

Vad gör du på webben - där ute...? Var finns då logiken att hålla på med andra här på vaken, hur mycket har det med att vara vaken att göra, på en skala...?

Det var alltså detta du stoppat in, det var svårt att se, det såg ut som du postatmin text bara, ju:

"Vad gör du på webben - där ute...?"

Nu är det en viss skillnad på mig och andra, dels är jag inte lika sovande som genomsnittskomaisten, om jag får ha min egen så ödmjuka hållning... hehe... dels har jag jobb att göra vid datorn, och så är det så att andra har "vaknat upp" genom vad jag skrivit, i visst avseende.

Gäsp.

Hade jag inte legat på som en igel genom de sista åren, så skulle man inte se mycket av det som nu börjar skymta... som ni själva ser så skrivs det nu tex om Calleman som det gör, tidigare var i princip alla hårt krokade på vissa krokar - bland annat promotades det så fantastiska med Calleman och Lungold, och vilseledande audios/videos stod som spön i backen - jag har under flera år ensam fått skriva att det inte är ok vad de två för ut (förde), och försökt att få fram mer sann förståelse om Maya, tex.

Samma har det varit allmänt vad gäller New Age, andra ser igenom det och "talar klarspråk". Så även vad gäller filmen The Secret. Det var från början egentligen bara jag som ihärdigt försökte få resten att fatta så enkla saker... nu inser andra att det är inte vad man tror, alltid. Vaken.se promotade själv filmen - gör den det längre?

Så har allt fler börjat ha med att man ska arbeta med sig själv, se inom sig och det där. Det gick inte när New Age-hundar och molekylister var så extremt på bettet, nu har en del blivit klarare...

Bra.

Vakna.

Posted on: 2008/3/6 23:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Det finns tusentals människor i Sverige som är elöverkänsliga. Av dem är flera hundra på flykt. miljöflyktingar i sitt eget land undan mobilmaster, DECT-telefoner, trådlöst bredband m m
Totalt utestängda från samhället. Ofta totalt rättslösa.

En journalist tillfrågades varför inte hans tidning skrev om detta (DN)

Journalisten svarade: "Branschen får inte störas... !"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper