vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

NY DAVID ICKE DOKUMENTÄR!

See User information
Här är en ny dokumentär; David Icke- Conspiracy Theories (BBLC 2005):

http://conspiracycentral.net:6969/index.html?search=David+Icke

Posted on: 2006/1/30 16:27
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: NY DAVID ICKE DOKUMENTÄR!

See User information
David Icke verkar populär på den här sidan. Själv har jag inget förtroende alls för någon som talar om reptilblod, shapeshifting, urgamla kulter som kontrollerar hela världen och annat fantasifullt new-age trams som närmast påminner om scientologikyrkan.

Ur mitt perspektiv gör David Icke världen en otjänst genom att hos den breda massan förlöjliga 911-truth rörelsen och andra som motarbetar mer verklighetsförankrade konspirationer och auktoritära tendenser i världen. Han är ett utmärkt verktyg för alla som vill avfärda alternativa konspirationsteorier som kvasireligiöst nonsens.

Men så har jag heller aldrig riktigt förstått varför så många är intresserade av att i oändlighet analysera symboler, släktskap och hemliga sällskap när det finns så mycket mer konkreta och lättillgängliga angreppssätt på den framväxande dominansen och händelser som 9/11. Jag kan bara se det som kontraproduktivt.

Är ockultism verkligen så mycket intressantare än politisk analys?

Posted on: 2006/1/30 20:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Allt är inte så enkelt som man tror... Jag resp Din åsikt 100%... Men har en annan själv...

New age trams... hmm... Vad är det som skal till för att få en förändring, om förändringen inte innehåller att vi blir mer öppna o mjuka?.... Jag har varit med ett tag och kan jämföra saker från förr, har också kontakt med många och gillar att diskutera samhället hur de e nu, o förr.... Det var bättre förr, fast absolut inte på alla plan. Det jag syftar på först o främst är respekten... Det måste vara en bra grundsome att stå på... Har varit lärare o har sett att det finns inte mycket till respekt kvar bland unga, men jag förstår dom också väldigt väl...

David Icke, många har sagt massvis me gånger att han e så kass i dyl, men ännu har jag inte sett et enda bevis på att det han säger är fel eller falskt... Vi är alla olika skall man också tänka på... Vad jag ser i min omgivning är att folk börjar vakna upp o blir mjukare, det leder till endast goda saker enligt mig... osv...

Hare....

Hm... om Du inte gillar Icke så förmodar jag att Du tycker bättre om Alex Jones, lite mera Rockn Roll där :) ...

See User information
Quote:

herethic skrev:

Det beror på. Om man arbetar efter hypotesen att dagens politik "bottnar i" ockultism, ja då är det inte bara "intressantare" utan nödvändigt, om man vill komma till "riktigare" slutsatser.

Man behöver inte alls (eller mycket lite) befatta sig med ockultism för att undersöka sambandet.

Jag tycker dock din inställning är mycket sund, särskilt i förhållande till de flesta new-age tramsar, som sitter och räknar addition med siffor de tror härstammar från någon slags kabalistisk konspiration, eller förutsäger nästa terrorattack med låtsasastrologi, eller leker med kristaller etc.

Kritik och _sund_ skepsism är nödvändigt för att få tillgång till det som kallas "the all seeing eye". Dvs avprogrammering från indoktrinerade falska fakta, vilken i sin tur styr hela vår verklighetsuppfattning.

Posted on: 2006/1/31 17:05

See User information
Tjabba, "Herethic" - Balla "nicknames" - vi lägger till med...
jaaah, med och duuuh med... Nåja - jag skulle i alla fall vilja mena ett par saker - kanhäönda vi inte alla har samma uppfattning - men det vore ju en bra början om vi har samma begreppsbildning på vad de olika uttrycksformlerna vi har ang viisa ord... Tex:
Ockultism, mysticism och sist men inte minst politik, det är ju så lätt att liksom"slänga" med ordfoljder...

Jag ser i alla fall det på detta viset: Politik, menas "Människans angelägenheter" - en snubbe som lägger ned tid och intresse på sånt kan man kalla för politiker oavsett han är proffs eller inte...
Plus måste tilläggas att allt som nästan existerar kan ses då som politik- om detta nu har att göra med våra sk. "angelägenheter"

Ockultism, är ett brett jävla ord - men skall vad som menas betyda att man genom det sk. "yttre" - Den fysiska materien - försöker lirka ut vad som är på "G" - Eller om man är lite mer ordningsam - faktum försöker att då "närma" sig en sk. "Gudsuppfattning". Pysslar man med sånt kallas man för "ockultist" - är man jävligt intresserad utav att "fixa för sig" genom denna metod - kan man ibland få benämningen "satanist"

Kör man med den annan väg denna som nu finns kvar - att sålunda söka samma svar och förnöjsamhet - så är det alltså den inre vägen man går och då kallas det för "mysticism" - och om man nu gör det då kan man benämnas Mystiker och som vanligt om det nu är så att man önkar "fixa för sig" genom denna metod - så är det nu även så att man då kan benämnas - "satanist"...

Detta skulle då betyda att om man är dum i huvudet och använder dessa kunskaper på ett otillåtligt och romantiskt sagt orättfärdigt sätt då är det den breda vägen som gäller (Broadway) och man tillhör då den skara som benämnes dent svarta brödraskapet - och då kommer även detta öknamn "satanist" in... Så är det ju bara - och du undrar förståss vad detta har att göra med alll skit i världen - Det får var och en ssjälv ta reda på - det är endast man själv som har rätt att göra den bedömningen - men man har naturligtvis möjligheten att säga vad man tycker till kanhända fromma - för sina medvarelser...
Ty, det är ju nu så att bakom varenda "rörelse" - som sker mellan de sk. fysiska atomerna så finns det orsaker som är betingade utav önskningar och det och dsånt som då tillhör detta vi kallar för det psykiska /själsliga/andliga, så därför så är många människor berättigade att faktum "blanda" in detta du anser tillhöra detta flummiga sk. "New age"-aktiga... Sånt får man leva med...
Först "tanken" - sedan "handling" - Får jag hoppas!

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/31 18:05
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jag kan rekommendera "From prison to paridise" som är en 6 timmar lång föreläsning med Icke. Där går han igenom just Reptil-tesen och det är fruktansvärt intressant, även om jag själv inte tror på det.

Jag tycker att Icke har fullständigt rätt att yttra sina tankar, som konspirationsteoretiker (kalla det va du vill). Han har inget ansvar inför "oss". Tvärt om, informationen MÅSTE flöda.

Ladda ner den föreläsningen. Otroligt bra! (sträck-såg den och blev en stor Icke-fantast). :)

Posted on: 2006/2/6 23:58

See User information

From prison to paradise ?

Vart kan man ladda ner den min vän

Posted on: 2006/2/7 16:29

See User information

Posted on: 2006/2/7 16:40

See User information

Är du säker ?
Jag ser den inte iaf !

Posted on: 2006/2/7 17:46

See User information
Opps! En miss av mig, förväxlade den med Freedom Road, som också är utmärkt förresten. Pröva den här:

http://www.mininova.org/get/94192

Posted on: 2006/2/7 18:12

See User information

Tusen tack !!

Ser fram emot att ha den i min samling ! =)

Du råkar inte veta av flera sidor med David Icke material som kan laddas ner gratis ?

(utöver det som erbjuds på conspyracy central och länken du nyss gav =) )

Posted on: 2006/2/7 19:18

See User information
Ladda hem WinMX och sök. De har massor av intressanta audios och gott om David Icke.

Posted on: 2006/2/7 20:48

See User information
Danke ! =)

Laddade ner programet !

Finns det nån inplug lr nåt som gör att nerladdningen snabbar sig ?

Posted on: 2006/2/7 23:06

Anonym
Re: Herethic

Jag vill inte på något sätt göra dig upprörd men jag tycker att din jämförelse är som att i bästa fall välja mellan "pest och kolera"! Eller min pappa är starkare än din typ... och förresten, vem e´ världens snabbaste trummis eller snyggast av Big Brother blondinerna med plastpattar och med botoxläppar stora som chimpansarslen mitt i planeten?

All definition av organiserad politik eller religion leder ofelbart till samma tillstånd. Crash boom bang i skallen, hela tiden, gång efter gång... So, are you ready for a brandnew beat?

Om man skall läsa Icke så får man givetvis tolka hans ideer hur man vill... och det är nog det som är meningen för alla kan ju inte nå samma mentala nivå samtidigt, ännu. Så allt är ju en mycket personlig tolkningsfråga men som källförteckning borde ju till och med en teknokratisk tennsoldat bli imponerad av denna digra samling av fakta.

Har du själv aldrig intuitivt känt att nåt är fel med retoriken i ett religiöst eller politiskt resonemang? Det når ju bara ytan av sinnlighetens oändliga oceaner. Indianerna eller USAs ursprungsbefolkning hade ett lustigt uttryck för detta.

"Listen or your tongue will keep you deaf."
Native American Proverb

Har du aldrig känt att vare sig ockultism eller politik har nån egentlig innebörd? Förutom då att förvilla och förvirra... långt ifrån den insikt du hade i början av livets skede, innan dialektik och analyser ledde oss till en tidsepok där vi vilset beter oss som främlingar inför varandra varje dag.

Jodå det har du visst... i djupet av ditt hjärta! Precis som alla oss andra.

J

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper